Skocz do zawartości

Kontrolka poduszki powietrznej, komputer


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj odkreciłem zaslepke poduszki powietrznej kierowcy (miałem zaslepioną kontrolke od poduchy nie swieciła sie) i wyglada to tak

 

1. http://img89.imageshack.us/img89/4475/zdjcie0067.jpg

 

2. http://img156.imageshack.us/img156/5600/zdjcie0068.jpg

 

na moje oko wyglada wporzadku tylko teraz mam pytanie czy jesli pojade na kompa a nigdy jeszcze nie byłem (tzn raz mechan ale nie przymnie sie podpinal ale cos mu nie wyszło) czy powie mi konkretnie np swieci sie bo mata pasazera albo bo niema naboju pirotechnicznego na klemie akumulatora lub jest nie skasowany bład w tym czujniku w którym zapisuje sie odpalenie poduszki? Za odpowiedzi z góry dziekuje, pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zdjecia które przedstawiasz maja sie nijak do kontrolki.

piszesz o zaslepionej kontrolce a wstawiasz zdjecia poduszek.

poduszki wygladaja na wlasciwie podpiete.

co do kontrolki to podjedz na kompa (ale lepiej juz do innego elektryka), powinien Ci powiedziec czy sensor jest do naprawy, czy masz tylko miekkie bledy. w kazdym badz razie po diagnozie musi Ci powiedziec co masz nie tak w autku, bo swiecic moze sie z różnych powodów.

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temu napomknąłem o kontrolce bo odkreciłem zegary i mialem zaslepiona kontrolke wiec byłem przekonany ze poduchy niema okazało sie ze jest wiec jesli nigdy nie byłem na diagnostyce oprócz tego ze jeden nie umiał sie połaczyc chciałbym wiedziec wczesniej co powienien mi powiedziec zeby nie było sytuacji takiej ze zapałce dajmy stówe i powie bład poduchy :mad2: o której juz wiem teraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy ile poduch masz w aucie i to czy auto było bite . Mogło być bite i może jakiś lewus nie wsadził poduchy np. w drzwi . Bo już totalny druciarz siedział w twoim aucie że idiota zaślepił ci kontrolkę na zegarach . Druga opcja to mata pasażera , nic innego się raczej nie dowiesz .
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcja minimalna jaka szla w e46 to na pewno 2 poduszki i 2 napinacze, ale zaryzykowalbym stwierdzenie 4 poduszki. plus opcja byly kutryny.
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja radze aso ja bylem u 4 mechaników nie mogli sie połączyć nic nie mogli zrobić a widzę za mamy te same modele e46 z końca serii z silnikiem 1,9 i one sa ponoć dodatkowo pozabezpieczane tak ze tylko serwis cie chyba ratuje ale jak uda ci sie u kogoś to zrobić to daj znać ja mam ten sam problem i wybieram sie do aso tylko na razie nie mam czasu

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam tak samo na pewno masz wszystko ja miałem autko rok nic nie stuklem nic sie nie stalo pewnego dnia wjechałem do garażu potem zapalam rano dyn poduszki sie świecą czyli jest jakiś błąd ja po wizycie u 4 mechaników wszyscy specjalizacja elektronik i nic nic nie umieli zrobic ja radze jedz do aso bo mechanicy to sa partacze nie umieją z tym nic zrobić bmw przewyższa ich skilla moim zdaniem ja sam jak będę mial czas to pojade i napisze w czym rzecz jak mi to w ASO zdiagnozują ale to nie wcześniej niz 2-3tyg

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model E46 dość dobrze łączy się pod komputer, nawet te proste interfejsy dają rady. Jeśli kilku szpeców próbowało i nic nie wyszło to możliwe, że sam sterownik Airbag-u poleciał.

Czasem pomaga rozłączenie akumulatora, aby pobudzić sterownik.

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e46 siadaja czasem sterowniki airbagu. musisz wymienic na nowy, czasem da sie naprawic wgrywajac nowy soft. mozesz smialo do mnie uderzac lub podaj nr jak go wyciagniesz to sprawdze, ale na 99% bede mial do Twojego. mam duzo sterownikow (tym sie zajmuje). ;)
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Pozwolę sobie podłączyć się pod temat.

Lilo mam pytanko do Ciebie.

 

Kupiłem e46 323ci w coupe wystrzelony napinacz kierowcy oraz klema na aku. ( we wtyczkach wlutowane rezystory żeby kontrolka nie świeciła CALA POLSKA ) kontrolka na desce co prawda nie świeci ale skoro już takie cuda odkryłem to zaczynam rozbierać kokpit żeby zobaczyć czego ew. brakuje. Tylko nie wiem co ze sterownikiem tym na tunelu środkowym czy da wykasować mu sie info o Crashu . ? Robicie coś takiego . ? chyba że już zostało wykasowane bo kontrolka nie świeci . ? Czy to jest jedyny czujnik poduszek który mógł uledz uszkodzeniu przy dzwonie . ?czy mam jeszcze gdzieś poszperać z góry dzięki za odp.

Pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e46 siadaja czasem sterowniki airbagu. musisz wymienic na nowy, czasem da sie naprawic wgrywajac nowy soft. mozesz smialo do mnie uderzac lub podaj nr jak go wyciagniesz to sprawdze, ale na 99% bede mial do Twojego. mam duzo sterownikow (tym sie zajmuje). ;)
/

 

Sprawa wyglada tak ze (z tego co mi mechanik mówił) nie da sie połaczyc z poduchami tak mi to tłumaczył ale zas mówił ze miałem bład od przepływomierza i to mi skasował, wiec sam juz niewiem jak to jest ze z jednym sie da połaczyc a z drugim nie :|

 

Lilo chetnie bym podal nr tego sterownika ale nawet niewiem gdzie on sie znajduje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam tak samo na pewno masz wszystko ja miałem autko rok nic nie stuklem nic sie nie stalo pewnego dnia wjechałem do garażu potem zapalam rano dyn poduszki sie świecą czyli jest jakiś błąd ja po wizycie u 4 mechaników wszyscy specjalizacja elektronik i nic nic nie umieli zrobic ja radze jedz do aso bo mechanicy to sa partacze nie umieją z tym nic zrobić bmw przewyższa ich skilla moim zdaniem ja sam jak będę mial czas to pojade i napisze w czym rzecz jak mi to w ASO zdiagnozują ale to nie wcześniej niz 2-3tyg

 

sprawdz sobie czy masz "cały" przewód pirotechniczny od akumulatora który w razie kolizji odcina napiecie zobatrz swój i porównaj z tym co jest na allegro z tego co patrzałem przed chwilą moj jest wystrzelony wiec juz to moze powodowac swiecenie sie kontrolki a o sensorze o którym mówil lilo nawet nie mysle bo pewnie jest do wymiany

 

tutaj jest zdjecie mojego http://s3.zapodaj.net/8478393.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no ja to posprawdzam w czwartek zacznę od akumulatora jakie ma napięcie potem przewód a jak nie to ASO bo mnie z tym juz szlak trafia mi to to chyba od ponad miesiąca świeci i nie mogę z tym nic zrobić ;P i takie pytanko jaka powinien miec moc ten akumulator?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamel23 auto pod komputer, wtedy bedziesz wiedzial czy sensor jest ok. niestety zeby sprawdzic czy sa poduszki i napinacze to musisz porozbierac. poza tym sprawdz czy poduszki maja rezystancje jak juz je wyjmiesz (bo czasem moga wsadzic zepsuta poduszke a opornik na kalbu). kolego zapraszam, do mnie masz 56 km z poznania (30 min. drogi w koncu masz 323 ;) ), a poza tym jestem co gielde w przezmierowie k. poznania.

 

grzechusk dobrze Ci powiedzial mechanik, z poduszkami moze sie nie laczyc, a z silnikiem czy abs'em bez problemu. kazdy modół jest osobno dlatego jak jeden wysiadzie to reszta dziala (to nie bsi jak w francuzach). sensor w e46 bedzie w tunelu (miedzy siedzeniami przy drazku zmiany biegow pod wykladzina).

 

tom3k90 ktotko mowiac aku powinien miec ponad 12V.

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lilo auto podpinałem pod kompa łączy się z systemem bez problemu (widze np czy mata pasazera dziala kiedy jest zajeta kiedy wolna itp. bo jak te rezystory wypiąłem to momentalnie wyskoczyła kontrolka na desce podłączyłem kompa i skasowałem czyli wniosek z tego ze sterownik dobry jeśli dobrze rozumuje? (czyli ten sensor-sterownik w tunelu jest odpowiedzialny za uderzenie czolowe? oraz robi odrazu za caly "mózg" systemu SRS ? a co z bocznym . ?)

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie oporności poduszek to chyba się boję potraktować je omomierzem nie wypali . ?

 

Odezwę się na bank tylko chwilowo nie ma mnie w kraju.

 

(nie pisze na priv bo może te informacje się komuś przydadzą w końcu temat o poduchach)

 

z góry dzięki za info :)

pzdr for all i zycze aut bezwypadkowych ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma aut bezwypadkowych, jedynie nowe w salonie. jak sie uzywa stale auta to zawsze cos moze sie zdarzyc. wypadki chodza po ludziach, wazne zeby to co sie robi, robic fachowo.

sensor masz ok. poduszki mozesz smialo sprawdzac omomierzem, nie wystrzeli.

dla informacji wszystkich, poduszka wystrzeli wtedy gdy przyjdzie na nia 12V, tak tez sterownik wywala poduszke podczas wypadku. dlatego odlaczajac akumulator (chociaz wystarczy wylaczony zaplon) mozna grzebac przy poduszkach.

w Twoim aucie sensor w tunelu odpowiada za uderzenie przodem i tylem, satelity przy slupkach za uderzenie boczne. ten w tunelu robi za caly mozg, boczne to tylko czujki, nie zapamietuja zdarzen wypadku i nie naprawia sie ich.

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dzięki za odpowiedz znowu nauczyłem się czegoś nowego. U mnie jest o tyle dziwnie ze lakier na aucie seria ( sprawdzane kilkakrotnie elektronicznym miernikiem lakieru ) musiała dostać gdzieś dołem.

 

A czy jest mozliwe ze wypali tylko napinacz i klema na aku . ? czy to zawsze wypala z jakąś poducha . ? czyli ktoś musiał albo kupić już nowy sterownik albo go "zresetował" i nie miał więcej kasy na napinacz i kleme ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy auto jest bite z tylu wtedy strzelaja tylko napinacze (naboj na aku przy kazdym uderzeniu). czasem zdarza sie ze od przodu jesli jest slabe uderzenie tez wystrzela tylko napinacze.

lakier na aucie moze byc oryginalny bo mogl byc wymieniany caly element z serwisu w oryginalnym kolorze.

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no wy przynajmniej macie przyczyne ze moglo byc bite a mi ni z tego ni z owego pewnego dnia sie zaswiecila ;P eh pierwsze co zrobie to ten akumulator a potem co radzicie sprawdzac?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tak jak pisałem bylem u 4 mechaników i nie mogli sie połączyć ;/ nie mogli mi powiedzieć dlaczego po prostu sie nie łączyli ;/ jeden cos tam wspomnial co sie wpinal pod maska ze nie ma jakiegos poina 15 czy cos i sie nie moze tak wpiac probowal jeszcze przez ta wtyczke w srodku ale sie nie mogl połączyć

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom3k90 skoro mechanicy się nie mogą podłączyć no to pozostaje chyba tylko do serwisu jechać i zobaczyć czy coś zdziałają. Jeśli też się nie połączą to nie powinni wziąść nawet złotówki bo za co ;]

 

A takie pytanie z innej beczki czy te ceny podane np. na www.realoem.com są w miare wiarygodne. ? plus minus oczywiście bo np. zestaw naprawczy klemy akumulatora 433$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem a tak mniej wiecej nie orientuje sie ktos jakie ceny ma ASO??:) za takie podpiecia do kompa itp?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom3k90 skoro mechanicy się nie mogą podłączyć no to pozostaje chyba tylko do serwisu jechać i zobaczyć czy coś zdziałają. Jeśli też się nie połączą to nie powinni wziąść nawet złotówki bo za co ;]

 

A takie pytanie z innej beczki czy te ceny podane np. na www.realoem.com są w miare wiarygodne. ? plus minus oczywiście bo np. zestaw naprawczy klemy akumulatora 433$

 

tzn chodzi ci o 2 kable w tym jeden z nabojem pirotechnicznym?

Bo jesli tak to on kosztuje około 400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.