Skocz do zawartości

330d M57N (nowy typ) problem z modułem świec żarowych


matimisztal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy miał kto z was podobny problem z modułem świec żaowych?

 

Po któtce wyjaśnie co się dzieje.

Ponieważ posiadam interfejs diagnostyczny od czasu do czasu podłączam swoje autko pod komputerek. Ostatnio jak podłączałem swoją bunię to w Inpie wyskoczył mi błąd że świece żarowe na cylindrze 1, 4 i 5 są uszkodzone i moduł sterujący nimi również. Wymieniłem wszystkie 6 sztuk świec na orginalne Boscha, wykasowałem wszystkie błędy a po chwili wywala mi błąd że świeca na 5 cylindrze jest uwalona i błąd modułu grzania świec. Rozebrałem wszystko ponownie (myślałem że nowa świeca jest uszkodzona) a tu ku mojemu ździwiniu wszystko jest w porządku - świeca sprawna! Napięcie na świece dochodzi, autko pali super - zero dymka i nierównych obrotów na zimnym. Tylko te 2 błędy.

 

Dodam że mam już ten nowy moduł świec żarowych (nr 12 21 7 788 327) mocowany (chyba) do silnika obok rozrusznika.

Przez to że poprzedni właściciel nie wymieniał odmy wszystko pod kolektorem dolotowych jest troszkę mokre od oleju i wydaje mi się iż olej dostał się do środka modułu i powoduje spięcie.

 

Czy ktoś z was miał podobny problem? Czy da się to jakoś wyczyścić czy trzeba wymieniać na nowy?

Czekam na wasze sugestie.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Nikt mi nie pomóg ale poradziłem sobie z tym problemem sam. Może komuś się przyda w przyszłości

Moduł (sterownik) świec żarowych znajdował się mam gdzie przypuszczałem tzn. koło rozrusznika. Wielkością przypomina paczkę papierowsów (no może troszkę bardziej kwadratowy). Od dołu wchodzi gruby przewód plusowy i kostka z przyłączami do świec oraz do komputera. Wewnątrz modułu znajduje się ukłąd elektroniczny zalany izolującą "galaretką". Na moje oko jest to element nienaprawialny. (wiem bo rozbebeszyłem stary moduł)

Po wymianie błędów już nie ma i autko ładnie odpala rano.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matimisztal a jak zachowywal Ci sie samochod przed wymiana swiec zarowych i ich modulu?

 

Moje auto (tez M57N) wraz ze spadkiem temperatur zaczelo sie glupio zachowywac po porannym rozruchu - tzn. dobrze kreci rozrusznik - zaplon nastepuje po ~1 sekundzie od przekrecenia kluczyka i rozpoczecia pracy rozrusznika - tylko potem silnik nierowno pracuje, kuleje - jakby nie pracowaly wszystkie cylindry. Przez chwile (~5 sekund) podskakuja obroty na jalowym (+/- 100 obr/min), potem drgania zaczynaja sie uspokajac. A jak sie silnik odrobine rozgrzeje to usterka w ogole nie wystepuje. Opisana historia miala miejsce po 2 dniach postoju (byly temperatury ujemne w nocy) i rozruchu w temperaturze -1.5 stopnia C. I podczas tego zimnego rozruchu z rury wylatuje pojedyncza chmura niebiesko-siwego dymu. Auto kupilem latem - i czegos takiego wczesniej w ogole nie zauwazylem. Czy u Ciebie tez byly podobne objawy?

 

Ja tez mam interfejs i oto jakie bledy zwrocil mi sterownik silnika:

           E R R O R   M E M O R Y
          ---------------------------------------
Date:      02.11.2009 10:27:39
ECU:       D50M57A1
JobStatus: OKAY
Variant:   D50M57A1
-------------------------------------------------------------
RESULT:    6 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
4252  4252 Glow plug zylinder 5
Error counter:     6
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
  Mileage                                 120144     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          14.99 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    37.81 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                    1004.30 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11893.62 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
2. Umweltsatz
  Mileage                                 120216     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          -2.08 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    48.05 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                     994.46 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11730.69 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
  Unterbrechung
  Test conditions fulfilled
  Error not present now, but already stored
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
Error code: 42 52 24 06 00 00 06 27 3A AA 00 41 00 60 00 66
           00 49 00 00 3A B3 00 30 00 7A 00 65 00 48 00 00
-------------------------------------------------------------
4262  4262 Glow plug zylinder 6
Error counter:     6
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
  Mileage                                 120144     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          14.99 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    37.81 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                    1004.30 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11893.62 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
2. Umweltsatz
  Mileage                                 120216     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          -2.08 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    48.05   mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                     994.46 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11730.69 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
  Unterbrechung
  Test conditions fulfilled
  Error not present now, but already stored
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
Error code: 42 62 24 06 00 00 06 27 3A AA 00 41 00 60 00 66
           00 49 00 00 3A B3 00 30 00 7A 00 65 00 48 00 00
-------------------------------------------------------------
4212  4212 Glow plug zylinder 1
Error counter:     6
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
  Mileage                                 120144     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          14.99 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    37.81 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                    1004.30 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           12056.55 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
2. Umweltsatz
  Mileage                                 120216     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          -2.08 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    48.84 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                     994.46 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11730.69 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
  Unterbrechung
  Test conditions fulfilled
  Error not present now, but already stored
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
Error code: 42 12 24 06 00 00 06 27 3A AA 00 41 00 60 00 66
           00 4A 00 00 3A B3 00 30 00 7C 00 65 00 48 00 00
-------------------------------------------------------------
4222  4222 Glow plug zylinder 2
Error counter:     6
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
  Mileage                                 120144     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          14.99 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    37.81 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                    1004.30 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           12056.55 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
2. Umweltsatz
  Mileage                                 120216     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          -2.08 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    48.84 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                     994.46 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11730.69 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
  Unterbrechung
  Test conditions fulfilled
  Error not present now, but already stored
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
Error code: 42 22 24 06 00 00 06 27 3A AA 00 41 00 60 00 66
           00 4A 00 00 3A B3 00 30 00 7C 00 65 00 48 00 00
-------------------------------------------------------------
4232  4232 Glow plug zylinder 3
Error counter:     6
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
  Mileage                                 120144     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          14.99 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    37.81 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                    1004.30 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           12056.55 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
2. Umweltsatz
  Mileage                                 120216     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          -2.08 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    48.84 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                     994.46 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11730.69 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
  Unterbrechung
  Test conditions fulfilled
  Error not present now, but already stored
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
Error code: 42 32 24 06 00 00 06 27 3A AA 00 41 00 60 00 66
           00 4A 00 00 3A B3 00 30 00 7C 00 65 00 48 00 00
-------------------------------------------------------------
4242  4242 Glow plug zylinder 4
Error counter:     6
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
  Mileage                                 120144     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          14.99 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    37.81 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                    1004.30 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           12056.55 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
2. Umweltsatz
  Mileage                                 120216     km
  mean engine speed                             0.00 rpm
  coolant temperature                          -2.08 deg C
  max rail pressure of the recent 10ms          0.00 bar
  injection volume setpoint without volume offset    48.84 mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                 0.00 mg/Hub
  value of boost pressure                     994.46 hPa
  linearised APP1                               0.00 %
  Battery Voltage                           11730.69 mV
  Vehicle speed                                 0.00 km/h
  status glow scale                             0.00 -
  Unterbrechung
  Test conditions fulfilled
  Error not present now, but already stored
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
Error code: 42 42 24 06 00 00 06 27 3A AA 00 41 00 60 00 66
           00 4A 00 00 3A B3 00 30 00 7C 00 65 00 48 00 00
=============================================================

 

I kolejne pytanie - czy tez miales podobne bledy? Czy uszkodzony sterownik swiec rowniez widoczny jest jako jakis blad w INPA (u mnie nie wystepujacy)?

Zastanawia mnie dlaczego w tych bledach sa zapisane przebiegi ~120 000 km - skoro auto ma teraz 150 000. Czyzby przez 30 000 poprzedni wlasciciel olewal sprawe swiec zarowych?

Jak dlugo swieci Ci sie kontrolka grzania swiec? Latem tak samo jak zima czy jest roznica w czasie?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobne objawy, tzn. jak silnik zimny to słabo pali, długo kręce, nierówna praca przez 5 sek i siwy dym (płynu w chłodnicy nie ubywa), w serwisie powiedzieli mi, że to problem z pompą wtryskową, natomiast spece od pompy, że niekoniecznie. Troche mnie to zaskoczyło, jutro odstawiam auto do serwisu boscha specjalizującego się w pompach wtryskach, ogólnie dislach, dam znać co powiedzieli i czy pomogli..... pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petrolhead u ciebie trochę dziwne jest to, że pokazuje że masz wszystkie świece uwalone. Widzę że błąd pierwszy raz wystąpił prz 120144 km przebiegu i się powtarza. Moje auto rano zachowywało się tak samo jak twoje. nierówna praca przez 10-15 sekund po uruchomieniu i niebieski dym z rury. Na pewno masz coś ze świecami.

U mnie przy błędach świec wystąpił jeszcze błąd Glow Plug Control Unit. A u ciebie tego błędu nie ma.

Być może że masz wszystkie świece uwalone, ale według mnie to jest bardzo mało prawdopobodne. Bardziej prawdopodobne jest to że masz problem ze sterownikiem. Dał bym ci mój stary, ale po skończonej naprawie rozebrałem go na części pierwsze.

U mnie jak za pierwszym razem podpiołem kompa pod auto to wyskoczył mi błąd świec na cylindrze 2, 4 i 5. Po wymianie wszystkich świec na Boscha pozostał błąd świecy na cylindrze 5 i dodatkowo doszedł błąd modułu sterującego.

 

Ja bym proponował takie rozwiązanie. Ściągasz kolektor dolotowy, ściągasz fajki ze świec i podłączonym do + przewodem sprawdzasz czy świeca żarowa pobiera prąd (będzie się iskrzyło jak będziesz podłączał przewód do świecy). Jeśli świece będą spalone to wymień wszystkie. Jeśli świece będą dobre to wtedy spróbuj wymienić moduł. Ja swój kupiłem za 120 zł - używany. Na allegro znajdziesz na pewno. Jak coś to mogę podesłać ci linki z aukcjami.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie wszystkim za odpowiedzi :cool2: :cool2: :cool2:

 

Petrolhead ... moze poprzedni wlasciciel mial uszkodzony modul swiec a bledy po wymianie nie zostaly skasowane stad wisza tam do tej pory. Mi wyglada to na pierwszy rzut oka ze masz uszkodzona ktoras swiece. Sprawdzales je sam ?

 

Swiec samodzielnie jeszcze nie sprawdzalem - dlatego jeszcze nie wiem w jakim one sa fizycznie stanie. Jesli chodzi o bledy to jest dziwna sprawa - kilka dni temu skasowalem je (bo jak byly w nich dosc dawne przebiegi to myslalem, ze te bledy sa nieaktualne). Ale gdy wczoraj rano nastapil ten brzydki rozruch silnika, podpialem sie znow interfejsem - pojawily sie na nowo - identyczne bledy (z takimi samymi starymi przebiegami).

 

Petrolhead u ciebie trochę dziwne jest to, że pokazuje że masz wszystkie świece uwalone. Widzę że błąd pierwszy raz wystąpił prz 120144 km przebiegu i się powtarza. Moje auto rano zachowywało się tak samo jak twoje. nierówna praca przez 10-15 sekund po uruchomieniu i niebieski dym z rury. Na pewno masz coś ze świecami.

U mnie przy błędach świec wystąpił jeszcze błąd Glow Plug Control Unit. A u ciebie tego błędu nie ma.

Być może że masz wszystkie świece uwalone, ale według mnie to jest bardzo mało prawdopobodne. Bardziej prawdopodobne jest to że masz problem ze sterownikiem. Dał bym ci mój stary, ale po skończonej naprawie rozebrałem go na części pierwsze.

U mnie jak za pierwszym razem podpiołem kompa pod auto to wyskoczył mi błąd świec na cylindrze 2, 4 i 5. Po wymianie wszystkich świec na Boscha pozostał błąd świecy na cylindrze 5 i dodatkowo doszedł błąd modułu sterującego.

 

Ja bym proponował takie rozwiązanie. Ściągasz kolektor dolotowy, ściągasz fajki ze świec i podłączonym do + przewodem sprawdzasz czy świeca żarowa pobiera prąd (będzie się iskrzyło jak będziesz podłączał przewód do świecy). Jeśli świece będą spalone to wymień wszystkie. Jeśli świece będą dobre to wtedy spróbuj wymienić moduł. Ja swój kupiłem za 120 zł - używany. Na allegro znajdziesz na pewno. Jak coś to mogę podesłać ci linki z aukcjami.

 

Wlasnie tez mi sie wydaje to dziwne, ze wszystkie swiece siadly - i to w tym samym momencie. Jak tylko znajde czas to sie zaraz za to zabieram (wg Twojej rady), bo tak jak teraz zostac absolutnie nie moze. Przerazal mnie ten niebieski dymek - myslalem, ze to olej silnikowy gdzies sie spala, ale kurcze obserwuje regularnie poziom oleju na miarce oraz poziom cieczy chlodzacej i nie widze ubytkow ani w jednym ani w drugim... Swoja droga ciekawe, czy ten niebieski kolor to zle spalony (nie spalony) olej napedowy? Ale jak u Ciebie tez byl niebieski dym to sie troche uspokoilem.

 

matimisztal a jak dlugo swieci Ci kontrolka grzania swiec powiedzmy latem (+24 C) i teraz (~ 0 C)? Jest jakas roznica w czasie swiecenia? Bo u mnie latem i teraz ciagle swieci tak samo (~1.5 sekundy).

 

Nie wiecie moze czy nie ma gdzies przypadkiem jakiegos bezpiecznika/bezpiecznikow od ukladu zarowego w 330d?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez występuje notorycznie blad glow plug or glow relay

 

świece sprawdzone i wszystkie ok wiec podejrzenie padło na przekaźnik świec żarowych ale mech mówi żeby ten błąd olać

 

auto odpala w zimę bez problemu i nie puszcza dymka

 

mimo wszystko wkurza mnie jakiś błąd na INPIE który co jakiś czas powraca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petrolhead jak temp w granicach +2 to kontrolka świeci mi ok 1,5 s. Latem nie zwracałem na to uwagi ale chyba krócej. Jeszcze na mrozie nie sprawdzałem. Jak czytałem w dziale e60 to jak nie ma mrozu to im podobnie świeci - tylko mrugnie. Nie sugeruj się starszymi sinikami bo oni mają stare przekaźniki w skrzynce nad lewym kołem koło serwa hamulcowego. U nas jest nowy moduł, ten sam co np. w e60 i e90.

Jeszcze ewentualnie możesz sprawdzić bezpiecznik F104 ale wydaje mi się że on nie ma w naszym silniku nic do tego. Nie jestem pewien na 100% ale kabel + ten gruby, który dochodzi do modułu jest łączony do rozrusznika. Do rozrusznika stale dochodzi prąd bezpośrednio z akumulatora.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Udalo sie wreszcie zamknac temat bledow swiec zarowych w moim aucie. Okazalo sie, ze wszystkie swiece byly calkowicie sprawne a winny byl elektroniczny modul sterujacy. Po wymianie na nowy (jego koszt ~450PLN w ASO) bledy swiec juz sie wiecej nie pojawily. Nie wiem jeszcze czy nierowna praca silnika zostala tym samym wyeliminowana poniewaz nie bylo jeszcze na dworze odpowiedniej temperatury zeby sie przekonac. Poza tym wielkich roznic przed wymiana i po wymianie na razie nie zauwazylem. Tzn. kontrolka grzania swieci sie tak samo dlugo jak poprzednio i baczek z rury wydechowej podczas zapalania rowniez pozostal :/ Zobaczymy co bedzie jak spadna temperatury...

Ponizej kilka szczegolow z naprawy dla potomnych, za ktore nie biore ZADNEJ ODPOWIEDZIALNOSCI jesli ktos poniesie przez ta wiedze jakiekolwiek straty :D

Zeby dobrac sie do swiec nalezy zdjac kolektor ssacy (aku odlaczony). Warto skontrolowac wtedy klapki - ewentualnie USUNAC sasasa >:-] - i go przeczyscic. Zawor recyrkulacji spalin EGR przy kolektorze oczywiscie tak samo - czyszczenie i kontrola czy w ogole zawor pracuje (rozruszac). No i jest wtedy jeszcze dosc dobry dostep do "elektrozaworu" sterujacego praca EGR - filterek na nim rowniez mozna skontrolowac i delikatnie oczyscic.

Swiece mozna skontrolowac multimetrem - ich rezystancja wedlug DIS powinna wynoscic 0.5~2.5 Ohm w temperaturze pokojowej. U mnie wszystkie (nota bene BERU) mialy po ~1.7 Ohm. Na wszelki wypadek mialem dostep do kompletu nowych - rowniez BERU - ich rezystancje byly dokladnie na tym samym poziomie. Aby byc na 100% pewnym swiece zostaly wykrecone (bez uzycia nadmiernej sily) i sprawdzone "na warsztacie". Swiece podczas montazu nalezy dokrecic momentem 18Nm.

Podczas sprawdzania samego modulu bardzo przydal sie DIS, poniewaz posiada on mozliwosc wykonania testowego grzania swiec (aku podlaczony; czyszczona jest pamiec bledow, modul uruchamia grzanie na 5 sekund i odczytywana jest pamiec bledow; przed wymiana zawsze pojawialy sie bledy wszystkich swiec, a po wymianie zero bledow). Podczas testu mozna podpiac sobie probnik (zaroweczke 12V) do kazdej fajki osobno i obserwowac czy bedzie sie przez te 5 sekund swiecic podczas testu. U mnie okazalo sie, ze prad plynal tylko w dwoch fajkach (a odczytane bledy dotyczyly wszystkich swiec!). Po odkreceniu modulu (aku odlaczony) i odpieciu wtyczek (co bylo dosc trudne) mozna sprawdzic jeszcze przejscie pin we wtyczce - odpowiednia fajka oraz masy. Potem nalezy zamontowac nowy modul, ponownie powtorzyc testy, cieszyc sie brakiem bledow :D i zmontowac autko do kupy. Pod kolektor warto tez dac komplet nowych uszczelek. Kolektor dokreca sie momentem 15Nm.

Mam nadzieje, ze powyzsze uwagi komus sie kiedys przydadza... ;)

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, a czy moze ktos z Was moglby dokladniej napisac gdzie znajduje sie ten sterownik zarowy swiec. Silnik 3.0d M57N. Dzisiaj podjalem probe wymiany swiec zarowych, poniewaz w disie wyskakuje mi 6 bledow

4212 Glow plug cylinder 2 Open Circuit Fault currenty not pressent fault would n

4222 Glow plug cylinder 2 Open Circuit Fault currenty not pressent fault would n

4232 Glow plug cylinder 2 Open Circuit Fault currenty not pressent fault would n

4242 Glow plug cylinder 2 Open Circuit Fault currenty not pressent fault would n

4252 Glow plug cylinder 2 Open Circuit Fault currenty not pressent fault would n

4262 Glow plug cylinder 2 Open Circuit Fault currenty not pressent fault would n

jednak po zdjeciu kolektora kiedy je sprawdzalem kabelkiem wszytskie 6 iskrzylo, czyli tak jakby byly sprawne. Nie wiem czy ma to cos wspolnego rowniez z tym, iz rowno z bledem tych swiec w module IHKA mam tez blad 32 auxiliary heater czyli ogrzewanei postojowe, ktore tej zimy przestalo dzialac. Czy myslicie zeby jeszce cos najpierw sprawdzic czy tez odrazu zamowic sobie ten sterownik swiec.

z gory dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz walnięty sterownik świec żarowych skoro wszystkie świece ci iskrzą po przyłożeniu napięcia.

Moduł świec przymocowany jest do bloku silnika pod kolektorem dolotowym obok rozrusznika (dokładnie pod krućcem przyłączeniowym płynu chłodzącego wychodzącego z bloku).

Moduł to taka czarna kwadratowa puszka.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki, pamietajcie o bezpieczniku F104. Poszukajcie na forum.

Oprocz swiec i modulu grzania jest jeszcze bezpiecznik F104, ktory lubi pasc.

 

Nie wywala wtedy bledow, ale sterownik swiec nie grzeje.

 

Mam dokladnie te same objawy (falujace obroty, niebieski dymek).

Wymienilem modul, wymienilem swiecie. Dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz walnięty sterownik świec żarowych skoro wszystkie świece ci iskrzą po przyłożeniu napięcia.

Moduł świec przymocowany jest do bloku silnika pod kolektorem dolotowym obok rozrusznika (dokładnie pod krućcem przyłączeniowym płynu chłodzącego wychodzącego z bloku).

Moduł to taka czarna kwadratowa puszka.

 

Kolego matimisztal

czy myslisz ze ten sterownik moze tez byc w jakims sensie odpowiedzilalny za sterownie badz uruchamianie pre heating a aucie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Podepne się...

Moja Bunia to 320d 136Ps 99r

 

Po przeczytaniu tutaj tego postu i waszych problemów zaczołem się sam zastanawiać czy moje autko aby nie ma jakiegoś problemu mianowicie objawy to:

 

1) Kontrolka od grzania świec (przy temp. zewnętrznej np. -5) na zimnym silniku świeci mi ok 4s jak było -16 wydaje mi się że spokojnie świeciła do 6s. Jeżeli silnik jest ciepły wtedy jest to faktycznie 1s (zima,lato)

 

2) Na zimnym motorze (zima,lato) po zniknięciu kontrolki i zagrzaniu świec muszę troche nim pokręcić żeby odpalił.

Natomiast jak silnik nagrzany dotkne kluczyk i pali od razu....

 

P.s. Dodam że płynu nie ubywa i nie kopci kolor spalin tez ok. i żadnych błędów na kompie nie pokazuje, zjawisko zauwazyłem w lecie i od tamtej pory nigdy nic na kompie nie wyszło....

 

Prosze napiszcie czy wszystko jest ok i nie ma się czym przejmować czy czeka mnie jakaś wymiana. Myślałem zmienić świece na początek. Nie wiadomo czy kiedykolwiek były wymieniane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do poczytania "Jak sprawdzic czy swiece zarowe grzeja"

W skrocie scigasz kostke przy komputerze od swiec i mierzysz rezystancjie kazdej swiecy do masy jak jest 1,5-2 Om to ok. (zdjecia ktora kostak i piny w innym temacie na forum).

Bedziesz wiedzial czy swiece sa ok. Przy wymianie polecam WD i duzo cierpliwosci, Ja myslalem ze z 2 urwe bo nie chcialy isc, ale jakos dalem rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz walnięty sterownik świec żarowych skoro wszystkie świece ci iskrzą po przyłożeniu napięcia.

Moduł świec przymocowany jest do bloku silnika pod kolektorem dolotowym obok rozrusznika (dokładnie pod krućcem przyłączeniowym płynu chłodzącego wychodzącego z bloku).

Moduł to taka czarna kwadratowa puszka.

 

Kolego matimisztal

czy myslisz ze ten sterownik moze tez byc w jakims sensie odpowiedzilalny za sterownie badz uruchamianie pre heating a aucie??

 

Tak mi się wydaję że sterownik steruje tym kiedy i na jak długo mają się włączyć świece.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Podepne się...

Moja Bunia to 320d 136Ps 99r

 

Po przeczytaniu tutaj tego postu i waszych problemów zaczołem się sam zastanawiać czy moje autko aby nie ma jakiegoś problemu mianowicie objawy to:

 

1) Kontrolka od grzania świec (przy temp. zewnętrznej np. -5) na zimnym silniku świeci mi ok 4s jak było -16 wydaje mi się że spokojnie świeciła do 6s. Jeżeli silnik jest ciepły wtedy jest to faktycznie 1s (zima,lato)

 

2) Na zimnym motorze (zima,lato) po zniknięciu kontrolki i zagrzaniu świec muszę troche nim pokręcić żeby odpalił.

Natomiast jak silnik nagrzany dotkne kluczyk i pali od razu....

 

P.s. Dodam że płynu nie ubywa i nie kopci kolor spalin tez ok. i żadnych błędów na kompie nie pokazuje, zjawisko zauwazyłem w lecie i od tamtej pory nigdy nic na kompie nie wyszło....

 

Prosze napiszcie czy wszystko jest ok i nie ma się czym przejmować czy czeka mnie jakaś wymiana. Myślałem zmienić świece na początek. Nie wiadomo czy kiedykolwiek były wymieniane...

 

Jak zapala i nie kopci oraz przez piewsze sekundy po uruchomieniu pracuje równo to nie masz się czym przejmować.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik F104 występuje tylko w autach przed liftem i ze starym modułem świec.

A tu jest mowa o nowym typie.

 

A jesli moj jest tez po lifcie, to gdzie szukac przyczyny?

Nowy modul, nowe swiece :/

 

Sprawdź czy masz u siebie na pewno nowy typ modułu?

Powinieneś mieć taki:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2004/december/browse/engine_electrical_system/glow_plug_unit/

Nie wiem, który masz rok auta, bo bym ci sprawdził. Uzupełnij sobie opis to będzie ci łatwiej pomóc w przyszłości.

 

A gdzie jest twój moduł zamocowany?

 

To jak masz wszystko nowe to sprawdź ewentualnie czy dochodzi napięcie do modułu. Napięcie poprowadzone jest bezpośrednio od rozrusznika takim grubym kabem. Może ktoś ci czegoś dobrze nie podłączył.

Do modułu wchodzą od dołu dwie kostki. Jedna z wyjściem do świec i komputera samochodu i druga z napięciem.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.