Skocz do zawartości

316i M43 1,9 Jakie skutki zaślepki?


luki e 46

Rekomendowane odpowiedzi

W moim autku podczas zwiekszenia siły nadmuchu na max(na biegu jałowym)przysiadąły znacznie obroty.Tak samo przy zatrzymaniu się(np:na światłach-bez nawiewu na max).Zaslepiłem element z fotki.Poprawa jest znaczna(obroty spadają lecz bez"przysiadania").Jakie moga byc skutki zaslepienia dla motoru? http://img686.imageshack.us/img686/1055/egr.jpg .E46 316i M43 1,9 1999rok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo kolego. A jak mam jeszcze włączone ogrzewanie szyby i siedzień to już wogóle obroty spadają (nawet do 500) ale za chwilke rosną... Dodam że mam ten większy alternator 120A, więc obciążenie znaczne dla silnika od kosiarki ;)

Który dokładnie przewód zaślepiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezyk jest widoczny na zdjeciu(czerwone strzałki).Wezyk trzeba najpierw sciagnąć zaslepić(np:śrubką).w miejsce ściagnietego wężyka założyć drugi-równiez zaślepiony. http://img695.imageshack.us/img695/2491/dsci0028rb.jpg .Przed zaslepieniem obroty przysiadały znacząco,po zaslepieniu przysiądą tylko troszkę.A co najwazniejsze nie trzęsie silnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz te wezyki czy niesparcialy,,bo moga lapac lewe powietrze i obroty swiruja.....a wkoncu po cos to tam one sa w tym sterownaiu podcisnienia http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2071&hg=11&fg=45 i niewydaje mi sie ze takie zaslepianie jest dobre na dluzsza mete panowie :nienie: ,ale to wasze autka.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat

 

Czy już coś wiadomo na temat długotrwałych skutków zaślepienia EGR?

 

Ja u siebie zaślepiłem zawór doprowadzający do pompy wtórnego obiegu powietrza numer 7 na poniższym schemacie - od tygodnia jest OK. Czy to może mieć jakieś skutki negatywne???

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2193&hg=11&fg=50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zna tematu?

Skutkiem może być woda w ukladzie wydechowym.Pompa vacum odsysa wilgoć ze spalin

A jak teraz zachowuje się motor?Obroty przysiadają?Bo ten temat jest do dziś nie wyjasniony

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roofii1
Skutkiem może być woda w ukladzie wydechowym.Pompa vacum odsysa wilgoć ze spalin

 

pompa odsysająca (na gumowych rurkach :mad2: ) wilgoć w spalinach w benzynie :duh:

 

Co to za teoria ???

Pompa vacum np w turbo doładowanych silnikach wspomaga serwo hamulca ( np w silnikach t diesel) bo serwo wspomagane jest próżnią ( a raczej podciśnieniem) z kolektora ssącego tzn podciśnienie zasysa przeponę w serwie i wzmacnia siłę na układzie pompy jednocześnie pedał hamulca lżej chodzi (zgaś silnik i przyhamuj to się nawet w benzynie przekonasz) wolnossący silnik ma podciśnienie podczas pracy w kolektorze ssącym turbodoładowany ciśnienie (stąd pompka vacum do robienia sztucznego nie z kolektora podciśnienia) .

a pompka o której piszesz wali świeżym powietrzem w katalizator w celu dopalenia syfu z zimnego silnika a nie że wysysa spaliny

Co do Kolegi z problemem i ta zaślepioną rurką, może faktycznie masz nieszczelności, ale na układzie tej rurki .Zobacz gdzie ta rurka prowadzi i spsikaj je jakimś łatwopalnym sprajem, np jakiś tani dezodorant i zwróć uwagę na prace silnika. Jeśli po popsikaniu coś się będzie działo to znaczy że coś daje lewe powietrze i stąd te problemy sonda lambda ma złe pomiary , stąd nierówna praca i spadki obrotów pod obciążeniem .

tak mi się wydaje ,nie mam gotowej recepty a nie będę wyskakiwał z teoriami z kosmosu :norty:

 

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_50003957-13_web.pdf

stawiam na zaworek w ostatnim rzędzie na środkowej fotce może po prostu zamarzł

 

skutkiem może być :non stop działająca pompa (szybsze jej zużycie) ,albo jej zdławienie (zawór zamknięty bo może zamarzł) i niedopalanie syfu i lambda szaleje bo układ nie działa ,albo odwrotnie zawór otwarty i wali powietrzem i lambda widzi za ubogą mieszankę na ciepłym silniku ,poczytajcie i rozkminiajcie ,myślę że post pomocny powodzenia .

napisz o postępach

BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłeś wężyk pomiędzy regulatorem ciśnienia paliwa a kolektorem dolotowym. Skutki będę takie brak zmiany ciśnienia paliwa spowodowanej zmianą podciśnienia w kolektorze ssącym - tzn. ciśnienie na wtryskach będzie zmienne a nie stałe. To nie jest dobry pomysł. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.