Skocz do zawartości

320d zawór EGR


Pawel23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam byłem dzisiaj na kompie i pokazał błąd zaworu EGR. Wyciągnęliśmy go dokładnie wyczyściliśmy i dalej jest ten błąd po przejechaniu kilku km. Czy wie ktoś jakie są objawy jak jest uszkodzony EGR ?????? Moje objawy to np: dziwna praca silnika na 3 biegu przy delikatnym trzymaniu gazu i lekkie kopcenie. Może jest coś innego co powoduje że wyrzuca na kompie EGR ????

Pozdrawiam :cool2:

Edytowane przez Pawel23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie masz uszkodzony zaworek sterujący zaworem EGR.

Idz po gumowym wężyku podłączonym do zaworu EGR to go znajdziesz. Taki mały element który steruje przepływem podciśnienia do zaworu EGR.

Sam zawór EGR to tylko mechanika.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak kolega pisał , winny jest sam zaworek sterujący tylko nie szukaj do bmw tylko do opla bo różnica w cenie 130 zł a dostajesz dokładnie to samo i przyjrzyj się przy okazji wymiany tego zaworka na wężyk czy nie przetarty!

a i napisz jaki posiadasz silnik bo moderator zaraz się doczepi...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR -recyrkulacja spalin; exhaust gas recirculation (lub z niemieckiego AGR - abgas "coś tam") jest tylko jeden! To jest ten srebrny zawór przykręcony do kolektora ssącego. Praca zaworu EGR/AGR polega na doprowadzaniu przez regulowany elektrozawór (elektrozawór N18) określonej ilości spalin do powietrza dolotowego, w zależności od fazy pracy silnika co powoduje OBNIŻENIE TEMPERATURY SPALANIA. Im NIŻSZA jest tem spalania tym mniejszy udział trujących tlenków azotu w spalinach. Wielu użytkowników pisze, że przez "zablokowany/ odpięty" zawór EGR poprawia się przyspieszenie... ja jednak jestem zdania i przez własne doświadczeniem wiem, że to tylko złudne wrażenie! Silnik pracuje zdecydowanie głośniej i niekulturalnie, do tego zwiększa się spalanie paliwa.

 

Pewnie masz na myśli elektrozaworki tzw. pressure converters które sterują pracą EGR i kierownicami turbiny. I w Twoim silniku (M47) jest ich 3:

1. elektrozawór sterujący EGR (N18).

2. elektrozawór sterujący TURBINĄ (N75).

3. elektrozawór sterujący żaluzjami za chłodnicą.

 

Co do braku doładowania już wiesz (wymiana elektrozaworu turbiny, zapieczone kierowniczki turbiny)... natomiast z tym EGR jest tak, że ta chłodniczka lubi się zapierniczyć nagarem. Ja bym na Twoim miejscu ją odkręcił i porządnie przeczyścił (wyskrobał) kanały dolotowe spalin. Co do tego dymienia z EGR, to masz uszkodzony albo zawór, albo elektrozaworek, albo nieszczelny wężyk bo z tego co piszesz wygląda na to, jakby tłoczek EGRu był ciągle otwarty i wpuszczał spaliny do kolektora, stąd też duszenie się silnika...wygląda jakby ciągle działało w nim podciśnienie.

 

EGR sprawdzisz tak:

- odkręć i zsuń gumowe kolanko intercooler'a z zaworu EGR, tak abyś widział ten tłoczek (gwoździk).

- odpal silnik.

- szybko przed silnik i obserwuj, czy ten tłoczek (gwoździk) się otwiera i zamyka. Jeśli będzie ciągle otwarty i się nie zamknie tzn że jest w/w uszkodzenie, lub uszkodzenie elementów współpracujących.

 

Po tym należałoby zdiagnozować co jest przyczyną uszkodzenia... napisałeś, że w EGR była dziurka. Czy mówisz o malutkiej dziurce POD zaworem?? nie powinieneś jej zaklejać! Gdzieś czytałem, (ale nie jestem pewny na 100% czy to prawda) że to jest tzw "otwór technologiczny" i służy odpowietrzeniu zaworu. Możesz zassać ustami przez ten wężyk i sprawdzić czy ten tłoczek się otwiera i zamyka. Jeśli na górnej części tłoczka widać starty do połysku ok 5mm fragment, świadczy to o pracującym zaworze EGR. Przy max zassaniu tłoczka i puszczeniu powietrza powinien on wrócić na ten "kominek" za każdym razem! Jeśli jedna będzie on latał w te i z powrotem to jest uszkodzony zawór EGR tj membrana, sprężyna lub zawór jest rozszczelniony.

 

Elektrozaworek EGR (N18) sprawdzisz tak:

- przede wszystkim PRAWIDŁOWE podłączenie wężyków podciśnienia tj:

1. Ten od zaworu EGR do DOLNEGO króćca!

2. Ten od podciśnienia z węża głównego do GÓRNEGO króćca.

- sprawdzić czy wtyczka jest prawidłowo zapięta (na zatrzask).

- przeczyść membrankę filtrującą zaworku.

 

Wężyki: j/w + przegląd wzrokowy.

pozdrawiam!

PS. ten zaworek, który sprzedaję można śmiało zastąpić elektrozaworek sterujący EGR.

Tak ta dziurka była pod zaworem o wielkości jak główka od zapałki mechanik mi powiedział że nie ma prawa być więc zakleiłem :duh: chyba z powrotem ja przywrócę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaślepiłem dolot spalin do EGR blaszką, zero dymienia i nie będę miał syfu w kolektorze,a było w nim sporo. Nie zauważyłem aby osiągi były słabsze, a spalanie w ok. 8-9l

 

 

dzisiaj zaślepiłem ten cienki wężyk co idzie na EGR i wydaje mi się że jest trochę lepiej tylko przy dodawaniu gazu słyszę taki dziwny świst :?:

jak myślicie dolot spalin do EGR też zaślepić :?:

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Czy tłoczek w zaworze EGR powinien się swobodnie przesuwać ? Wykręciłem zawór do przeczyszczenia - był zasyfiony nagarem - ale po wyczyszczeniu toczka nie da się ruszyć mimo,że kilka dni psikałem go WD 40. Czy tak ma być z tym tłoczkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.