Skocz do zawartości

Brak Mocy (KM) w 320d (136KM)- recepta


fieman1

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

w ostatnim czasie zauważyłem u siebie spadek mocy (nie czuję że mam 136 KM) zauważyłem to po przejażdżce z kolegą Fordem Focusem z mniejszym silnikiem i z mniejszą liczbą koni.

Po tej przejażdżce wymieniłem u siebie termostat AGR, wyczyściłem zawór recyrkulacji spalin (potocznie zwany EGR); kolektor dolotowy, czujnik ciśnienia doładowania przy kolektorze, 2 czujniki podciśnienia sterowania turbiną, przesmarowałem cięgno od turbo (pomimo że chodziło bez zarzutów) - EFEKT auto lepiej ciągnie nie ma turbo dziury ale odczuwam niedosyt jeśli chodzi o moc.

Dodam że czasami ale bardzo rzadko a wręcz sporadycznie przy dojeżdżaniu do świateł trzęsie mi silnikiem (jakby chodził na 2 "gary") w związku z czym w czwartek jadę na kompa do znajomego mechanika - koszt 80 zł ( w serwisie dziś pytałem koszt 360zł).

Ktoś ma pomysł lub taką samą usterkę stwierdził u siebie?

Podejrzewam - przepływomierz, wtryskiwacze,ciśnienie sprężania turbo, mikropęknięcie interkulera.

Z tego co się orientuję jeden wtryskiwacz to koszt rzędu 2 tyś.zł (oryginał). Czy wtryskiwacze można regenerować- jeśli tak co polecacie w okolicy Krakowa ( tylko nie mechaników z Piastowskiej- kilku kolegów było i mówią że cienizna)

Jeśli ktoś może pomóc proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl post ze jak ci tak robi przy hamowaniu to bedzie to pompa vacuum ale nie bede potwierdzal. Rowniez walcze z problemem. Moze to jednak wtryski ale ktory i czemu na luzie jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka pompa moze wplywac na dynamika silnika bo jak nie wytwarza podcisnienia to i sterowanie turbo, erg i hamulce leza.

Ogolnie dobrze sorawdzic czy sie twardy hamulec nie robi i czy po hamowaniu nie ma dola z moca.

Ale zeby tak wplywala na drgania na swiatlach to dziwne choc jesli napedzana jest walkiem rozrzadu to moze i dusi silnik.

Moze mi ktos powiedziec czy da sie ja jakos regenerowac. Co tam moze sie popsuc w niej. To ze sie grzeje zaraz po odpaleniu jest normalne w oplu tez tak maja :)

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/38841-wymiana-pompy-prozniowej/?s=f249b84c98e725508bda1f32838b2c26

dobrze opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak o tę puszkę ! ona powinna być przy kielichu od strony pasażera a ja jej tam nie mam..... to zastanawiam sie gdzie ona jest i czy w ogóle jest? a jak jej nie ma to czemu ona służy skoro wszystko działa bez niej....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego sluzy to proste. To tzw. Balance tank. Czyli zbiornik ktory ma w sobie zapas podcisnienia aby szybciej reagowac na zmiany pedalu gazu i nie czekac na pompe vacuum az wytworzy cisnienie. Jak bedzie nieszczelny to kicha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokladnie identyczny problem, bylem cza czyszczeniu "filterkow" wymianie przeplywki i dalej problem jest, przy dohamowywaniu zatrzesie silnikiem a ja nie daje rady passatowi tdi 90km z 99r... poza tym przy przyspieszaniu czuje jak przy "pompowaniu" turbiny cos ja obcina, tzn ciagnie przez 1 sekunde i jakby obcina moc o polowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kupie ta pompe podcisnienia. Duzo nie kosztuje. Wydaje mi sie z eten caly spadek mocy w 320d to ma tylko kilka przyczyn. Przeplywka u niektorych ale pewnie to jeszcze cos wiec moze akurat podcisnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba byles niezadowolony po naprawie bo jak sie zgiol to blokowal podcisnienie -> blokowal sie tloczek ERG-> spaliny nie lecialy do korektora-> Miles kilka koni wiecej.

 

Wiec raczej zagiety wezyk erg to spoko sprawa. A moze sie myle i moze wplywac na dlawienie silnika spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba byles niezadowolony po naprawie bo jak sie zgiol to blokowal podcisnienie -> blokowal sie tloczek ERG-> spaliny nie lecialy do korektora-> Miles kilka koni wiecej.

 

Wiec raczej zagiety wezyk erg to spoko sprawa. A moze sie myle i moze wplywac na dlawienie silnika spalinami.

nie dławi silnika spalinami bo kiedy nie ma podciśnienia to tłoczek jest zamknięty....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bylo ironi :) Choc jak ktos ma 320d to zbiera te konie gdzie moze, to kata wysle to dolot wyczysci :)

J atez kiedys bez erg pojezdzilem 1000km i musze powiedziec ze od dolu szedl lepiej ale za to byl glosniejszy czyli to samo co napisales. Stwierdzilem ze nie bede niemcow modyfikowal i podlaczony jak wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Szanowni, podłączam się z bolączką w identycznej formie co kolega Fieman1 (twórca posta). Jednak podzielę się wiedzą, iż podciśnienie zmierzyłem za zaworkiem na sterowaniu sztangą i wartości są prawidłowe, ale nie zawsze (o tym niżej). Sztanga pracuje płynnie. Tak samo z EGR, którego wyszorowałem płynami od tego typu syfów, oraz dolot i bez efektu. Zatem vacum odpada (w moim przypadku). Pozostają dwa główne punkty, wtryskiwacze (u mnie już trzy, bo sterujący wymieniłem na oryginalny), bądź turbo.

Z turbo o tyle jest dziwna sprawa, że jest błąd przeładowania, ale nie wynika on w 100% z uszkodzenia turbiny. Z jakiegoś powodu, w pewnym momencie na dwójce po wciśnięciu gazu do oporu, wskazania są do pewnego momentu rosnące, później przeładuje, odetnie doładowanie (dość drastycznie, wszyscy lecą do przodu :D , ciekawe, że grupa VW zakłada chwilową usterkę i dopuszcza przeładowanie), po czym ponownie się zbiera, ale ostrożniej. Na co dzień jest tak, że rozpędzam się, po czym proces rozpędzania jest zahamowany i dalej już jak żółw nabiera prędkości... Stąd podejrzenie pada na wtryskiwacze. Według algorytmu przyspieszania, powinna być taka ilość paliwa, powietrza i moment wtrysku, a czegoś zabrakło. Jeśli za słabo podają wtryskiwacze, oczekiwane przyspieszenie nie nastąpi i zbędny wiatr hula po cylindrze. Efekt wiadomo jaki. Czy to ma sens? Czy zatem warto pokusić się o regenerację wtryskiwaczy?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 320d poszło do kolegi, grzebać lubi i znalazł przyczynę tego samego objawu w moim ex, przyczyną była źle pracująca pompa paliwa bodajże, przypomnijcie mi po 25tym lipca to podam konkretną odpowiedź co było mojej. Efekt ten sam, auto przyspieszało tylko do pewnego momentu, potem drastyczny spadek mocy, czasem podczas jazdy na autostradzie brak reakcji na wciśnięcie pedału gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że głupio się zapytam, ale która pompa paliwa? VP44?

Dxtr71, zawór sterowania turbo działa prawidłowo. Są właściwe podciśnienia na końcówce od sterowania sztangą, tyle, że w pewnym momencie nie potrzebnie ją cofa, ale to nie jego defekt, tylko takie dostaje "polecenie" :D .

Zatem kierownice... czy to można zrobić samemu? Czy to już kwalifikuje się do specjalisty w tej dziedzinie?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czuję się zażenowany, ale naprawdę nie wiedziałem, że tam jest jeszcze jakaś pompa. W grupie VAG to nawet słychać jak się uruchamia, ale tu... To jak dokładnie do niej dotrzeć i na czym polega jej regeneracja?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli nie wiesz, to sprawdź na realoem.com

Będziesz też miał jakieś pojęcie, jak się do niej dostać.

 

Każdy samochód musi mieć pompę paliwa, pompującą z baku. Jeśli posiada pompę wysokiego ciśnienia, to ta pierwsza jest wstępna.

320d w polifcie ma 3 pompy. Jedna pompuje z jednej komory baku do drugiej, druga za filtrem paliwa w progu pompuje w stronę silnika i potem wysokiego ciśnienia do listwy CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.