Skocz do zawartości

320d [Touring] Zawiasy szyby w tylnej klapie.


Mario - BMW Klub Polska

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Blisko rok temu kupiłem E46 touring i z szybą w klapie nie było żadnego problemu. Teraz na wiosnę coś przestawiło się na zawiasach lub pękło/wygięło/ułamało. Efektem tego jest, że szyba (klapa leży OK) z prawej strony opada dużo niżej i ugniata mocno uszczelkę, natomiast z lewej unosi się do góry. Po drugie, po zamknięciu szyby szczelina pomiędzy spojlerem na klapie a krawędzią dachu jest bardzo nierówna. Tam gdzie szyba dociska jest mała a tam gdzie szyba odstaje jest duża. Czy ktoś wie jak się reguleje ułożenie szyby ? Czy to jest jakaś częsta usterka, bo widziałem innego touringa gdzie też zaczyna się tak robić. Jutro zamieszczę zdjęcia zawiasów i jak to obecnie paskudnie wygląda.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja szyby w tylnej klapie w touringu to faktycznie niezła zabawa. Wymieniałem ją u siebie, bo zrobił się problem z ogrzewaniem, na ustawianie zeszła mi chyba godzina. Oprócz śrub, na których można wyregulować położenie, są tam jeszcze dodatkowo metalowe podkładki pod zawiasy. Może poluzowała się jakaś śruba i wysunęła podkładka? Wystarczy parę milimetrów różnicy przy mocowaniu i już cała szyba się krzywi w stosunku do klapy i dachu. Musisz zdjąć spojler i obejrzeć mocowania. Pęknięcie/ułamanie raczej nie wchodzi w grę, przy tej konstrukcji szyba musiałaby opaść całkiem. Obstawiam obluzowane śruby przy którymś zawiasie.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze wygiął się ten metalowy zawias który jest przy daszku i okazało się że wina leży po stronie tej dziwnej sprężyny zamontowanej do tego zawiasu :( zatarła się i ciężko chodziła po czym powoli zaczęła się systematycznie powiększać ta szczelina i daszek podchodził do góry a w końcu metalowe mocowanie pękło :( wymienialiśmy to chyba ze 3 godziny oczywiście łącznie z ustawianiem tej mądrej szyby.

 

zatarta sprężyna to część nr 9 z tego schematu:

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330d-M57/LHD/N/2002/browse/bodywork/trunk_lid_rear_window/

 

a pękła część nr 6 z tego schematu :

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330d-M57/LHD/N/2002/browse/bodywork/single_components_for_trunk_lid/

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Dzieje się u mnie dokładnie tak jak napisał kolega m_snikers ale jeszcze się nic nie ułamało, tyle że sprężyna pracuje bardzo ciężko. Z tego schematu http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330d-M57/LHD/N/2002/browse/bodywork/single_components_for_trunk_lid/ i część nr 6 wygiął się ten pionowy wąs, na który zakłada się szybę i na nim reguluje jej ułożenie.

Wyglada na to, że trzeba tam koniecznie co jakiś czas przesmarować te zawiasy i sprężyny bo to zbyt cieżka ich praca powoduje wyginanie się tego mocowania.

Także czeka mnie wymiana tego elementu nr 6, ale nie wiem czy też ta sprężyna nie kwalifikuje się do wywalenia. Czy wymienialiście obydwie te części czy tylko tą zamocowaną do karoserii ?

I czy kupione to bylo nowe czy jakieś używki ?

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My wymienialiśmy obie części, bo zanim się ułamało to metalowe mocowanie to je wyprostowaliśmy :( ale za 2 dni wróciło do stanu poprzedniego i zaczęło się wyginać aż pękło :( wymień obie części . Ja miałem ze swojej rozbitej starej więc dałem koledze :) przesmarowanie sprężyny nic nie pomogło chyba już za późno bo się przytarła . teraz wszystko gra . U siebie też od razu przesmarowałem sprężyny zapobiegliwie :)
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawy :) w poniedziałek najszybciej będę w stanie sprawdzić czy został lewy :) wszystko wskazuje że na 90% powinienem mieć lewy :) jak ktoś nie zakosił :) jak będziesz to wymieniał będziesz musiał odgiąć podsufitkę delikatnie żeby jej nie złamać i przykręcone jest to na torxy w dodatku oba są różne mniejszy i większy :) tak by było łatwiej :) najgorsze jest ustawianie tej szyby :(
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.