Skocz do zawartości

330d - Jakie tarcze i klocki hamulcowe


matimisztal

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem te tematy i się zastanawiam co kupić.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=109314&start=0&hilit

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=126866&hilit

 

Poszukuję tarcz i klocków na przód.

Zastanawiam się nad czymś takim ale wyczytałem że nie mają zbyt dobrych opinii.

http://www.allegro.pl/item1097302662_tarcze_nac_klocki_ate_przod_bmw_e46_330d_330i.html

 

Więc może coś takiego:

http://www.allegro.pl/item1124639025_tarcze_zimmermann_sport_klocki_bmw_e46_330_i_d.html

 

Albo takiego:

http://www.czescidobmw.pl/product_info.php?cPath=3284&products_id=1791

 

Chodzi mi o najlepszy zestaw. Dużo jeżdże po autostradach i zależy mi aby tarcze dobrze reagowały na hamowanie w deszczu (pierwsze naciśnięcie kiedy jeszcze tarcza jest mokra). Poza tym aby były trwałe i nie wichrowały się po kilku hamowaniach, aby skuteczność hamowania gorącej tarczy była porównywalna do zimnej.

 

 

Poza tym czy te nacięcia i wiercenia tak naprawdę coś pomagają czy jedynie ładnie wyglądają? Jak jest w trakcie normalnego użytkowania?

Edytowane przez matimisztal

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimermanny zwykle bez nacie ,choc ja wole textar sam takie uzywam.

 

ostatnio wymienilem tarcze i klocki na Zimermanna bez naciec jak narazie ok :D

ATE mi nie polecili bo ponoc bardziej "awaryjne" a co do Textar nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejżałem te tematy i się zastanawiam co kupić.

Chodzi mi o najlepszy zestaw. Dużo jeżdże po autostradach i zależy mi aby tarcze dobrze reagowały na hamowanie w deszczu (pierwsze naciśnięcie kiedy jeszcze tarcza jest mokra). Poza tym aby były trwałe i nie wichrowały się po kilku hamowaniach, aby skuteczność hamowania gorącej tarczy była porównywalna do zimnej.

 

Poza tym czy te nacięcia i wiercenia tak naprawdę coś pomagają czy jedynie ładnie wyglądają? Jak jest w trakcie normalnego użytkowania?

 

 

Przerabialem rozne tarcze, nacinane i nie, i jak chodzi o czas reakcji na deszczu nic nie pobije tarox G88. Wlasnie te naciecia pomagaja odprowadzac wode i nadmiar pylu z klockow.

http://www.tarox.com.pl/tarcze.php

Hamuja od razu, jakby zupelnie nie padalo, a na suchym auto hamuje jak porsche (testowane, awaryjnie ;) ) niesamowita skutecznosc i to nawet przy hamowaniach 250 - 90, nagrzewaja sie duzo mniej niz popularne zamienniki.

Mialem je z klockiem tarox Corsa - troche za twardy, polecalbym ci raczej Rallyie, ale mozesz o tym porozmawiac ze sprzedawca, kumaty gosciu.

komplet wychodzi drozej niz zestaw normalnych hamulcow, ale spokojnie starcza na 2x dluzej a do tego mega mocne hamulce.

 

Jeszcze co do hamowania w deszczu, tarczy zwykle, czy ATE powerdisk z paroma rowkami - niestety 2s opoznienia. Zimmermany dziurkowane moga sie lepiej sprawdzac, ale one czesto pekaja wokol tych nawiercen, takze trzeba je kontrolowac no i starczaja na mniej km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dolacze sie do tematu tez planuje zmiane hamulcow przod i tyl i do tej pory stanelo na zimmerann sport przod i tyl. Ale z tego co pisze kolega to nie wiem czy to do konca dobry wybor. Powiedz mi jakie bys polecil tarcze na przod i klocki i jakie na tyl. Autko to 330cd czyli tarcza przod 325mm a tyl chyba 300mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja placilem cos 1800 za tarcze + klocki, zrobilem na tym 40k km, w tym 3 wizyty na torze i klocki padly, dodam ze na co dzien jezdze dynamicznie :)

 

Z tanszych rozwiazan to dobrze sie spisywaly ATE Powerdisk + klocek Ferrodo Premium czy Performance , nie pamietam dokladnie nazwy, kolo 500zl kosztuje w intercarsie.

Dobrze ten komplet znosi hamowania 250-90, duzo wolniej sie nagrzewa niz standardowe zamienniki, wyraznie mocniejsze hamowanie, ale nie ta sama liga co Tarox.

1 wada, przynajmniej z tarcza ATE - lubia piszczec przy delikatnym hamowaniu, czasem podjezdzajac do McDriva z otwarta szybka czuje sie jakbym wjezdzal pociagiem na stacje :)

Ale dla skutecznosci hamowania, warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o opinie odnośnie ATE - tarcz nacinanych, mogę polecić z czystym sumieniem.

http://www.allegro.pl/item1097302662_tarcze_nac_klocki_ate_przod_bmw_e46_330d_330i.html

 

Sam kupowałem u tego użytkownika, najpierw na tył tarcze + klocki ATE, ostatnio zamówiłem właśnie ten zestaw z linku, tarcze nacinane + klocki ATE i mogę polecić ten zestaw, spisuje się świetnie , klocki nie pylą nie piszczą, hamują idealnie. Pasują w sam raz do takiej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile km zrobiłeś już na tym zestawie?

w poprzednim aucie miałem tarcze i klocki, przód i tył ATE i zaczęło piszczeć dopiero po kilku tys km, co potwierdziło opinie innych użytkowników takich zestawów, ze piszczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie kupuj TRW. Mają fabryczną wadę, co doświadczyłem na własnej skórze. Przy czym nie jest to moja opinia, tylko biegłego sądowego, który je oglądał po zwichrowaniu. Zaznaczam, ze jeżdżę spokojnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałem i kupiłem ATE Power Disc nacinane z pierwszego linka.

Dam znać jak się spisują ale na razie nie będę ich montował bo stare jeszcze z 10 tyś wytrzymają.

 

Mam tylko jeszcze pytanie. Ile czujników zużycia klocków potrzebuję? Po jednym na stronę (2 na oś), czy czujnik zużycia jest tylko z jednej strony?

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze raz polece klocki Ferrodo DS performance, naprawde duza roznica w stosunku do standardowych zamiennikow a cena nie jest kosmiczna.

Testowalem tez klocki ATE i Textar, mega szybko sie skonczyly, szczegolnie Textar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

Reaktywuje troszkę temat.

Właśnie czeka mnie wymiana hebli z tyłu i jak wielu zastanawiam się nad wyborem.

Z przodu mam dość zacny zestaw mianowicie tarcze Brembo ORO Seria GOLD + klocki Ferrodo Ds Perfomance, z którego jestem bardzo zadowolony, no może poza piszczeniem przy delikatnym hamowaniu ale już się do tego przyzwyczaiłem :D

Jeśli chodzi o tył to raczej wybór padnie na ZIMMERMANa SPORT a dokładnie ten zestaw

http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarcze-klocki-tyl-bmw-e46-330d-i1578042742.html

 

Wielu z Was poleca nieco inne klocki np. TEXTAR itp.

Czy warto zmieniać kombinacje z tego zestawu czyli czy tarcze Zimmerman'a a klocki inne?

Czy cena z allegro jest ok czy też idzie coś znaleźć taniej?

 

Z góry dzięki za szybkie doradztwo ponieważ w poniedziałek muszę się już na coś zdecydować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj TRW na przód :nienie: - u minie po 15 kkm zaczęły bić, stwierdzona wada materiałowa.

 

Nie kupuj Juridów na przód :nienie: . Wymieniłem na Juridy plus kolcki Textar- po 2 kkm zaczęły bić, a potem już nie bić tylko walić. Wymiana była w zimie. Jeżdżę spokojnie, nie było żadnych kłuż, bo trzymał silny mróz. Oddane do reklamacji.

 

Dobrze, ze nie wyrzuciłem starych TRW (przetoczone ), to było co założyć po oddaniu do reklamacji Juridów. Niestety już znowu prztoczone TRW bije, no bo jest tam wada materiałowa.

 

Firmy przestały sezonować tarcze ze wzgledu na koszty. Z fabryki od razu do sklepu i potem jest problem.

 

W sumie nie wiadomo, co założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj TRW na przód :nienie: - u minie po 15 kkm zaczęły bić, stwierdzona wada materiałowa.

 

Kolego tak jak napisałem powyżej - na przodzie mam zestaw dobry i sprawdzony więc mogę go spokojnie polecić :)

Tarcze BREMBO ORO seria GOLD + klocki Ferrodo DS PERFORMANCE - zestaw jest ogień ale nie jest tani.

 

Na tył już zamówiłem zestawik więc zobaczymy jak to będzie:) ... mianowicie tarcze nawiercane ZIMMERMANN SPORT + klocki też ZIMMEEMANN + szczęki

 

Z takimi heblami Ci za mną muszą uważać bo auto w awaryjnych sytuacjach autko będzie stawać dęba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.