Skocz do zawartości

320d dławi, dusi się


neverh00d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Stałem się szczęśliwym posiadaczem 320d e46 touring 150ps 2001r. Problemy zaczęły się już przy powrocie świeżo zakupionym autkiem do domu. Czwarty bieg, ok 3 tys obr a autkiem zaczyna mulić, ale powoli jakby chciało się rozkręcić; 5 bieg ok 2,5 tys obrotów ok 120 km/h trzymam równo pedał gazu - a tu to samo - zaczyna "płynnie szarpać" tzn tak jakby nie chciał się dalej wkręcić ale bardzo po trochu się wkręca. I podczas tego dławienia się wskazówka spalania np z 14L zmniejsza się do 8 i z powrotem wchodzi na więcej np. 18 czy 20 i znów go delikatnie zamuli i spalanie spada do np 10 , 8.

 

Auto przejechane ma 134 tys , ostatnia historia w serwisie bmw była przy 117 tys w 2009r.

 

Z najpoważniejszych napraw w serwisie niemieckim robiona była turbina (przy 20tys na gwarancji). Po kupnie oddałem ją do swojego mechanika. Ten powymieniał wszystkie filtry+olej+płyn chłodzący, sprawdził całe autko; turbina podobno chodzi idealnie. Auto ma wycięty kata.

 

I na komputerze wyskakuje błąd zaworu recyrkulacji spalin, którego nie da się wykasować, bo po każdej jeździe się odnawia a egr nie był wyjmowany do sprawdzenia a wyczytałem na forach że to może być to.

 

A i jeszcze samochód był tak dokładnie "wyprany" że nie wiadomo na jakim oleju jeździł i mechanik mi wlał 10w/40 i też teraz się gryzę czy to nie był przypadkiem błąd ale on stwierdził że jeżeli nie wiadomo na czym jeździła to lepiej wlać dobre 10w/40.

 

Autko ledwo kupione, pierwsze bmw w życiu a mnie już brakuje nerwów a z portfela ubywa.

 

Jeśli ktoś wie o co w tym wszystkim biega to proszę o pomoc nawet na nr telefonu 607057770 (może wtedy lepiej wytłumaczę co jest grane).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez neverh00d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego ja mam 330d ale po twoim opisie wynika że przepływomierz zaczyna wariować, turbo raczej nie ma nic do tego chyba że problemy z elektrozaworkami turbo lub egr, jeśli chodzi o błąd egr to być może elektrozaworek sterujący egrem jest uszkodzony lub sam egr uszkodzony, ja u siebie mam również ten bład który po skasowaniu również wyskakuje ale u mnie problem wynika z klapkami w kolektorze ssącym, wypnij przepływkę i zobacz czy jest jakaś poprawa, wyczyść i sprawdź egr i elektrozaworek również. Być może ci pomogłem choć nie mam takiego silnika ale osprzęt mam podobny.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40!!!!!!!!! to wporządku masz mechanika,po co Ci wlał półsyntetyk? przecierz wiadomo,że te silniki lubią dobry olej 5w30 lub 5w40 jeśteś powien że Ci wymienił te rzeczy,które wymieniłeś,a o odmie wpomniał,co do błędu EGR to pewnie masz zaślepiony dolot spalin do EGR stąd ten błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez problemu możesz zmienić, inaczej musisz zmienić na syntetyk przecierz turbinę masz gorzej smarowaną na tym oleju. To proste, lepszy olej lepiej chroni silnik,gorszy gorzej chroni silnik. Sprawdz jeszcze wężyki podciśnienia może gdzieś jest przetarty i jest nieszczelność
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na komputerze wyskakuje błąd zaworu recyrkulacji spalin, którego nie da się wykasować, bo po każdej jeździe się odnawia a egr nie był wyjmowany do sprawdzenia a wyczytałem na forach że to może być to.

No i już wszystko wiemy! Wygląda na zawieszający się zawór AGR w pozycji otwartej i przez to silnik się dusi.

- sprawdzić króćce podciśnieniowe

- wymienić wężyki podciśnienia

- sprawdzić zawór AGR

- podmienić z N75

 

Co do oleju to polecam Liqui Moly High Tech Synthol 5W40 ACEA:A3/B4, aprobaty VW 505.00 i BMW LongLife98. Wysoki współczynnik HTHS [ponad 3,5] sprawia, że nie zarżniesz tego oleju na max bucie! Jest tylko jeden gość na Allegro, który sprzedaje TEN olej. Cena 190zł za 5L. Zalałem go do 1,8T i silnik pracuje jak ŻyLeTkA :twisted: ... do BIMMERA też go zaleje.Pozdr

 

Jakie filtry?? Który kat wycięty??

zaworków nie podmieniaj tylko kup nowe ! co z tego że podmieni , jak jeden będzie uszkodzony lub zatkany filterek , to turbo zacznie wariować i problem ten sam max 120 km/h.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale przebieg chyba wyssany z palca.

 

 

Sprawdziłem w serwisie bmw historię auta i serwisowany był cały czas od początku a ostatni serwis był przy 117 tys w 2009r

 

W najbliższym czasie jadę jeszcze raz do mechanika, wydrukuję mu wszystko i może coś wymyślą. Dziś już z nim gadałem i ma załatwiać niektóre z wymienionych przez Was części i będzie sprawdzał po kolei. Jak dojdziemy co to było - odpowiem w poscie. Jeśli coś komuś jeszcze przyjdzie do głowy to piszcie proszę. Pozdrawiam

 

Jeszcze zapomniałem dopisać że podczas odpalenia zimnego auta po chwili zapala się pomarańczowa kontrolka oleju i po 5-10 sek. gaśnie a zaznaczam że olej i filtry wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale przebieg chyba wyssany z palca.

 

 

Sprawdziłem w serwisie bmw historię auta i serwisowany był cały czas od początku a ostatni serwis był przy 117 tys w 2009r

 

W najbliższym czasie jadę jeszcze raz do mechanika, wydrukuję mu wszystko i może coś wymyślą. Dziś już z nim gadałem i ma załatwiać niektóre z wymienionych przez Was części i będzie sprawdzał po kolei. Jak dojdziemy co to było - odpowiem w poscie. Jeśli coś komuś jeszcze przyjdzie do głowy to piszcie proszę. Pozdrawiam

 

Jeszcze zapomniałem dopisać że podczas odpalenia zimnego auta po chwili zapala się pomarańczowa kontrolka oleju i po 5-10 sek. gaśnie a zaznaczam że olej i filtry wymienione.

 

 

Kolego zrezygnuj z mechanika który nie wie o co chodzi bo wymienisz pół samochodu i nic z tego nie będzie ....

poszukaj dobrego mech od BMW bo tak to cienko Ci wróże z kasą :D

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas odpalenia zimnego auta po chwili zapala się pomarańczowa kontrolka oleju i po 5-10 sek. gaśnie a zaznaczam że olej i filtry wymienione

A to chyba bierze się właśnie z oleju 10W40 - z tego co pamiętam to czujnik oleju w M47N sprawdza gęstość oleju przez podgrzewanie go chwilowe i i mierzenie gęstości na bardzo małej próbce - jeśli olej jest za gęsty (a półsyntetyk jest gęstszy niż syntetyk) to kontrolka świeci się na żółto... Czy jakoś tak... :8)

 

Niech mnie koledzy poprawią, jeśli się mylę.

 

A co do oleju - również dobrym olejem jest MOTUL 5W40 X-Cess, również z aprobatą BMW LL04. Poprzednio na Castrolu Edge 5W30 pod koniec okresu między przeglądami zapalała mi się kontrolka oleju na żółto, bo olej tracił swoje właściwości. Przy MOTULu mi się to nie zdarzyło.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do oleju - również dobrym olejem jest MOTUL 5W40 X-Cess, również z aprobatą BMW LL04. Poprzednio na Castrolu Edge 5W30 pod koniec okresu między przeglądami zapalała mi się kontrolka oleju na żółto, bo olej tracił swoje właściwości. Przy MOTULu mi się to nie zdarzyło.

 

co ile wymieniasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do oleju - również dobrym olejem jest MOTUL 5W40 X-Cess, również z aprobatą BMW LL04. Poprzednio na Castrolu Edge 5W30 pod koniec okresu między przeglądami zapalała mi się kontrolka oleju na żółto, bo olej tracił swoje właściwości. Przy MOTULu mi się to nie zdarzyło.

 

co ile wymieniasz?

Co tyle, ile przewidzieli inżynierowie z Bawarii - średnio co 20kkm.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Motu podany wcześniej jest ok.

 

Objaw taki jakby brakowało paliwa.

Do sprawdzenia przepustowość filtra paliwa i pompka zasilająca w paliwo pompę CR. Sprawdził bym jak z ciśnieniem cr przy tym objawie.

 

Dobra diagnostyka kompem ustali szybko usterkę.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj autko zawiezione do pana Macieja Mazanka w Woźnikach. Podobno to jeden z lepszych fachowców od diesli w mojej okolicy. Zobaczymy co tam chłopaki wymyślą, bo jeszcze podochodziło mi kilka usterek. W poniedziałek będę już wiedział co jest nie tak i ile mnie to będzie kosztowało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i odebrałem samochodzik...

 

Okazało się że ktoś kiedyś próbował regenerować przepływomierz powietrza ale chyba mu to nie wyszło i trzeba było wymienić na nowy. Oprócz tego pomylone były wężyki podciśnienia na turbinie (robione w serwisie niemieckim) i nie grzały wszystkie świece. Auto pod względem mechanicznym zostało całkowicie zdiagnozowane i naprawione, sprawdzone ciśnienie oleju (idealne).

 

Teraz jeszcze pozostaje kilka innych rzeczy, które trzeba zrobić:

1. dalej przy zimnym silniku parę sekund po odpaleniu włącza się POMARAŃCZOWA kontrolka oleju i świeci przez jakieś 15 sekund i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku się to nie zdarzyło

2. przy ruszaniu po wbiciu drugiego biegu i dodaniu gazu strasznie rusza się gałka zmiany biegów

3. przy nierozgrzanym silniku gdy jadę na 5 biegu i np. staję na skrzyżowaniu i wrzucam z piątki luz, to luz zostaję mi się naprzeciw właśnie piątki i nie chce się cofnąć naprzeciw trójki. Po dłuższym jeżdżeniu (np 10-20 minut) problem znika i gałka po wybiciu z piątki staje już na luzie na przeciw trójki

4. blokuje mi się regulacja światła tego od strony kierowcy, czasem działa a czasem nie

5. i ostatnio po otwarciu tylnej szyby z kluczyka nie mogłem jej za chiny zamknąć (nie chciała się zatrzasnąć), jak już ją zamknąłem (zatrzasnąłem) to już mogłem normalnie ją zamykać i otwierać

 

proszę o dalsze porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

950 zł i fura stała u nich dokładnie 2 tygodnie. Ale słyszałem też że w miejscowości Dyrdy (z Woźnik na Tarnowskie G.) jest gość też od diesli który był z Mazankiem w spółce i podobno lepiej do niego jechać bo u Mazanka dużo rzeczy robią uczniowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.