Skocz do zawartości

318i planowany remont silnika


hanibal0

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem szczęśliwym posiadaczem buni e46 318i + LPG (sekwencja) z 98r od 2 lat. Zważywszy na fakt, iż trochę latek upłynęło od dnia wyjazdu z fabryki, auto ostatnio boryka się z kilkoma problemami. Podejrzewam że większość pewnie zbytnio nie zaprzątała by sobie tym głowy, jednak z uwagi iż bunia zewnętrznie trzyma się bardzo dobrze, środek jest zadbany oraz zainwestowałem już w regenerację zawieszenia, noszę się teraz z opcją kapitalnego remontu silnika. Głównym powodem jest ubywający płyn chłodniczy (ok 1l / 1000km - pewnie uszczelka pod głowicą + LPG), oraz wycieki oleju z pod klawiatury, podstawy filtra i na łączeniu ze skrzynią.

Moje pytania:

1. czy ktoś robił już kapitalny remont tego silnika?

2. na co zwrócić uwagę?

3. jak daleko się posuwać?

4. czy taki remont się kalkuluje?

5. przede wszystkim, co koniecznie wymienić?

6. jaki szacunkowo może wynosić koszt takiego remontu (zaznaczam że zależy mi na dokładnym uszczelnieniu silnika)? - części bez robicizny

7. czy wymieniać łańcuch rozrządu (mój przebieg 260tyś.)

 

moje założenia to:

- gruntowne uszczelnienie silnika, skrzyni i wału

- małe poprawki blacharskie

- cieszyć się wyremontowaną bunią jak najdłużej :D

 

pewnie kilka osób zaproponuje mi wymianę uszczelki pod głowicą, klawiaturą i podstawą filtra, ale nie o to mi chodzi. Zamierzam wyremontować to auto dla siebie i cieszyć się z jazdy nim najdłużej jak to możliwe dlatego mam na myśli generalny remont ale bez przesady, tzn bez konieczności wymiany dobrych części. Swapa silnika też nie chcę, owszem silnik chcę wyjąć z komory auta i mając go "na wierzchu" chciałbym możliwie najlepiej go wyremontować. Nie wiem jednak ile to może kosztować, tzn. chodzi mi raczej o koszty części bo robocizna to wiadomo, różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodów wycieków chcesz robic remont silnika - kapitalny?

To tak jak wymieniac błotnik - bo nie rdzewieje, ale auto ma 10 lat.

No zastanów sie troche.

Musisz wiedzic w jakim stanie jest Twój silnik.

Czy bierze olej , jak wyglądają świece (nagar), zmierzyc cisnienie sprezania i oleju.

nast rozbieranie ( nie koniecznie od razu wyjmowanie z auta) i weryfikacja cześci : głowica (wtedy możliwa jest wstępna ocena gładzi cylindrowych ) , miska ( ocena wału i panewek).

Głowice po demont. na pewno warto całą przeglądnąc ( zawory itd.), wyrównać i zrobic próbe szczelnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi.O uszczelnienie silnika czy o remont bo to dwie różne rzeczy. To ,że płynu ubywa nie oznacza ,że to wina silnika.Może masz nieszczelność na przewodach,chłodnicy,zbiorniczku,króćcu wody w bloku itp .U mnie przyczyną ubywania płynu był właśnie króciec wody.Jeżeli nie był wymieniany to na pewno jest "zgnity" bo po tylu latach to normalne..Co do podstawy filtra to rozumiem ,że chodzi ci o olejowy.Wystarczy wymienić uszczelke,dwa oringi i tulejke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

częściowo macie rację ale problem w tym że jest również wyciek na łączeniu ze skrzynią, wąż do chłodnicy wymieniłem jakieś 2 miechy temu (ten gruby idący od zbiorniczka z płynem od góry), jednak po odpaleniu silnika i zostawieniu na wolnych obrotach po ok. 10 min wąż ten jest gorący i twardy jak skała, samochód kopci na biało, płyn raczej nie dostaje się do oleju bo nie widać żadnych osadów na korku, konsystencja oleju jest w normie.

Auto ma również problem z falowaniem (wiem że remont może w tym nie pomóc), w INPIE mam dziwny odczyt cylindrów, tzn. wszystkie pracują mniej więcej podobnie poza cylindrem 2, którego pasek jest praktycznie na zero. Wydaje mi się jakby miał problem z tym cylindrem, chociaż autku mocy nie brakuje, wyskakuje również błąd lambdy 141. Pisałem o tych błędach w innym wątku ale nikt nic nie odpowiedział.

 

viewtopic.php?f=97&t=113225&p=1009771#p1009771

 

wtedy dziwnie zachowywał się cylinder 1, teraz 1 działa tak jak 3 a 2 tak jak 1. Czym to może być spowodowane? to samo na benzynie i gazie, może to wina kabli wysokiego napięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o płyn to po sprawdzeniu przewodów proponuje wymiane krućca tak jak kolega mówił to nie jest duży koszt.Ja niedawno też wymieniałem jakies 40-50zl kosztuje nie pamiętam dokładnie.Lecz u mnie niestety nadal ubywa płyn,małó tego gotuje mi sie w korkach,bo jak łapie temperatury to 2bieg wiatraka się nie włącza ale po odczepieniu czujnika temperatury na obiegu wtedy wiatrak chodzi cały czas na drugim biegu.Ale nie wiem co jest tego przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no więc jestem już po remoncie, ostatecznie zdecydowałem się na lżejszą opcję:

- planowanie głowicy

- wypolerowanie zaworów

- wymiana uszczelniaczy zaworów

- wymiana krucców płynu chłodniczego (2szt)

- wymiana odmy 180zł

- wymiana węża odmy (zamiennik 5zł a oryginał w ASO 100zł)

- wymiana uszczelki rozrządu (dolna i górna)

- nowa uszczelka głowicy

- nowa uszczelka pokrywy zaworów

- nowa uszczelka podstawy filtra oleju

- czyszczenie przepustnicy

- czyszczenie silniczka krokowego

- nowy olej

- nowy płyn chłodniczy

- itp.

 

efekt po przejechaniu ok 700km:

- koniec z wyciekami oleju

- koniec z ubywaniem płynu chłodniczego

- koniec z falowaniem obrotów

- spalanie benzyny obliczone na 500km = śrenia 8l/100km, śrenia prędkość 74km (przed remontem 9-9,5l/100km)

- wyraźny wzrost mocy i dynamiki (może to subiektywne odczucie ale takie mam)

 

całkowity koszt inwestycji: 1400zł (400zł kolega mechanik).

 

oczywiście są to moje subiektywne odczucia, jednak po przejechaniu 700km (w tym pierwsze 500 na benzynie) jestem w 100% zadowolony. Muszę tylko wyregulować mieszankę gazu bo wydaje mi się że ma zbyt bogatą mieszankę.

 

jest jeszcze jeden efekt remontu, otóż wolne obroty wydają mi się trochę zbyt wysokie, ok 900 obr/min ale o ile wiem to można w DIS'sie zmienić ale jak będę miał wolną chwilę to zobaczę.

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Proszę o pomoc, skoro już przeszedłeś remont silnika to na pewno wiesz co to jest dysza chłodzenia tłoka. Nie mogę sobie poradzić z zestawem części do remonty silnika. Mechanik kazał mi zakupić :

1. Tłok 4-ty do cylindra po szlifie 85 milimetra - średnica cylindra

2. Kruciec plast. nr 11531708808 (końcówka przyłączeniowa)

3. Kruciec plast. 11531709232 ( końcówka przyłączeniowa )

4. Czujnik położenia wału korbowego SJEMENS 1709616 ( czujnik impulsów wału korbowego pod nr 12141709616)

5. Tarcza wału- koło pozycji walu korbowego ( kółko czujnika impulsów nr 11211247050)

6. Dysza chłodzenia tłoka ( nie znalazłam)

7. Komplet uszczelek (Elring) do kapitalnego remontu silnika lub

a/ uszczelka pod głowicę( znalazłam 11121708585 i 11121708606 nie wiem jaka jest różnica miedzy nimi)

b/ uszczelki kolektora wydechowego( znalazłam pod nr 11621743719 )

c/ uszczelki pod obudowę rozrządu ( nie znalazłam )

d/ zestaw uszczelek pod pokrywę zaworów ( nie znalazłam)

Nie jestem pewna czy dobrze wyszukałam numery tych części i nie mogę nigdzie znaleźć tej dyszy chłodzenia tłoka i jej numeru. Jezeli masz taka wiedzę proszę o pomoc.

Grażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Panowie, jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i mam do Was parę pytań. Przede wszystkim, na co zwrócić uwagę przy odbiorze ? Silnik m52tu 320i 1998r.

-Wymiana uszczelki pod głowicą

-Wszystkie uszczelki znajdujące się po drodze

-Śruby głowicy

-Pompa wody

-Regeneracja głowicy, szlifowanie, planowanie, sprawdzenie szczelności

-Vanos po regeneracji z wymienionymi uszczelnieniami oraz zrobione luzy na tłoczkach (Mechanik mówił, że po wymianie uszczelnień może vanos trochę hałasować przez pierwsze paręset kilometrów prawda ?)

-Wymienione ślizgi rozrządu plus łańcuch (Napinacza głupi nie zamówiłem razem z łańcuchem na czescidobmw.pl i żałuje więc złożony na starym) - Mechanik mówił, że jedynie co to może wydobywać się dźwięk na zimnym silniku ale po rozgrzaniu powinno być dobrze czy to prawda ? Nie krzyczcie, że nie wymieniłem napinacza. Oczywiście po informacji od mechanika, że trzeba napinacz od razu przystąpiłem do zamawiania ale raz "fachowiec" po vinie nie potrafił mi dobrać odpowiedniego i zamówił inny o czym się dowiedziałem dzień potem, potem zamówili w serwisie BMW i pojechałem specjalnie 100 km do BMW aby go odebrać i nie czekać aż go wyślą w następstwie czekać do poniedziałku, co usłyszałem ? Dzwonili, że nie przyszedł napinacz ale sklep nie raczył mnie o tym poinformować więc 200km zrobione na darmo za benzynę zwrócą. Miałem oczywiście chęci wymienić ale wyszło jak wyszło, nie mogę czekać kolejnych 4 dni na odbiór auta. Szacunek dla tych co doczytali te wypociny do końca a teraz proszę o jakieś rady. Posłuchałem silnika zaraz po odpaleniu i był bardzo głośny prawie jak diesel to mówił kierownik warsztatu, że silnik musi się wypełnić olejem co było dla mnie dziwne. Wcześniej dosyć dobrze chodził. Proszę o konkretne rady :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
no więc jestem już po remoncie, ostatecznie zdecydowałem się na lżejszą opcję:

- planowanie głowicy

- wypolerowanie zaworów

- wymiana uszczelniaczy zaworów

- wymiana krucców płynu chłodniczego (2szt)

- wymiana odmy 180zł

- wymiana węża odmy (zamiennik 5zł a oryginał w ASO 100zł)

- wymiana uszczelki rozrządu (dolna i górna)

- nowa uszczelka głowicy

- nowa uszczelka pokrywy zaworów

- nowa uszczelka podstawy filtra oleju

- czyszczenie przepustnicy

- czyszczenie silniczka krokowego

- nowy olej

- nowy płyn chłodniczy

- itp.

 

efekt po przejechaniu ok 700km:

- koniec z wyciekami oleju

- koniec z ubywaniem płynu chłodniczego

- koniec z falowaniem obrotów

- spalanie benzyny obliczone na 500km = śrenia 8l/100km, śrenia prędkość 74km (przed remontem 9-9,5l/100km)

- wyraźny wzrost mocy i dynamiki (może to subiektywne odczucie ale takie mam)

 

całkowity koszt inwestycji: 1400zł (400zł kolega mechanik).

 

oczywiście są to moje subiektywne odczucia, jednak po przejechaniu 700km (w tym pierwsze 500 na benzynie) jestem w 100% zadowolony. Muszę tylko wyregulować mieszankę gazu bo wydaje mi się że ma zbyt bogatą mieszankę.

 

jest jeszcze jeden efekt remontu, otóż wolne obroty wydają mi się trochę zbyt wysokie, ok 900 obr/min ale o ile wiem to można w DIS'sie zmienić ale jak będę miał wolną chwilę to zobaczę.

 

-

 

Hanibal0 możesz mi powiedzieć w jakim mieście robiłeś remont?

Jakiś namiar na firmę która robiła głowicę?

Jak oceniasz ich pracę po 5 latach? :D

Mam e46 tylko moja ma prawie 400 i już błaga o remont...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.