Skocz do zawartości

320d świecące kontroliki, kontroli trakcji


kryka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj postawilem autko pod blokiem i wychodząc z niego bylo wszystko ok.

Dziś rano wchodze odpalam i po odpaleniu rozległ się krótki pisk i zapaliła się kontrolka kontroli trakcji i ta od hamulca tylko że żółta (generalnie świeci się tak samo jak przy całkowicie wyłączonej kontroli).

Teraz za każdym razem jak zapalam auto najpierw jest pisk a potem zapalają sie kontrolki.

 

Pojechałem na myjnie obficie karcherem dałem po klockach hamulcowych umyłem dokladnie bo myslalem ze to moze czujniki abs sie zasyfily ale nie pomoglo.

 

Aha jadąc z myjni sprawdzałem czy działa kontrola trakcji i niestety wogole nie działa, natomiast ABS jest sprawny.

 

Ktos ma pomysl co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po podpieciu pod kompa pokazało błąd C1E43 czujnik kąta skrętu i nie da się go usunąc jest jako błąd stały (ciągły).

Podobno czasem wystarczy go przeczyścic ale nie wiem gdzie go znajde u siebie a aucie, ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam forumowiczów, podpinam się pod temat, gdyż od dobrych dwóch tygodni mam podobne objawy: świecą się kontrolki DSC i ręcznego na pomarańczowo. DSC nie działa. Komputer wypluwa taki błąd: Tekst usterki (FC-Org.5E43) 24131 - czujnik kąta skretu/błąd wewnętrzny. Nie da się go skasować, kalibracja nie pomaga.

Tu moje pytanie czy można po tym wnioskować że czujnik do wymiany (znalazłem na allegro za 190-200 pln)

Trudno się do niego dobrać?

http://allegro.pl/czujnik-kata-skretu-dsc-bmw-e46-e39-37146760232-i1430746754.html

 

Dzięki z góry za porady!

 

BMW e46 320d touring (M47N 2002r.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem to samo. Zapaliły się kontrolki same z siebie bez widocznej przyczyny. Pojechałem na kompa i mechanik stwierdził właśnie uszkodzenie czujnika kąta skrętu kierownicy. Za wymianą chciał trochę wg mnie za dużo więc wstrzymałem się o pojechałem do innego. Tam stwierdzili, że czujnik jest ok., zrobili jakąś kalibracje i jak na razie wszystko działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za info, jak się ciutkę ociepli zajrzę do niego... mam aktualnie dwa podejrzenia

a) komp którym próbowano usunąć błąd był niekompatybilny z softem diag. BMW,

b) czujnik się zabrudził lub coś nie styka....

 

U mnie kalibracja nie działała ale może to kwestia brudnego czujnika właśnie zobaczymy...

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tak działa, ale okazało się zupełnie co innego. Problem z usunięciem błędu okazał się dość banalny. Wystarczyło podpiąć się pod odpowiedni soft - dedykowany dla BMW i go usunąć i skalibrować. 5min. i po zabawie. (Pozdrawiam Majewski Serwis z Brzegu :))

Przyczyna:

Jakiś czas temu zanim błąd się pojawił wymieniałem wahacz przedni-lewy, po tej wymianie wszystko chulało ale potem od czasu do czasu błąd sie pojawiał potem znikał, potem znów się pojawiał aż w końcu jak pisałem wcześniej palił się stale. Podobno błąd DSC może się pojawić dopiero po jakimś czasie gdy np. zmienimy lekko ustawienia w zawieszeniu - a wcześniej jeździliśmy jak w moim przypadku z lekko przekoszoną zbieżnością.

 

To tyle.

Lekcja z tego taka żeby z błędami BMW jeździć do ludzi którzy się znają na autach z tej marki :)) Tu pozdrawiam Majewski Serwis z Brzegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam mam taki sam problem tylko w moim przypadku pojawiło się to przy zmianie kierownicy podłączyłem auto pod kompa skasowałem błąd i dopóki nie zgaszę auta nie ma błędu i wszystko jest ok natomiast gdy tylko wyłączę zapłon błąd się pojawia jak auto przekroczy 30km/h.Może ktoś ma rade na taki przypadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam ponownie,

 

zbieżność może pomóc, dodatkowo kierownica możed być obrócona delikatnie i "mylić" czujnik. Podczas kalibracji może być cacy a na drodze podczas jazdy może być lekko obrócona i wprowadzać czujnik w błąd. U mnie pojawia się znów sporadycznie ten błąd gdy pokonuje dłuższe zakręty ze stale skręconą kierownicą... np. gdy wjeżdzam do parkingów podziemnych, po wyłączeniu silnika błędu nie ma i nie włącza się dopóki znów gdzieś nie skręcę. Spotkał się ktoś z czymś takim - czy może sprawdzić zbieżność ??

 

Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.

 

Odp. do KaMarka - nie wiem jakiego softu użył Brzeski magik ale pewnie DIS lub InPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.