Skocz do zawartości

3XX - Wadliwe zawieszenie tyłu... - jak to jest?


mihuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry przepraszam - jeżeli post nie zamieszczony w odpowiednim dziale ale jestem tu nowy i ten dział wydał mi się idealny. Mam nadzieję, że już wkrótce stanę się szczęśliwym posiadaczem od dawna wymarzonej beemki :-) Chciałbym się jednak Was poradzić, bo słyszałem, że wersja e46 nie jest niestety produkcyjnie bez wad. W dieslach ponoć często siadają wtryski i turbiny, a ponoć cała seria do lutego 2001 roku ma jakieś problemy z tylnim zawieszeniem. Planuję kupić auto właśnie z tego okresu – najprawdopodobniej rok 2000. Chciałem dopytać, czy jest to jakaś poważna usterka – droga w ewentualnej późniejszej (odpukać) naprawie i czy dotyczy wszystkich wersji: sedan/limuzyna, sport/coupe. Silnik będę chciał raczej mimo wszystko w benzynie. Mniej awaryjny, a i obecna cena benzyny i oleju napędowego jest praktycznie identyczna. Podobnie jak spalanie. Na co jeszcze zwracać uwagę podczas kupna. Auto chciałbym kupić sprowadzone bądź sam będę sprowadzał. Moim celem będzie wersja dwudrzwiowa Ci, ale wiadomo, jak się upatrzy inną, atrakcyjną cenowo to może byc i sedan/limuzyna.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zawieszeniem to może chodzi o te tuleje co sie od budy odrywają... dokładnie nie pamiętam jak to sie nazywało poszukaj na forum osobiscie mam auto z 02.2001 i w tylnim zawieszeniu nic sie nie dzieje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest pewność, że po lutym 2001 roku auta są już pozbawione tej usterki? Nie chciałbym kupić auta mając świadomość, że i tak za jakiś czas zacznie mi się "urywać zawieszenie"... I czy na pewno jest to luty 2001? Czy może auta po lifcie czyli 2002?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupując auto używane jesteś narażony na koszta związane z zawieszeniem czy innymi częściami, które są zużyte, idealnego nie kupisz.

Mam sedana z 2000r i póki co nic tam się nie dzieje, prócz sprężyny, która strzeliła przy mrozie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wszystko działo sie w autach przed liftem. czyli do 4.2001 po lifcie słyszałem ze juz zostało to poprawione.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie poprawiono w 2000r. Usterki dotyczą mocniejszych wersji silnikowych. Ja miałem 320i z 1998r i nic się nie działo. Jak auto było w miarę rozsądnie uzytkowane i ma 150KM i mniej to raczej nic nie powinno się dziać.

... obecna cena benzyny i oleju napędowego jest praktycznie identyczna. Podobnie jak spalanie

Cena PB i ON jest podobna, spalanie NIE :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak bedziesz mial pecha to trafisz na taka w ktorej sie wyrwie i tyle. mam 2.8 litra jezdze 3 lata i zadnego pekniecia nie ma przy mocowaniu.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno niemiecki tygodnik Auto Bild zwrócił uwagę klientów na BMW 3 nagłaśniając aferę związaną z problematycznym zawieszeniem tylnej osi serii E46. W przypadku modeli wyprodukowanych przed lutym 2000 roku dochodzi bardzo często do pęknięć wokół uchwytów mocujących oś do karoserii. Producent twierdzi, że chodzi tu o sporadyczne przypadki, które przejawiają się u przeciążanych lub w nie standardowy sposób eksploatowanych aut (szkoły jazdy oraz właściciele ciężkich przyczep) wyposażonych w silnik o wielkiej mocy. Auto Bild stwierdził, że w wielu przypadkach powyżej wymienione warunki nie były przyczyną pęknięć. Dochodziło nawet do oderwania jednego z czterech miejsc umocowania tylnej osi (która wtedy obniżała się o 10 cm), co naturalnie wyraźnie wpływało na geometrię kół całego samochodu.

Tak to wygląda :cry: ....ale martwić się na zapas....nie warto.

Pozdrawiam NOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie

u mnie mocowania zaczeły sie urywać, przy wcisnieciu gazu do dechy było słychać stukniecie w tylnym zawieszeniu. koszt naprawy to robocizna 200pln ( spawanie i wzmacnianie, demontaz zawieszenia, montaz, zbieznosc), tuleje 800pln. ale jazda jest bez porownania. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieźle 800 zł !! dlatego tak tanio robocizna. Pomyśl sam zbieżność to koszt koło 100 zł a czy za spawanie i demontaż zawiechy 100 zł by ktoś wziął to sporo pracy jest. Myślę, że Cię orżnęli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jaka zbieżność .....? przy takim czymś trzeba zrobić całą geometrie .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.