Skocz do zawartości

330d wtrysk? regeneracja?


wazkamax

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam taki problem z autem, na wolnych obrotach skacza obroty, i czasem potrafi zgasnac. Podczas jezdy tez sie zdaza ze w ogole nie ma mocy, ja mu gaz w podloge a on nic, i jak tylko puszcze gaz to przewaznie gasnie. odkrecilem dzis oslony silnika i mopim ocza ukazal sie taki widok, 1 wtrysk od szyby chyba leje, bo pozostale 5 jest suche a ten byl mokry co widac na foto.

 

http://img705.imageshack.us/i/p2204111402.jpg/

 

http://img819.imageshack.us/i/p2204111400.jpg/

 

bledy jakie wykazala diagonostyka to:

diagnostyka sterownikow BMW Diesel EDC 15C4 pamiec bledow:

6660 sterownik stopien koncowy podgrzew.

zwarcie

13573 sterowanie czasem grzania

awaria sterownikja zarzenia

4704 cisnienie wtrysku wstepnego- kontrola

cisnienie za male

4496 kontrola cisnienia w magistrali

odchylka regulacji

Edytowane przez wazkamax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się, żeby to była przyczyna wtrysku samego w sobie... choć mogę się mylić. Pierwsze co przychodzi na myśl to nieszczelność wężyka przelewu [widać że jest jeszcze ori-wymień na nowy], następnie przedmuchy spod runnera kolektora ssącego [zużyta uszczelka], no i jeszcze nieszczelność gniazda wtryskiwacza w głowicy [podkładka]. "Lejącym wtryskiem" określa się wtryskiwacz, który charakteryzuje się nieprawidłowym stożkiem strugi wtryskiwanego paliwa... tzn LEJE jak ze strzykawki, a nie ROZPYLA jak powinno to być z ROZPYLACZA. Do tego błędy czujnika CR w kolektorze paliwa. Najpierw wymień wężyki i sprawdź jak się sprawuje silnik...być może naprawa to TYLKO kilka złotych :cool2: pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 15 lat temu można było powiedzieć, że wtrysk leje kiedy zużywała się końcówka wtrysku i wtryskiwacz zamiast rozpylać paliwo zaczynał je polewać..... Kopcenie, problemy z rozruchem, brak mocy, większe zużycie paliwa i na koniec wypalanie dziur w tłokach. ....To skutki lania wtrysków 15 lat temu. We wtryskach common rail są zaworki przelewowe, które utrzymują ciśnienie paliwa w układzie ( w dawnych wtryskach tego elementu nie było ). I jak wtryskiwacz przelewa na przelewach to wielu mechaników mówi - wtryskiwacz leje! totalna bzdura i nieporozumienie! ten wtryskiwacz nie leje! ten wtryskiwacz ma nadmierne przelewy! Próba przelewowa nie mówi nic o "laniu" wtryskiwacza!!!!!!! Bo tzw/ "lanie" to złe rozpylenie paliwa w komorze cylindra........ Tak przy okazji- współczesne wtryskiwacze CR praktycznie nie leją. One mają inną konstrukcję niż stare wtryskiwacze i rozpylają paliwo prawie do końca swojego żywota...... Oczywiście końcówka albo inny element wtryskiwacza może się uszkodzić co spowoduje lanie paliwa strumieniem. Ale normalne zużycie prawie nigdy nie spowoduje w nowoczesnym wtryskiwaczu typowego dla starych wtryskiwaczy lania się paliwa strumieniem.......... Oczywiście w miarę zużycia we wtryskiwaczach CR jakość rozpylania ulega pogorszeniu, zmieniają się dawki. I to już może powodować pogorszenie się pracy silnika. Współczesne układy są czułe na pogorszenie parametrów wtryskiwanego paliwa,.. nie musi nawet lać żeby kierowca poczuł, że coś jest nie tak... wystarczy odchyłka dawki i gorsze rozpylanie........

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to moze byc przyczyna ze auto szarpie i gasnie? szarpie na wolnych obrotach i w czasie jazdy ze stala predkoscia, podczas dodawania gazu nie szarpie, ale moim zdaniem i tak nie ciagnie do przodu tak jak powinno. no i na kompie pokazalo za slabe cisnienie wtrysku wstepnego, i odchylke regulacji. co to moze oznaczac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wazkamax, czytajac forum wpadlem na Twoj temat i problem, u mnie jest tak samo, tyle ze 3.0d w e39...

jeden wtrysk za duzo przelewa, i od paru dni autkiem mi szarpie...

 

chyba sie zdecyduje na regeneracje wtrysku, bo kupowac nowy za 700zl .....hm nie wiem...

w kazdym badz razie musze sie wziazc za ten wtrysk, jak to nei pomoze bede szukal dalej...

przy okazji tego problemu, cos mi puka z okolic korka wlewu oleju, koledzy sugeruja ze moze pompa podcisnienia, ale to musze sie wpiac vacuometrem i sprawdzic cisnienie....ale zaczynam od wtrysku, bo tanszy niz pompa vacum ;)

 

 

ps co do spalania podobnie...po miescie delikatna jazda komp pokazywal ponizej 8 litrow...teraz 9,5-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie w weekend zabieram sie do rozebrania kolektora i wymiana wszystkich uszczelek:) wraz z czyszczeniem:) w jaki sposob moge stwierdzic czy jest szczelne wszystko czy tez gdzies zasysa lewe powietrze? sa jakies sprawdzone sposoby?:). No ale te bledy co mi wyskoczyly na komp ze male cisnienie w wtrysku wstepnym to chyba nie jest spowodowane nieszczelnosciami w kolektorze? i zwiekszone spalanie

wczoraj jade, ku mojemu zdziwieniu auto przestalo szarpac, przejechalem tak gdzies 5km przez miasto bez "siepania":) a tu nagle szarplo 3 razy i zgon:) zgaslo auto i nie moglem go chyba odpalic przez 10 min:(. po 10 min odpalil i juz spowrotem szarpal, w taki sposob sie dowloklem do domu nastepne 10km:)

no i czy regenaracja wtrysku w razie wypadku sie oplaca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie w weekend zabieram sie do rozebrania kolektora i wymiana wszystkich uszczelek:) wraz z czyszczeniem:)jak go dobrze wyczyscic? w jaki sposob moge stwierdzic czy jest szczelne wszystko czy tez gdzies zasysa lewe powietrze? sa jakies sprawdzone sposoby?:) ile takie uszczelki moga kosztowac pod caly kolektor?:) moze wyczyszcze tez IC, tylko jak to zrobic? macie jakies sposoby?

No ale te bledy co mi wyskoczyly na komp ze male cisnienie w wtrysku wstepnym to chyba nie jest spowodowane nieszczelnosciami w kolektorze? i zwiekszone spalanie

wczoraj jade, ku mojemu zdziwieniu auto przestalo szarpac, przejechalem tak gdzies 5km przez miasto bez "siepania":) a tu nagle szarplo 3 razy i zgon:) zgaslo auto i nie moglem go chyba odpalic przez 10 min:(. po 10 min odpalil i juz spowrotem szarpal, w taki sposob sie dowloklem do domu nastepne 10km:)

no i czy regenaracja wtrysku w razie wypadku sie oplaca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli by sie to komus przydalo to mi ta usterka ustapila po czyszczeniu kolektora ssacego, i czyszczeniu roznych dostepnych pod reka czujnikow:)narazie autko sprawuje sie ok, czasem delikatnie szarpnie ale to bardzo rzadko:) jest zdecydowanie lepiej:) kolektor na 2 pierwszych wtryskach od szyby bykl strasznie brudny od zastygnietego oleju, praktycznie 1/5 otworu byla przytkana, co do uszczelek zostawilem stare, bo niestety pani w sklepie motoryzacyjnym dala mi zle, a zamowienie nowych wiazalo sie z strata 3 dni, a nie bede rozbieral auta po 10 razy:) wiec stare uszczelki i delikartnie na sylikonie K2:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witajcie jestem nowy na tym forum. Przeglądałem wcześniej tematy żeby doczytać parę informacji w archiwum forum. Napiszę jaki mam problem ze swoim autem. BMW 3 e46 rocznik 2001, dwa litry diesel. Auto gaśnie 2sek po uruchomieniu,ale nigdy nie ma problemu z uruchomieniem i czasami szarpie podczas jazdy.Pali zawsze na dotyk nawet największe mrozy.jak już jedzie to jedzie normalnie,czasem nawet wogóle nie przerwie.

Auto przeglądał znajomy mechanik pokazało błędy:

- 49 czujnik obrotów pompy wtryskowej,

- 5 czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza.

Silnik ma przebieg 240.000 km. Może zacierający się wtrysk???

Poproszę Was o podpowiedzi co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.