Skocz do zawartości

320d Brak mocy / turbo


piii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie.

Problem z moim autem jest taki, że nie załącza się turbo, opowiem od początku.

Jak kupiłem auto już nie miało mocy, turbo i katalizator był wymienione ok 2 lata temu tak powiedział mi poprzedni właściciel.

Zabrałem się za rozbieranie auta i czyszczenie wszystkiego co mogłoby być powodem braku turbo, zdjąłem kolektor dolotowy, egr, interkuler, wszystko pełne syfu, nagaru, wyczyściłem i złożyłem wszystko. Komputer pokazał tylko czujnik w kolektorze dolotowym. wyczyściłem elektor zawór od egr, a od turbiny kupiłem nowy bmw, czujnik w kolektorze dolotowym tez nowy bmw. Przewody vacium tez wymienione na nowe (miałem sporo nowych przewodów paliwowych przelewowych takich w oplocie jak miedzy wtryskami, nie wiem czy może to nie jest wina)wciąż nic, zdjąłem wszystkie tłumiki została tylko turbina, jazda testowa i turbo zaczęło chodzić ale przy 3tys obrotów i nie zawsze musiałem pościć gaz i dodać żeby poczuć turbo. Wywaliłem przedni katalizator, środkowy był prawie pusty ktoś musiał go wcześniej rozwalić ale nie mógł dojść wiec zostawił trochę środka, ja rozciąłem go i wywaliłem resztę zaspawałem i założyłem, wydech jest drożny teraz. Jak zdejmę wężyk od egr to czuć że ciągnie powietrze, tak samo przy turbo, pompa vacium musi być ok bo hamulec jest dobry. Odpaliłem auto i zdjąłem wężyk który idzie od elektor zaworu do gruszki przy turbo, dźwignia przy turbo pościła jak założyłem wężyk z powrotem gruszka ciągnęła dźwignie. Pomyślałem że przez to ze katalizator był zapchany a tym samy m spaliny wracały do silnika dlatego był pełen syfu i nagaru ta dźwignia i turbo mogą nie chodzić płynnie, założyłem wężyk do gruszki przy turbo pociągnąłem go do środka auta, podczas jazdy ustami zaciągałem przez ten wężyk i turbo zaczęło chodzić jak powinno od 2 tys zupełnie nie to auto, jak z powrotem podłączyłem wężyk z gruszka i elektor zaworem sytuacja wracała, nie rozumiem tego, elektor zawór nowiutki z bmw ta dźwigienka chodzi, tak jak by nie było podciśnienia ,ale hamulec chodzi jest ok. Na palcu tez czuć podciśnienie, zrobiłem tak samo z zaworem egr wpiąłem wężyk i do środka auta podczas jazdy zaciągnąłem ustami i auto gorzej chodziło pedał w podłodze a auto praktycznie nic, nie mam pojęcia co to możne być ,błędów na kompie nie ma przepływomierz był sprawdzany i jest niby ok, elektor zawór od egr rozebrałem cały żeby wyczyścić filtr w środku nie wydaje mi się zęby ta obejma metalowa popuszczała, a tym samym był wyciek powietrza.

Poradźcie cos panowie

Edytowane przez piii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem wężyk do gruszki przy turbo pociągnąłem go do środka auta, podczas jazdy ustami zaciągałem przez ten wężyk i turbo zaczęło chodzić jak powinno od 2 tys zupełnie nie to auto
Zawsze możesz tak jeżdzić :lol: A tak poważnie to posprawdzaj jeszcze raz to podciśnienie(na szczelność od vacum poprzez rozdzielacz,sterowanie klapkami zawirowań,żaluzji na chłodnicy ,egr i zbiornik podciśnienia).Zawór egr można ominąć zaślepiając go :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem to tak, że jak serwo działa poprawnie to podciśnienie musi być. Sprawdzałem już wszystko i nie widzie gdzie mogłaby być nieszczelność.

Dzisiaj jak jechałem na 1 i 2 biegu nawet przy 3 tys obrotów nic,na 3 biegu przy 3 tys było czuć turbo. Może to wina tego, że założyłem przewody paliwowe - przelewowe takie w oplocie,mają mała średnicę w środku ciężko wchodziły ze smarem na plastikowe króćce. może to to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może czujnik ciśnienia doładowania jednak(uszkodzony ,żle wpięty,przewód zerwany) Mi jak mechanik zakładał kolektor to urwał przewód od tego czujnika.Podłącz pod kompa i pooglądaj parametry live data z pedałem w podłodze podczas jazdy,nie sądzę aby mniejsza średnica przelewów miała wpływ chociaż kto wie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę aby mniejsza średnica przelewów miała wpływ chociaż kto wie

oczywiscie ze ma! ostatnio mialem przypadek ze zmeinne charakterystyki cisnien/podcisnien powodowaly takie jajca biegu jalowego ze az silnik padal! wspomaganie i hamulce twardnialy i miekkly na zmiane :roll2: Po przywroceniu ori srednicy wszystko wrocilo do normy! Co do wezykow to do vacum dajemy sylikony, a nie jakies parciejace gumioki :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w kolektorze dolotowym jest nowiutki a wtyczka wpięta. Wymienię przewody na silikonowe dla świętego spokoju,w czwartek jestem umówiony na podłączenie kompa. Sztanga chodzi ok przy turbo,bo jak zasysam ustami to załącza turbo przy 2 tys. Nie sądzę, że gdzieś jest nie szczelność. Wydaje mi się, że ten elektro zawór od turbo dostaje zła informacje i nie otwiera sztangi tak jak powinien.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że załacza się turbo przy 2k to jeszcze o niczym nie świadczy, u mnie też tak było i klapa niby sztanga chodziła a autko nie jeździło po przesmarowaniu wd40 jest na razie ok. Podpięcie buni pod kompa to jest podstawą diagnostyki a zwłaszcza testy dynamiczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba katalizatory są puste teraz. Turbo nie sądzę żeby było z ASO, kogo na to stać? Dzisiaj kupiłem silikonowe przewody, jutro wymienię i zobaczymy co się będzie działo.Na koniec tygodnia jestem umówiony na podłączenie kompa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przed chwilą sztangę i co zauważyłem. Auto zgaszone sztanga w pozycji wyjściowej,zaraz po odpaleniu widać jak gruszka zaciąga sztangę do samego końca i nie puszcza jej. Zablokowałem padał gazu do ok 2300 obrotów i sztanga dalej w tym samym miejscu, puściłem gaz i dalej to samo brak reakcji na wolnych i na wysokich obrotach sztanga cały czas zassana. Zgasiłem auto i po chwili ciśnienie odpuszcza i sztanga wraca do pozycji wyjściowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.