Skocz do zawartości

330XD - Tarcze Hamulcowe Zimmermann, ATE, EBC, Mikoda, Meyle


Egoxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

Wiem iż temat ten był juz poruszany nie jeden raz i wiele czytalem na ten temat ale jak na chwile obecna opinie sa na tyle sprzeczne ze potrzebuje waszej pomocy.

 

Powinienem wymienic tarcze hamulcowe przod i tyl wraz z klockami ale nie wiem na jakie, zawsze myslalem ze ATE jest dobre i chciałem kupic ATE Power Disc + Klocki Ate Ceramiczne na przod i tył. Ale widziałem sporo opini negatywnych ze sie strasznie krzywia. Pomyslalem zatem ze moze kupie Zimmermanna Sport Nawiercane + klocki ceramiczne Ate na przod i tył to samo. Ale sporo opini mowi iz czesto pekaja. Moze Mikoda ?? ale czesci pisze ze slabo je konserwuja i czesto rdzewieja a ponadto przy ostrzejszym hamowaniu i przypadkowym schlodzenie np w blocie sie odrazu krzywia. Moze wybrac oryginalen BMW ale nic o nich nie wiem ponadto nawiercane sa kosmicznie drogie.

 

Pomozcie:

 

Posiadam BMW E34 330XD Automat 2002 r.

 

1. Czy wybrac zwykła wentylowana a moze jedednak nawiercana czy nacinana jest lepsza ?? a moze nacinana i nawiercana ??

 

2. Jakie klocki wybrac do konkretnie tarczy ?? starsznie mnie zaciekawily ATE ceramiczne sa dobre ?? pasuja do kazdej tarczy pod wzgledem twardosci??

 

Moge wybierac z ATE , Zmmmermann, Pagid, Textar , Meyle , EBC, Mikoda, Brembo, a moze Hart Sport , SpeedMAX, Bosch, Rotinger Sport.

 

Ktore z powyższych sa najlepsze ?? jakie rozwiazanie zastosowac zeby hamowanko bylo bardzo dobre a przy tym tarcze wystarczaly na dluzej a nie zaraz sie krzywily czy pekaly, klocki moga zuzywac sie szybciej ale tarcze wolabym nie wymieniac po 10 tysiacach :) dobrze by rowniez bylo zeby nie piszczaly :)

Prosilbym o konkrety z przykladami.

 

Pozdrawiam i czekam na info.

Edytowane przez Egoxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimmermann niby lipa, meyle to w sumie robi wszytsko jak hp topran czyli niewiadomo na co sie trafi, ate opini jest wiele, ebc mi sie wydaje ze fajne, mikoda zwykla do normanych samochodow do 130 koni i 1100kg ogolnikowo, a mikoda nie robi wersji gt pod 330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę wypowiedzieć się na temat Zimmermann zwykłych od wiosny jeżdżę na zestawie tarcze + klocki Zimmerman zero problemów nic nie trzęsie nie piszczy itp itd do normalnej eksploatacji w zupełności wystarczą ! dodam, że nie jeżdzę jak rencista i hamulce nie maja łatwo w moim aucie a jednak dają radę także polecam :cool2:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 lata pracowałem w hurtowni motoryzacyjnej i jakis czas w sklepie motoryzacyjnym, fakt było to 4 lata temu ale jakieś tam obycie było i zbieranie opini, ate mialem w passacie b5fl+ i fatalne, mikody zwykłe miałem w astrze I i były ok, na zimmermany sie skaryli klienci, mowie o tych nawiercanych czy nacinanych,meyle to jak wiem pakowacz jak hp topran, czyli jak sie trafi, w moim e46 ,a, org jakies i jest masakra, bija, niehamuja po 2 hamowaniach z 200km do 0, a o zestawach ebc i turbogroove czytalem i sluchalem opini to jesli chodzi o bicie i slabe hamowanie nie bylo, ale sa drogie, za przód do 330d wychodzi chyba 1500zl, bo mnie tez takie akurat interere, w bdg w klubie bkb chwala sobie mikody gt, bardzo, tyle ze nie robia ich do 330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka informację uzykałem pracując w hurtowni motoryzacyjnej, analogicznie, może słabe porównanie, produkty AD Auto Distribution, wystarczy wziąć katalog HP do ręki, podobnie jest ze SWAG-iem, ale jego "produkty" są dużo lepsze, zdażają sie elementy fajne i warte polecenia ( hp i inne ) ale nie tarcze, shit sie dzieje z bosch-em ale to kwesia sporna i temat rzeka, sprzedając widziałem co jest nabite na części na nie na pudełku, ale np. jak chciałem puduszki silnika do samochodu na amatorskie rajdy to wziąłem toprana, bo inne były miękkie, a ludzie zwracali torpana niektóre poduchy bo po wymianie im buda trzęsło jak w starym dieslu, mi to pasowało, inna sprawa że się szybciej zrywały bo nie pracowały jak te bardziej elastyczne, to jest moja opinia po zdobytych doświadczeniach w zakichanej hurtowni i sklepie, niektóre części są lepsze tej a inne innej frmy, a jak swojego zdania nie mam to pytam mechaników, użytkowników jak ty tutaj itd, potem reasumując wybieram :) a temat tarczy też zagłębiam, jak wymienie na te które chcę to opinie wyrażę

aa np meyla hd polecaja ludzie i moj mechanik jeśli chodzi o wahacze do e46 i tuleje akurat, sztywne i lepiej sie prowadzi samochód a nie pracuje jak na zwyklych, potwierdzone to + wieczne wahacze bo mozna wymieniac - moze to im sie akurat udalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja często co prawda do innych autek kupowałem Meyle i zawsze na części (nawet na tarczach) wybita nazwa Meyle i nr fabryczny z katalogu Meyle wiec trochę się dziwie temu co piszesz.

 

Niestety do mojego Auta Meyle nie ma Wachaczy :( a wielka szkoda, bo musze albo oryginala albo lemfordera kupic :(

 

 

 

 

 

Może ktoś coś wie na temat, używał: Black Diamond , DBA , SP Performance , Movit ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko luzik, na hp też jest nabity nr hp a czasem długi nr jednego z nr org, o tym że co innego w pudełku a co innego na częsci chodziło mi akurat co do innej firmy, dałem przykład, nie będę się spierał, wyraziłem swoją opinię tylko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
SpeedMAXy odradzam. Cena fajna i przystępna ale moim zdaniem lepiej coś lepszego. Bosche miałem ale trochę piszczały( to pewnie wina nie najlepiej dobranych klocków ) EBC wiem że się świetnie sprawdzają Szczególnie Turbo Groove ( nawiercane ) i do tego te czerwone klocki ceramiczne bo mało pylą. Ewentualnie ATE kolega ma w e46 i jest bardzo zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimmermann sport nawiercane są bardzo dobre ale z miękkim klockiem (np jurid z końcówką chyba j), były przypadki że się pokrzywiły ale było to z twardym sportowym klockiem lub po przekroczeniu minimalnej grubości tarczy

black diamont ktoś testował w e39, pokrzywiły się i żałował, że nie kupił brembo oro

 

jak na bogato to w ASO masz oryginały wiercone http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330d-M57N/LHD/N/2004/february/browse/brakes/front_wheel_brake_disc_perforated/, cena zapewno ciekawa :mrgreen:

możesz sobie sprawdzić czy brembo robi wersję tarcz "oro" do e46 na stronie brembo.com - tarcze z naprawde wysokiej półki do sportowej jazdy

jak wygląd nie ma większego znaczenia to zwykłe tarcze z ASO

 

możesz jeszcze skontaktować się z http://www.czescidobmw.pl, tam mają doświadczenie, wiedzą przy jakich są reklamacje a jakie dają rade

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego również jeżdżę 330d ale bez x . Aktualnie mam zimmermann tarcze gładkie + klocki ATE ceramic na przednią oś, nie kupuj żadnej mikody ( polski pakowacz chińskiego wynalazku , meyle bo to też pakowacz, brembo na tej średnicy się pokrzywi, hart sport syf chiński , wszelkie krafty maxgeary steinhofy rotingery i inne magiczne wynalazki made in ... hmmm można do kosza wyrzucić )

Pewnie mało kto wie ale tak na dobrą sprawę tylko kilku producentów robi tarcze samemu: ATE , Zimmermann -> to chyba jedyne w EU, reszta to pakowacze. Ewentualnie ATE PD + klocki ATE , innych klocków nawet nie zakładaj, bosch sam nie robi , textar tak samo, ewentualnie juridy jeszcze są ok -> kiedyś w Milanówku na krzywej mi też je proponowali ( sami jeżdżą e46 i się znają na temacie) ale w końcu wziąłem ate ceramic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) temat podemnie bo też się zastanawiam co włożyć obecnie , telepanie kierą już mnie mocno irytuje

 

ATE sorx ale ja mam jak najgorsze doznania , 1 miałem założene ori z ASO raichu ATE , cóż mogę powiedzieć były krzywe , wymieniłem na ATE - według mojego mechanika najlepsze niby i zalecane do tego modelu - miały być odporne

 

zadowolony z nich byłem 2 tygodnie do 1 tzwn upalania czyli mocniejszej jazdy i mocniejszego hamowania z 200km do zera wystarczyło raz rakie hamowanie i telepanie kierownicy podczas hamowania powróciło - żenada jak dla mnie , do tego zauważyłem w xie ale generalnie bolączkę w 3l dziwne i bardzo niebezpieczne zachowanie hamulców podczas jazdy w trasie w deszczu przy dłuższym nie używaniu hamulca - tzn przy 1 wciśnięciu pedału nie ma się hamulców , dopiero przy 2 działają jak należy (temat poruszany często na forum - wina dużych tarcz w 3l)

 

dość mocno mnie to zaniepokoiło , do tego znowu miałem pokrzywione tarcze więc zdecydowałem się przy małem przebiegu znowu na wymianę tarcz i klocków , miałem wtedy jeszcze spore zaufanie do swojego mechanika więc kolejny raz dałem się namówić na ATE ale tym razem na nacinane "sportowe :- miały być lepsze - śmiechu warte , pokrzywiły się tak samo jak te zwykłe , poprawa istotna tylko była w kwestii zachowania hamulców w trasie p.w , wada dość mocno nacinane hałasują przy hamowaniu

 

mechanika już zmieniłem bo dał ciała w kilku kwestiach a w jednej wręcz mi zepsuł auto (czyli 1 naprawił 2 zepsuł) i później udawał głupa że to nie on , więc w 100 % nie wiem co mi włożył bo nie sprawdzałem , będe zakładał nowe to zobacze stare tarcze

 

ATE nie chce , słyszałem sporo dobrego o Zimmermannach i im chce dać szanse się wykazania

 

95 % jeżdżę spokojnie ale w 5 % lubię czasem wycisnąć wszystko to co ma 330xd i hamulce i tarcze moim zdaniem nie mogą się krzywić przy hamowaniach z 200km do 0 , po 1 takim hamowaniu ATE się krzywią :(

 

takich poszukuje , będe niedługo wymieniał bo mnie telepanie kierą wręcz irytuje , czuje się jak bym polonezem jechał :) tam to było normalne ale w BMW ... :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conn, już chyba wspominałem, u mnie Zimmermann Sport po 4 kkm już bije na ciepło. A nie miałem żadnego pełnego hamowania ze 200 do 0, jedynie kilka, z ok 200 do 120. Poza tym, mam dokładnie takie same spostrzeżenia, heble w 330xd są trudne do ogarnięcia jeśli się wykorzystuje osiągi samochodu.

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh kolego bzdury to ty piszesz, Brembo to shit jakich mało, w tym momencie robiony w dąbrowie górniczej, jak się nie znasz to nie pisz.. a Bosch produkowane są w Buderusie - w największe na świecie odlewni tarcz hamulcowych w Indii, tragedii nie ma ,klocki gorsze są boscha niż tarcze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdże na tarczach brembo, w poprzedniej 330d 184KM też miałem brembo i generalnie jest ok. jestem zadowolony. ale ja raczej nie eksploatuje ich mocno, może z dwa razy mi się trafiło jakieś trochę mocniejsze hamowanie z 200km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.