Skocz do zawartości

320d 136KM Napięcie sterujące elektrozaworem od EGR


student224

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów!!!

Mam taki problem w moim aucie, że nie działa mi zawór recyrkulacji spalin EGR. Sprawdziłem w ten sposób, że zdjąłem rurę zasilającą w powietrze od IC. Zawór nie porusza się w ogóle. Podciśnienie w układzie sterowania jest ok, bo turbo działa, żaluzja na chłodnicy też. Napięcie zasilające elektrozawór, który otwiera podciśnienie do EGR wynosi tylko 8,1 - 8,2V. Czy to nie za mało? Dodam, że sam elektrozawór też jest sprawny. Testowałem go zasilaczem stabilizowanym, po wyjęciu spod maski.

Jak można "podnieść" to napięcie, żeby EGR ożyło?

 

Pozdrawiam Wszystkich!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór sterowany jest impulsami 12V więc napięcie, jakie zobaczyłeś na mierniku jest tylko średnią napięć tych impulsów. Sprawdź lepiej sam zawór EGR podłącz do niego podciśnienie bezpośrednio i zobacz czy się otworzy. Jeśli tak to tylko nasmaruj cięgno tego tłoczka co jest w środku EGR i powinno już być widać jak działa. Pewnie niedawno czyściłeś EGR i użyłeś do tego benzyny, która wypłukała cały olej, który smarował ten tłoczek, dlatego on sie przytarł, albo zapiekł i teraz ma problem z poruszaniem się. Ale jak pisałem wcześniej sprawdź w pierwszej kolejności czy zawór EGR sam w sobie jest sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.