Skocz do zawartości

320d 150KM brak mocy


zwitekz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i z góry przepraszam za jakość postu ale to mój pierwszy :)

Mam problem z trupem wrrrrr. zacznę od tego samochód jest po mapie z v-techu i ma w teorii 180 KM a problem taki że od pewnego czasu zauważyłem że chyba mu koniczków ubyło.

Po dłuższym postoju wyjechałem na drogę i z BIEDĄ osiąga 100 km/h na czwartym biegu a niższe są bardzo leniwe na szóstym max 150 km/h (maluch jest szybszy). Podpiąłem do kompa i ... skasowałem błędy i ciągle są ponownie te same. Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza i wypłukałem przepływke w ekstrakcyjnej i dalej nic . Kto poradzi co dalej ? Jak się uda to wkleję obrazki z INPy Pozdrawiam Witekhttp://img153.imageshack.us/img153/3999/screen1gv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby czujnik cisnienia doładowania>>? robiłeś logi dynamiczne?? nie grzebałeś kolo kolektora ssacego??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd ewidentnie wskazuje na nieprawidłowe działanie Kontrolera turbiny od zmiennej geometrii ...

tylko jeśli nie podmienisz przepływomierza na sprawny to nie będziesz wiedział ponieważ przy turbinie ze zmienną geometrią sterowaną elektronicznie jeśli coś nie działa typu przepływomierz , czujnik ciśnienia , EGR , pedał gazu wtedy sterowanie elektroniczne zgłasza błąd ...

także najpierw na podmiankę od kogoś przepływomierz i wykasować błędy , a jeśli dalej będzie to samo to niestety ale sterowanie turbiną uwalone ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co w takim przypadku odpowiada za sterowanie turbiny ?

elektroniczne serwo nie dostępne osobno tylko razem z turbiną :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd ewidentnie wskazuje na nieprawidłowe działanie Kontrolera turbiny od zmiennej geometrii ...

tylko jeśli nie podmienisz przepływomierza na sprawny to nie będziesz wiedział ponieważ przy turbinie ze zmienną geometrią sterowaną elektronicznie jeśli coś nie działa typu przepływomierz , czujnik ciśnienia , EGR , pedał gazu wtedy sterowanie elektroniczne zgłasza błąd ...

także najpierw na podmiankę od kogoś przepływomierz i wykasować błędy , a jeśli dalej będzie to samo to niestety ale sterowanie turbiną uwalone ...

 

No więc przepływomierz kupiony nowy na ori bosh. Niestety nie przyniosło to poprawy - błąd air charge control dalej występuje. Na INPIE widać, że turbo daje za małe ciśnieni. Zrobiliśmy taki eksperyment. Ściągnęliśmy zawleczkę, która spina sterownik turbiny z cięgnem od łopatek w turbo i ustawiliśmy łopatki w pozycji max doładowanie i ściągnęliśmy wąż idący do kolektora dolotowego. Ciekawe, bo silnik w tym momencie nie chciał się wkręcić wyżej niż 2,2k obr/min (ta sama sytuacja na drodze, to auto nie chce jechać, nie ma co 3-ciego biegu wrzucać bo nie jedzie). Gdy mieliśmy cięgno spięte i gazowaliśmy silnikiem, to turbo dawało ciśnienie, spore (sprawdzone manualnie ręką).

 

Gdyby jednak okazało sie, że problemem jest sterowanie turbiną, jest możliwość stwierdzenia, że to jest na 100%? W sensie zabrać turbo, podjechać gdzieś na warsztat i powiedzą "tak, to jest zepsute". Najlepiej jakby taki ktoś był na śląsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Problem jest nastepujacy, wyskoczyły Mi dwa błedy na INPA:

 

4507 (0402) control of exhaust re-circulation

41A2 (1253) air charge pressure controller

 

Auto do tej pory sprawowało sie bez zarzutu, stało dwa dni, odpaliłem wyjechałem i do 3000obr muł jak nie wiem, a po 3000 normalnie zaczyna jechac i dostaje kopa. Robiłem w miedzyczasie przez te dwa dni elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej i mozliwe ze urwałem jakis wezyk od podcisnienia EGR?? Turbo słychac pracyje, wtryski chyba ok. Wrzucam jeszcze screnny z INPY

 

http://img10.imageshack.us/img10/4695/blad1w.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img821.imageshack.us/img821/7201/blad2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img802.imageshack.us/img802/1757/blad3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem jest nastepujacy, wyskoczyły Mi dwa błedy na INPA:

 

4507 (0402) control of exhaust re-circulation

41A2 (1253) air charge pressure controller

 

Auto do tej pory sprawowało sie bez zarzutu, stało dwa dni, odpaliłem wyjechałem i do 3000obr muł jak nie wiem, a po 3000 normalnie zaczyna jechac i dostaje kopa. Robiłem w miedzyczasie przez te dwa dni elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej i mozliwe ze urwałem jakis wezyk od podcisnienia EGR?? Turbo słychac pracyje, wtryski chyba ok. Wrzucam jeszcze screnny z INPY

 

http://img10.imageshack.us/img10/4695/blad1w.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img821.imageshack.us/img821/7201/blad2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img802.imageshack.us/img802/1757/blad3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

nie działają Ci dwa zaworki podciśnieniowe od sterowania egr oraz turbo i masz przeładowanie bo nic nie steruje turbiną

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem jest nastepujacy, wyskoczyły Mi dwa błedy na INPA:

 

4507 (0402) control of exhaust re-circulation

41A2 (1253) air charge pressure controller

 

Auto do tej pory sprawowało sie bez zarzutu, stało dwa dni, odpaliłem wyjechałem i do 3000obr muł jak nie wiem, a po 3000 normalnie zaczyna jechac i dostaje kopa. Robiłem w miedzyczasie przez te dwa dni elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej i mozliwe ze urwałem jakis wezyk od podcisnienia EGR?? Turbo słychac pracyje, wtryski chyba ok. Wrzucam jeszcze screnny z INPY

 

http://img10.imageshack.us/img10/4695/blad1w.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img821.imageshack.us/img821/7201/blad2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img802.imageshack.us/img802/1757/blad3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

nie działają Ci dwa zaworki podciśnieniowe od sterowania egr oraz turbo i masz przeładowanie bo nic nie steruje turbiną

 

Wiec narazie przeczyszcze je zobaczymy czy pomoze. Czy to mozliwe ze obydwa naraz mogły pasć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie odbywa na cieplym silniku... czy ma to znaczenie w dzialaniu juz "zmeczonego" selenoidu?? [pytanie retoryczne]. Nie uda Ci sie ich zreanimowac. Musisz kupic nowe. Na aledrogo po 150zl/sztk.

 

potrzebuje zrobic jeszcze pare kilometrów na miejscu, czy moge tym samochodem jechac jak jest taki słaby? turbo sie nie zajezdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.