Skocz do zawartości

320D UBYWAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY


Szmyciu321

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM. MAM PROBLEM Z MOJĄ BMW E46 320D 136KM 2000 ROK WERSJA TOURING. MIANOWICIE OD JAKIEGOŚ CZASU UBYWA MI PŁYN CHŁODNICZY, WYMIENIŁEM JUŻ POMPĘ WODY, CHŁODNICZKĘ SPALIN, USZCZELKĘ POD GŁOWICĄ RAZEM Z GŁOWICĄ. PŁYN UBYWA PODCZAS POSTOJU LECZ PODCZAS JAZDY RÓWNIEŻ ALE MNIEJ. DZIWI MNIE RÓWNIEŻ FAKT GDYŻ JAK SILNIK SIĘ ROZGRZEJE I PO ZGASZENIU GO, GDY ODKRĘCĘ KOREK ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO TO PŁYN WYGLĄDA TAK JAKBY SIĘ GOTOWAŁ I ZACZYNA PODNOSIĆ JEGO STAN I UCIEKA WLEWEM. OPADNIE I JUŻ JEST OK. CO MOŻE BYĆ TAKĄ PRZYCZYNĄ?????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strumyk przelewowy jest, ale nie sprawdzałem tego na zimnym silniku. Na ciepłym jest on ciągły. Chłodniczka jest używana lecz nie była sprawdzana na szczelność, lecz wnioskuje że jest dobra ponieważ po wymianie auto przestało kopcić. Jedynie na zimnym silniku przez chwile po kopci i przestaje. Czytałem wiele postów i przeważnie okazywało się że to jest wina zbiorniczka lecz u mnie był on testowany na szczelność i okazał się dobry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak na zimnym silniku i gdy klima jest ustawiona na najmniejsza temperaturę, to strumyk przelewowy jest. Dziwi mnie fakt, że gdy silnik się rozgrzeje to płyn w zbiorniczku podnosi się i opada i tak ciągle. Zapewne przez to podczas jazdy mi ten płyn ubywa gdy silnik dostanie obrotów. Lecz czy może być to przyczyną źle odpowietrzonego układu??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem i mi odpowietrzyli. Postawili dwie diagnozy, mianowicie:

1) źle poskładany silnik podczas wymiany uszczelki z głowicą

2) wieszający się termostat

 

Możliwe jest to żeby się wieszał?? I ile jest tych termostatów?? Wiem że jeden znajduje się przy bloku, lecz czy przy chłodniczce spalin zaraz nad nią też jest termostat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie, z tego co wiem to tam jest jakiś zawór co puszcza ciśnienie które się stworzy w układzie, ale dopiero powyżej 180barów. A mechanika jak się pytałem to nie jest to jednorazowa rzecz, więc za dużo to nie ma co się tam popsuć lecz jest taka możliwość. A jaki kolego wgl masz problem??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie zastanówcie się jak przez wieszający się termostat może ubywać cieczy chłodzącej w obiegu. I bez znaczenia czy mowa o termostacie głównym czy tym małym w układzie EGR.

Korek wlewu cieczy na zbiorniczku wyrównawczym ma wentyl upustowy który upuszcza ciśnienie po przekroczeniu 1,4 bara . Ciecz podczas rozgrzewania zwiększa swoją objętość więc naturalnie poziom na ciepłym i zimnym będzie różny. Jeśli korek nie działa właściwie , w układzie obiegu cieczy robi się zbyt wysokie ciśnienie. Układ ten nie jest przystosowany do utrzymania wysokiego ciśnienia . Przewody wodne gdy silnik zagrzany powinno dać się ścisnąć ręką, jeśli są twarde jak kamień a wiemy że korek jest na 100% sprawny.

Warto zrobić test oparów wydostających się przez zbiorniczek wyrównawczy, jeśli mocno tam "bulgota " a opart okażą się spalinami , przyczyn może być wiele....

Uszkodzona głowica ,uszkodzony blok ,uszkodzona uszczelka . Spuścił bym cały olej,normalnie grwaitacyjnie gdy ciepły do wiadra i upewnił się czy nie pływają w nim "oka-innego płynu".

Spuścił bym ciecz chłodzącą i upewnił się czy nie ma w nim nawet śladowej ilości oleju.... Gdzieś jest awaria i można ją znaleźć w jeden dzień.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychu olej i inne płyny już to robiłem i nic mi nie wyszło dlatego chciałem sie dowiedzieć o ten korek bo to mi nie daje spac jesli to jest to to naprawdę dziwne ale może prawdziwe szczeże to bym nawet na to nie postawił diagnozy ale może jednak to ten korek jak wymienię ten korek to napisze czy się coś zmieniło no chyba że masz inne propozycje bo ja już nie wiem co może być

pozdrawiam MICHAŁ

file:///C:/Users/admin/Desktop/BMW.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROGER-NYSA olej wymieniłem oraz płyn podczas wymiany uszczelki oraz głowicy. U mnie zaczęło to się dziać już przed wymianą uszczelki. Dziś zrobiłem trasę 500km. Podczas drogi lampka kontrolna płynu w chłodnicy nie zapaliła się, zatrzymałem się na mopie na A1 i sprawdziłem tak dla pewności twardość węży i się okazało że są twarde i nie można ich ścisnąć. Czyli jest za duże ciśnienie tak? I przez to wyrzuca mi płyn? Korek mam nowy, pompa wody również, oba węże które są przy chłodnicy są ciepłe. Więc na 90% jest korek uszkodzony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROGER-NYSA olej wymieniłem oraz płyn podczas wymiany uszczelki oraz głowicy. U mnie zaczęło to się dziać już przed wymianą uszczelki. Dziś zrobiłem trasę 500km. Podczas drogi lampka kontrolna płynu w chłodnicy nie zapaliła się, zatrzymałem się na mopie na A1 i sprawdziłem tak dla pewności twardość węży i się okazało że są twarde i nie można ich ścisnąć. Czyli jest za duże ciśnienie tak? I przez to wyrzuca mi płyn? Korek mam nowy, pompa wody również, oba węże które są przy chłodnicy są ciepłe. Więc na 90% jest korek uszkodzony?

 

Jeśli jest wysokie ciśnienie w układzie to są dwie opcje :

1-korek nie działa poprawnie i nie upuszcza przy 1,4 bara

2-pomimo tego że korek upuszcza , do układu obiegu cieczy dostają się spaliny .Jeśli tak jest to przewody wodne będą robiły się mega twarde. A po odkręceniu korka od cieczy opary będą śmierdzieć spalinami. Na test spalin w cieczy chłodzącej jest specjalny test.

 

To że wymieniałeś minie nie interesuje ........ ważne aby stwierdzić czy aktualnie płyn chłodzący nie jest zanieczyszczony olejem lub czy olej płynem.

Może źle siadła uszczelka przy składaniu i ją "wypierdziało " może głowica jest nieszczelna i część kompresji idzie do płaszcza wodnego. Może blok coś nie teges...........

 

Czy tak czy inaczej w układzie chłodzenia podczas nagrzewania ciśnienie naturalnie wzrasta , naturalny wzrost ogarnia sprawny korek. Gdy wzrasta z innego powodu ,korek może nie dać rady. Bywa że chłodniczka spalin na przodzie silnika (spalin idących do EGR ) ma dziurkę wtedy ciecz chłodząca dostaje się nią do kolektora wydechowego tam paruje i mamy za autem białą mgławicę pary. Ale gdy układ jest zapowietrzony nie ma tam wody to może dziać się odwrotnie ...spaliny będą szły do wody.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek dziś kupiłem nowy, kolejny tzn trzeci. Oświeciło mnie i jest też taka opcja, że płyn chłodniczy dostaje się podczas postoju do chłodniczki spalin co dalej prowadzi do kolektora wydechowego. Tam gdzieś znajduje on miejsce, siedzi i czeka na rozgrzanie się układu wydechowego, co w następstwie prowadzi do wypalenia się ich i kopcenia. U mnie właśnie tak jest, lecz gdy samochód już się rozgrzeje tak dobrze, to kopcenia nie ma. I ile może kosztować regeneracja chłodniczki???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ile może kosztować regeneracja chłodniczki???

 

Mam E46 z 2003r,M47N norma emisji EU3 nie mam tam seryjnie chłodniczki.

Znajomemu w M47N EU4 chłodniczka puszczała ciecz do wydechu.

Kupiliśmy wino z syntetycznym korkiem ,przeciąłem go na pół i zapchałem korek na dopływie i zasilaniu w gumowe przewody wodne przed i za chłodniczką.

Złożyłem wszystko i problem zniknął.... nie ma wody nie ma co przeciekać do wydechu..............

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kameleon druhu........... ale żeś się naprodukował :duh:

Po pierwsze uno przeanalizuj działanie termostatu w obiegu chłodniczki EGR i samego obiegu cieczy w tym układzie.

Po drugie dowiedz się przy jakiej temperaturze cieczy i powietrza dde otwiera egr.

Po trzecie egr dawno zamknięty z poziomu DIS

Po czwarte wino było nie byle jakie i weszło pięknie.

Po piąte korków nie widać a wszystko wygląda jak seria.

Po szóste auto nie straciło tylko zyskało.

Po siódme nie namawiam.... ani nie odradzam. Każdy ma swój rozum !

 

Czy tak czy inaczej to jest najłatwiejszy i najszybszy sposób nie tylko eliminacji usterki ale również na postawienie trafnej lub nie diagnozy.

 

A teorie że chłodniczKa EGR poprawia szybkość zagrzewania silnika to jakiś kosmos krążący na forach BMW wymyślony przez kosmitę.

 

Sorki :(

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej starej chłodniczki ciekł płyn na paski, kupiłem tak jak już wspominałem używkę. Dziś dałem swoją do pospawania i ją założyłem zobaczę czy płyn będzie dalej znikał.

Takie pytanie mam kolego kameleon3000 do cb czy nadal regenerujesz takowe chłodniczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.