Skocz do zawartości

320ci Problem z nastawnikiem Vanosa


scarab

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się dzisiaj za wymianę czujnika położenia wałka rozrządu, teoretycznie sprawa prosta, w praktyce jest gorzej. Po pierwsze spadła mi nasadka imbusowa jak próbowałem odkręcić czujnik przed odkręceniem nastawnika i się zdematerializowała - nie wiem jak to możliwe -zdjąłem osłonę dolną silnika i jej nie ma, w silniku też nigdzie nie widać :/ Chciałem spytać jednak o coś innego - nie mogę odkręcić nastawnika Vanosa (zaznaczony na zdjęciu zapożyczonym z porady mattissa). Nie chcę za bardzo się z nim siłować bo boję się że pęknie obudowa Vanosa. Znacie jakiś patent na to? Łatwo ją uszkodzić czy raczej nie ma się czym przejmować? Próbowałem na zimnym i ciepłym silniku ale bez rezultatu. Ktoś już to niestety ruszał bo założony jest zamiennik czujnika, który oczywiście nie działa jak należy :?

 

http://images40.fotosik.pl/1275/77e14b8c1f3a412c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Autora.

 

Prosze zapoznaj sie z moim tematem odnoszacym sie do tego samego czujnika (elektrozaworu).

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=162750&p=1164961&hilit=Urwana+cz%C4%99%C5%9B%C4%87#p1164961

 

Po moich przygodach z tą częścią wiem ze nie należy jej odkręcać bez klucza dynametrycznego.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam właśnie Twój problem i dlatego od początku boję się z nim siłować, być może jestem nawet przewrażliwiony :? Bardzo mocno na niego napierałeś że pękł? Ja póki co próbowałem zwykłym kluczem płaskim. Klucz dynamometryczny mam, tylko skąd wziąć taką nasadkę? :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem zwykły klucz wtedy, zapomniałem odkręcić rurki odpływowej oleju pod tym czujnikiem i siłując się z nakrętką dolna część klucza ocierała o wlasnie ten odpływ.Użyłem dużej siły gdyż nakrętka prawie że się obrobiła.Musiałem szarpnąć a całość ani drgnęła...

 

P.S

Przegłądałem Allegro zwracając uwage na tą część Vanosa i widać ze sprzedawane są razem z dwoma elektrozaworami. Oni również tego nie odkręcają :)

 

3m sie Scarab. Powodzenia z tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wałka rozrządu jest w innym miejscu.... to co jest na zdjęciu to elekrozawór vanosa

 

sprawdz co masz uszkodzone i jakie masz bledy....

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd signal camshaft sensor intake, czyli czujnika położenia wałka od strony ssącej - jest przykręcony śrubką, znajdującą się za nastawnikiem Vanosa, dlatego muszę go najpierw odkręcić :) Błąd odczytany INPĄ, auto jest mułowate w dolnym zakresie obrotów, czasem nie chce odpalić za pierwszym razem - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na ten czujnik, dzisiaj odkryłem jeszcze kolejny czynnik - aktualnie założony czujnik to tani zamiennik więc ma prawo nie działać jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Elektrozawór Vanosa trzeba odkręcić, żeby dostać się do czujnika. Nie trzeba do tego żadnych mega narzędzi, tylko chamski wielki klucz płaski 32. Najpierw jednak trzeba odkręcić wąż olejowy poniżej, gdyż inaczej zmasakrujemy go wielkim kluczem. Tak jak napisałem w poradzie. M52, czy M52TU - wymiana czujnika dolotowego jest taka sama. Czujnik wydechowy w M52TU to jakieś 5 minut roboty jak ma się dobre narzędzia.

Twój imbus leży gdzieś na silniku, bądź na wahaczu - to standard jak się ma dziurawe ręce :)

Odkręcasz elektrozawór normalnie (śruba nie ma odwrotnego gwintu), czyli kręcisz w stronę lewego błotnika. Musi puścić, nie ma filozofii żadnej. Dokręcasz później na nowy oring z czuciem bez przesady.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W ostateczności możesz spróbować dobrej jakości żabką, jeśli taką dysponujesz... Dostęp jest niewygodny, bo klucz jest gruby. Generalnie najważniejsze to cierpliwe i metodyczne postępowanie. Ja ostatnio wymieniałem czujnik dolotowy koledze w M52TU na parkingu galerii handlowej, zajęło jakieś 15minut... :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wszystko trzeba robić z czuciem i z głową... Co więcej mogę Ci poradzić :D Postaraj się jej nie obrobić, a jak coś to żaba.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyczyłem inny klucz 32, może będzie lepiej pasował, jest płasko-oczkowy, może oczkowym podejdę :-) To na pewno jest nakrętka 32 a nie 31? Z tego co widzę we wszystkich poradach i opisach w necie jest mowa o kluczu 32, ale z drugiej strony wiele osób pisze że jest on jakby za duży :D Niestety nie mam klucza 31 żeby spróbować...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się odkręcić nastawnik Vanosa, oczywiście później sama wymiana czujnika to już moment roboty, warto przy tym odkręcić podstawę filtra powietrza - trwa to dwie minuty, a bez problemu da się wówczas dostać do wtyczki czujnika. Silnik oczywiście odpalił bez problemu, kompa jeszcze nie podpinałem bo nie miałem w garażu, nie próbowałem też jechać bo muszę założyć płytę pod silnikiem.

Zgubionej nasadki szukałem od góry, z kanału, macałem wszędzie, grzebałem drutem, a nawet szukałem endoskopem i... nic, jak kamień w wodę, nie wiem jak to możliwe :evil: Mam nadzieję że jakimś cudem kiedyś ją znajdę na płycie pod silnikiem bo była z kompletu Honitona, a dokupić jednej nasadki pewnie się nie uda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję udanej procedury :cool2: Tak, zapomniałem o tym powiedzieć, w M52TU i M54 czujnik wałka podłącza się do tego domku, który zamontowany jest przed separatorem oleju i wygodnie jest zdemontować puszkę filtra powietrza... Powinienem to dodać do opisu w zrób to sam!

 

Pozdro!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.