Skocz do zawartości

320d 04` e46 wężyki silikon czy guma


mikan

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebuje szybkiej odpowiedzi bo się zakręciłem, mianowicie będę wymieniał sam odmę, ic itd i przy okazji chcę wymienić wężyki - nie wiem jak się pisze czy przelewowe czy ciśnieniowe ...

temat oklepany ale jak już ja potrzebuje je kupić to mam problem jakie wybrać itd

- w końcu 3mm, 4mm czy 4,2mmm

- wszystkie mogą być silikonowe czy nie - czytałem różne opinie w postach po "szukaj"

- wiem że ze sterowaniem elektronicznym mniej metrów potrzebuje - czyli ile ?

- brać te gumowe w parcianej osłonie czy silikon czy jedne tu w drugie tu

 

sorki zakręciłem się już a koleś mi paczkę robi do wysyłki na jutro z częsciami i chciałem te węrzyki dorzucic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przelewowych to Ci nie pomogę...

do podciśnienia ja kupiłem 3,5mm silikony i jestem zadowolony - wziąłem 4m - na auto z podciśnieniowym sterowanie turbiną starczyło ze spokojem, na samochód z turbo sterowanym elektronicznym pewnie 3m będzie za dużo... jak masz wywalone klapki z kolektora i zaślepiony egr, to w zasadzie potrzebujesz z 1,5m na sterowanie żaluzjami chłodnicy :)

może i przelewowe mogłyby być takie same, ale niech się ktoś jeszcze wypowie.

Pozdrawiam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polonez klapek nie ma, egr zaślepiłem ale po dniu z powodu niemocy wyłączenia ChE podłączyłem z powrotem, za tydzień dokładnie jadę mapować ale mapujący odradza wyłączenie ( zaślepienie ) - to kolejny mój dylemat czy zaślepiać ( są i posty przeciwne temu ) czy zostawiać i co jakiś czas martwić się czystością zaworu egr i działaniem elektrozaworu

pytałem też o przelewy bo wiem że też polecają je wymienić profilaktycznie, chce przed mapowaniem wszystko przygotować żeby mnie nie cofnęli że coś niesprawne albo że seria słaba itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o egr, to ja od prawie roku śmigam na odłączonym i żadnych negatywnych skutków nie odczuwam. Ostatnio profilaktycznie zdjąłem rurę z dolotu do zaworu i w środku ładnie czysto. ChE może na początku denerwować, ale idzie przywyknąć, wyłączyć tego do tego stopnia, żeby się nie paliło nie wiem czy się uda...

powodzenia w chipowaniu, wklej później wykresy przed i po, i napisz co się udało wymienić przed modzeniem.

Pozdr

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polonez mam nadzieje że będzie co wklejać, do 2003 można wyłączyć ChE disem ale ja mam 03.2004 i disem się nie udało, ten który mi mapę będzie robił może mi go wyłączyć tak że ChE nie będzie ale stwierdził że jest temu przeciwny

w sobotę wymieniam olej, filtry, zakładam większy IC ( stary nieszczelny ), wymieniam odmę którą miałem jeszcze z filtrem a zakładam całą nowszą z tym plastikiem zamiast filtra, klapek już nie ma, i wolny wydech jest od turbo przelot do końcowego remusa + pytania o te wężyki bo jak już pozdejmuje i znajdę czas to chciałem przy okazji je wymienić

zaworka od egr nie zmienię chyba, poza tym nie podjąłem jeszcze decyzji co z egr

na pewno napisze jak wyniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikan,

dla układu podciśnienia (vacum) 3 metry sylikonowego wężyka średnicy 3mm. np tu: http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-sfs-dolot-nie-samco-3mm-i2317483646.html

dla układu przelewowego 1 metr zwykłego gumowego wężyka średnicy 3,2mm. (W każdym motoryzacyjnym). MUSI BYĆ GUMOWIEC, bo sylikonowy nie uszczelnia układów ciśnieniowych.

 

PS. Nie wiem czy gustujesz w niebieskich czy czerwonych, ale ja teraz osobiście wymieniłbym te wężyki sylikonowe niebieskie (bo takie mam) na czarne. Czyli fabryczny design BMW, a nie jakieś japońskie niebieskie klimaty pod maską :wink: . Widziałem czarne sylikony można dostać na stronie sklepu FMIC.pl --> http://fmic.pl/product.php?id_product=193

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Nie wiem czy gustujesz w niebieskich czy czerwonych, ale ja teraz osobiście wymieniłbym te wężyki sylikonowe niebieskie (bo takie mam) na czarne. Czyli fabryczny design BMW, a nie jakieś japońskie niebieskie klimaty pod maską :wink: . Widziałem czarne sylikony można dostać na stronie sklepu FMIC.pl --> http://fmic.pl/product.php?id_product=193

 

w ogóle oryginalne to są w takim szmacianym oplocie... praktycznie nie do dostania jako część zamienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshimura01 dzięki dzięki za przydatne informacje, właśnie z fmic ma wyjść jutro do mnie paczka z IC i kolankami i chciałem u nich dobrać wężyki bo wiem że mają,

domówię jutro 3m, czarne albo niebieskie co będą mieli na miejscu

 

jceel nie wiem czy o tym samym myślimy, o gumowych do przelewów ? jeśli tak to są takie w oplocie parcianym, szmacianym czy dziwnej plecionce

dziś mi je koleś proponował z metra, niby meyla ale nie potrafił średnicy podać - 15zł/m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jceel chyba masz na myśli koszulki termokurczliwe, chyba że te harmonijkowe rurki miałeś na myśli

 

yoshimura01 chciałeś do podciśnienia silikon w oplocie tak?

 

nie wiem czy jest różnica 3mm a 3,2mm ale wezmę 3 metry silikonowych 3mm i metr gumy w oplocie, jeśli się znajdzie taka 3,2mm

Edytowane przez mikan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikan mogę zapytać który IC wybrałeś ??

 

 

spoko, po wielkich przemyśleniach, dylematach wybrałem 550x180, seria ma 550(540)x130 także zawsze te 5cm jest wyższy

tego większego odpuściłem ( 550x230)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś się nie zrozumieliśmy :wink: Jceel słusznie zauważył, że oryginalne WSZYSTKIE wężyki fabrycznie szły jako gumowe w materiałowych koszulkach (nie wiem... to jakieś zabezpieczenie przed pękaniem :think: ). Ja natomiast teraz wiem, że najlepszym wyborem jest dać: sylikony na układy podciśnienia (żaluzje, EGR, turbo, poduszki silnika, sterowanie klapami zawirowań) ponieważ doskonale uszczelniają te układy i są generalnie dożywotnie. Natomiast GUMOWE wężyki paliwowe wszystkie mają średnicę 3,2mm i właśnie te MUSIMY dać na przelewy międzywtryskiwaczowe, ponieważ są sztywniejsze i nie odkształcają się przy układach ciśnieniowych powodując nieszczelność.

 

Czyli doszło materiału rdzenia :cool2: Jestem ciekaw jak będzie się spisywać po modyfikacji. Życzę samych pozytywnych emocji z jego użytkowania :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ... ic założyłem 550x180, trochę zabawy było z obejmami ale jakoś się udało

większy problem był z zamontowaniem kierownic powietrza, bo nowe kolanka są szerzej rozstawione ale po przeróbkach weszły, spięły się z osłoną pod silnikiem i wszystko jest spięte z dołu jak było, natomiast czołowa osłona musiała być skrócona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w którym swoim poście dodać zdjęcia, w tym pisałem jako w ostatnim to dodam tu, z zrób to sam jest opis ale brakuje tam zdjęć z zamontowanymi kierownicami itd poza tym mój ic jest większy to też inaczej

 

tak wyglądało po zdjęciu ic seryjnego, nie wiem skąd te liście - na pewno nie pomagały w przepływie powietrza

 

http://imageshack.us/f/405/84213194.jpg

 

a zakryte były takim nieszczelnym seryjnym ic

 

http://imageshack.us/f/12/54310766.jpg/

 

a tak to wyszło po założeniu ic, kierownic, osłon pod silnik, i górnej części osłony czołowej

 

http://imageshack.us/f/577/11010645.jpg/

 

i na koniec z założonym zderzakiem

 

http://imageshack.us/f/542/73366217.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jak wrażenia , logowałeś auto ? dużo później wstaje turbo bez zmiany softu ?

 

nie logowałem jeszcze, mam inny komp i muszę inpę zainstalować, wrażenia może subiektywne że szybciej się zbiera w dolnym zakresie obrotów

może mi się wydaje a może dlatego że stary ic był nieszczelny

dzisiaj jeszcze wymieniam odmę, olej i wężyki,nie wiem jeszcze którędy dojść do elektrozaworu od erg żeby wężyk wymienić

i nie mam pewności jaka jest nasadka na filtr oleju 34 czy 36 ... miałem największą 32 dlatego oleju nie zmieniłem za jednym machnięciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak mpakietowy zderzak przy większym IC to chyba podstawa ...

 

w zwykłym zderzaku się mieści bez problemów a powietrze i tak dobrze łapie

ja nie widziałem potrzeby mpakietowego montować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jak wrażenia , logowałeś auto ? dużo później wstaje turbo bez zmiany softu ?

 

nie logowałem jeszcze, mam inny komp i muszę inpę zainstalować, wrażenia może subiektywne że szybciej się zbiera w dolnym zakresie obrotów

może mi się wydaje a może dlatego że stary ic był nieszczelny

dzisiaj jeszcze wymieniam odmę, olej i wężyki,nie wiem jeszcze którędy dojść do elektrozaworu od erg żeby wężyk wymienić

i nie mam pewności jaka jest nasadka na filtr oleju 34 czy 36 ... miałem największą 32 dlatego oleju nie zmieniłem za jednym machnięciem

36 jak dobrze pamiętam , w zestawach nie ma ja kupowałem osobno ... 50zł za nasadkę ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.