Skocz do zawartości

e46, 318i 143KM 2004 stuki w silniku


respol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nabyłem e46 silnik ma nr n46b20a z 2004 143KM, autko pali na dotyk ale po odpaleniu strasznie coś tłucze, sprawia wrażenie może uszkodzonego popychacza lub może coś z napinaczem rozrządu?? stukot występuje do 2500rmp później silniczek mruczy pięknie, mocy też mu nie brakuje, przy odpuszczeniu gazu i gdy obroty spadną poniżej 2500rmp stukot powraca- może ktoś miał podobny problem?? poprzedni właścićel mówi że jeździł już z tym stukotem dość długo, dziś zwaliłem pokrywe zaworów łańcuch siedzi dość ciasno jedynie ta prowadnica plastikowa pomiędzy kołami jest luźna(tzn. chodzi na boki od silnika w kierunku zderzaka ma luzu z 2mm ale do góry jest sztywno) napinacz wykręciłem ale nie umiem zdiagnozować czy jest dobry jedynie co mogę powiedzieć to że jedną ręką mogę go wcisnąć do około połowy jego długości, to moja pierwsza bmka i nie wiem jak się za nią zabrać, błędów nie zczytałem bo jeszcze nie mam programu

za wszelką pomoc dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dla mnie to właśnie vanosy, czy te koła samoregulacyjne w rozrządzie. Ja mam u siebie to samo przez parę sekund po odpaleniu auta. I też nie przy każdym odpalaniu. Po chwili jest cisza. W tych autach padają właśnie te kółka w rozrządzie, koszt wymiany około 2tys. Więc ja nawet o tym nie myślę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u kolesia co połączył pod kąpa i wyskoczyły trzy błedy - czujnik położenia wałka rozrządu, błąd wałka rozrządu-wydech i błąd wałka rozrządu pierwszego wszystkie dotyczyły rozrządu że coś tam nie stroi, koleś nie stwierdził że na 100% to vanos, mówił że trzeba najpierw ustawić rozrząd bo mógł wg niego przeskoczyć, ale niestety nie ma blokad i mi się tego nie podejmie (dwa błędy które pamiętam miały nr 2A88, 2A63)

1) czy faktycznie mógł przeskoczyć rozrząd? i czy by walił tylko na niskich obrotach do 2,5tyś?

2) orientuje się ktoś z kujawsko-pomorskiego czy jest gdzieś uczciwy mechanik co to ogarnie?

3) czy to jest koło z vanosem jak w moim e46??:

http://i50.tinypic.com/2cwna69.jpg

4) czy to się rozbiera i regeneruje(wymienia się jakieś orngi czy coś takiego??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witaj

Te koła które zaznaczyłeś na foto to są właśnie te samoregulujące( czy jak ktoś fachowo nazwał zespoły regulacyjne na wałkach rozrządu). To one mogą powodować hałas oraz błędy powyższych czujników. Jeśli je wymieniać to na nowe razem z rozrządem (łańcuch, napinacz, ślizgi).

Może tutaj coś więcej się dowiesz:

viewtopic.php?f=69&t=180980

 

A z tego co się orientuje sam Vanos jest montowany na gorze głowicy (taka duża puszka), ale mogę coś mylić więc, niech mnie ktoś poprawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2) orientuje się ktoś z kujawsko-pomorskiego czy jest gdzieś uczciwy mechanik co to ogarnie?

 

W gdańsku jest warsztat który sobie z tym powinien poradzić, bardzo zachwalany na forum: http://www.adam-serwis.sotiko.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

problem z głowy, walnięty był vanos wałka rozrządu wydechowy, auto pracuje pięknie i cichutko, nie gaśnie i moc jest trochę lepsza. Temat można uznać za zamknięty. A mechanik naprawiał z włocławka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

problem z głowy, walnięty był vanos wałka rozrządu wydechowy, auto pracuje pięknie i cichutko, nie gaśnie i moc jest trochę lepsza. Temat można uznać za zamknięty. A mechanik naprawiał z włocławka.

 

Mechanik z Kulińskiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś za robotę policzył 300zł, sam czasem dłubie przy autkach i wg mnie cena dobra za robote biorąc jeszcze pod uwagę że we włocławku nikt NIE chciał się tego podjąć i nikt nie umiał przed rozbieraniem stwierdzić jednoznacznie co to jest i ile będzie kosztować, ten powiedział ze w role wchodzą dwie rzeczy- vanos lub połamana prowadnica łańcucha, po wyjęciu rozrządu prowadnice okazały się całe nie wytarte łańcuch też ok, napinacz niemcy włożyli nowy, a więc vanos, załatwił mi używany bo nowy to koszt ponad 1000zł, koleś robi same bmw a ulica hmm... przejeżdżasz tame w stronę lipna i jest pierwsze skrzyżowanie i figurka po lewej- przed figurką w lewo w polną drogę i pierwszy dom po lewej on tam działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
masz jakieś namiary, na tego mechanika, adres chociaż chciałbym żeby ktoś obeznany przyjrzał sie i obsłuchał moją bumke, bo jeden mechanik powiedział mi że mam do wymiany łańcuch i zębatki, ponoć w 4tys zł sie nie zmieszczę, nie znam się jestem amatorem to moje pierwsze bmw, dodam że w silniku coś grzechocze (nie jest to jakiś tłukot ale jest to dość wyraźnie słyszalne) co jakiś czas przy puszczaniu pedału gazu i opadaniu obrotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kujawsko-Pomorskie, Mogilno, Strzelno te okolice, oczywiście mógłbym dojechać ileś tam km do kogoś obeznanego i kto poświeciłby mi chwile. Aktualnie jestem w Niemczech ale jak tylko bede w PL chetnie bym sie z kims takim umówił. Dodam że mechanik sprawdził mi przebieg i powiedział że jest oryginalny a gdy kupiłem auto miało 139tys. W takim razie czy to możliwe???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku wszystko jest możliwe ... Moglbym rzucić okiem gdybyś z DE wracał przez Zgorzelec to zajedz do Lubina;-)

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam

Wrócę trochę do tematu bo coraz częściej mam ten terkocący dźwięk przy odpalaniu zimnego silnika przez kilka sek. Motor N42B20 2003r 177k km. Kontrolka oleju gaśnie od razu więc raczej nie jest to zawór w podstawie filtra oleju tylko zespół samoregulujący wałka rozrządu. INPA pokazuje błędy dotyczące położenia wałka rozrządu a silnik jak sie rozgrzeje zdarza się że traci część mocy. Grzebiąc na forach i w internecie znalazłem filmik jak koleś naprawia te zespoły poprzez wymiane oringów które są w środku. Co prawda robi to w 330i ale chyba zasada jest taka sama. Moje pytanie jest takie czy ktoś coś takiego przerabiał lub zna dobrego mechanika co coś takiego robi i jakie są ewentualne koszty takiej operacji.

Będę wdzięczny za jakieś info. Pozdro dla fanów bawarek :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ten sam problem...

 

w moim e46 silnik 318i - 143km - 233 000 km (prawdziwy), po odpaleniu zimnego silnika przez 1 sekunde cos stuka, potem silnik wydaje czysty normalny dzwiek.. rzy odpaleniu juz cieplego nie ma problemu, o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz chrobotanie po odpaleniu? Pewnie to właśnie vanosy wydają ten dźwięk. Możesz zacząć od zmiany oleju na valvoline/ motul lub inny z wyższej polki. Lub przed odpaleniem zimnego motoru dolnej cwiartke oleju, powinien oblac vanosy i przy odpalaniu jak będzie cicho to masz 100% pewności skąd ten dźwięk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.