Skocz do zawartości

330D - przepływomierz - jaki kupić?


Capaz_01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Miałem w swojej E46 od zawsze problem z opóźnieniem na pedał gazu o zakresie do 2,5tyś obrotów. Często po opóźnieniu auto wyrywało do przodu tak ostro, że gubiło trakcję przy oponach 245/40/17 na 3 pierwszych biegach. Przepływomierz był wielokrotnie testowany kompem i nie wykazywał problemów. Dziś jednak odłączyłem wtyczkę i pojechałem się przejechać. Dziur w przyśpieszeniu nie było absolutnie żadnych, auto szło od razu nawet z obrotów 1200... tylko mocy miało jakby mniej.

Pytanie czy taki efekt odłączenia absolutnie przesądza o uszkodzonej przepływce? Dlaczego samochód na odpiętej kości był słabawy w górnej partii obrotów?

 

A teraz pytanie który przepływomierz kupić. Mam starego Ori BOSCHA w tym momencie i nowy soft. Powinienem więc kupić nowego BOSCHA i dokonać adaptacji, natomiast kilka osób poleca świetny i połowę tańszy zamiennik Pierburga. Możecie doradzić jaki wybrać?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch i Pierburg, w nic innego sie nie baw. ja probowalem wsadzic innych firm, ale byla lipa - telepalo silnikiem rano po odpaleniu. po zalozeniu boscha jak reka odjal. na szczescie mam sasiada pracujego w sklepie motoryzacyjnym wiec bez problemu moglem oddac przeplywke :]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jestem już praktycznie zdecydowany na nowego BOSCHA bo ma poprawioną obudowę.

 

Zrobiłem jednak jeszcze jeden przejazd bez podpiętej przepływki i trochę się zdziwiłem bo:

Z przepływomierzem na 3 biegu od 80 do 100km/h jest szybciej niż 2 sekundy, natomiast bez przepływomierza przyśpiesza w ponad 5 sekund... ale nie ma za to dziury do 2,5tyś obrotów.

 

Po założeniu nowego przepływomierza i dokonaniu adaptacji przyśpieszenie powinno wrócić do normy?

Ogólnie samochód na starej przepływce pracuje i przyśpiesza bdb, tylko bardzo ospale reaguje na gaz ... przy 1,800 obrotach na 3 biegu i gazie w podłodze reakcja jest dopiero po 2 sekundach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - przepływka. Sprawdź jeszcze w jeden sposób... jadąc równo 80km/h na 4rtym biegu naciśnij pedał gazu na maxa... Jak przed 100km/h ekonomizer zamknie skalę (20l +) to przepływomierz masz dobry. U mnie na 4rtym biegu dochodził maksymalnie do 18-19l. Po wymianie na nowy BOSCH auto nie do poznania i turbodziura w zakresie 2500 - 2800rpm przestała istnieć.

 

Za nowego BOSCHA dałem ok.340zł po rabatach. (przepływomierz z wkładem)

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie właśnie jest inaczej - od 2200-2500 w góre jest idealnie. nie ma żadnych dziur. Natomiast jest baaardzo duże opóźnienie na reakcję pedału gazu przy obrotach do 2500. Na 4 biegu zamyka skalę. W INPA pokazuje ponad 1000 jednostek.

 

Powiesz coś więcej, gdzie tak tanio dorwałeś tego BOSCH-a? Bo ja narazie trafiłem za 500 z groszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przepływomierz BOSCH-a z końcówką 527 założony... i auto jeździ jak wcześniej... :duh:

Nie mam zielonego pojęcia dlaczego, ale tak jest.. Do 2000 obrotów jest muł a później mega uderzenie w napęd i zrywa trakcję nawet na 3 biegu i ciągnie żwawo do końca.

Bez przepływomierza idzie z każdych obrotów bardzo dobrze, ale mocy sporo brakuje.

 

Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie może leżeć przyczyna? Dodam że sprawdziłem 90% podejrzanych elementów takich jak podciśnienia, EGR... turbina została chemicznie wyczyszczona na wypadek gdyby coś blokowało łopatki...

 

Sporo osób mówi, że bez przepływomierza samochód zachowuje się bardzo dobrze i ma właściwą moc - dlaczego u mnie jedzie jakby miał 120KM zamiast 220?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz sprawdzić jak u Ciebie wygląda praca PWG (potencjometra pedału gazu)?? Kolega kilka wątków wcześniej miał podobny przypadek z brakiem mocy i u niego na testach wykazywało nieprawidłowości w tym module.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PWG testowałem - OK. U mnie problem braku mocy występuje tylko bez przepływki. Z podłączoną mocy jest tyle ile trzeba, ale reakcja na gaz jest po 2 sekundach przy niskich obrotach. Dodam że auto było hamowane i bez problemu wypluło 220KM i 510NM... ciężka sprawa. Gdyby to była wina turbiny, to samochód powinien nie mieć dołu mimo odpięcia przepływomierza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robiłeś w ogóle diagnostykę live data? Miałem podobny problem i u mnie winien był zaworek podciśnienia sterujący turbiną. Auto nie osiągało do 2,5 tys obrotów zadanego ciśnienia.

 

A może to wina źle zrobionego chipa (skoro piszesz o 220KM)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się zaworowi recyrkulacji spalin czyli EGR a dokładniej zaworkowi który nim steruje. Miałem podobny problem do tego z szarpaniem po zmianie biegów, wymieniłem elektrozawór EGR i wszystko wróciło do normy. Na próbę na razie go odłącz i zaślep wężyk śrubą. A jak nie to tak jak kolega wyżej piszę może to też być elektrozawór przy turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.