Skocz do zawartości

e46 walka z brakiem mocy - co zrobić ?


caller12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na początku chciałem się przywitać bo jestem nowym forumowiczem. Od razu z góry za jakieś blędy dot. auta przepraszam bo jestem calkiem zielony w temacie napraw samochodów i dopiero się uczę

Zakładam nowy temat bo mam problem z reszta jak większość posiadaczy tego modelu z mocą i tym słynnym "mułem".

Naczytałem się 1000 postów z tym związanych ale nadal nie wiem co jest grane.. mianowicie chodzi o to, że najbardziej w dolnym zakresie obrotów tak do 2500 tys strasznie muli tak jak by turbo załączało się za późno a gdy już to zrobi to nie ma takiego typowego ***dolnięcia.

czasem nawet w ogóle się nie załącza aczkolwiek działa bo gwiżdże. Turbo jest niby po regeneracji - takie kupiłem. No ale do rzeczy.

Gdy zorientowałem się, że coś jest nie tak od razu wziąłem się za czytanie na forach co może być przyczyną no i tu jest standard "ścieżka odzyskiwania mocy " oto co na razie zrobiłem :

 

czyszczenie zaworu EGR,

czyszczenie elektrozaworów turbo oraz egr no i zamiana ich mcami.

test przepływki na kompie oraz w jeździe ( na 4 do 20, na 5 do 16)

 

dodatkowo komp pokazał, że ciśnienie jakieś tam do ok 2000 wynosi 1,3 a powinno chyba 2,5? byl tez blad Egr i początku wtrysku ale w celu sprawdzenia zostały wykasowane, ponadto mechanik starał mi się wmówić, że te auta tak chodzą i ze nie maja **cia od dołu więc znalazlem kogoś kto ma takie samo auto i się nim przejechalem - zapierdziela jak przecinak i czuć moc w całym zakresie obrotów a dodatkowo eko zamyka mu sie na 5 w 20l.

 

no i zostało mi do sprawdzenia zawór ciśnienia doładowania, który jest za dolotem ale tego nie zrobiłem sam bo nie za bardzo wiem jak sie za to zabrać.