Skocz do zawartości

[e46 320d] Przyrząd do testu przelewowego


migcool

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, pytanie banalne pewnie dla większości, ale chciałbym się od Was dowiedzieć jakie przewody musiałbym kupić, aby mój człowiek mógł mi przeprowadzić test przelewowy wtryskiwaczy (Ja jestem noga w dłubaniu przy aucie)? Jaka musi być średnica wewnętrzna i ewentualnie jaka zewnętrzna i czy kupię ja na szybko w jakieś Castoramie;)? Pozostały mi tylko wężyki, aby dokończyć przyrząd. Dziękuję za wszelkie informacje :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, ale właśnie chciałem pójść na łatwiznę i dowiedzieć się bez zdejmowania osłony silnika (pod blokiem, w dodatku średnie warunki atmosferyczne) jakie dokładnie mają być te przewody. Przyrząd już mam skleiłem taki przyszłościowy na 6 strzykawek :wink: może kiedyś się przyda :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, ze dla wzgledow bezpieczenstwa mozna zostawic tloki w strzykawkach i zrobic w nich (w strzykawkach) male dziurki dla odpowietrzania komory strzykawki w trakcie pomiaru. Dzieki temu jesli nawet przyrzad by sie wywrocil paliwo nie wyleje sie na silnik, a jedynie gdzies przez dziurke wyplynie sladowa ilosc. Taka ciekawostka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, ze dla wzgledow bezpieczenstwa mozna zostawic tloki w strzykawkach i zrobic w nich (w strzykawkach) male dziurki dla odpowietrzania komory strzykawki w trakcie pomiaru. Dzieki temu jesli nawet przyrzad by sie wywrocil paliwo nie wyleje sie na silnik, a jedynie gdzies przez dziurke wyplynie sladowa ilosc. Taka ciekawostka.

Cenna uwaga, niby mała rzecz a w razie "afery" oszczędzi sporo sprzątania :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem różnica na przelewach może być do 30% (proszę kogoś ogarniętego o potwierdzenie), czyli u mnie mieści się w normie.

Korekcje też w normie a wiec nie ma się czym stresować.

W moim przypadku zarówno test przelewowy jak i diagnoza komputerowa wskazywały przelewanie 2 wtrysku. Po sprawdzeniu w ASO Bosch skończyło się wymianą rozpylacza w tym właśnie egzemplarzu i standardową wymianą uszczelniaczy we wszystkich :mrgreen: .

btw. ależ pięknie się do testu przygotowałeś,opisz dokładniej i wrzuć to do działu "zrób to sam" :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W TIS znalazłem dziwną informacje dla sprawdzania wtryskiwaczy.

Jeśli dobrze rozumiem..

 

Np.gdy silnik nie chce się uruchamiać.

Tyczy się aut E46, E53, E60, E61, E65, E83 / M47TU, M57TU, M67 od kwietnia 2004.

Dla wszystkich krajów po za USA , Hiszpania, Kanada, Belgia, Chiny, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania, Francja.

 

Powrót paliwa przy nowym wtryskiwaczu jest bardzo mały 1-2 cm3/min

Przy pomiarze powyżej 10 cm3 na minute wtrysk jest do wymiany.

 

 

Dlaczego tyczy się to aut tylko od kwietnia 2004, dlaczego dla niektórych krajów? :think:

Po między 2 a 10 jest pięciokrotna różnica i może o to chodzi?

 

edit:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1711200-DIY-E46-320d-m47n-injector-cleaning

Na innym forum koleś uważa iż odpływy 7,14,18 ml/min są w normie,

jedynie odchyłka trzykrotna od najmniejszego wyniku kwalifikuje do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

ja ze szkolenia pamiętam, że różnica między najlepszym i najgorszym nie może przekraczać 40%, było to zresztą niedawno omawiane tutaj na forum

 

i pamiętajcie że testem przelewowym nie sprawdzicie czy końcówka wtryskiwacza rozpyla prawidłowo, a właśnie to jest bardzo niebezpieczne dla silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.