Skocz do zawartości

E46 1998' M47B20 - Co by tu dołożyć?


Mihaszko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

NA WSTĘPIE SIĘ USPRAWIEDLIWIĘ I POWIEM, ŻE TEMAT BYŁ W MODYFIKACJACH DIESLA, ALE NIKT TAM NIE ZAGLĄDA :P

 

Od niedawna jestem posiadaczem E46 2.0d 136km sedan, auto jest w miarę dobrze wyposażone, mnie (niestety :roll: ) urzekło, nakręciłem się i kupiłem, auto było sprawdzane i niby nic, ręczny do wymiany.. Po dokładnych oględzinach (po zakupie) okazało się, że do wymiany były 4 tuleje wahaczy (to akurat grosze), wszystkie filtry, olej, czujnik abs/asc w prawym przednim kole oraz niedziałający hamulec ręczny, który jak się okazało trzymał tarcze tak długo, że ta już była niebieska, więc siłą rzeczy hamulce z tyłu też były do wymiany :)

Na tą chwile auto stoi niziutko na glebie, ale mimo to jest całkiem komfortowe a w zakrętach klei się jak szatan, ma przejechane (podobno :duh: ) 230 tyś km, i niby są na to papiery :P W każdym razie pracuje równo, nie szarpie, nie kopci na niebiesko

 

Nie ukrywam, że auto daje dużo frajdy z jazdy, lecz myślałem nad paroma kombinacjami -

1. Usunąć katalizator i wrzucić strumienice

2. Czyszczenie zaworu EGR i uszczelek, elektrozaworu

3. Na pewno czyszczenie intercoolera, w razie nieszczelności wymiana seryjnego na większy

4. Ewentualny chip na ok. 160km (zależy ile zostało ze 136 :P)

5. Moje największe pytanie i coś co by cieszyło ucho - dedykowany zawór blow-off HKS do tego modelu http://allegro.pl/zawor-upustowy-blow-off-hks-diesel-bmw-e46-320d-i3141293376.html czy to ma w ogóle sens przy seryjnej turbinie?

6. Wymiana tłumika na np. http://allegro.pl/tlumik-sportowy-inoxcar-bmw-e46-320d-sedan-i3163379033.html

7. Ewentualnie większe turbo - tylko po raz kolejny nie jestem pewien, czy jest sens? np. takie z 3.0d; nie jestem pewien czy elektronika będzie grała, czy będzie się to wiązać z następnymi wymianami http://allegro.pl/turbina-bmw-530d-e39-730d-e38-184-193-km-i3186266244.html

 

Czy modyfikacje te miałyby sens (oczywiście pomijając czyszczenie intercoolera i zaworu egr)? Na pewno auto zyskałoby sporo na 'akustyce' (ah to 'tssssss'):D Na pewno dostałby więcej powietrza, zastanawiam się tylko czy silnik nie dostanie za bardzo po dupie po chipowaniu, nikt go jednak nie rozkręcał żeby zobaczyć w jakim stanie jest cały ten majdan :P

Myśle, że po wszystkich zabiegach auto by zyskało sporo mocy, chyba nie przesadzę jak powiem że miałoby w granicach 180 km

 

Pewnie najrozsądniejszym wyjściem byłoby kupno 3.0 :P

 

Wiem, że M47 to nie M47N, i nie ma co się spodziewać rewelacji, po prostu myślę co można zrobić w tym dieslu tak, żeby go nie zabić

 

Jeżeli przychodzą wam do głowy jakieś inne sposoby zwiększenia mocy, na tyle żeby korbowód pozostał w kawałku - czekam!

Licze na was zapaleni BMKOWICZE :D

 

Pozdro!

 

@edit

tutaj taka E46 136km z blow-off'em:

coś niby syczy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli katalizatory są drożne i spełniają funkcje ani się waż tego robić. Strumiennica w jednostce turbodoładowanej więcej zaszkodzi niż pomoże. Jej spiralna budowa wyhamuje wirnik i takie będzie działanie, że silnik będzie przechodził w tryb awaryjny.

2. Jak najbardziej do wykonania.

3. Czyszczenie rdzenia w celu poprawienia przepływu powietrza. Nie ma sensu zakładać większego.

4. To polecam! Najlepsze modyfikacje u BAGORA.

5. W TDI nie ma to żadnego, najmniejszego sensu. No chyba, że tak Ci zależy na psyt psyt... Ponadto wywalać w atmosfere zmierzone przez przepływkę powietrze przy tak OGROMNYM zapotrzebowaniu silnika - BEZSENS! Czarne zadymienie gwarantowane!

6. Niepolecam tłumików basowych. Polecam wykonanie sobie ładnych, stylowych końcówek a'la Eissenmann. Ja miałem u siebie dedykowanego REMUSA, ale zrzuciłem to w cholere i zastąpiłem oryginalnym tłumikiem z Audi A4 2,5TDI - podwójna fajka. Teraz wygląda jak rasowe 330d no i nareszcie doceniam jak wspaniałą muzyką jest cisza :wink:

7. Kolego dobór odpowiedniej turbiny nie jest taki prosty. 330d to R6 i taką dmuchawkę ma co napędzać. Chcesz jednostką R4 rozbujać takie turbulum i uzyskać zapewne efekt kompresora?? :wink: Ten silnik to lepszy TDS, ale bez DROGICH modyfikacji raczej nic nie zdziałasz... a nawet jeśli zdziałasz to i efekt będzie nieporównywalny do tego co daje modyfikacja układów CommonRail.

 

Jako Kolega z jakimś tam doświadczeniem polecam Ci sprzedać to auto, a zakupić sobie poczciwe M47N, gdzie możliwości modzenia idą znacznie dalej niż w przypadku naszych wysłużonych M47.

 

PS. Zobacz jak ten BOV na filmie mało co nie wystrzeli z gumowego łacznika :lol: Jest to nieprawidłowy montaż tego urządzenia bo w razie uszkodzenia gumowego łącznika już dalej nie pojedziesz... a jeśli pojedziesz to pozostali użytkownicy drogi bardzo szybko Cię "zepchną" na pobocze za CZARNĄ zadymę miasta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli strumienica w dieslu odpada, ok. Zawory będą na dniach czyszczone u kolegi w warsztacie, w ten weekend przy okazji zmiany zimówek na letnie pod domem zajmę się intercoolerem. Jeżeli chodzi o blow off zdaje sobie sprawę z tego, że da to tylko 'sykanie', odpuszczę chyba, czas na ziemie zejść. Szkoda mi teraz sprzedawać auto, bo włożyłem miesiąc temu prawie 3 tyś, żeby wszystko było tip-top a nie oszukujmy się, nie odzyskam tych pieniędzy.

 

Jeżeli chodzi o cisze to u mnie i tak jej nie zaznam :P cały czas chodzi audio, wzmacniacz 4 kanałowy 750w, tuba groundzero, kondensator wariuje, a w drzwiach wszystkie głośniki alpine, lubie muzyke, i tą normalną i tą z wydechu, także na tłumik końcowy się pewnie zdecyduje :P

 

Dzięki za rady, ps.

budżet w granicach 3-4k zł :) więc jeżeli coś ciekawego przychodzi do głowy to jestem otwarty na propozycje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten wydech jest jeszcze w Twoim posiadaniu? :) Jeżeli tak, i zalega w garażu to chętnie bym go przytulił za jakąś rozsądną cene :D

 

I jeszcze pozwolę sobie zapytać, ile wycisnąłeś ze swojego m47 po chipie? Wiem, że to kwestia indywidualna dla każdego auta, pytam orientacyjnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co mam seryjną puche na końcu i przy prędkości w granicach 190-210 km/h trochę warczy, niweluje to odpowiednią dawką basu :) Przy tym wydechu nie ma tego chamskiego dieslowskiego klekotu z tego co słyszałem na filmiku wyżej i to mi się podoba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podbije temat :roll:

Troche już zostało zrobione chociaż cały czas pod górke, kilka dni temu strzeliło mocowanie mostu do karoserii, w pierwszym warsztacie mi wycenili robocizne na 1500 zł, ale znalazł się gość, który się podjął naprawy za 500-600 zł, jutro/pojutrze mam odebrać samochód.

 

Czy jest mi ktos w stanie polecic jakies dobre miejsce do chipowania auta? Wojewodztwo zach-pom/pomorskie, maksymalnie w promieniu 100 km od koszalina.. :)

 

Rozważałem też zmiane turbiny na jakąś niewiele większą, np. na gtb1752v - tylko czy warto przeprowadzac taka operacje na M47 z przebiegiem rzedu 230kkm, jak by to wygladało w kwestii nakładu pracy, dużo kombinowania żeby to spasować tak, żeby i smarowało i zasysało? :mad2: Oczywiscie domyslam się, że najpierw zmiana turbiny a pozniej strojenie i czip. Czy zmiana turbo wiazalaby się ze zmiana IC czy seryjny powinien sobie poradzić?

 

Wcześniej poruszany był temat strumienicy i kolega Yoshimura odradzil mi wrzucanie jej, o ile katalizatory są drożne - póki co nic z tym nie robiłem, ale rozmawiałem z kilkoma osobami i mimo wszystko mowili, że strumienica > katalizator, fakt faktem nie potrafili tego uargumentować sensowniej niż 'auto ma większego buta', ale czy rzeczywiscie byłby to zły pomysł? Wole się 10x dopytać niż oddawać auto do spawania 5x, sam nie ogarniam i nie chce poprzepalać wydechu.

 

Z góry dzięki za wskazówki i pozdrawiam!

 

Ps, miał ktoś okazje być w Wilczych Laskach na zakonczeniu sezonu i widział 3 bawarki, ktore przyjechały z Rossiji? :8)

 

Tu mała zachęta, polecam całą GALERIE - żeby nie było, foty nie moje :)

http://www.krazek1.pl/galeria_add/26_zakonczenie_sezonu_2013_scsclub/foto/001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, to nie wiem, czy jest sens tych działań, jakie ewentualnie planujesz. Tzn pomyśl - musisz konkretną pajdę sosu położyć na stół za części, za robotę, za strojenie. I wynik będzie oscylował w okolicy 200 koni i na tym koniec, każda zwiększająca moc modyfikacja będzie jeszcze droższą - wydatki za moc powyżej pewnego poziomu rosną przerażająco.

Jeśli myślisz o tym, żeby mieć po prostu dynamiczniejsze auto, to standartowe odzyskiwanie utraconej mocy w M47, potem chip od TC lub od Bagora i masz nie to auto.

W mojej opinii najlepiej byś zrobił sprzedając auto, dokładając część kasy przeznaczonej na tuning i zakup albo 3.0d - i wtedy wyjściowo masz okolice 200 koni, albo mocną benzynę typu 2.8 i zaturbić. W obu przypadkach masz szatany, przy 3.0d umiejętna mapa i rwiesz asfalt, przy 2.8i masz trochę więcej pracy, ale za to wariat na drodze, no i upragnione "tssss" spod maski. Bo w dieslu to "tssss" to wzbudza co najwyżej uśmiech politowania u ludzi którzy choć troszkę się znają...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta nie chce sprzedawac, wpakowałem w nie ponad 4 koła przez ostatnie pół roku i chciałbym teraz się trochę nacieszyć jak w końcu wszystko zrobione :)

 

Czyli na dobra sprawe twierdzisz, ze nie warto, za duze koszta.. Zakładając, że po wyczyszczeniu egr, ic, ogarnięciu kątu wtrysku i sprawdzeniu samych wtrysków auto by miało te 136 koni + czip na jakies 160/165, dalej już poważne koszta się zaczynają. Jakieś teorie odnośnie wrzucania strumienicy do diesla? Nie wiem czy w moim katalizatorze jest jeszcze jakiś przelot :duh: auto pali sporo

 

Czy wydech końcowy robiłby jakąś różnice, czy raczej doszły by 2 kuce których nie sposób byłoby odczuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta nie chce sprzedawac, wpakowałem w nie ponad 4 koła przez ostatnie pół roku i chciałbym teraz się trochę nacieszyć jak w końcu wszystko zrobione :)

 

Czyli na dobra sprawe twierdzisz, ze nie warto, za duze koszta.. Zakładając, że po wyczyszczeniu egr, ic, ogarnięciu kątu wtrysku i sprawdzeniu samych wtrysków auto by miało te 136 koni + czip na jakies 160/165, dalej już poważne koszta się zaczynają. Jakieś teorie odnośnie wrzucania strumienicy do diesla? Nie wiem czy w moim katalizatorze jest jeszcze jakiś przelot :duh: auto pali sporo

 

Czy wydech końcowy robiłby jakąś różnice, czy raczej doszły by 2 kuce których nie sposób byłoby odczuć

 

 

Ja to w ogóle jestem przeciwnikiem wstawiania w wydech czegokolwiek niefabrycznego, o ile to jest coś innego niż prosta rura w miejsce katalizatora. Żadna strumienica czy inne turbogwizdki z allegro nie zadziałają, bo "wspawałem i mam teraz pałer". Wydechy się liczy - dobrze zestrojony wydech pracuje falowo, co ułatwia silnikowi oddychanie, a wszelka modyfikacja bez liczenia, to zaburzanie optymalnej konstrukcji.

Poczytaj zresztą stronkę Grabowskiego, to jest guru modyfikacji mechanicznych układu napędowego, swoją drogą przemiły człowiek.

 

Moim zdaniem rozwiązanie typu doprowadzenie silnika do ładu, do fabrycznych osiągów i konsumpcji paliwa, potem dobra mapa i masz 150 koni, a to naprawdę pozwala się bezstresowo odpychać w mieście i na trasie. A co do spalania - wiesz, wszystko po kolei, ale zacząłbym od sprawdzenia, czy auto pracuje w optymalnej tempetaturze - niedogrzany diesel, a diesle BMW mają tendencję do niedogrzewania się jesienno - zimową porą, może spalać więcej. Rozmiar obuwia nie powinien mieć aż tak dużego znaczenia, chyba, że obuwie kierownika jest za ciężkie ;), ale na to rady nie ma ;).

Ja bym zaczął od podstaw silnika M47 - podciśnienie, zawory, EGR, przepływomierz, temperatura.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt :) Moje obuwie jest dość ciężkie, ale na to chyba nic nie poradze, miejmy tylko nadzieje, że z wiekiem przejdzie :)

 

Silnik się szybko dogrzewa, wskazówka od temperatury stoi pionowo, myślę, że komputer trochę kłamie, będę musiał sprawdzić wg. dystrybutora po święcie matki boskiej pieniężnej, oprócz tego warto chyba sprawdzić przepływke i egr?

 

@Nest - póki co nie puszcza czarnych bąków, dzięki za troske :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz serie i twoje turbo i wtrzyski sa jeszcze w dobrym stanie to zrobisz jakies 170kucy nowa mapa i bedziesz zadowolony jezeli szkoda ci sprzedawac autka, ja w polifcie mam 186 i 427 momentu i jestem zadowolony frjda jest caly czas ale apetyt rosnie w miare jedzenia wiec za jakis czas i t 186 bedzie malo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, czyli wszystko w miare jasne.

 

plan na najbliższe półtorej-dwa tygodnie wygląda nastepująco:

 

Mechanika: Wymiana wezykow podcisnienia, czyszczenie zaworow egr i turbo, czyszczenie samego egr'a i intercoolera, wymiana odmy i wywalenie klapek zawirowań, zamiast nich zaślepki, wymiana lewego tylnego czujnika abs/dsc bo świruje jak jest mokro, wymiana wydechu końcowego (zakładając, że znajde jakiś w miare atrakcyjnej cenie z całym wkładem, nie jest to priorytet).

Kosmetyka: Klamki w kolorze (jak znajde w fajnej cenie :roll:), wymiana kierunkow na dymione (migacze już są), czyszczenie lamp przednich i ogarnięcie drobrnych ognisk korozji na tylnych nadkolach i 'listwie' pod klapą zanim zaczną się mrozy i sól.

 

Po ogarnieciu w/w spraw lece na hamownie, jak będzie seria to sie zabieramy za zawirusowanie bawarskiego mózgu, wrzuce pare fot i wykresy jeżeli wszystko pójdzie jak po maśle :mad2: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz "klapek zawirowań" w swoim aucie. To tak na marginesie, zanim zaczniesz ich szukać...

 

A co do wydechu końcowego, to jeśli masz na myśli końcowy tłumik z kawałkiem rury prowadzącym do złącza za katalizatorem, to polecam firmę PolmOstrów, końcowy tłumik kosztuje okolice 300 pln, a jest naprawdę solidnie wykonany.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.