Skocz do zawartości

330 Cd Pompa podciśnieniowa czy coś innego padło?


ernst

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z brakiem ciśnienia w przewodzie podciśnieniowym przetwornika ciśnienia EGR.

 

Po wyczyszczeniu zaworu EGR wyskoczył mi bład silnika, a na kompie wyszedł błąd EGR, błąd skasowałem, ale pojawił się znowu, więc zdjąłęm przewód idący z intercollera i zawór od spalin w EGR pozostaję ciągle zamknięty. Więc poszedłem dalej. Wymieniłem ten przetwornik ciśnienia EGR na nowy, wymieniłem przewody podciśnieniowe i dalej zamknięty. Zdjąłem ten wężyk włączyłem silnik przyłożyłęm język do niego i czuć delikatne podciśnienie-napewno takie nie otorzy zaworu spalin..

 

Czy ktoś sie z tym zetknął lub ma jakiś pomysł co i jak sprawdzić? Z hamulcami nie mam żadnego problemu. Turbo mam sterowane elektrycznie (Euro 4). Gdzie prowadzi dalej koniec tego głównego metalowego przewodu od pompy podciśnieniowej, może tam jest problem, pompa jest sucha.

 

Po czyszczeniu zepsułęm EGR? chyba nie bo przykłądając podciśnienie ustami zawór od spalin sie otwiera... i czemu wyskoczył bład EGR dopiero teraz?? czyściłem go już wcześniej 2 razy i nigdy nie wyskoczyło "check engine"

 

 

Dziękuję koledze Rogerowi z Nysy za wszelką pomoc, odważyłem się wreszczie samemu zdjąć kolektor ssący, podkładki nie wpadły :D Innym razem mechanik chciał mi wymieniać świece, ale posłuchałem Rogera i naprawiłem u niego sterownik od świec i wszystko gra! wszystkie grzeją.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli hamulec nie jest twardy to wszystko wydaje się być OK. U Ciebie jest jeszcze podciśnieniowe sterowanie poduchami silnika. Wymień wężyki do nich biegnące i wtedy sprawdź czy błąd po usunięciu powróci. Klapki zawirowań usunięte??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki sprawdzę.

 

Tylko jak do niego się dostać? co muszę zdemontować aby się do niego dostać?

 

Gdzie biegnie 13-tka z tego rys.:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BV91&mospid=47619&btnr=22_0048&hg=22&fg=05

 

i jak to się łączy z 4-ką z tego:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BV91&mospid=47619&btnr=11_3472&hg=11&fg=45 oraz co jest na końcu 4-ki to nieopisane - czy to serwomechanizm uk. hamulcowego?

 

Co do klapek to mam pytanie- u mnie są trochę inne niż te które pokazujecie na forach- są gumowe i są naprawdę w dobrym stanie mimo że już prawie 200 tyś km. Nalotu na nich tyle co kot napłakał - na czym co poniektórzy jeżdżą?? Naprawdę u mnie silnik jest czysty (lekki nalot oleju) Egr jak czyściłem pierwszy raz to miał nalot grubości 2 mm i to tylko naprzecciwko wpadania spalin. Jeżdże głównie na shell power diesel, czy to sprawka tego? Olej wymieniam co 10 tyś.

 

Klapki i tak wymienie ale muszę kupić zaślepki, bo tych śrubek się boje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13stka biegnie do rozdzielacza na głównym wężu vacum - te 3 plastikowe króćce. Paliwo nie ma nic do rzeczy. Najpierw wymień kpl wężyków, wykasuj błąd i sprawdź czy powróci. Jeśli tak wykonaj adaptacje przepływki i sondy lambda za pomocą DIS. Jeśli to nic nie da to jakimś zbiegiem okoliczności trafiło Ci przepływkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki zrobie tak ale po długim weekendzie :D

 

czy jakbym zdjął ten główny od pompy podciśnieniowej i zaraz za nia w niego dmuchał to powinno wchodzić powietrze?? poduszki blokują Egr blokuję hamulce nie wiem... przynajmniej wstępnie bym zdiagnowzował uszkodzenie przewodów podc.

 

Jeżeli nie od paliwa zależy czystość Egr i kolektora ssącego to od czego? troszkę oleju w turbo jest więc pewnie z odmy i turbo puszcza, odme wymieniałem na tą plastikową 3 lata temu kiedy ją teraz wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał niewydolność pompy vacum, to auto praktycznie by nie hamowało. Nie zdejmuj żadnych głównych węży. Wymień tylko te gumowe na sylikony. Czystość dolotu zależy od recyrkulacji spalin i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Tam nigdy nie będzie pięknie, lśniąco i pachnąco :wink: Nie wiem też skąd teoria o nieszczelnej turbinie... ciśnienie oleju już dawno by się tym zajęło i zapętliło silnik. Odma która jest u Ciebie jest bezobsługowa, nie musisz jej wymieniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dłuugi miałem ten weekend :D , ale się za to zabrałem.

 

Wszystkie przewody są szczelne, pompa pracuje prawidłowo. Podciśnienie ucieka przez elektrozawór 11747810831 sterujący poduchami pod silnikiem. Jak go kupię to wymienie.

Narazie zaślepiłem przewód pod. idący do niego. Dzięki temu jest podciśnienie w przewodzie idącym do EGR i do serwa, ale różnicy w twardości hamulca nie widzę?! może tak delikatniej się go wciska, ale hamuję jak hamował.

 

W związku z tym mam do Was pytanie:

 

Nadal się pali błąd silnika i po uruchomieniu i zdjęciu przewodu z intercoolera nie widzę, aby się otwierał EGR. Próbowałęm na zimnym silniku- to jest przyczyna?? (zgaduję, że tak bo ciśnienie jest tylko moment po włączeniu silnika)

 

Czy EGR otwiera się tylko na gorącym silnku na małych obrotach czy jeszcze kiedyś ??? :?:

 

Czy wspomaganie układu hamulcowego przez serwomechanizm polega tylko na delikatniejszym wciskaniu hamulca, czy też wspomaga hamowanie, bo jak kolega yoshimura01 napisał, to "auto praktycznie by nie hamowało" ? Przezcież wcześniej nie miałem podciśnienia w układzie, a auto hamowało.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie odpowie?

 

W programie diagnostycznym wyskakuję teraz stały błąd EGR - "to much pressure" Wie może ktoś co jest przyczyną?

Turbina nabija max do 2.3 bara i troszeczkę puszcza olej - była regenerowana 2 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej się pytałęm kiedy ten EGR się otwiera? tzn przy jakich warunkach?

Bo u mnie nie mogę wyłapać momentu otwarcia patrząc na niego po zdjęciu rury z intercollera. Natomiast podciśnienie w wężyku jest przez pierwsze sekundy po właczeniu silnika później elektrozawór je odcina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym cyklicznie co kilka sekund i przy obciążeniu do 2,5 tys obr. Po zdjęciu rury dolotowej czujnik doładowania wykrywa niezgodność i nie otworzy EGR, bo "myśli", że tym procesem zadusi pracę silnika. Czasami się zdarza, że będzie otwierał ale uzależnione jest to od ciśnienia absolutnego. Najlepiej wykonaj test EGR z pomocą funkcji symulacji jego pracy. Wtedy będziesz mógł na zdjętej rurze dolotu obserwować jego pracę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej się pytałęm kiedy ten EGR się otwiera? tzn przy jakich warunkach?

Bo u mnie nie mogę wyłapać momentu otwarcia patrząc na niego po zdjęciu rury z intercollera. Natomiast podciśnienie w wężyku jest przez pierwsze sekundy po właczeniu silnika później elektrozawór je odcina.

 

U mnie z podciśnieniem jest to samo, po odpaleniu w egr jest przez chwile. klapki mam elektroniczne, co jeszcze zauważyłem jak trzymam wcisniety hamulec to jakby mniej drgania czuć i nie dudni. Przewody nowe silikonowe, przetwornik ciśnienia od EGR też nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.