Skocz do zawartości

Jakie koło zamachowe > 2003.03 (320d)


afterm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

czeka mnie wymiana dwumasy.

 

Inter cars mówi i Irozróznia tylko 2001.09 - 2005.02:

415 0158 10 i 415 0374 10(wycofano ponoć z produkcji).

 

Kagtalog Online LUKA powiedział:

 

415 0374 10 zastąpiony przez: 415 0401 10

od roku prod.: 04/2003

Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym, Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu żrubowego

 

415 0158 10 do roku prod.: 04/2003

 

Czyli LUK wyklucza dane inter cars .

 

Pytanie do was ; Wyminialiśce dwumase w 320d > 2003.03 bieg touring ?

Skad braliscie czesci?

 

dzieki Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz już 6 biegową skrzynię, a ten zestaw do takiej jest dedykowany . . .

 

Napisz do sprzedawcy, ale na 99.9% to jest zestaw do Twojego auta.

 

W E46 320d CR 150KM były tylko dwie wersje sprzęgła bez względu na wersję nadwozia.

 

Dla 5 biegowej skrzyni i dla 6 biegowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim kupisz dwumas to upewnij sie czy ten starty na pewno jest zurzyty,bo z tym twoim rocznikiem to mało prawdopodobne żeby dwumas pad

 

nie ma reguły zależy od stylu jazdy.. Ja mam model 09.2003 i też mi padł.

 

A kolega jakie ma objawy?

pozdrawiam

Piortek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, sprzęgło z kołem dwumasowym może się "położyć" już po 80tyś km jak kierowca bardzo tego chce. . :P

 

Przypominam, że wersja z 6 biegową skrzynią, nie ma już tak pancernego sprzęgła jak wersja z 5 biegową skrzynią, która miała ten sam zestaw sprzęgła, który był montowany w 330d i 530d 184PS, które po modyfikacji trzymały nawet 550nm. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz.

objawy to przedewszystkim szarpanie autem przy ujmowaniu gazu na biegu 1,2 (jakby nie byl zdecydowany czy jechac do przodu czy do tylu - TAKZE podczas HAMOWANIa SILNIKIEM NA BIEGU 1,2 Musze umejetnie operowac sprzeglem zeby na tych biegach w miare komfortowo sie przemieszczac. Drgania silnika na jalowym , telepanie przy gaszeniu, i ostatnio coraz wiekszy halas przy 1/3 wcisnietym sprzegle, lekkie stuki jakby cos grzechotalo i pulsujace sprzeglo. przy raptownym strzale ze sprzegla tez szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do telepania pedału sprzęgła i grzechotki z okolic skrzyni, przy delikatnie wciśniętym sprzęgle, to na 99% dwumas. Co do reszty to może być różnie i nie koniecznie wszystko może wskazywać na uszkodzone koło dwumasowe, szczególnie jeśli chodzi o wibracje przenoszone na budę, na co ma wpływ wiele gumowych elementów tj. tłumik drgań, poduchy etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz fundusze to wymien wszystko, bo znając życie przy dowalonym dwumasie sprzęgło tez będzie w kiepskim stanie.. Tym samym oszczedzisz sobie pracy przy dwukrotnym sciaganiu skrzyni..

Jeśli chodzi o szarpanie przy stałej prędkości to może nie być wina dwumasy :cry: .. Temat zabkowania przy stałej prędkości mogą powodować rożne rzeczy poczynając od niesprawnego układu paliwowego(wtryski, pompka podprogowa, filtr paliwa, czujnik ciśnienia cr itp) kończąc na mechanice dyfra.. Najczęściej uszkodzony dwumas powoduje szarpanie podczas przyspieszenia z niskich obrotów w sytuacji kiedy duży moment wytracany jest na sprzegle.. Odczules szarpanie podczas przyspieszenia z niskich obrotów na wysokim biegu?

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J

Jeśli chodzi o szarpanie przy stałej prędkości to może nie być wina dwumasy :cry: .. Temat zabkowania przy stałej prędkości mogą powodować rożne rzeczy poczynając od niesprawnego układu paliwowego(wtryski, pompka podprogowa, filtr paliwa, czujnik ciśnienia cr itp) kończąc na mechanice dyfra.. Najczęściej uszkodzony dwumas powoduje szarpanie podczas przyspieszenia z niskich obrotów w sytuacji kiedy duży moment wytracany jest na sprzegle.. Odczules szarpanie podczas przyspieszenia z niskich obrotów na wysokim biegu?

 

Czesc

 

Wtryski na impa sprawdzane, silnik równo pracuje nie kopci. Te ząbkowanie występuje w zakresie niskich obrotów 1300 -1700 na 1 i 2 biegu jak puszczam sprzęgło gdy auto niema duzego obciązenia oraz podczas redukcji do 2 lub 1 w zakresie tych obrotów . Uczucie jak by układ napedowy był mało sztywny (na spręzynie). Dodam ze gumow tulejki na dyferencjale lekko popękane . Pewnie wszystko razem się skłąda sie na te objawy. Jedyny luz wystepuje na prawej półosi. No ale grzechotka na lekko wcisnietym sprzegle i zwiekszone drgania silnika na jałowym.

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panowie a czy nie jest lepszym rozwionzaniem montaż sztywnego koła zamachowego + tarczy z tłumikami ?? taniej wychodzi bo sprzęgło kompletny docisk i tarczę można dostać już za 720zł a przerobienie 2masa na jednomas to koszta ok 300zł max (profesjonalne przerobienie z wyważeniem)

 

temat mam zgłębiony do motoru m57n tylko teraz pytanie kto jaki ma wieloklin na wałku 10 zębów czy 26 i średnica tarczy i profil xD aha jak by ktoś chciał to będę miał na sprzedanie nowy DOCISK do m57n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.