Skocz do zawartości

ile wytrzymie panewka M43?


placek

Rekomendowane odpowiedzi

:duh:

 

macie przygody z panewkami w M43, tzn, ile można przejechać na takiej panewce którą słychać? co sie dzieje jeśli wyrobi się panewka. Czy tłok w skutek luzu na tej panewce, nie będzie walił w głowice? Czy silnik będzie brał olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze polecam słownik języka polskiego. Po drugie, użyj opcji szukaj. Po trzecie, silnik na obróconej panewce nie pojeździ. Po czwarte tłok nie będzie uderzał w zawory do czasu, aż nie WYTRZYMIE korbowód. A po piąte, domniemam że już Ci stuka panewka. Albo nowy silnik, albo nowe panewki. W zalezności w jakiej kondycji będzie wał korbowy. Jeżeli jeździsz z obróconą panewką to najlepiej zalej do silnika wody i ciesz się jazdą. Ewentualnie zrób szlif wału i dobierz odpowiednie panewki (o ile wał się bedzie nadawał do szlifu). Koszt około 1500 zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blackdressrider;

 

1. Tytuł wpisany specjalnie z błędem :mrgreen:

2. Szukałem i czytałem zanim założyłem, jednak postanowiłem założyć.

3. Czyli panewka nie jest jeszcze obrócona, skoro jeździ.

4. Bo rozumiem za na czopie wału, na którym jest osadzony korbowód (miedzy nimi panewka), powstał luz, tzn; ze średnica czopa się zmniejszyła, lub średnica tulejki na korbowodzie się zwiększyła. Obie te rzeczy w skutek zużycia. To w takim razie skoro tłok uderza w zawory, to moim zdaniem powinny powyginać się zawory. Drugim pytaniem jest jaki duży luz musiał by powstać na korbowodzie, czy wale żeby ten tłok walił w zawory czy głowicę??

5. Nie wiem czy to panewka.

 

dziabi3;

 

No właśnie, myślałem ze jak zacznie słychać panewkę, to zrobię max 500km, i to będzie koniec silnika :mad2: tymczasem zrobiłem już ponad 9 tysięcy...i sam nie wiem czy to panewka. Najpierw zaczął dobiegać metaliczny dźwięk podczas zdejmowania nogi z gazu, po rozmowach z użytkownikami i mechanikami, mówili ze to norma, ze tak musi być. Potem dźwięk słyszalny był już przy stałej prędkości obrotowej. Teraz to słychać zarówno przy wzroście predkości obrotowej, jak i przy jej spadku, również przy stałej prędkości obrotowej. Dźwięku nie słychać przy zimnym silniku. TZN; mogę go odpalić rano, wkręcić na 4tysie, i będzie chodził jak lalunia :8) Podejrzewam ze to jednak łańcuch hałasuje.

 

Bo jak czop wału się wyrobi, to powstanie luz na łożysku, w skutek czego panewka może się obróć, i wtedy przez brak smarowania, bo otwory na na smarowanie nie będą współosiowe, korbowód z wałem się zaspawuje jak by.

 

Ale jak by panewka się wyrobiła, to by było ją słychać na zaraz po odpaleniu, nie ważne czy to zimny czy ciepły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest panewka. Tak mi się wydaje. Sprawdź czy świece masz dokręcone. Ale dźwięk panewki jest całkiem inny

 

Ale sprawdź sobie z ciekawości jakie masz ciśnienie oleju na wolnych obrotach i wyższych. Czy czasami nie spada przy przygazowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie, to lipa z tym straszna, bo osprzet silnika to to nie jest na 100%. i teraz albo panewki, albo ten łańcuch. i takie albo albo, sprawdzenie jedengo i drugiego to koszty, jak sciagne miske, to olej do wymiany, a po co mi swiezy olej przy takiej usterce? rozbiore pokrywe lancucha, okaze sie ze lancuch ok, to robicizna na marne...

Jestem jednak wiary, ze na nowym lanuchu zagra jak szopen w paryzu. Na tej niby panewce, obrotomiez kilka razy, nie raz zwiedzil czerwone pole, 200 tez lecialem przez okolo 5 minut, nie moge powiedziec zebym to auto zajezdzal, nie moge tez powiedziec ze ja oszczedzalem, oczywiscie jakos jej w palnik na zimnym nie wstawialem, predkosci przelotowe na autostradach 140 to norma byla....

 

oleju wziela bo wziela, od wymiany pyklo te 9k, raz dolalem 400ml, tak olej w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno nie rozpieprzona panewka , bo gdyby to była panewka to łomot byłby dłuższy i głośniejszy (wiem bo mi tak umarł silnik).

 

Gdyby to były panewki to miałbyś choć znikome ślady opiłków w filtrze oleju , chyba ze panewka się ładnie powoli zużyła i ma delikatny luz.

W takim wypadku tylko nowe panewki bo wał powinien być ok i ognia.

 

A masz kolego ty vanosa ?

Edytowane przez dziabi3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził swiece tak jak pisałem bo luźna podobny dźwięk wytwarza. Ten silnik z tego co mi wiadomo jest na łańcuchu i to też był by trop. Napinacz łańcucha może mieć już dosyć i łańcuch wali o obudowę, Napisz skąd dokładnie dobiega dźwięk to będzie łatwiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vanosa brak,

samoregulatory?

wyciek jest delikatny, na najnizej polozonej uszczelce w bloku silnika, to chyba miska olejowa, ale to nie taki wyciek ze leci ciurkiem, to lekkie zapocenie, żadnych plam pod autem, czy nagromadzonego oleju na plastikowej oslonie pod slnikiem.

 

co do halasu, to trudno go zlokalizowac, slychac z kazdej strony, z gory, z dolu, z tylu z przodu, z nadkola pasazera i kierowcy... sprawfzalem bagnet, czy tam nie ma opilkow metLu, no i nie ma, przykladalem palce do obudowy silnika, mysle sobie, moze wyczuje jakies wibracje na obudowie, ale nic nie wyczulem. jutro sprawdze te swiece i filtr oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy uszkodzonym napinaczu może on walić tylko przy większych obrotach bo wtedy wałki się szybciej kręcą i może tylko w takiej sytuacji walić. A popychacze to by raczej na niskich obrotach się odzywały i na zimnym silniku. Chyba, że masz coś z ciśnieniem oleju przy wysokich obrotach. Np zawór w pompie za szybko puszcza ciśnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=69&t=238715-taki temat zakładałem jakiś czas temu,a objawy były podobne a winowajcą był wyciek a raczej zapocenie pod uszczelką miski olejowej-to było przyczyną "klekotu".Ogarnołem ten wyciek,wyminiłem olej i jest cisza już od kilku miesięcy....Poczytaj,może w Twoim przypadku mamy do czynienia z tym samym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoregulatory waliły,po likwidacji wycieku i zmianie oleju na ori castrol 5w30 wszystko ucichło.Dodam tylko,że miałem wyciek i z uszczeliki miski i z podstawy filtra a poprzedni mechanik przy oleju serwisowym nalał mi oleju z beczki.Po tej naprawie i wymianie oleju wszystko ucichło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to kur...jest?

 

To jest panewka. A jeśli chcesz mieć pewności utrzymaj obroty równo ok 2500-3000 usłyszysz piękny "rechot"

 

Początki uszkodzonej panewki można ratować nową panewką (na chwilę wystarczy) w drugiej fazie uszkodzisz czop wału, a po takim przebiegu masz już uszkodzony korbowód czyli już rozbiórka całego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz co? wymieniać silnik? na taki sam, silnik 1000 złotych, założę zrobię z 3 tysiące km, i znowu się panewka odezwie? jedyny plus innego silnika, to to ze ten bym mógł sprzedać na cześci, to trochę szmalcu by się wróciło ...

diagnozy jeszcze nie ma, okazuje się ze to jednak nie łańcuch, podczas kręcenia korbą ślinika dzwiek słychać jak by wtedy kiedy pierwszy tłook od strony przodu, zbliżał sie GMP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie powinno być ciśnienie oleju w m43? zadna kontrola się nie swiecy, temperatura silnika w normie.

 

Ogólnie kiedyś miałem taki przypadek z tym beem, ze mocno falowala na obrotach, chodziła od 300 do 1500, albo sie wkrecała na ponad 2500 i tak trzymała, tak chodziła przez 20 kilometrów, dojechałem do domu, odpalam ją rano, i cisza, do dzis żadnego falowania, działo sie to w maju.

 

a odma? do odmy ktoś zaglądał w w kwietniu, ale mówił ze odma jest drożna i nie widzi potrzeby wymiany filtra, jednak po odreceniu korka oleju, olej chlapie na boki, tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie powinien chlapać,natomiast Ty zdaje się powinieneś wymienić odmę.Nie ma co uprawiać czarnowidztwa...to może być panewka(czego oczywiście Tobie nie życzę)ale nie musi.Poczekaj cierpliwie na diagnozę i zapytaj się mechanika o te samoregulatory.Jeżeli na rozgrzanym silniku tego nie słychać to bardzo mozliwe,że to jednak nie panewka.Teraz pozostaje czekać na wieści od mechanika...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.