Skocz do zawartości

Olej do automatycznej transmisji.


LukaszPL

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos z was jest w stanie zidentyfikowac olej wlany do tej transmisji?

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.rzeszow.com/users/lukasz/olej_do_transmisji/olej_do_transmisji.jpg

 

Nawet dealer nie jest w stanie powiedziec na 100%.

Sugeruja ze ma to byc Texaco ETL 7045E lub 8072B.

Ksiazka "Bentley Manual" calkowicie obala ich opinie.

Chcialbym byc pewnym ze wlewam wlasciwy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam ESSO LT 71141 ATF

 

ESSO LT 71141 jest wlewany do transmisji ZF. Ten o ktory pytam ma byc wlewany do transmisji GM.

 

Szukajac na necie znalazlem minimalna ilosc informacji.

Czytajac cala mase szczatkowych wypowiedzi (miedzy innymi ten) doszedlem do wniosku ze

TEXACO na poczatku produkowalo olej o symbolu ETL 7045 i mial on numer BMW 83220002121. Po jakims czasie zostal on zastapiony olejem ETL 7045E ktory mial juz nowy numer BMW 83220026922. :idea:

 

Pytanie dlaczego ETK (przynajmniej to ktore ja mam) nie znajduje czesci o numerze 83220002121. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak by pasowało, bo dla 7045e dostepny jest tani zamiennik texamatic;-)

 

ale np. ja mam taką samą naklejke i co przemawia za 8072B:

 

1. wg http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi wychodzi ze mam skrzynie A5S 390R czyli dalej z tego http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

wynika ze powinien być ETL 8072B. Pasuje do tego też kolor - zielona naklejka na mojej skrzyni i zielone tlo w w/w pliku.

 

2. Info http://www.e38.org/transfund1.pdf tez wskazuje na 8072B

 

 

Co przemawia za 7045e:

 

1. A w ASO autofus po pół godzinie szukania i sprawdzania stwierdzili ze na 100% ma byc 7045e...

 

2. Wymieniony przez Ciebie Lukasz link.

 

Dodatkowe info:

Na http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=516553 znalazlem jakąś nieautoryzowaną wypowiedz ze 83 22 0 002 121 został zastąpiony przez 83 22 0 403 248, a wg http://www.rmeuropean.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=2934 to jest 7045e. ALE CYTAT Z TEJ STRONY - "This fluid is for transmissions with a "Yellow Tag" czyli 7045e jest do skrzyn z żółtą naklejką a nie zieloną:(

 

 

wiec o co kaman? Czy ktos w koncu moze ostatecznie rozwiac te watpliwosci?

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra jutro zalewam texamatica 7045e raz kozie smierc, nie wiem czy ten bedzie dobry ale musze to zrobic bo teraz mam tam taki syf ze strach jezdzic i skrzynia zaczyna juz swirowac - po kilka razy probuje zmieniac bieg zanim sie jej uda...
Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ' raz kozie śmierć ' - bmw to nie koza :twisted2: zalej taki jak powinien być !! przerabiałem temat i miałem i gdzieś pewnie mam tabelę , pozdj nr skrzyni i kolor naklejki na niej - to rozwieję Twoje watpliwości , jeżeli masz skrzynie GM na pewno jakiś Texaco , ESSO wyłącznie do skrzyń ZF no i drogi , do Twojej litr w ASO kosztuje ok 38zł a zapewne minimum 6 musisz mieć oleju ETL 8072b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam identyczną naklejke jak pokazał LUKASZPL, i jak pisalem wczesniej w ASO Autofus kazali mi lac 7045E, Ty mowisz ze Tobie w ASO zalali 8075B, wiec na moje to bez znaczenia ktorego uzyje. Numeru skrzyni nie wiem jak sprawdzic inaczej niz przez rozczytanie VINu - ogladalem ją i poza wspomnianą naklejką są tam tylko jakies numery fabryczne: WB,96022210,0307960.

 

No ale podjade rano do ASO, jak bedą mieli 8072B to go wezme a jak nie to kupie w intercarsie texamatica 7045e

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiazany. :mrgreen:

 

Kazdy kto posiada zielona tabliczke z numerem 8322002121 powinien stosowac olej Texaco 7045E (texamatic).

Olej do ktorego przypisany jest numer 8322002121 to Texamatic 7045 natomiast Texamatic 7045E ma juz nowy numer 83220026922. 7045 zostal zastapiony nowym (niby lepszym) 7045E.

Swoja teorie opieram na informacjach uzyskanych od technikow z Circle BMW. Tam tez kupilem 20 litrow ktorym w najblizyszm czasie planuje zalac swoja skrzynie.

 

%5B600%3A480%5Dhttp%3A//www.rzeszow.com/users/lukasz/texamatic7045E/texamatic7045e1.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.rzeszow.com/users/lukasz/texamatic7045E/texamatic7045e3.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.rzeszow.com/users/lukasz/texamatic7045E/texamatic7045e5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takim mam zalaną , wymieniałem go przy 245tyś km , komplet do skrzyni w ASO to koszt ok220zł / uszczelka-filtr-podkładki / + 7 litrów ETL7045e - jego cena to ok 36-38zł/litr w ASO a weszło mi lekko ponad 6 litrów , zresztą jak brałem ten zestaw w ASO to byli żdziwieni że chce wymieniać i tłumaczyli że jest on tam dożywotnio i jestem 3 klientem w roku / był grudzien 2006 / jaki ten zestaw kupuje :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za filtr oraz uszczelke zaplacilem razem z przesylka 53$.

25 litrow oleju kosztowalo mnie 131.50$

 

A gdzie ?? w New Jersey ?? to ile tam w przeliczeniu kosztuje litr ON ew Pb ? ciekawe ile mozna kupić za średnią krajową galonów ew litrów :mrgreen: jak bym wiedział jak i co sprowadził bym sobie nowe X3 bo róznica w cenia między USA a PL kolosalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

planuję zmienić olej. Nie mam kanału i nie mogę się dobrać do naklejki na skrzyni biegów dlatego zacząłem szperać na forum. I mimo spędzonych X godzin :Mad: na czytaniu nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jaki olej do skrzyni A5S390R (e46 330xd '01). :doh:

 

W grę wchodziły dwa:

ETL 7045E oraz ETL 8072B

 

W serwisie powiedzieli, że ma to być ETL 7045E, ale z następujących dokumentów wynikało co innego:

1) http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

2) http://www.e38.org/transfund1.pd

 

:mad2: :mad2: :mad2:

 

Zadzwoniłem po raz drugi i tak oto potoczył się kolejny dialog

v: jaki olej do mojego auta?

ASO: 7045E

v: na nalepce napisane, że nr części bmw to: 83 22 0 024 359 (tutaj trochę ściemniłem :twisted: , ale to w tzw. wyższym celu :D )

ASO: Ten numer faktycznie wskazuje na olej ETL 8045E. Ale to dziwne, bo olej ten był wlewany do skrzyń na rynek amerykański. Do europejskich jest ETL 7045E a z danych wynika, że pańskie auto jest z europy.

v: rozumiem, czy macie taki olej na stanie?

ASO: w tej chwili tylko 5 litrów ale możemy domówić. Cena około 40zł/litr.

v: dziękuję bardzo za informację, do widzenia.

 

I cała tajemnica się wyjaśniła. :8)

Nieważny jest kolor tabliczki!!! Jeżeli na tabliczce napisane jest, że numer części to 83220002121 wlewacie ETL 7045E, koniec kropka. Nie patrzcie na to, że kolor jest zielony a w pliku pdf, który wygrzebaliście w necie na zielono oznaczony jest ETL 8072B bo będziecie rozkładać ręce tak jak ja z powodu sprzecznych informacji.

Jak ktoś nie ma nalepki a wie, że ma skrzynie GM A5S390R zamontowaną fabrycznie na rynek europejski to śmiało też niech wlewa 7045E.

 

Domyślam się, że skoro mają ten olej (8072B) w ASO, to raczej nie próbowali mnie robić w balona, żeby sprzedać to co mają(7045E), bo przecież mogli sprzedać 8072B, który jest nawet droższy.

 

Jak w końcu zanurkuję pod auto, to założę się, że będę miał numer części wskazujący na 7045E.

 

Tyle w temacie!

 

A... byłbym zapomniał 7045E można kupić na litry w cenie 21/litr:

http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=498

 

zestaw filtrów w auto-fus warszawa 234zł.

Wymiana w BMW MAG-POL w piasecznie 150zł.

 

Zatem całość można załatwić za około 500zł. :cool2:

 

Pozdrawiam i mam nadzięję, że już nikt nie będzie miał wątpliwości jaki lać olej do tej skrzyni :wink:

.valdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, dopiero zauważyłem, więc dodam jeszcze, że w dokumencie o nazwie ATFCapacity.pdf do którego link podał kolega ZBIR, a ja powtórzyłem jest logo "BMW of North America"... co tylko potwierdza, że dokument wydany jest na rynek amerykański dlatego wskazuje na olej ETL 8072B.

 

Pozdrawiam

.valdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[W grę wchodziły dwa:

ETL 7045E oraz ETL 8072B

 

W:mad2: :mad2: :mad2:

 

Zadzwoniłem po raz drugi i tak oto potoczył się kolejny dialog

v: jaki olej do mojego auta?

ASO: 7045E

v: rozumiem, czy macie taki olej na stanie?

ASO: w tej chwili tylko 5 litrów ale możemy domówić. Cena około 40zł/litr.

v: dziękuję bardzo za informację, do widzenia.

 

Jak w końcu zanurkuję pod auto, to założę się, że będę miał numer części wskazujący na 7045E.

 

zestaw filtrów w auto-fus warszawa 234zł.

============================================

 

 

to samo mi mówili w ASO

W grę wchodziły dwa:

ETL 7045Ea ja im że ETL 8072B :mrgreen:

więc kupiłem ETL 7045 u nich i jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike sam wymieniałeś czy u mechaników? Mieli urządzenie do pomiaru temperatury czy rozgrzewali olej "na oko" by zalać odpowiednią ilość?

Mam mechanika , złota rączka , bywa że w ASO nie drobią a on naprawi , nie wiem jak to robił , weszło jakieś 6,5 litra na pewno bo butelka 1,5 została a kupowałem 8 litrów , na pewno urządzenia żadnego nie ma a olej wlewał wężykiem i lejkiem jaki miał przyczepiony do szyby plastrem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Też mam zamiar wymienić olej w mojej bejcy E46 320D 04'. W chwili obecnej ma najechane 110koła i olej nie był nigdy wymieniany (skrzynia chodzi OK).Przebieg mam udokumentowany bo w bazie danych w ASO BMW jest ostatnia wzmianka serwisowa przy 85tyś z zeszłego roku. Sprawdzałem stan oleju i jest OK ale kolor sugeruje że nie ma na co czekać zresztą wszędzie piszą że 100t.km to już wielki dzwon dla oleju jeśli to pół syntetyk a jak minerał to wymiana powinna być co 50tyś.

Miałem już parę automatów i wymieniałem olej bo wiem że to podstawowa sprawa dla skrzyni ma to b.duże znaczenie i nie ma co wierzyć ASO że olej jest "wieczny" bo to brednie wystarczy popatrzeć w jakim jest stanie po spuszczeniu.

Dużo szukałem po necie jak i dzwoniłem po serwisach ASB bo mam to zamiar zrobić osobiście bo wiem że różne skrzynie mają różne procedury a ja mam zasadę że nikt mi tak uczciwie przy aucie nie zrobi jak ja sam :wink: .

Mam skrzynię z zieloną naklejką 83 220 026 922 dawniejszy symbol 83 220 002 121 a obecnie (takim operuje ASO) 83 220 403 248. Numery te wskazują na skrzynię A5S360R (5L40E symbol GM). Ta sama skrzynia co w naszych bejcach goni również w Oplach np Omega 2,5TD w połączeniu z motorem Y25D5 (zaraz wyjaśnie czemu to podaje). Nasza skrzynia ma być zalewana wg specyfikacji olejem Texaco ETL 7045E który z tego co się doczytalem w necie jest półsyntetykiem dlatego zapewnienia ASO o jego "wieczności". Niestety olej ten nie jest do dostania na "wolnym" rynku tylko w ASO pod symbolem 83 220 403 248 na dzień dzisiejszy 42zł/1l a komplet filtra+uszczelka+śruby pod nr 24 11 7 557 071 w cenie 273zł. Czyli same materiały to koszt 567zł (7l oleju). Niestety ale jeśli wymiana została znacznie przciągnięta (ponad 100tyś) to jednorazowa wymiana może nie dać oczekiwanego efektu z racji tego że jak już chyba wszyscy wiedzą nigdy nie ścieka 100% oleju a stary jest w takim stanie że "nowy" i tak nadal może być w efekcie brudny .Zależy więc jak chcemy podjeść do takiej wymainy czy robimy to na zasadzie "żeby wymienić" czy żeby zrobić to w jak najlepszy i efektywniejszy sposób.

Ja wybieram tą drugą metode będzie może trochę droższa jeśli zrobimy to na częściach ASO (ja poszukałem alternatywy cenowej) ale na pewno powinnna bardziej odświerzyć jakość oleju.

W celu jak najlepszego odświerzenia są dwie metody : płukania i metoda "dynamiczn". Co do tej drugiej to jest trochę tańsza i bardziej ryzykowna (sama procedura jest bardziej skomplikowana odsyłam do opisu http://oto.to/schematy/automat/statidyn.pdf )

Są to metody znacznie droższe ze względu na ilość oleju stąd moje poszukiwania obniżenia ich kosztów bo na materiałach za ASO to koszt zbyt wysoki (blisko 50% wartości uzywanej skrzyni :? .

Zacznijmy od tego że filtr można kupić w granicach 57-67zł tu : http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=83 lub tu http://www.okazje.info.pl/motoryzacja/filtry/krakow/miasto,3.html . Co do uszczelki to z nią są problemy bo jest dostępną jako zamiennik tylko "zwykła jednorazowa" nie taka jak jest oryginalnie czyli gumowa z metalowym rdzeniem która w ASO kosztuje ok 90zł. Ale w serwisach ASB tam gdzie dzwoniłem wszędzie mówili mi że ta oryginalna uszczelka jest tak dobrze wykonana że jeśli się jej nie uszkodzi przy zdejmowaniu misy to można ją śmiało ponownie zamontować bo będzie i tak lepsza od papierowej a gdy się ją delikantnie zdemontuje to nie powinna odbiegać jakością od nowej z ASO za 90zł taka jest ich opinia. Można więc się pokusić o obniżejnie kosztów z 273zł (ASO) do ok. 60zł za zamiennik filtra :wink:

Gdy dowiedziałem się że ta sama skrzynia jest w OPLU Omedze to postanowiłem się upewnić że w ASO OPLA te części nie są w lepszych cenach niż w ASO BMW i mało nogi mi się nie ugięły. Filtr w ASO OPLA do tej skrzyni GM5L40E to koszt ponad 700zł a uszczelki 230zł :duh: tragedia jak różne firmy potrafią kroić za praktycznie te same podzespoły , nieładnie :nienie: Nasz serwis BMW ma jak widać i tak umiarkowany apetyt jeśli chce tylko 270zł za to co w OPLU chcą blisko 1000zł :mad2: tu wymiana "standartowa to koszt ok 1300zł + robocizna :mad2: nie wiem czy ktoś z posiadaczy leciwych OMEG się na to decyduje.

Podaję to jako ciekawostkę i jeszcze dlatego że znalazłem informacje że w książkach serwisowych posiadaczy OMEG istnieje wpis że olej do skrzyni ASB to TEXACO TEXAMATIC 7045. Była to informacja która mnie utwierdziła w tym że można zastąpić olej TEXACO ETL7045E sprzedawanym obecnie TEXAMATIC-iem 7045E bo to następca 7045 i skoro kiedyś był "dobry" dla tej skrzyni to teraz też powinien. Uważam że to są zwykłe uklady między firmami produkującymi oleje i auta że co jakiś czas zostaje "podnoszona" jakość płynów i odpowiedno zaleceń producentów samochodów. Wiąże się to oczywiście z możliwością wydłużenia okresów serwisowych ale ja jestem zdania że co za długo to nie zdrowo i nie wierzę że coś jest wieczne lub teraz wytrzymuje dwa razy tyle co wcześniej.

W/g. mnie jedynym minusem tej sprawy to , to że (z tego co doczytałem) ETL jest pół syntetykiem a Texamatic minerałem i z racji tego nie jest do końca zdrowe ich zmieszanie.

Wracając do tematu ja wybiorę metodę płukania która jest bardziej rozciągnięta w czasie ale znacznie prostsza od metody dynamicznej (przelewowej).

Płukanie polega na kilkukrotym napełnieniu i spuszczeniu oleju w odstępach przebiegu rzędu 150-200km w moim przypadku zdecyduję się na trzy krotne napełnienie gdzie dopiero ostatnie napełnienie będzie poprzedzone wymianą filtra. Metoda ta powinna pozwolić w blisko max. sposób usunąć stary olej i zastapić go nowym co da dwa plusy nowy olej i w znacznej wiekszości ten sam gatunek.Zamówiłem już 20L bańkę oleju Texamatic 7045E w InterCar-sie w cenie 360zł (18zł/l) czyli całkowity koszt wymiany wyjdzie ok 420zł jedynie że następna wymaina bedzie nie przy 100tyś. km a raczej przy 40-50tyś km ze względu że olej to minerał więc na pewno się szybciej zestarzeje ale już tylko zwykła wymiana (ok7L) bo skrzynia powinna być już przeczyszczona po płukaniu .Możliwe że zdecyduje się nawet na wymianę co 30tyś samego oleju a co 60tyś wymianię oleju i filtra wszystko zależy od tego w jakim stanie będzie zużyty olej co da pojecie o stanie filtra. Decyzję wymiany na texamatica podpieram tym że koledzy z forum już tak zrobili (zmieszali 1 wymiana) oryginał z texamatic-iem i skrzynia na tym nie ucierpiała.

Trochę się roklepałem ale myślę że może to pomóc osobom które zastanawiają się nad decyzją oraz metodą wymiany tego oleju.

Gdy ją już wykonam to może wkleje jakieś fotki i opis. Jeśli ten post jest zbyt długi i męczy oczy to może moderator wkleji go do działu zrób to sam bo tak chciałem zrobić ale jest on zablokowany nie wiem czy ze wględu że jestem świerzy na tym forum czy może takie są zasaday żeby bzdór nie czytać i nie wprowadzać ich potem w czyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem z jakimi spotkałeś się problemami przy pisaniu postu w dziale Zrób to sam, ale jeśli dodasz opis i fotki w tym poście to postaram się stworzyć wątek w Zrób to sam. Pisz do mnie na PW.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli skrzynka GM 360/390 a na pewno taka bo sam taką miałem to należy lać ETL 8072B i kupować w ASO , ja kupiłem 7 litrów w cenie 37zł/litr + zestaw do skrzyni filtr podkładki i uszczelki - 210zł a wymienić już gdzie indziej bo zdzierają za usługę , ja wymieniałem po 245tyś km a skrzynka pracowała i tak bezbłędnie , chciałem wymienić mimo że w ASO powiedzieli mi żeby nic nie ruszać bo zalewana fabrycznie bez specjalnej potrzeby nie powinna być ruszana , ja wymieniłem bo za kilka dni miałem autko schipować , schipowałem i jeżdziłem bezstresowo i bezawaryjnie jeszcze 2,5 roku do czasu sprzedaży auta w marcu 2009r - bmw 320dTA z 2002r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli skrzynka GM 360/390 a na pewno taka bo sam taką miałem to należy lać ETL 8072B i kupować w ASO

 

Coś kolego namieszałeś z tym ETL8072B do GM A5S360R ale to chyba przypadkowa pomyłka bo widziałem twój post w którym podałeś coś takiego

 

Czw Sie 07, 2008 6:17 pm

W grę wchodziły dwa:

ETL 7045E oraz ETL 8072B

Zadzwoniłem po raz drugi i tak oto potoczył się kolejny dialog

v: jaki olej do mojego auta?

ASO: 7045E

v: rozumiem, czy macie taki olej na stanie?

ASO: w tej chwili tylko 5 litrów ale możemy domówić. Cena około 40zł/litr.

v: dziękuję bardzo za informację, do widzenia.

Jak w końcu zanurkuję pod auto, to założę się, że będę miał numer części wskazujący na 7045E.

zestaw filtrów w auto-fus warszawa 234zł.

to samo mi mówili w ASO W grę wchodziły dwa: ETL 7045Ea ja im że ETL 8072B więc kupiłem ETL 7045 u nich i jest OK

 

W/g. tabelki która pokazuje poniżej olej ETL8072B wchodzi do skrzyni GM A5S390R bo z opisu wygląda że to skrzynia 4x4 i jej moment to 390Nm więc możliwe że olej musi być bardziej odporny na obciążenia z tytułu dwóch osi i większego momentu dlatego jest inny i droższy sam filtr też jest inny do tej skrzyni wygląda jak ten na zdjęciu pod tabelką to jest filtr do A5S390R a poniżej filtr do A5S360R

http://images43.fotosik.pl/184/91c7338859359197.jpg

Jak widzicie nie ma co się sugerować kolorem na diagramie bo wygląda że ktoś podał odwrotnie kolory wzgledem tego co jest na naklejkach ale po opisie modeli widac że błąd jest w kolorze diagramu bo model odpowiada skrzyni jak również nr katalogowy ASO

http://images50.fotosik.pl/185/c39ee936e6ae3599.jpg

Różnią się tylko "dołami" w "390" jest grubszy i ma inne wloty do zasysania oleju ale góry mają takie same

http://images44.fotosik.pl/185/8db76843cc73d061.jpg

 

Na tym opisie wymiany też widać że gość zalewa texamatic-iem 7045

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=438667

bo tak wygląda jego butelka

http://www.jmw.szu.pl/product_info.php/manufacturers_id/5/products_id/201

tak samo podają na forum opla

http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=14469&page=3

Co do kupowania w ASO to powiem tak. Jak większość firm samochodowych tak i BMW wiekszość elementów zleca do wykonania podwykonawcą lub korzysta z gotowych elementów. Tak jest również z filtrami dają tylko swoje pudełko lub folie ze swoim logo dokładają kilkadziesiąt lub kilkaset procent marży (patrz wyżej opis ile kroi ASO OPEL). Kupiłem dzisiaj ten filtr w firmie MIDPARTS który wizualnie niczym nie rózni się szczególnie od tego w ASO BMW (po filtr powietrza oleju paliwa też gonicie do BMW ?! :wink: ) uszczelkę również mieli i też wyglądała "zawodowo" (koszt 80zł) ale sprzedawca sam mi odradził żeby ją kupować bo jak powiedział sam robił przy tych skrzyniach i potwierdził że jeśli umiejętnie się ściągnie miskę to uszczelka jest bez problemu do ponownego założenia.

Ja w swojej decyzji metody wymiany wychodzę z założenia że gdyby olej w mojej skrzyni był wymieniony dużo wcześniej (mimo że mam tylko 110kkm) to wyglądałby pewnie dużo lepiej i można by się zdecydować na zwykłą wymianę i wtedy oczywiście nie bawiłbym się w szukanie oleju poza ASO tylko kupiłbym w BMW bo różnica ok 140zł na 7L to było by do przełknięcia bez zastanowienia. Ale przy tym co ja chce zrobić to już jest blisko 480zł więc to już jest tochę pieniążka więc może po co go wydawać jeśli efekt wypłukania (wymiany) powinien być zdecydowanie lepszy tańszym kosztem niż pojedyńcza wymiana i niewiele tańsza od tego co ja chcę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj zrobiłem pierwszą z zaplanowanych trzech wymian oleju (płukania). Spuszczony olej (bez odkręcania miski) miał objętość 4L.Trochę mnie to zastanowiło bo ktoś tu podawał że ma zejść ok 6L ale z tego co wiem ze skrzyni przeważnie wypłaywa ok 50-60% oleju skoro skrzynia ma pojemność 8L (+1L konwerrter) to spuszczenie 6 L to blisko 80% jej objetości nie wiem jak się to udaje ale u mnie wypłynęło 50% chyba że w miscie jest coś jeszcze ale nie wydaje mi się żeby to były jakieś duże ilości zobaczę przy ostatniej wymianie jak odkręcę miske. Zaznaczę że nie miałem żadnych wycieków ze skrzyni i sprawdzałem wcześniej stan oleju na pracującym silniku i olej wypływał z korka wlewowego więc był na dobrym poziomie. Pojeżdżę dwa , trzy dni i znów go zmienię. Jak dam radę to z ostatniej wymiany zrobię kilka fotek i dam opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.