Skocz do zawartości

330d można założyć kolektor wydechowy od M57 do M57N?


mysticgs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Czy można założyć kolektor wydechowy od M57 do M57N ??

Rozmiary się niby zgadzają, wszystko niby pasuje, lecz kolektor od M57 jest wykonany z żeliwa a mój uszkodzony z metalu, na dodatek ma przegrody w środku.

 

Czy jeśli założę te od M57 to czy wszystko będzie w porządku?Żadnych strat mocy, czy czegokolwiek??

 

POzdrówka i dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Manual, 30 November 2004 :-)

VIN poszedł na PW :P

 

Gadałem z mechanikiem z WFK (Specjalizacja BMW) i ponoć probowali zakładać, ale nie pasował - nie wiem ile w tym jest prawdy.

Mam wrażenie że różnica o której napisałeś może wynikać z innej budowy EGR'u w manualu i automacie...

... z drugiej strony jak patrze w ETK, to nie widze żeby była jakaś różnica pomiędzy 2004.02 Automat a 2004.11 Manual... :(

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wychodzi że jest taki sam, ale... moje wyjście na EGR jest wyraznie żeliwne, nawet rurki nie odkręcałem, bo bałem się ukręcic. Co wiecej oba mają uszczelki takie same (azbestosfree już nie :/ ) . Jutro skonsultuje to z moim kolegą w ASO.

 

A co się stało można wiedzieć ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro widziałeś żeliwne wyjście na EGR - to pewnie masz żeliwny... z tym ze wydaje mi się że przy wymianie termostatu raczej nie widać samego kolektora wydechowego... bo ten jest dość mocno schowany (przynajmniej ja nie mogłem go dostrzec - trzeba by było zdjąć troszkę plastików).

Jesteś pewien że widziałeś u siebie wyjście z kolektora, a nie moze element 4:

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTM0MTU3X3A=.png

Emission reduction cooling - BMW parts catalog

Ta rurka jest chyba w kolorze przypominającym troszkę żeliwo... choć osobiście wolał bym informację, że jednak to żeliwny kolektor :-)

 

A stało sie to ze kolektor wziął i sobie pękł... :shock:

Generalnie widać spaliny wydobywające sie z okolic kolektora - w pobliżu pierwszych cylindrów i wyjścia EGR... diagnoza mechanika - pęknięty kolektor, ponoć częsty temat w M57N. Przyznam szczerze że jeszcze tego sam nie rozkręcałem i na własne oczy pęknięcia nie widziałem, ale człowiek który to diagnozował wie co robi ;-)

Stąd moje pytanie - czy można zastąpić dziadowski, stalowy kolektor, niezniszczalnym - żeliwnym.

Sama wymiana na nowy średnio mi się podoba (wysokie koszty i ryzyko ponownej awarii), a spawanie też mnie nie przekonuje.

 

/H

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Ok, panowie - dziś w końcu wymieniłem pęknięty, stalowy kolektor wydechowy.

 

JAK BY KTOŚ NIE BYŁ PEWIEN - NINIEJSZYM POTWIERDZAM ŻE KOLEKTOR OD 330D M57 (184KM) PASUJE DO M57N (204KM) :D :8)

 

Polecam wymianę, jeżeli komuś pękł stalowy kolektor z M57N (u mnie pęknięcia były na 5 z 6 cylindrów).

 

Pozdrawiam,

Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.