Skocz do zawartości

Zawieszenie Koni czy Bilstein B6 , B8 a moze Kayaba AGX??


DITUR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

prosze o wypowiedzi uzytkowników zawieszenie z amorkami Koni Sport, Bilstein B6, B8, Kayaba AGX itd. Co polecacie, jak jest z trwałością, komfort, sport, orowadzenie itd. Co wato zakupić, jaki zestaw warto załozyć do 6cyl silnika tak zeby auto prowadziło sie jak z M-technik i w miare komfortowo. Wiem ze to cieżko połaczyc dlatego pisze w miare ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mamy amorki Koni w Touringu e36. Do tego sprężyny H&R -35/-25 i jest bardzo nisko, twardo i na wybojach podskakuje się jak piłeczka. Za to na dobrej nawierzchni rewelacja - auto jest przyklejone, a jeździ na seryjnych oponach o szerokości 205 :modlitwa: To zawieszenie na autostrady i drogi €uropejskie, a nie na Polskę, gdzie najlepiej poruszać się amfibią :mad2:

Bilstein B6 świetnie nadaje się na nasze warunki, bo jest to amortyzator o grubym tłoczysku, przystosowany do seryjnych sprężyn i świetnie radzi sobie z wszelkimi nierównościami,do tego sprawia, że auto nie wychyla się na boki etc. Amortyzatory często używane w rajdówkach, co na pewno dobrze świadczy o ich trwałości, a do tego rozbieralne i nadające się do regeneracji w firmie Zerkopol (tak samo B8).

Bilstein B8 przeznaczony jest do krótszych sprężyn sportowych (producent deklaruje max -35mm). Amortyzator dedykowany do zawieszeń m-technik.

Kayabę AGX założył kolega do subaru, ale jeszcze nie miałem okazji zapytać go jak się spisują te amortyzatory....

 

Generalnie - poziom komfortu będzie zależał od tego, czy chcesz auto obniżyć. Jeśli tak, to nie kupuj sprężyn radykalnie obniżających,bo będzie strasznie twardo, a chcesz "w miarę" komfortowo. Sprężyny m-technik są fajnym kompromisem.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mattis dzięki za szybkę odpwiedź.

Zastanawiam się czy to skakanie jak piłeczka nie jest związane ze sprężynami H&R. Rozważam zestawienie Koni Sport Kit + nowe sprężyny od M-technik (-30/-30 obniżenie ). Dodam iż mam założone oponki seria 225/45/17.

 

Jedziłem 330I z M-technik i powiem że auto super prowadzi sie i daje rade szybko i bezboleśnie pokonywac nasze polskie wyboje. Ja mam aktualnie u siebie Bilsteiny B4 które tylko rok wytrzymały :x Fakt że mam 3.0D i silnik jest ciężki ale chyba nie powinno to mieć żadnego wpływu.

Rozważam też założenie Bilsteina B8 + nowe spręzyny M-technik. Jest to droższe rowiązanie ale czy oby nie lepsze od Koni ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, springi hr są zbyt bezkompromisowe jak na nasze żałosne drogi.

 

Czy wybierzesz B8, czy Koni Sport, to już tylko i wyłącznie sprawa Twoich indywidualnych preferencji, obie firmy robią świetne amortyzatory dedykowane do sprężyn m-tech (które notabene będą Cię kosztowały majątek :roll: ). W przypadku Koni dochodzi kwestia regulowanej siły tłumienia..nie wiem, czy akurat wybrane przez Ciebie amorki tą możliwość posiadają. Jest to bardzo wygodne i pozwala naprawdę podpasować auto pod siebie. W przypadku B8 musiałbyś oddać amorki do Zerkopolu na regulację (150zł/szt).

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mamy amorki Koni w Touringu e36. Do tego sprężyny H&R -35/-25 i jest bardzo nisko, twardo i na wybojach podskakuje się jak piłeczka. Za to na dobrej nawierzchni rewelacja - auto jest przyklejone, a jeździ na seryjnych oponach o szerokości 205 :modlitwa: To zawieszenie na autostrady i drogi uropejskie, a nie na Polskę, gdzie najlepiej poruszać się amfibią :mad2:

Bilstein B6 świetnie nadaje się na nasze warunki, bo jest to amortyzator o grubym tłoczysku, przystosowany do seryjnych sprężyn i świetnie radzi sobie z wszelkimi nierównościami,do tego sprawia, że auto nie wychyla się na boki etc. Amortyzatory często używane w rajdówkach, co na pewno dobrze świadczy o ich trwałości, a do tego rozbieralne i nadające się do regeneracji w firmie Zerkopol (tak samo B8).

Bilstein B8 przeznaczony jest do krótszych sprężyn sportowych (producent deklaruje max -35mm). Amortyzator dedykowany do zawieszeń m-technik.

Kayabę AGX założył kolega do subaru, ale jeszcze nie miałem okazji zapytać go jak się spisują te amortyzatory....

 

Generalnie - poziom komfortu będzie zależał od tego, czy chcesz auto obniżyć. Jeśli tak, to nie kupuj sprężyn radykalnie obniżających,bo będzie strasznie twardo, a chcesz "w miarę" komfortowo. Sprężyny m-technik są fajnym kompromisem.

 

Pozdrawiam

 

Kayba w subaru spisuje się tak samo jak seria bo to ich amortyzatory są w fabryce wkładane do subru

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę.

 

Według specyfikacji mam sportowe zawieszenie od m pakietu.

Na amorach i sprężynach się nie znam, sprężyny widziałem to jakieś niebieskie H&R.

 

Teraz pytanie do takiego zawieszenia można założyć bilsteiny B6 czy muszą być B8 (przy nich napisane jest, że są do zawieszenia M)?

 

Jakie sprężyny ewentualnie na podmiankę, nie mam pojęcia jaka jest obecna specyfikacja?

 

Pytam w razie jakbybm musiał coś wymieniać, nie chcę zmieniać obeznej charakterystyki zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.