Skocz do zawartości

dylematy ..co kupic 330 vs 328


kwaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, do września powoziłem e46 323, sprzedałem, i popełniłem życiowy błąd kupując toyote celice z 2005 r :(, nie bede sie wypowiadał, bo prócz wyglądu te auto nic więcej nie pokazuje :).

Ale że moja żona sie zakochała w tym samochodzie, to postanowiliśmy sprzedać jej skode fabie:D , i mam sobie kupić coś dla siebie, a ona sobie weźmie celice.

Sprawa jest taka że mam dylemat , chciałbym coś mocniejszego niż 323, tylko nie wiem czy brać 328 czy 330 , disel raczej odpada bo boje się kosztów jak mi padnie turbina czy coś w tym stylu, jakie może być różnica w spalaniu w 328 vs 330 ? Myślałem też o E36 M3, ale nie wiem czy warto szukać, czy znajde cos godnego uwagi...

planuje wydać coś koło 40-45 k , interesuje mnie coupe.

pomożecie ?:)

 

Kwaq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jeździłeś 323 to pewnie wiesz, że do mocy przyzwyczaisz się bardzo szybko więc lepiej od razu kupić 330 zamiast później żałować bo różnica w spalaniu jest zapewne znikoma a może i nawet 3.0 pali mniej bo to w końcu nowsza jednostka ;) Gdybym ja dziś stał przed takim wyborem to zamiast aktualnego 325 na pewno wziąłbym 330 bo przy tym i tak już dość wysokim spalaniu to litr czy dwa nie robi takiego znaczenia. Choć według danych technicznych 3.0 w mieście pali mniej niż 2.5 więc dziś tym bardziej nie miałbym wątpliwości. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie trochę 3.0 rozczarował. I nie chodzi mi o moc bo jest jej dużo, ale o sposób w jaki jest oddawana. Wszystko dzieje się gładko i płynnie. Brakuje w tym silniku pazura, czegoś w rodzaju turbo dziury. Było takie coś np w starym M20b25. Ten motor dostawał nagłego "kopa" pow 4000 obr i to mnie bawiło. M54 nie daje takich emocji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam 330Ci cudny motorek, dźwięk bajeczny, moc zawsze można lekko podnieść i za rozsądne pieniądze można mieć naprawdę ładnie prezentujące się auto i do tego można ostro pojechać.

 

Moc jest w miarę oddawana liniowo, ale czuć od około 3 tyś obrotów pchnięcie i do odcięcia aż się nie chce zmieniać biegu idzie bez oporu. A im szybciej się jedzie tym bardziej miodnie.

 

Spalanie będziesz mieć takie samo praktycznie miasto 14-15, za miastem oszczędnie. KUPUJ ! :)

BMW i wszystko jasne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie trochę 3.0 rozczarował. I nie chodzi mi o moc bo jest jej dużo, ale o sposób w jaki jest oddawana. Wszystko dzieje się gładko i płynnie. Brakuje w tym silniku pazura, czegoś w rodzaju turbo dziury. Było takie coś np w starym M20b25. Ten motor dostawał nagłego "kopa" pow 4000 obr i to mnie bawiło. M54 nie daje takich emocji.

 

Heh widzę, że nie tylko ja mam takie odczucia. Do normalnej jazdy to fajne silniki ale tak jak napisał kolega wyżej nie dostarczają zbyt wielkich emocji. Szczerze mówiąc to jeśli chciałbym się po prostu pobawić nocą w mieście to zdecydowanie wolałbym zrobić to e30 320 kolegi niż swoim, mimo iż jest przecież sporo szybsze to jednak nie da takiej frajdy bo cała moc jest rozwijana w dość "nudny" sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ponad 40 tys to bym sie pokusił o M3 e36, najlepiej wybrac sie do niemiec lub szwajcarji, za ta kwote powinienes wychaczyc zadbany egzemparz, i na pewno bedziesz miał dużo wiecej frajdy niż z 328/330 :wink:

 

Niestety musze sie z wami zgodzić, w e46 z Pb(323/328/330) szału nie ma.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm uzytkuję M30B35 i tu jest prawda silnik nie ma potężnego dołu jak na swoją pojemność ( choć byle xco mnie tez nie odstawia ) ale ma własnie ten miły aspekt że tak od 4000RPM wgniata w siedzonko do 6000RPM równiutko pięknie ciągnie

 

A nowe silniki już tak mają z racji że musza konkurować z turbodieslami to mają po 2 vanosy i moment max nisko przez to rónwomiernie rozwijają moc parametry mają lepsze ale kierowca tego nie czuje :(

 

Dla mnie bogiem w tej dziedzinie był M50 najlepiej B25 lub B20 nie nowsze M52 M50 był brutalny powyżej 4000RPM ciągnał jak dziki do odcinki przy 6500RPM poniżej był kiepski

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile mnie pamięć nie myli 328 ma 195 KM - czyli tyle samo co późniejsze 325. 330 to 231 KM - a to robi pewną różnicę...

 

zgodzę się, że silnik w 330 nie jest jednostką o charakterystyce torowej, jest to raczej autostradowe GT, jednak właśnie dzięki temu, że ma te 231 KM, to nawet przy tej charakterystyce można mieć fun. nie prowadziłem 328, ale domyślam się, że ma ono podobną charakterystykę oddawania mocy jak pozostałe silniki R-6 w e46 (320 i 325), tyle, że ma o te 36 KM mniej niż 330, więc masz mniejszy "zapas"...

plus "dodatni" charakterystyki silnika 330 jest taki, że jeździsz nim głównie na 1800 - 2500 obrotów i jedynie podczas krótkotrwałych (lub długo- - w zależności od upodobań) wchodzisz na wyższe obroty - dzięki temu można nawet w mieście (niekoniecznie w korkach) zejść poniżej 12 l/100 km - i nie mówię tu o jeździe oszczędnościowej!

Pozdrawiam,

Rafał

"It`s not the size of the dog in the fight, it`s the size of the fight in the dog" Mark Twain

http://img72.imageshack.us/img72/2328/1727269a1200bw1a.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/8869/1737368a1200bwa.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mnie trochę 3.0 rozczarował. I nie chodzi mi o moc bo jest jej dużo, ale o sposób w jaki jest oddawana. Wszystko dzieje się gładko i płynnie. Brakuje w tym silniku pazura, czegoś w rodzaju turbo dziury. Było takie coś np w starym M20b25. Ten motor dostawał nagłego "kopa" pow 4000 obr i to mnie bawiło. M54 nie daje takich emocji.

 

Heh widzę, że nie tylko ja mam takie odczucia. Do normalnej jazdy to fajne silniki ale tak jak napisał kolega wyżej nie dostarczają zbyt wielkich emocji.

Fakt... 6,5 sekundy do 100 w jakikolwiek sposób - z kopnięciem powyżej 4krpm (tak to ma mój is :lol: ) czy bez, a za to z fantastycznym dźwiękiem (tak ma 330Ci) - to zero emocji :mrgreen:

 

@kwaqu

wg. BMW spalanie miasto 328i to 12,5l., 330Ci 12,8l. więc w praktyce będą palić podobnie, więcej będzie zależeć od kierowcy

ja bym szukał 330tki :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli komuś bardziej zależy na chwilowym kopie niż faktycznych osiągach to polecam diesla. Nawet 320d 150km żony sprawia wrażenie przy depnięciu ma maxa, że wciska w fotel mocniej niż moje M54 B30 :mrgreen:

 

Na szczęście to tylko mylne odczucia. Osiągi e39 z silnikiem M54 B30 są praktycznie identyczne jak w e39 z silnikiem 3,5 V8, Vmax jest identyczna, a przyspieszenie do 100km/h tylko 0,2s gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt... 6,5 sekundy do 100 w jakikolwiek sposób - z kopnięciem powyżej 4krpm (tak to ma mój is :lol: ) czy bez, a za to z fantastycznym dźwiękiem (tak ma 330Ci) - to zero emocji :mrgreen:

 

Widzę kolego, że się nie zrozumieliśmy. Ja nie próbuję udowodnić, że te silniki są wolne czy tez słabo przyspieszają i wiem, że starsze jednostki które tu chwaliłem nie mogą się z nimi równać przy normalnej eksploatacji. Chodziło mi o to iż m54 i nowsze rozwijają swoją moc bardzo harmonijnie przez co brakuje im tak jak napisał któryś z kolegów wyżej tego 'pazura'. A te starsze jednostki dostawały nagłego kopa dopiero na wyższych obrotach co dawało (złudne) wrażenie iż są zrywniejsze i sprawiały więcej radości. A co do tych 6.5s do 100, ja mam 7.2 i gdy czasem chcę poszaleć te przyspieszenia nie dają mi takiej frajdy jaką dają starsze i wolniejsze e30 z silnikami R6. Mam nadzieję, że się zrozumieliśmy bo ja nie starałem się zarzucić 330, że jest wolne bo absolutnie nie jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może chodzi po prostu o dźwięk układu wydechowego na wysokich obrotach?

 

Nie nie, choć uważam ze m20 wydaje z siebie jeden z piękniejszych dźwięków :P Ale nie chciałbym żeby e46 tak brzmiało. Tamte auta miały więcej charakteru i bardziej to do nich pasowało a w uładzonym e46 zalatywałoby trochę agrotuningiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Fakt... 6,5 sekundy do 100 w jakikolwiek sposób - z kopnięciem powyżej 4krpm (tak to ma mój is :lol: ) czy bez, a za to z fantastycznym dźwiękiem (tak ma 330Ci) - to zero emocji :mrgreen:

 

Widzę kolego, że się nie zrozumieliśmy. Ja nie próbuję udowodnić, że te silniki są wolne czy tez słabo przyspieszają i wiem, że starsze jednostki które tu chwaliłem nie mogą się z nimi równać przy normalnej eksploatacji. Chodziło mi o to iż m54 i nowsze rozwijają swoją moc bardzo harmonijnie przez co brakuje im tak jak napisał któryś z kolegów wyżej tego 'pazura'. A te starsze jednostki dostawały nagłego kopa dopiero na wyższych obrotach co dawało (złudne) wrażenie iż są zrywniejsze i sprawiały więcej radości. A co do tych 6.5s do 100, ja mam 7.2 i gdy czasem chcę poszaleć te przyspieszenia nie dają mi takiej frajdy jaką dają starsze i wolniejsze e30 z silnikami R6. Mam nadzieję, że się zrozumieliśmy bo ja nie starałem się zarzucić 330, że jest wolne bo absolutnie nie jest :mrgreen:

Ja Cię bardzo dobrze zrozumiałem :wink:

Tylko, że napisałeś, że nie ma żadnych emocji, dlatego mnie to rozbawiło :lol:

a, że ma nieco sprawniejszy dół, to zaleta :wink:

No ale i tak, nie ma jak E30 z M54B30 :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt... 6,5 sekundy do 100 w jakikolwiek sposób - z kopnięciem powyżej 4krpm (tak to ma mój is :lol: ) czy bez, a za to z fantastycznym dźwiękiem (tak ma 330Ci) - to zero emocji :mrgreen:

 

Widzę kolego, że się nie zrozumieliśmy. Ja nie próbuję udowodnić, że te silniki są wolne czy tez słabo przyspieszają i wiem, że starsze jednostki które tu chwaliłem nie mogą się z nimi równać przy normalnej eksploatacji. Chodziło mi o to iż m54 i nowsze rozwijają swoją moc bardzo harmonijnie przez co brakuje im tak jak napisał któryś z kolegów wyżej tego 'pazura'. A te starsze jednostki dostawały nagłego kopa dopiero na wyższych obrotach co dawało (złudne) wrażenie iż są zrywniejsze i sprawiały więcej radości. A co do tych 6.5s do 100, ja mam 7.2 i gdy czasem chcę poszaleć te przyspieszenia nie dają mi takiej frajdy jaką dają starsze i wolniejsze e30 z silnikami R6. Mam nadzieję, że się zrozumieliśmy bo ja nie starałem się zarzucić 330, że jest wolne bo absolutnie nie jest :mrgreen:

Ja Cię bardzo dobrze zrozumiałem :wink:

Tylko, że napisałeś, że nie ma żadnych emocji, dlatego mnie to rozbawiło :lol:

a, że ma nieco sprawniejszy dół, to zaleta :wink:

No ale i tak, nie ma jak E30 z M54B30 :wink:

 

 

Mieć sprawny dół jest bardzo ważne...szczególnie w pewnym wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jade betą i wciskam gaz to nic się nie dzieje przyśpiesza równo czy to 4 bieg czy 2gi wiec frajda żadna mój killer 200sx pokazuje pazury przy 3 tysiach i wtedy nawet nie rozglądam się na boki jak w becie bo kontrola nad ta bestia jest trudna.Ostatnio śmialem się z miny kierownika nowej m3 to ma chyba 360kucy jak mu odjezdzalem przy 210kilometrach na h ale turbo powery to inna bajka i inne kunie ,kupuj 330i ,a bedziesz zadowolony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włożył w 200sx 60,000 zł (zawias, hamulce, mody silnika, usztywnienie nadwozia) i osiągnął 400KM.

coś sporo włożył na te 400hp mi wyszło duuużo mniej na mody,a i to zapytaj jego jak lata 200sx z tą mocą ja już ci nie będę bajek opowiadał :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziubas nie będę z Tobą dyskutował bo nie masz pojęcia o czym mówisz.

 

Oto lista modów kolegi:

 

kute tłoki JE - 2000zł

kute korbowody Eagle - 1500zł

powlekane panewki ACL Race - 500zł

szpilki do glowicy ARP - 800zł

uszczelka pod głowice GReddy - 700zł

sprzegło XTD - 700zł

nowa pompa oleju - 800zł

wieksza chlodnica wody - 700zł

korek do chlodnicy Koyo 1.3bar - 100zł

zimniejszy termostat Nismo - 300zł

roker arm stoppery Tomei - 350zł

ostre wałki rozrządu HKS - 1800zł

mocniejsze sprężynki zaworowe GReddy - 750zł

tytanowe tależyki Crower - 700zł

regulowane koło rozrządu GReddy - 450zł

lekkie kółka pasowe Megan Racing - 420zł

wtryski Tomei 740cc - 1800zł

zawor upustowy HKS SSQV - 800zł

flansza pod zawór - 150zł

elektroniczny kontroler doladowania HKS - 1800zł

turbosprezarka Turbonetics T04E-50 Stage 3 AR.48 - 3000zł

osłona strony ciepłej turbosprężarki - 300zł

zewnętrzny zawór wastegate Tial 38mm - 800zł

kolektor wydechowy PeakBoost - 2800zł

kocyk na kolektor i downpipe - 300zł

korek wlewu oleju GReddy - 270zł

świece irydowe NGK - 220zł

zawieszenie gwintowane D2 - 3000zł

twarda poduszka pod skrzynie Nismo - 300zł

poliuretanowe gumy do magla - 300zł

malowanie dekla zaworów - 150zł

nowy tylny uszczelniacz wału - 138zł

nowy czujnik temperatury - 150zł

przeplywomierz z Almery GTI - 150zł

zagar EGT GReddy - 800zł

intercooler z orurowaniem - 2000zł

wydech 3cale + downpipe 3cale - 2000zł

rozebranie i złożenie silnika - 2000zł

szlify i wyważanie układu - 2300zł

porting głowicy - 500zł

klatka Trax Racing - 2000zł

fotel kubeł Bimarco Expert - 900zł

pasy szelkowe Sparco - 350zł

kierownica Sparco R345 - 650zł

naba do kierownicy Autotecnica - 200zł

malowanie maski i tylnej klapy - 200zł

malowanie felg - 200zł

tylny most z S13 - 180zł

 

 

To daje grubo ponad 40,000

 

Ale to nie koniec - kolejne elementy nie znam cen:

 

 

Przepływomierz z Nissana 300ZX Z32

Zbiornik odmy (oil catch tank) Cirtuit Sport

Wydajne (i bardzo cienkie) wiatraki chlodnicy - Flex-a-lite.

Kontroler szerokopasmowej sondy lambda - NGK AFX

W pełni programowalny komputer typu standalone (zamiast seryjnego ECU) - A'pexi PowerFC L-Jetro + Handheld Commander

Blitz Suspower LM

 

Teraz dolicz sobie strojenie, robociznę. Wg właściciela więcej niż 470KM i tak nie uzyska na tych modach. Pewnie że to jeździ niesamowicie , tyle tylko że nie da się tym jeździć na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.