Skocz do zawartości

e90 335


drifter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Odnośnie awaryjności 335i wpisz w google: e90 hpfp - chyba paskudne paliwo w USA masakruję pompy paliwa.

335d jest już dostępna w US i jest inna niż w Europie. Trzeba dodawać Adblue

 

ooo kolega z koszalina :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie lektury forów z US dopatrzyłem się kilku typowych bolączek silnika w 335i. W kolejności częstości występowania:

 

1. Pompa paliwa wysokiego ciśnienia (HPFP) Jak już wspomniał Rufio, najbardziej powszechny problem - niestety nie rozwiązany. W sensie BMW olało temat poprawienia ewidentnie wadliwego podzespołu - nowa generacja silnika będzie miała inną pompę, te co się psują w tej chwili w autach na gwarancji są wymieniane jedna po drugiej - na E90post są ludzie którzy mają już 4tą. Po gwarancji - wiadomo. Niestety problem nie dotyczy tylko aut w US, również EU. W polskich warunkach wymiana na ori poza ASO ok 2kPLN. U mnie jest druga - przebieg 45 kkm. Jedna z firm tuningowych w US ma zamiar wypuścić własny zamiennik z wieczysta gwarancja. Na razie w fazie projektowania.

 

2. Zawory upustowe sprężarek - podobno kiepsko zaprojektowane - wyciera / zaciera się ułożyskowanie osi WG na skutek wysokiej temperatury i osadzania nagaru. Usterka objawia się problemami z utrzymaniem doładowania i jakimś charakterystycznym hałasem - nie wiem jakim bo go jeszcze nie słyszałem. W US temat uznany przez BMW - na gwarancji upgrade softu i wymiana kompletu turbin bez żadnego gadania. U nas nie wiem, ale się domyślam :mrgreen:

 

3. Wtryskiwacze - zatykają się z powodu zarastania nagarem. Naprawa poprzez wymianę.

 

4. Zarastanie zaworów dolotowych syfem z odmy - efekt uboczny wtrysku bezpośredniego - braku zmywania syfu przez wpadające do cylindra paliwo. Pomaga podpięcie odmy do zewnętrznego zbiornika (oil catch can). Jeszcze lepiej w roli zmywaka sprawdza się wtrysk metanolu :twisted:

 

Pisałem z głowy więc mogłem o czymś zapomnieć.

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wymiany pomp wysokiego cisnienia dotyczy wszystkich silnikow takze 330i/530i 272KM i slabszych wersji. Podobno do tej pory nie ma rozwiazania.

Moze dlatego w nowym Z4 znowu wrocili do starego silnika 258KM (bez bezposredniego wtrysku) , ktory pali w miescie 12 a nie 10.

Nowa 5tka ma juz silnik z bezposrednim wtryskiem...

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z góry dzięki za odpowiedzi obecnie jeżdze e36 m3 3.2L i czas już na zmiany chce odmłodzić samochód lecz szkoda mi sprzedawać obecny bo jest naprawde w bardzo dobrym stanie ale jeżeli zdecyduje się to chciałbym w podobnej mocy i osiągach a na e92 m3 narazie mnie nie stać :( . Filmiki na youtube pokazują że 335i z chipem lub bez pięknie chodzą dlatego biore pod uwage ten silnik lub 335d nie potrzebny mi jest większy więc tylko trójka wchodzi w gre.Troszeczke Wasze opinie mnie ostudziły i może bardziej iść w 335d ??????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drifter, zależy czego oczekujesz od auta. Jeśli szukasz po prostu 300 konnego BMW to IMO lepszy będzie diesel, bo osiągi będą podobne a zużycie paliwa sporo mniejsze. Jeśli natomiast szukasz auta które ze stosunkowo drobnymi modyfikacjami (tzn bez ruszania seryjnych turbin) może być szybsze od M3 E92, do tego pięknie brzmi i pali w granicach rozsądku to 335i jest IMO nie do pobicia.

 

Dla Informacji: w US auta z wydechem. dolotem, FMIC i świnką regularnie przekraczają 400 KM na kołach czyli pewnie ok 440 KM na silniku. Na 1/4 robią wysokie 11-ki. W Europie takie mody osprzętu plus bezpieczny soft dają 400+ KM. Najmocniejsze 335i o jakim do tej pory czytałem miało 505 KM na kołach czyli ok 550 na silniku (zmodyfikowane turbiny, wtrysk metanolu).

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej jestem skłonny na 335i bo również wsadziłbym chip :D ale jak zaczełem czytać o usterkach i jakiś niedoróbkach to zastanawiam się mocno czy jest sens pakować się w coś nowego tzn. silnik ten bmw jest w jakiś sposób nowością chodzi o zastosowanie turbo w benzynie i tu są moje największe obawy jeżeli chodzi o awaryjność chociaż z drugiej strony turbo w bmw było w starej serii 7.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Na podstawie lektury forów z US dopatrzyłem się kilku typowych bolączek silnika w 335i. W kolejności częstości występowania:

 

1. Pompa paliwa wysokiego ciśnienia (HPFP) Jak już wspomniał Rufio, najbardziej powszechny problem - niestety nie rozwiązany.[ciach]...

2. Zawory upustowe sprężarek - podobno kiepsko zaprojektowane - wyciera / zaciera się ułożyskowanie osi WG na skutek wysokiej temperatury i osadzania nagaru. Usterka objawia się problemami z utrzymaniem doładowania i jakimś charakterystycznym hałasem - nie wiem jakim bo go jeszcze nie słyszałem. [ciach]...

 

3. Wtryskiwacze - zatykają się z powodu zarastania nagarem. Naprawa poprzez wymianę.

 

4. Zarastanie zaworów dolotowych syfem z odmy - efekt uboczny wtrysku bezpośredniego - braku zmywania syfu przez wpadające do cylindra paliwo. [ciach]

 

Pisałem z głowy więc mogłem o czymś zapomnieć.

 

Pozdrawiam

 

 

Matko Buzka !! W co ja się wpuściłem!?

ps. Tanio oddam e92 335xi w idealnym stanie. No miód malina po prostu :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko Buzka !! W co ja się wpuściłem!?

ps. Tanio oddam e92 335xi w idealnym stanie. No miód malina po prostu :twisted:

 

Dasz rade. Dłubnij go to poczujesz pazur, a drobne niedogodności będą mniej bolały. Do tego masz 4x4 więc pomimo modów tempo przybywania siwych włosów nie powinno się zwiększyć :mrgreen:

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dasz rade. Dłubnij go to poczujesz pazur, a drobne niedogodności będą mniej bolały. Do tego masz 4x4 więc pomimo modów tempo przybywania siwych włosów nie powinno się zwiększyć :mrgreen:

 

Widzę w profilu,że motor masz podobny. Zaproponuj z łaski swojej jakieś propozycje dłubnięcia. Myślałem na początku o virusie z pewnej warszawskiej firmy (oferują +65 KM i chyba +100 do momentu, oraz usunięcie niepotrzebnego ogranicznika prędkości). Krzyczą za to 2k5 pln. Nie chcę grzebać za wiele. Ot, dobry program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscy zrobiłbym:

 

1. Jeśli chcesz zrobić raz i zapomnieć, oraz nie planujesz innych zmian niż elektronika to IMO najlepszym wyjściem jest nowy soft. Tylko wybierz renomowanego tunera. Przyrosty jak napisałeś, ok 370 KM / 500 Nm, do tego brak limitera Vmax.

2. Jeśli przeczuwasz, że wkrótce będzie Ci mało i zaczniesz inne dłubanki (wydech, dolot, IC - standart; wtrysk metanolu - tylko dla orłów :mrgreen: ) to IMO zamiast softu lepsza jest tzw świnka (piggyback) dedykowana do tego modelu

 

Przewagi świnki nad softem:

a.) możliwość dowolnego i w każdej chwili przełączania między mapami - od tzw zerowej (seria) do najbardziej wysilonej - w zależności od modów i zatankowanego paliwa

b.) dodatkowe mapy np zmniejszające laga

c.) obsługa grubszych modów, np wtrysku metanolu

d.) możliwość logowania (zapisywania przebiegów) parametrów pracy silnika do analizy i ewentualnej optymalizacji (np boost, korekta zapłonu, temperatura w dolocie itd.)

 

Wady:

a.) delikatna ingerencja w instalacje auta (w pełni odwracalna)

b.) możliwość sporadycznego wywalania błędów - przy dobrym montażu i doborze mapy do modów nie powinno się zdarzyć.

c.) brak delimitera Vmax (chyba niedługo będzie i taka możliwość)

 

Standardem obecnie są dwa rozwiązania BMS/JB3 i Vishnu/Procede. PIerwszy prostszy i tańszy, drugi bardziej rozbudowany i droższy. Oba trzeba ciągnąć z US. Oba umożliwiają z dodatkowymi modami osprzętu przekroczenie 400 KM (bez matanolu).

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Odnośnie awaryjności 335i wpisz w google: e90 hpfp - chyba paskudne paliwo w USA masakruję pompy paliwa.

335d jest już dostępna w US i jest inna niż w Europie. Trzeba dodawać Adblue

 

ooo kolega z koszalina :D

Nie chcę otwierać Nowego tematu, ale czy ktoś z Was może mi bliżej przybliżyć czy sa jakieś różnice pomiędzy silnikiem 35d po 2010 roku w wersji Europa vs Ameryka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.