Skocz do zawartości

335i vs 330i? Awaryjność, użytkowanie.


nuki

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zabieram się do sprzedania swojej e60 525d i zamierzam zakupić 335i lub 330i. Ma być coupe albo cabrio. Szukałem na forum, ale jest w zasadzie tylko jeden temat o silniku w 335i. Chciałbym wiedzieć czy jest dużo awarii?

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

Więc może nie będę do końca obiektywny, ale po mojemu 335i jest awaryjny.

Mam e92 335xi, '07, 59 tkm, sprowadzony ze stanów z przebiegiem 6 tkm, nie rozbity, jeżdżony przez jedną osobę, która dbała o niego (ASO). W skrócie - pewny.

Ja mam ten samochód od 2 miesięcy i co najmniej polowę tego czasu stał w serwisie.

Leję paliwo wyłącznie na renomowanych stacjach a jednak poleciały mi WTRYSKIWACZE !!!

Padły mi od razu trzy sztuki. Koszt w serwisie 1200 jeden. Allegro oferuje (rzadko) za 400, ale udało mi się znaleźć za 200/szt. Uważam, że i tak więc wyszedłem obronną ręką.

Filtra paliwa już potem nie wymieniałem (co najmniej 1kpln). Na złość. :evil:

Ledwie odebrałem samochód kiedy pałda mi cewka zapłonowa. Koszt już do przełknięcia 240 chyba w ASO (oryginał). Używanych nie szukałem.

Zmieniłem cewkę i następnego dnia wyskoczyły mi znowu błędy i pojawił się dobrze już znany komunikat 'Engine Malfunction, reduced power'.

Okazało się, że wariują pompy paliwa (są dwie, żeby było śmieszniej). Raz jedna, raz druga - nie wiadomo, jaki powód. Skasowano mi błędy i odpukać od tygodnia nic się nie świeci nowego.

Po mojemu jak na samochód za sporo pieniędzy to jednak takie usterki są nie do zaakceptowania w - umówmy się - nowym samochodzie.

Silnik sam w sobie ma kopyto, tak że wbija w fotel. Jednak czyni to niezauważalnie, przez co auto nie ma pazura.

 

To jest moje pierwsze bmw i chyba jednak ostatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nuki, możesz z góry założyć, że auto z turbo będzie bardziej podatne na usterki niż wolnossak. Ta tendencja będzie się nasilała wraz z upływem lat. Oprócz samych sprężarek które w kilkuletnim aucie będą już mniej lub bardziej zużyte, figle lubi płatać układ ich sterowania, który składa się z wielu gumowych wężyków, zaworków, trójników, czujników itp, które z czasem zaczną parcieć, pękać, przepuszczać, fałszować wskazania itd. W warsztacie będą Cię lubić. :D

 

Natomiast jak już kilkakrotnie wspomniano, 335i ma dodatkowo kilka swoich typowych bolączek. Pompa paliwa, wtryski, zawory upustowe sprężarek i jeszcze parę pierdułek :D Ale w sumie auto bomba. Polecam. :twisted:

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

od 1,5 roku jeżdżę 330i N52 ( 258 km i 300 NM) jak na razie bezproblemowo, auto ma przejechane ok. 55 tys i do tej pory zadnych usterek - odpukać.

Ostatnio zdecydowałem się przy niej podłubać tak aby zobaczyć czy z wolnego ssaka da się coś wycisnać, na hamowni seria wyszła coś 261 Km i 308 NM więc zdrowy model , po programie 278 KM i ok 330 NM, tydzień temu dorzuciłem jeszcze wydech zrobiony na zamówienie w MG Motorsport - końcowy - i wynik z ostatniego hamowania to 285 KM, NM nie pamietam a nie mam teraz wykresu, za jakiś 1000 km jak sie wydech przepali bedzie jeszcze raz hamowana i zobaczymy co wyjdzie. Po programie auto lepiej reaguje na gaz i troche mniej pali ok. 0,5 l / 100 km. Zmierzone przyspieszenie 0-100 przed programem to 6,2 po programie 5,8 s - skrzynia manual.

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

od 1,5 roku jeżdżę 330i N52 ( 258 km i 300 NM) jak na razie bezproblemowo, auto ma przejechane ok. 55 tys i do tej pory zadnych usterek - odpukać.

Ostatnio zdecydowałem się przy niej podłubać tak aby zobaczyć czy z wolnego ssaka da się coś wycisnać, na hamowni seria wyszła coś 261 Km i 308 NM więc zdrowy model , po programie 278 KM i ok 330 NM, tydzień temu dorzuciłem jeszcze wydech zrobiony na zamówienie w MG Motorsport - końcowy - i wynik z ostatniego hamowania to 285 KM, NM nie pamietam a nie mam teraz wykresu, za jakiś 1000 km jak sie wydech przepali bedzie jeszcze raz hamowana i zobaczymy co wyjdzie. Po programie auto lepiej reaguje na gaz i troche mniej pali ok. 0,5 l / 100 km. Zmierzone przyspieszenie 0-100 przed programem to 6,2 po programie 5,8 s - skrzynia manual.

 

Twój silnik ze względu na zwykły wtrysk paliwa i brak turbo, jest odporny na wszystkie problemy typowe dla 335i - pompę hp, wtryski, osadzanie się brudów na zaworach dolotowych i problemy z turbinami.

 

Gratuluję przyrostu osiągów. Niewiele osób decyduje się na poprawianie tych motorów - wysilonych już z fabryki. Może wrzuć wykresy z hamowni?

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

czemu akurat USA?

A czy to samo tyczy się wersji 330i oryginalnie posiadającej w sobie 272Konie? bo też się zastanawiam pomiędzy 335i bądź 330i 272KM

Wydaje mi się bez turbin itd będzie stabilną rzędową 6stką tak jak to było w przypadku e36 2.8 (niezniszczalne) czy 3.0 231 e46

 

W ogóle jeszcze nawiąże, tak jak przedmówca napisał że 335i wciska w fotel ale robi to niezauważalnie, co to znaczy?

Poprzednio miałem 328i e36 później 330i e46 i powiem szczerze ze wszystkich bmw jakie miałem jeszcze poza tymi dwoma to ta 328i robiła największą robotę, jazda nią sprawiała wrażenie jak byś miał najszybszy wóz, 330i e46 z kolei już nie miała właśnie tego ''pazura'' wciskała, była mocna i szybka ale nie robiła takiego szoku. Czy e92 w mocnych benzynach również już nie ukazuje tej ekstremalności z jazdy?

Ale wersji USA nie chciał bym. Czytałem kiedyś że są dużo słabsze wykonane, ze słabszych materiałów itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi to nie zauważalnie, bo nie ma tyle momentu co w dieslu, przyspiesza bardzo szybko i równomiernie.

 

A jak kolega wkłada do nowego auta wtryski po 200zł ( jakieś używane szajsy z allegro ) to niech się nie dziwi, że auto mu nie chce jeździć.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

Więc może nie będę do końca obiektywny, ale po mojemu 335i jest awaryjny.

Mam e92 335xi, '07, 59 tkm, sprowadzony ze stanów z przebiegiem 6 tkm, nie rozbity, jeżdżony przez jedną osobę, która dbała o niego (ASO). W skrócie - pewny.

Ja mam ten samochód od 2 miesięcy i co najmniej polowę tego czasu stał w serwisie.

 

A tak z ciekawości spytam dlaczego pierwszy właściciel sprzedawał nie rozbite auto z przebiegiem 6 tkm?! Bo tak wynika z Twojej wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedyne co mi przychodzi na myśl, w dieslu ( np. 335d ) jest potężny moment obrotowy i wgniata w fotel na pewno większe wrażenia niż w benzynie, chociaż 335i nie miałem okazji sie przejechać.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam od 3 lat E90 330i 258 KM z roku 2006 sedan sprowadzony z USA, wcześniej E46 323i 170 KM sedan Europa. I powiem tak 323i jest o ok 200 kg lżejsza i to się czuje na zakrętach, jest leciutka i świetnia w prowadzeniu pomino 1400 kg, E90 waży 1600 kg i 18 calowe felgi i full wypas i owszem jest większy, lepiej wyposażone ale brakuje lekkości poruszania E46, szczególnie na winklach. Co do awaryjności to niestety w moim e90 szwankuje elektornika, np: zapala się poducha powietrzna, kontrolka silnika, czuniki opon itd. Nie sa to jakieś wielkie awarie które uniemożliwają dalsza jazdę, wszytko chodzi normalnie, tylko jakiś czujnik z miliona chyba które sa w tym aucie coś tam wykrył i się zaświeciło, trzeba mieć kompa na stałe w domu aby to kasować..W E46 nie było tych kłopotów.Za to po względem mechanicznym typu: zawieszenie, E90 jest dużo trwalsze niż E46. Mam 75 tys. przebiegu i żadnym luzów w E46 po 66 tys. km oba wahacze były do wymiany. Generalnie polecam E90 tylko wersję EU a nie USA które konstrukcyjnie mają jednak trochę różnić, np: inny filtr powietrza, inne modułu kontroli paliwa i szczelności, lampy itd. To wszystko powoduje że USA częściej się niestety psuje, ale głównie pod kątem elektorniki..

 

Co do silnika do jest super 258 km daje radę prawie zawsze, ale 13-15 literków po mieście wciąga bez problemu (automat). Nie jeździłem 335i ale na pewno wcika lepiej bo turbina, myślę jednak że pod wzgledem awarii silnika i osprzętu 330i jest lepszym wyborem, choć mega torpeda to to nie jest ale mi w zupełności wystarczy aby wciagać wiekszość aut na trasie.

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz auto po jakichś przejściach, ja bym nie lekceważył świecącej się poduszki, a poza tym można kupić kabelek za 50zł i już możesz kasować błędy.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie mam auta po wielkich przejściach, owszem bys strzał w USA, ale większość aut ma strzały. Generalnie poducha zapaliła się dwa razy bo: 1 raz uszkodział się czujnik maty siedzenia pasażera, i cała mata do wymiany bo naprawić tego nie mozna (1400 PLN w servisie). Drugi raz poducha się zapaliła bo wykrył dużą rezystancję przy akumulatorze. Okazało się że poprzedni właściciel nie chciał zakupic nowej klemy pirotechnicznej (560 PLN kawałek kabla) tylko wolał założyc opornik, który oszukiwał kompa.Niestety opornik padł i trzeba założyć nową klemę pirotechniczną służącą do tego że jak jest wypadek to ona odcina prąd aby nie doszło do pożaru. Generalnie wszystkie wymienione usterki które miałem sa zwiazązane z elektorniką, a już najbardziej wkurzajacy to jest akumulator który średnio wytrzymuje 2-3 lata. Potem sa kłopoty, niedaj bóg aby nie było odpowiedniego prądu w instalacji to potrafi się np: pompa wodna zawiesić co doprowadzi do przegrzania silnika, bo nie otwiera się drugi obieg itd. Auto jest wrażliwe na wiele rzeczy a szczególnie elektoronika. Mechanicznie jest jak najbardziej dobrze żadnych problemów, wszystko super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz akku co 2-3 lata? Pada tak często?

 

Hej, super akumulator w tym aucie to podstawa bo brak odpowiedniego prądu to kolejne błędy na kompie, a jak mówiłem mało co nie przegrzałem na amen samochodu jak po odłączeniu akumulatora bo się rozładował i ponownym podłączeniu, zawiesiła się pompa wodna i nie chciała się zrestartować.

Generalnie pobór prądu w tym samochodzie jest kosmiczny,a do tego mam pełen wypas wersję łacznie z podświetlaniem klamek. Akumulator wytrzymuje dwa trzy lata. Potem nowy. Nie mam jakiś przebić, instalacji i zwarć aby coś mimochodem pobierało na stałe...Po prostu jest tyle napakowanych odbiorników, czujników itd. że akumulatory padają jak muchy..Tera kupiłem Vartę Silver Dynamic z najwyższej półki, i po roku użytkowania na razie daje radę, ale jak długo to nie wiem.

Pozdr

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta.!!!!!!!!!!!!!! Auta benzynowe serii 3 poczytaj na forach w USA . (Wpisz w wyszukiwarke i wlacz tlumacza) . Jesli chcesz kupic auto w Polsce sprowadzone z USA-nawet o tym nie myśl.Auta kupywane sa z bankow ,czasami przeznaczone na szrot lub po powodzi.Jak chcesz kupic auto z USA sam jedz i kup ityle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wymieniasz akku to robisz rejestracje nowego? Jeśli nie to może to być przyczyna ze auto tak szybko zabija akku.

 

Moj to golas ale klamki się świecą :lol: - jednak akumulator mam nadal oryginalny i to okolo 5-6 letni tyle ze ja mam cywilne auto - rzekłbym babcine :roll: , nie wiem czy diesle mniej prądu potrzebują , jeżdżę na drl-ach i bez radia to może i mniej prądu mi trzeba.

Nie łapię też żadnych błędów w aucie bez przyczyny - tzn o ile sam jakiegoś numeru nie wytnę typu odłączenie czegoś na żywca.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie padła pompa paliwa w 335i i co najlepsze że przy przebiegu 16.000km ,ale już dzięki boku dziś auto odebrałem że servisu i chodzi dobrze . Jak do tej pory to jest jej 1 usterka :) życzę dobrego wyboru i pociechy ze jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Zasada jest prosta.!!!!!!!!!!!!!! Auta benzynowe serii 3 poczytaj na forach w USA . (Wpisz w wyszukiwarke i wlacz tlumacza) . Jesli chcesz kupic auto w Polsce sprowadzone z USA-nawet o tym nie myśl.Auta kupywane sa z bankow ,czasami przeznaczone na szrot lub po powodzi.Jak chcesz kupic auto z USA sam jedz i kup ityle

 

Nie gadaj bzdur robilem juz kilka us spec aut i byly w doskonalym stanie, padaki sie trafiaja wiadomo ale od czego jest carfax

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te kilka to wlasnie sprowadzone na wlasny uzytek!!!!!!!!!Widziałes sprowadzony na handel w dobrym stanie tym bardziej przez Polaka :nienie: W stanach rynek samochodow jest ogromny dlatego ceny sa mniejsze ,ale nie na tyle zeby kupic auto za polowe ceny( sprawdz sobie koszty sprowadzenia i czas/nerwy)Carfax prosze bardzo,ale pamietaj ze oni kreca bardziej niz my.Jaki jest sens sprowadzania aut z USA ktore sa produkowane w Europie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.