Skocz do zawartości

325i - Ikonka silnika, drgania - NOWE problemy, płyn chłod.


MARIO11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie napiszę, że znalazłem podobny temat, ale tutaj podam kilka innych niepodanych tam lub innych zachowań auta.

 

Już jakiś czas temu zapalała mi się żółta ikonka silnika, po czym po jakimś czasie gasła i było ok.

Potem znów się zapalała i nie pracowały dwa cylindry.

Wymieniłem wszystkie świece i było przez jakiś czas ok.

 

Wczoraj zapaliła się znowu przy delikatnie mocniejszym wciśnięciu gazu i już nie chcę zgasnąć.

Samochodem trzęsie. Zgasł mi wczoraj kiedy skrzynia była na D a ja stałem w miejscu - po prostu obroty spadały i zgasł.

Do tego kiedy toczę się na D (bez dodania gazu) - wskazówka chwilowego spalania pokazuje max - 20l.

Kiedy natomiast na P dodaje gazu - wskazówka zostaje nieruchoma na spalaniu - 0.

Czy możecie mi coś poradzić co to może być?

Zamierzam kupić kabel diagnostyczny, auto z 2005 roku więc jakiś kabelek OBDII, czy warto ? Pomóc mi to może coś, w zdiagnozowaniu ?

pozdrawiam MARIO...

 

 

i życzę Wesołych Świąt

Edytowane przez MARIO11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A skąd kolega jest to znajdziemy blisko jakiegoś dobrego diagnoste.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :)

Co do tych kabelków z viaken :

myślę o tym - http://viaken.pl/pl/diagnoza-bmw/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html

Czy to dobry wybór, czy trzeba coś innego ? (dodam, że auto jest z 2005 roku)

 

Dziqsek, jestem z Lublina, z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :)

Co do tych kabelków z viaken :

myślę o tym - http://viaken.pl/pl/diagnoza-bmw/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html

Czy to dobry wybór, czy trzeba coś innego ? (dodam, że auto jest z 2005 roku)

 

Dziqsek, jestem z Lublina, z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Tak dokładnie ten kupiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po przerwie, po kilku problemach z dostawą kabla itp. dopiero dzisiaj odczytałem błędy.

Niestety jeszcze nie za bardzo się w tym orientuję, czy mógłby mi ktoś coś z tego wyjaśnić?

Wrzucam zapisane dane z inpy.

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

dodam, że zarówno błędy jak i potem ich historię na razie wykasowałem.

 

 

$SGBD: MSV70 Version: 5.17


===========================================================================================
$DATAID: kein Data ID
===  06.01.2012  ===  11:37:08

Current kilometre reading:  83020 km
___________________________________________________________

comment line 1: 
comment line 2: 
___________________________________________________________


$FehlerOrtNr: 10887
$FehlerOrtText: 2A87 outlet-VANOS, mecanic                                       
57082A8788200015031E2866346646C02883377D5DC82883316546C5
Error: 1(8) Nr: 10887    2A87 outlet-VANOS, mecanic                                       frequency: 3
 error type: 8  (218 ) moves with difficulty, jammed mechanically                          
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                        
 MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
 P-Code:        P0015 'B' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)              F_LZ: 30
environment text   /   entry at            82968 km(n.)  82968 km(2.)  82736 km(1.) 
 Engine speed                            1568.00 rpm   1760.00 rpm   1664.00 rpm   
 Camshaft outlet                         -77.87 °CRK   -86.87 °CRK   -78.25 °CRK   
 Camshaft outlet nominal value           -66.25 °CRK   -74.87 °CRK   -66.25 °CRK   
 Engine temperature                       99.75 °C     102.00 °C      96.00 °C     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10904
$FehlerOrtText: 2A98 crank shaft - intake camshaft, correlation                  
2A98A1
Error: 2(8) Nr: 10904    2A98 crank shaft - intake camshaft, correlation                  frequency: 0
 error type: 1  (179 ) Value outside reference range                                       
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (33 ) current fault not existing, OBD debounced                            
 MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
 P-Code:                                                                                 F_LZ: 6
environment text   /   entry at           
                                         
                                         
                                         
                                         
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10882
$FehlerOrtText: 2A82 Inlet-VANOS                                                 
57082A828800001201282889263D19AF000000000000000000000000
Error: 3(8) Nr: 10882    2A82 Inlet-VANOS                                                 frequency: 1
 error type: 8  (218 ) moves with difficulty, jammed mechanically                          
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                        
 MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
 P-Code:        P0012 'A' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)              F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.) 
 Engine speed                            1216.00 rpm   
 Camshaft inlet                           74.40 °CRK   
 Camshaft inlet nominal value             60.00 °CRK   
 Engine temperature                       83.25 °C     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10705
$FehlerOrtText: 29D1 misfire, cylinder 5                                         
570829D18400030502282889C0309E282889BF2F7229000000000000
Error: 4(8) Nr: 10705    29D1 misfire, cylinder 5                                         frequency: 2
 error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                              
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                        
 MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
 P-Code:        P0305 Cylinder 5 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(2.)  83016 km(1.) 
 Engine temperature                       95.25 °C      96.00 °C     
 maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   1536.00 rpm   
 maximum relative load at missfire        44.53 %       61.72 %      
 minimum relative load at missfire        16.02 %       15.63 %      
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10704
$FehlerOrtText: 29D0 misfire, cylinder 4                                         
570829D08400030402282889C0309E282889BF2F7229000000000000
Error: 5(8) Nr: 10704    29D0 misfire, cylinder 4                                         frequency: 2
 error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                              
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                        
 MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
 P-Code:        P0304 Cylinder 4 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(2.)  83016 km(1.) 
 Engine temperature                       95.25 °C      96.00 °C     
 maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   1536.00 rpm   
 maximum relative load at missfire        44.53 %       61.72 %      
 minimum relative load at missfire        16.02 %       15.63 %      
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10700
$FehlerOrtText: 29CC misfire, several cylinder                                   
570829CC0400030001282889412E8B00000000000000000000000000
Error: 6(8) Nr: 10700    29CC misfire, several cylinder                                   frequency: 1
 error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                              
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                        
 MIL - Status:  (48) fault caused no signal at warning lamp                                
 P-Code:        P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected                          F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.) 
 Ambient temperature                       0.75 °C     
 Ambient pressure                        976.44 hPa    
 Voltage terminal 87                      14.12 V      
 counter detection bad street              0.00 -      
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10701
$FehlerOrtText: 29CD misfire, cylinder 1                                         
570829CD8400030101282889C02F6236000000000000000000000000
Error: 7(8) Nr: 10701    29CD misfire, cylinder 1                                         frequency: 1
 error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                              
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                        
 MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
 P-Code:        P0301 Cylinder 1 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.) 
 Engine temperature                       96.00 °C     
 maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   
 maximum relative load at missfire        38.28 %      
 minimum relative load at missfire        21.09 %      
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10702
$FehlerOrtText: 29CE misfire, cylinder 2                                         
570829CE8400030201282889C02F6236000000000000000000000000
Error: 8(8) Nr: 10702    29CE misfire, cylinder 2                                         frequency: 1
 error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                              
 Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                            
 error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                        
 MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
 P-Code:        P0302 Cylinder 2 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.) 
 Engine temperature                       96.00 °C     
 maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   
 maximum relative load at missfire        38.28 %      
 minimum relative load at missfire        21.09 %      
___________________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Masz vanosa zacietego wg tego co jest napisane, byly tez bledy na cylindrach i na kolektorze ale juz nie wystepuja.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mialem podobny problem w e90 325 silnik 2,5 po prawie 2 miesiacach walki z aso okazalo sie ze, i tu moge byc nie konkretny, to byl jakis czujnik czy mechanizm regulujacy vanosa

 

Wczesniej mowili ze zla bezyna, potem ze rozrzad przestawiony, potem ze cos z zaworami az wreszcie doszli wymienili i wszystko gra

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jakieś trzy tygodnie temu miałem takie same zachowania auto falowalo na obrotach , buda również się trzęsła jak by nie paliła na 1-2 cyli. , pojechałem na kompa miałem 3 błędy , dwa spowodowane ta awaria , że szarpało mi na D jakiś jeszcze , trzeci błąd jak wspomniał dziąsek do vanosa , tu jest pokazane dokładnie nie trzeba nawet osłony silnika zdejmować http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201 , po przedmuchaniu sprężonym powietrzem tych czujników auto ożyło błędy zgasły wszystko grało .

Ale dodam że miałem do wymiany olej świeciła sie kontrolka , ponad 20tys przejechane było napewno , po wymianie filtr oleju był dość sparciały i czarny podobnie olej , i właśnie od tego stała się ta awaria mam nauczkę .

Olej kiedy wymieniałeś? , musisz przedmuchać te dwa czujniki koniecznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Maly upgrade moich problemow z nierowna praca.

 

Tak jak napisalem serwis wymienil cos i bylo ok :cool2: ale jak sie okazalo na jakis czas i problemy z nierowna praca powrocilym :mad2: Kilka razy bylem w aso i czyscili, zamieniali jakies sterowniki i poroblem powracal :mad2: Wlasnie odebralem samochod po mam nadzieje koncowej naprawie, gdzie doszli o co chodzilo. Oczywiscie najblizsze tygodnie potwierdza to- mam taka nadzieje.

 

Otoz podobno winien byl wadliwy soft ktory byl w rocznikach 2006. Wgrywanie nowego zajelo szmat czasu ale mam nadzieje, ze to koniec przygod. Potwierdze za miesiac jesli nic sie nie pojawi.

 

Pozdrawiam

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie,dziękuję za wszelkie rady, wtedy błędy skasowałem, wymontowałem oba czujniki (elektrozawory od vanosa) przeczyściłem środkiem do gaźników (carb cleaner) i przedmuchałem powietrzem. Włożyłem z nowymi uszczelkami w zmieniając ich kolejność (jak się doczytałem na e90post.com). I przez jakiś czas było ok.

 

Potem po pewnym czasie (dodam, że dużo km nie zrobiłem) znowu po ikonka się zapaliła, silnik zaczął się trząść i zgasł. Poczekałem chwilę, odpaliłem i pojechałem wymienić olej ( po odpaleniu, w drodze do warsztatu już tak nie wariował, ale czuło się, że coś jest nie tak- ikonka silnika dalej się paliła).

 

Olej wylany po 5000km był już mocno czarny(castrol edge 0w40), zalałem motula 5w40 z filtrem knechta. Zapalając auto po wymianie oleju ikonka sama zniknęła. Silnik pracował normalnie, zrobiłem może 100-120km i było ok. Pomyślałem, że w końcu będzie :cool2:

 

Niestety dzisiaj znowu zaczęło nim trząść. Przy tym (nawet bez dodania gazu) z rury wydechowej dość intensywnie kapała ciecz (bezwonna, bezzapachowa).

Na początku jeszcze bez ikonki silnika, potem się pojawiła.

Podłączyłem pod INPE, błędy odczytałem (zamieszczę poniżej) i wykasowałem. Odpalam auto przez 100metrów ok potem znowu to samo.

(Może znowu wyczyścić powietrzem te elektrozawory od vanosa, już przy nowym oleju?)

Dojechałem jakoś do garażu.

Płynu chłodniczego w zbiorniku nie ma w ogóle :-? (dawno tam nie zaglądałem, ale i auto mało w tym roku jeździło, w temp. minusowe w ogóle).

I co teraz robić ? Co to może być ? Sam już nie wiem, może to być przyczyną wszystkich tych problemów?

Dodam, że stary olej był czarny, brak jakichkolwiek kawowych odcieni.

 

Tutaj screen tych błędów z dzisiaj :

http://vpx.pl/i/MFxJO.jpg

 

pozdrawiam

Edytowane przez MARIO11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie myle bo w temacie bmw jestem kiepski.

Ale czy od poczatku swoich problemow tankujesz na tej samej stacji benzynowej?

Moze zalej samochod jakims v-power racing?

Ta ciecz bezwonna wydostajaca sie s rury zalatuje mi slabej jakosci paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec ciag dalszy moich zmagan.

Po wymianie calego softu drgania ustaly ale nadal swieci sie kontrolka silnika. Obecnie moj samochod jest w Aso ponad tydzien i wim ze tym razem uznali ze leje ktorys wtrysk wiec go mymieniaja i cos tam jeszcze ale dowiem sie jak odbiore. Tak na prawde nie mam pojecia czy to jest wlasnie to ale zobaczymy jak odbiore. W aso tez szukaja troche po omacku. Dam znac. Moim zdaniem to moze byc jakas mala pierdola typu czujnik tylko trzeba wiedziec ktory...

 

Pozdrawiam i powodzenia

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario11 a Ty masz jaki silnik 2,5 czy 3.0? I ktory to jest rocznik. Objawy masz bardzo podobne ale jednak delikatnie sie roznia. U mnie zawsze dzialo sie to kolo 2 minut po odpaleniu po staniu kilkugodzinnym i przechodzilo jak samochod zostawialem na jakies 20 min. Scenariusz zawsze byl podobny. Nawet raz udalo mi sie dojechac do aso zeby mogli zobaczyc co to bylo - wtedy wymienili soft. Pomoglo polowicznie co opisalem powyzej

 

Pzd

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :cool2:

U mnie jest 2.5 i rok 2005.

I przeważnie się to działo (ikonka się zapalała i silnik drgał) po wciśnięciu mocniej gazu, ale też nie za każdym razem...

A podczas tego drgania autem, wydech pluł wodą, tak jak cieknie normalnie- przy wprowadzeniu na wyższe obroty.

 

Chyba jeszcze raz się wezmę za czyszczenie tych elektrozaworów vanosa bo wtedy to zrobiłem przy starym oleju jeszcze.

 

I dolałem dzisiaj płynu chłodniczego, będę obserwował - ciekawe czy to ma coś wspólnego z objawami...

Edytowane przez MARIO11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było żadnych innych objawów poza drganiem silnika +lampka i to niezależnie od gazu. Brak dymu czy wydzielin z wydechu, płyny bez zmian.

 

powodzenia

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mario ja tak mialwm ale to byla tylko cewka na 5 garze ,a u ciebie bledy wystepuja na karzdym cylindrze z tego co widzialem ,i ten ubytek w plynie ,moze nastepnym razem jak ci zgasnie wykrec swiece i zobacz czy one nie sa mokre od tego co ci tam cieknie z tego wydechu,moze uszczelka puscila gdzies choc ci tego nie zycze, a olejem sie nie przejmuj bo mi tez pije
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gnombris, błędy teraz nie występują już na cylindrach, jak było za pierwszym razem.

Aktualnie jest to co wrzuciłem w formie screen'a z inpy (związane z vanosem).

Dzięki za odpowiedź.

 

Dostałem kilka cennych rad od Mattiss'a za co dziękuję, posprawdzam to i dam znać tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat drgań i lampki silnika po blisko 2 tygodniach dziś mam odebrać mój samochód z serwisu - ostateczna diagnoza po przeprogramowaniu, wymienieniu wtrysku, wymianie czegoś zwiazanego z vansonem brzmi - przepływomierz

 

mam nadzieje, że to już koniec...

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.