Skocz do zawartości

łopatki przy kierownicy. E92


FilipM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem tu nowy ale juz od dłuższego czasu przeglądam to forum.Przekopałem troche forum ale nie mogłem znaleźć żadnych konkretów na ten temat. Mianowice interesuje mnie doposażenie mojego auta w sportowa kierownice z możliwoscia zmiana biegów za pomocą łopatek przy kierownicy. Mam bmw 320d e92 pre-lci z zwyklą automatyczna skrzynią biegów ,co trzeba zrobić poza zakupem kierownicy z łopatkami żeby ten mechanizm działał jak należy?(wiem ,że ASO nie oferuje możliwosci takiego doposażenia)

 

Z góry dzięki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze pociągnąć kable od skrzyni do kierownicy pod deską

A po co? przecież "skrzynia jest już okablowana" bo drążkiem możemy zmieniać biegi .po dodaniu8 opcji komputer bedzie interpretował syganły z łopatek przekazując do skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda.

 

Żeby to działało trzeba puścić dodatkową wiązkę do Junctionboxa, i zakodować komputer.

Pod kierownicą nie znajdziesz wejść na łopatki bedą tylko na multifunkcję ( to przez nie idzie sygnał ).

 

Do skrzyni się nie ciągnie kabli, bo gdyby kable szły do skrzyni to tryb manualny działał by tylko po przerzuceniu lewarka w lewo, a ma działać cały czas i automatycznie się przełączać.

Ogólnie sprawa nie jest prosta, i nie wielu magików umie to zrobić tak żeby miało to ręce i nogi tak jak w fabryce.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Odgrzewam temat.

1. Czy polecacie jakiś warsztat / osobę w okolicach Warszawy co ogarnie podłączenie manetek bez zbędnego druciarstwa? Auto w opisie, oczywiście automat ;)

2. Czy potrzebne mi są jakieś dodatkowe elementy oprócz kierownicy z łopatkami? Obecnie mam kierownice sportową z multifunkcją a chce zmienić na M pakietową z łopatkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widziałem już to kiedyś. Ale z tego co widzę jest to ster od M3 a w tej co chcę kupić M pakietowej trochę inaczej wyglądają kostki. Koleś w ogóle jakąś kombinacje tam ma :) Wydawało mi się, że to jest kwestia jakieś taśmy i zakodowania kompa.

Ponawiam pytanie czy ktoś w okolicach Warszawy mi to ogarnie i podłączy, żeby wszystko działało. Nie chcę żeby łopatki były tylko dekoracją :)

Zmieniał już ktoś u siebie kierownicę w e9x na taką z łopatkami? Jeśli tak to proszę o podzielenie się doświadczeniami, ewentualnie gdzie / kto mu dobrze zrobił :mrgreen: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widziałem już to kiedyś. Ale z tego co widzę jest to ster od M3 a w tej co chcę kupić M pakietowej trochę inaczej wyglądają kostki. Koleś w ogóle jakąś kombinacje tam ma :) Wydawało mi się, że to jest kwestia jakieś taśmy i zakodowania kompa.

Ponawiam pytanie czy ktoś w okolicach Warszawy mi to ogarnie i podłączy, żeby wszystko działało. Nie chcę żeby łopatki były tylko dekoracją :)

Zmieniał już ktoś u siebie kierownicę w e9x na taką z łopatkami? Jeśli tak to proszę o podzielenie się doświadczeniami, ewentualnie gdzie / kto mu dobrze zrobił :mrgreen: :)

 

klamka zapadła i kierownica już kupiona

http://images40.fotosik.pl/1741/a598123d8d97089b.jpg

 

Ponawiam pytanie o montaż. Polecicie mi jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy, który mi ją porządnie zainstaluje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kierownica założona i prawie wszystko działa. Prawie bo niestety łopatki nie działają :evil: Okazuje się, że w kierownicy LCI inaczej już jest przekazywany sygnał do skrzyni z łopatek. Podłączenie łopatek mam zrobione - wiązka do skrzyni poprowadzona, w kostkach wszystko działa i przy zwieraniu styków do masy skrzynia zmienia biegi. Muszę przełożyć multifunkcję z kierownicy z łopatkami od pre LCI i powinno działać. Aby potwierdzić tą teorię majstra muszę podjechać z którymś z chłopaków z 335i/d pre LCI co mają łopatki i zrobić na chwilę przeszczep kierownicy z ich aut do mojego. Jak będzie zmieniać biegi łopatkami to znaczy, że muszę zakupić sterowanie multifunkcją z pre LCI i znowu kolejne 400 zł do wydania ;( Coś drogo mnie ten mod będzie kosztował, ale cóż trzeba to doprowadzić do końca.

Także ku przestrodze pamiętajcie aby do pre LCI zakładać kierownicę z łopatkami od pre LCI a do LCI od kierownicę z łopatkami LCI. Mixy nie działają o czym nie miałem pojęcia :mad2: Może w tygodniu uda mi się potwierdzić tą teorię jak znajdę uprzejmego i przede wszystkim czasowego królika doświadczalnego, który podjedzie ze mną do majstra.

PS. Nic nie trzeba kodować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica założona i prawie wszystko działa. Prawie bo niestety łopatki nie działają :evil: Okazuje się, że w kierownicy LCI inaczej już jest przekazywany sygnał do skrzyni z łopatek. Podłączenie łopatek mam zrobione - wiązka do skrzyni poprowadzona, w kostkach wszystko działa i przy zwieraniu styków do masy skrzynia zmienia biegi. Muszę przełożyć multifunkcję z kierownicy z łopatkami od pre LCI i powinno działać. Aby potwierdzić tą teorię majstra muszę podjechać z którymś z chłopaków z 335i/d pre LCI co mają łopatki i zrobić na chwilę przeszczep kierownicy z ich aut do mojego. Jak będzie zmieniać biegi łopatkami to znaczy, że muszę zakupić sterowanie multifunkcją z pre LCI i znowu kolejne 400 zł do wydania ;( Coś drogo mnie ten mod będzie kosztował, ale cóż trzeba to doprowadzić do końca.

Także ku przestrodze pamiętajcie aby do pre LCI zakładać kierownicę z łopatkami od pre LCI a do LCI od kierownicę z łopatkami LCI. Mixy nie działają o czym nie miałem pojęcia :mad2: Może w tygodniu uda mi się potwierdzić tą teorię jak znajdę uprzejmego i przede wszystkim czasowego królika doświadczalnego, który podjedzie ze mną do majstra.

PS. Nic nie trzeba kodować

 

Teoria majstra się potwierdziła po przełożeniu kierownicy z łoptkami z przed liftu wszystko działa i zmienia biegi. Jednak po 09.2008 była zmiana sterowania łopatkami. No cóż trzeba wymienić przyciski sterowania wielofunkcją na te od kierownicy z łopatkami z pre LCI w moim przypadku. Same łopatki są takie same w obu kierownicach

 

PS. Dzięki Michał za dobre chęci ale akurat majster miał dawcę na warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe... W e60 z lci pasuje do pre lci.

 

a w e9x nie. Zostało to dzisiaj sprawdzone na dwóch kierownicach LCI i pre LCI. Jak sobie wejdziesz w części to zwróć uwagę na to, że są dwa rodzaje przycisków do multifuncji z łoptkami do 09.2008 i po 09.2008. Odnosi się to tylko do łopatek bo wszystkie funkcje z przycisków działają. Zmieniło się tylko sterowanie skrzyni biegów z łopatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny ten mod :cool2: ile Cie to wyniosło ?

kurde ale kiery LCI były / są jeszcze z takimi innymi łopatkami jak na tej fotce - one sa chyba nowsze

http://imageshack.us/a/img812/3859/26365975063.jpg

 

na allegro też są takie ale na kierownicy nie ma już tego karbowania skóry

http://allegro.pl/idealna-kierownica-bmw-e90-e92-e93-m3-lopatki-361-i2647327724.html

http://allegro.pl/kierownica-skora-bmw-e90-e92-e93-m3-lopatki-353-i2588929983.html

czy ktoś wie jaki ma nr katalogowy kiera z nowymi łopatkai i kabrowaniem jak na focie wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny ten mod :cool2: ile Cie to wyniosło ?

na allegro też są takie ale na kierownicy nie ma już tego karbowania skóry

http://allegro.pl/idealna-kierownica-bmw-e90-e92-e93-m3-lopatki-361-i2647327724.html

http://allegro.pl/kierownica-skora-bmw-e90-e92-e93-m3-lopatki-353-i2588929983.html

 

1. W sumie się zamknę w ok. 2100 zł. Gdybym nie musiał dokupić przycisków multifuncji to 1700 zł. Może do czwartku się wyrobię żeby wszystko już działało.

2. Te z Allegro to są od M ki dlatego nie ma karbowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę już dzisiaj stwierdzić, że instalacja kierownicy m pakietowej z łopatkami została zakończona sukcesem. Majster wymienił mi przyciski od multifunckji w kierownicy na nowe od mojego rocznika, kupione w ASO i wsio hula.

Także jak ktoś z Wawy chce doposażyć swój automat w łopatki to pan Krzysztof Seweryn z Auto Sew wam to ogranie. Może tanio nie jest ale za to wszystko działa i zrobione porządnie (facet uczciwy, nie ściemnia i nie zbywa byle kitem - tak jak się z nim dogadacie to tak będzie. Jedyna wada to, że długo trzeba czekać na termin montażu ale to dlatego, że wszystko robi sam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie bo bede za 2 tygodnie u siebie montował kierownice z manetkami w e63 tylko moje pytanie jest takie .... Ja mam 2004 rok mojej 645 i czy bedzie pasowała kierownica z roku 2006 wyglada tak samo tylko łopatki troszke lepiej wygladaja w tej poliftowej , lub jak mozna to sprawdzic ??

Panie Władzo jechałem szybko gdyż................poprostu lubie zapi....alać


http://images45.fotosik.pl/1795/d7228bb9e9fd6984m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.