Skocz do zawartości

320d M47TU2 vs N47


jarek_135

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie mogę znaleść jakiś lepszych informacji o silnikach, a może jakiś forumowicz podzieli się wiedzą.

 

M47TU2 ( 122KM i 163KM )

Silnik z blokiem źeliwnym, nowsza wersja M47 ze starszych BMW. Dostępne od początku produkcji e90 do 2.2007 ( według real.oem ) wyłącznie, do 9.2007 razem z N47.

1. Silnik wyposażony w turbosprężarkę Mitsubishi, która steruje VGT elektronicznie. Według wielu turbina nie nadaje się do regeneracji, kilka osób narzekało na nie po takim zabiegu,

2. W silniku tym ponadto lubi paść koło pasowe, które też tanie nie jest,

3. Auta użytkowane w mieście mniewają problemy z DPF,

4. Klapki w kolektorze dolotowym.

 

N47 ( 143KM, EB163KM, 177KM, 184KM )

Silniki nowszej konstrukcji, wykonany całkowicie z aluminim w E90 wprowadzane od 3.2007r ( według real.oem ), od 10.2007 występował już tylko w sprzedaży bez M47. Silnik jest całkowicie innej konstrukcji, rozrząd przeniesiony na stronę skrzyni biegów.

1. Problemy z rozrządzem, ponoć nieustanne,

2. Klapki w kolektorze dolotowym,

3. Poprawione, inne, niż w starszym M47 koła pasowe, ale wciąż awaryjne.

 

Czy ktoś poprawi moje spostrzeżenia, coś dopisze o tych silnikach!?

 

M47:

Czy w M47 występują jakieś inne turbosprężarki? Czy tą Mitsubishi można w jakiś prosty sposób zamienić - inną, mniej problematyczną?

Spostrzeżenia ludzi po wycięciu DPF mechanicznie i następnie w sterowniku ( pozostawmy w tym topicu kwestię, że jeśli DPF jest ok, to się go nie wycina, oraz niską jego awaryjność przy użytkowaniu auta poza miastem )?

Wycięcie klapek to już dość powszechna operacja... ( opisywał to kolega Roger-Nysa: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225&start=0 )

 

N47:

Czy naprawa tego rozrządu jest trwałym zabiegiem, sam rozrząd ponoć pada ( chodź nie zawsze! ) bardzo szybko, koszt dość spory.

Jak wygląda kwestia turbisprężarki w N47, jest równie problematyczna, co w M47, jakiej jest firmy i czy można ją regenerować!?

Czy z klapkami w kolektorze dolotowym można sobie tak samo radzić, jak w starszym M47, czy tutaj sprawa wygląda inaczej?

Jak wygląda sprawa z DPF, konstrukcja, problemy się coś zmieniły, zmniejszyły?

 

Ogólne opinie ludzi po użytkowaniu M47 i N47?

 

Moim zdaniem silniki bardzo ciekawe, nawet w serii względem konkurencji gwarantują bardzo dobre osiągi, a po chipie osiągi podobne do słabszych wersji 330d. Dodatkowo, co jest bardzo ważne, masa auta zostaje na poziomie 320d.

 

Tagi:

M47 M47N2 M47TU2 M47D18 M47D20 N47 N47D20 320D 318D turbina turbosprężarka dpf koło pasowe rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co mi wiadomo to problemy z rozrządem w N47 były na początku produkcji, a bynajmniej nikt bardzo na tym forum na to nie narzeka.

 

A kto ci powiedział, że w M47 jest "problematyczna" sprężarka. Wg mnie Dwumasa, turbina i wiele innych podzespołów pada z winy użytkowników, którzy nie wiedzą jak się z tym sprzętem obchodzić.

 

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. lub po prostu ma paść i tyle, bo co innego w silnikach diesla ma padać? To są typowe usterki turbodiesli czy to BMW czy Audi czy inne marki, wszystko zależy tylko od użytkownika auta i od egzemplarza jaki nabyliśmy.

 

Mój motor: M47N2

 

Moje Turbo pompowało 217 kkm i padło - gdyby nie coś co rozpieprzyło wpadając do środka, podejrzewam, że dalej by pompowało. Zostało zregenerowane i ma się dobrze. Kwestia tego jak zostało zregenerowane i czym.. :) Turbo Garreta jest o wiele gorsze aniżeli Mitsubishi.

 

Klapki mam i nie zamierzam ich wycinać.

Sprzęgło działa bez zarzutu a już prawie 220kkm, dwumas się nie odzywa.

DPF też jest sprawny, a jeżdżę głównie po mieście, trasy raz na czas, czasami więcej czasami mniej.

 

Także właściwie u każdego dzieje się coś innego, wszystko zależy od tego jak wspomniałem wcześniej. Nie ma co uogólniać. Są newralgiczne punkty w naszych autach i prędzej czy później przyjdzie stawić im czoła :) :cool2:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to problemy z rozrządem w N47 były na początku produkcji, a bynajmniej nikt bardzo na tym forum na to nie narzeka.

 

Problemy z rozrządem w N47 dotyczą również samochodów z 2010 roku. Pojawiają się względnie szybko - np po 15 tys km.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

E no cruz to polecaiełeś teraz ;) W autach z 2010 to już siędzieje sporadycznie, cyrki są przed 2010, ja mam 2008 i od kiedy go mam ( 2009 rok i 34tys przebiegu) rozrząd już hałasował , hałasuje nadal i nic sięw tej kwestii nie zmienia, ale jakośnie boję się że padnie ;) Prawda jest taka że głośno go słychać bo jest nieosłonięty i nie wygłuszony pod maską tylko na legalu z tyłu bez żadnego wygłuszenia. Moim zdaniem nie ma się czego bać, ot jak powiedział serwis we Wrocku i w Gorlitz - taka jego uroda i tyle ;)

 

Do wan n47 dolicz jeszcze wibracje ( wieksze niż w m47 ) wystepują na drążku, na budzie, na kierownicy - różnie u każdego praktycznie inaczej lae każdne n47 przed 2010 mocno wibruje , nawet w f10 są wibracje na fotelu kierze i gałce :mad2: , dodatkowo silnuik chodzi na zewnątrz głośniej niż m47 ale w środku podczas jazdy jest cichszy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim samochodzie znajduje się silnik M47N2 (163KM bez DPF) i od maja zeszłego roku wymieniłem z poważniejszych rzeczy (odpukać) zaledwie kolektor ssący z powodu wycieku. Niestety przebieg (obecnie 162tys) robi swoje i raczej każdy czy to M47 czy N47 silnik czeka wymiana kolektora.. Kupując auto celowałem umyślnie w konstrukcje M47 bez dpf ze względu na wiele wiele pozytywnych opinii.. Zatem w tym przedziale wiekowym auta (2005-07) polecam ten silnik jako użytkownik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam N47 od roku,zrobilem 25kkm i narazie (odpukac :) ) wymienilm tylko kolektor ssacy bo klapki sie zaciely przy 155kkm (naszczescie sie nie urwaly ).Serwis zaleca wymiane przy 150kkm. Rozrzad... :?: :?: moze i go slychac tylko nie wiem czy to dokladnie to :) tak jakby dwie podkladki na sobie lezaly luzem i przy drobnym ruchu wydobywaly dzwiek... . Co do dpfa narazie nic mi nie wiadomo,nawet nie wiem jak wyglada. Wiem tylko tyle ze gdy jezdze w poblizu robiac krotkie trasy to samochod staje sie mulowaty,ale wystarczy raz w miesiacu przejechac sie do szkoly szybciej (160-170) i inne auto,jak mnie zatrzymaja powiem ze tak trzeba bo dpf sie wypala :D. Denerwuja mnie jeszcze gumy w drzwiach ktore trzeszcza. Auto fajne:) jak sie zastanawiasz nad kupnem to warto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamiloo98:

"Problematyczna" napisałem w sensie regeneracji....

 

Przypadek, który opisał EXide jak dla mnie nie zalicza się do awarii. To nie wina auta, że ciało obce dostaje się do turbiny. No chyba, że urwałoby sie coś, albo filtr powietrza byłby taki gówniany, ale tu nie o to chodzi. Jednak Exide mógłbyś napisać coś więcej, co dokładnie zregenerowałeś, gdzie i jakie odczucia? Każde turbo da się ( w e90 320d ) zregenerować, czy są jakieś wyjątki?

Czemu uważasz, że ta turbina Garreta jest o wiele gorsza od Mitsubishi?

 

Nie chodzi mi wcale, żeby pokazywać, jak 320d jest awaryjne, albo też nie. Chodzi mi bardziej aby podsumować i ewentualnie jeszcze czegoś dowiedzieć się o tych silnikach. A skorzysta na tym jeszcze nie jeden użytkownik, jak bedzie wszystko w jednym miejscu...

 

Co do tego rozrządu w n47:

Czy każdy to określa na takiej zasadzie, że zjawisko tylko występuje, ale jest niegroźne? Czy ktoś słyszał, zna jakąś osobę, której ten rozrząd pękł lub przeskoczył? I jeszcze takie pytanie, bo sam nie miałem przyjemności, to ten łańcuch słychać tylko, jak się człowiek ( zdrowy ) wsłucha lub zwróci na to uwagę? Czy jest to na tyle słyszalne, że może irytować przy codziennej jeździe?

 

Dziqsek:

Jaki masz przebieg obecnie?

 

PabloM:

Wątpię, abyś się tak wtedy cieszył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Mam 95 tys okolo , za pol roku lub rok idzie na handel bo sie z wozkiem niemieszcze :mrgreen: rozdzar slychac tylko na zewnatrz ( przynajmniej u mnie) w srodku nawet jak sie wsluchuje to nie slysze go tylko klekot :norty: a na zewnatrz to jest taki odglos szurania, cos jak by rolka lub pasek, nikt komu o tym nie mowilem nie zwrocil uwagi :wink:

 

I znam dwa przypadki strzelenia rozrzadu, jeden w f10 mojego kuzyna przy 7 tys km, drugi u znajomego przy 260 tys wiec nie ma reguly, moj jezeli jeszcze nie strzelil to do 200.000 spokojniepojezdzi

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 przebieg 189.000 :mrgreen: ...

 

powiem tak - rano jak odpalę to koła pasowe/paski popiskują sobie minutę, turbo na razie gwiżdże, klapki nie wiem, pewnie są :P a jak gaszę to tak z jedną sekundę coś zagruchocze - ale wszystko działa i auto jeździ więc nie panikuję :mrgreen: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ponad 200K nalatane, przesiadłem sie z C4 a to dopiero było awaryjne auto... :lol:

Po ponad 50K użytkowania nie zauważyłem nic niepokojącego, auto stało na największych mrozach i odpalało z dotyku, podczas gdy sąsiedzi rozpalali ogniska pod swoimi audicami i merolami ;)

Jedyny niepokojący syndrom to lekkie drgania silnika na postoju przy załączonym napędzie (automat) ale dzieje się tak odkąd sięgam pamięcią... i w zasadzie tylko to wstrzymuje mnie przed zawirusowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem nowym uzytkownikiem tego forum a to dlatego ze zakupilismy z dziewczyna BMW e90 318d zaje...sty :) ALE po dwoch tygodniach zerwał sie łańcuch rozrządu :(

Autko ma 150000km z 2007r jest w bardzo dobrym stanie i tu taka przykra niespodzianka... co ciekawego mozecie na ten temat powiedziec?

czy juz komus przydarzyla sie taka sytuacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym uzytkownikiem tego forum a to dlatego ze zakupilismy z dziewczyna BMW e90 318d zaje...sty :) ALE po dwoch tygodniach zerwał sie łańcuch rozrządu :(

Autko ma 150000km z 2007r jest w bardzo dobrym stanie i tu taka przykra niespodzianka... co ciekawego mozecie na ten temat powiedziec?

czy juz komus przydarzyla sie taka sytuacja?

A jaki to silnik? Jaki miesiąc produkcji?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym uzytkownikiem tego forum a to dlatego ze zakupilismy z dziewczyna BMW e90 318d zaje...sty :) ALE po dwoch tygodniach zerwał sie łańcuch rozrządu :(

Autko ma 150000km z 2007r jest w bardzo dobrym stanie i tu taka przykra niespodzianka... co ciekawego mozecie na ten temat powiedziec?

czy juz komus przydarzyla sie taka sytuacja?

A jaki to silnik? Jaki miesiąc produkcji?

 

Czyżby propaganda, żeby zacząć grupowy zakup rozrządów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie jestem użytkownikiem Bmw, ale w przyszłym tygodniu jadę oglądać e90 320d z silnikiem n47. Auto jest z czerwca 2008, od pierwszego właściciela, cały czas serwisowane w ASO, z przebiegiem nie spełna 80 tys. km. Jedyne czego się obawiam to tego rozrządu. Do tej pory ani właściciel ani serwis BMW nie zauważył nic nie niepokojącego.

 

Czy oprócz metalicznego dźwięku jest jakaś inna możliwość zdiagnozowania, że coś jest nie tak z rozrządem?

Nie chciałbym skończyć tak jak kolega wyżej. Jak się zerwie łańcuch to do wymiany jest cały sinik? Ile kosztuje wymiana rozrządu (pozbawionego wad)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jak ktos ma pecha to i w drewnianym kosciele ceglowka w dynie dostanie. Mi rozrzad halasuje od przebiegu 30 tys km teraz mam 96 tys i nic nie wskazuje na to ze moglby sie zerwac poza tym zakup silnika wyjdzie taniej niz naprawa rozrzadu za 3 tys kupisz silnik bez osprzetu i tyle

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód na pewno już po gwarancji jeżeli masz takie podejście, ps.ciekawe czy efekt szarpania silnika na 1biegu przy ruszaniu który opisano w poście jest podobny do m47 za który obwiniany jest CDV

viewtopic.php?f=164&t=118390&start=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w E60 dosyć mocno rzęzi rozrząd ale jeżdżę przebieg 130 tys km 2.0d 177 km + chip rzęzi już od chyba 80 tys :) lecz u mnie bardziej przy odpaleniu słychać ten łańcuch i na wolnych obrotach pózniej jakoś staje się mnie słyszalny

w e90 mam 74 tys przejechane i jak narazie silnik chodzi jak w nówce z salonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie tez przy odpalaniu na zimno i na jalowym ale z zewnatrz tylko to slychac, jak polece dluzsza trase i przadnie go rozgrzeje to nie slychac rzerzeznia. Dziene to jest ale ja tam sie nie przejmuje sa wieksze zmartwienia w zyciu :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.