Skocz do zawartości

BMW e90 320D 163 ps. Mój temat z moimi pytaniami itp :)


wyspiarz.wolin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

od paru ładnych dni przeglądam forum i czytam czytam czytam, i nie mogę się wszystkiego doczytać :)

 

Postanowiłem założyć sobie taki mój temat gdzie ja konkretnie będę starał się zadać jakieś pytanie i liczyć na łaskę czytających który mam nadzieję mi odpiszą ewentualnie podadzą link do tematu na forum, bo sam szukam i nie koniecznie mi to wychodzi. ( dziwne te szukajki forumowe no ale nie ważne :) )

 

 

Kupiłem sobie pierwszą BMW i jest to model E90 w 2 litrowym dizlu z końca 2005roku.

 

Wymieniłem na świeżo olej Castrola edge sport 0W40 ten z normą LL04 czy jakoś tak ( też to wyczytałem na forum i w specyfikacji bmw )

Zmieniłem oba paski filtry hamulce przód na nacinane ATE, jeszcze filtr do kabiny i paliwa muszę zamówić i zmienić i powiedzmy wsio z takich podstaw które zawsze robię przy kupnie auta będzie zrobione.

 

to są dane z VIN

 

Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAVC31070PY52010

Kod typu VC31

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E90 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M47/T2

Pojemność skokowa 2.00

Moc 120

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor MONACOBLAU METALLIC (A35)

Tapicerka STOFF FLUID/GRAU 60 (ALAD)

Data prod. 2005-08-16

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2BHA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 156 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 156

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S880A ENGLISCH / BORDLITERATUR Bordliteratur englisch

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Listwy wewnętrzne tytanowe matowe

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Mam pierwsze pytanie.

 

Chodzi mi o interfejs diagnostyczny do BMW na allegro można kupić takie w granicy 50-100zł, i moje pytanie KTÓRY kupić i czy te 50-100zł to nie jakaś lipa ?? czy jak najbardziej są ok, żeby sobie zresetować hamulce olej itp. coś poszukałem po forum ale raczej co kto robił, były linki do allegro ale wszystkie nie aktywne więc też ciężko mi sprawdzić czego dotyczył temat.

 

pytanie nr 2.

 

Filtr cząstek stałych po vinie nie widzę, żeby on był, czy jest SZANSA, że go tam rzeczywiście nie ma, jak jednak jest ( musiał bym do mechanika mojego podjechać na oględziny, choć mogłem to zrobić jak sprawdzał jego stan przed kupnem no ale nie ważne ). To jak i gdzie go serwisować/sprawdzić itp. ??

 

 

Na co jeszcze zwrócić uwagę w takich podstawowych eksploatacyjnych rzeczach ??, auto generalnie jest w świetnym stanie jeździ świetnie nic nie puka stuka prowadzi się wręcz jak marzenie.

 

mam nadzieję, że nie będzie zaraz głupich docinek odnośnie "poszukaj sobie na forum" itp. Szukałem i dalej mam wątpliwości no albo mi to wyszukiwanie po prostu nie idzie.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to twój temat to nie wiem czy wogóle mogę się w tym mniejscu wypowiadać, prawdą jest, że wszystko o co pytasz jest na forum i to bardzo szeroko opisane naprawdę wystarczy poświęcić trochę czasu na wyszukanie tematu i wcale nie jest to trudne bo szukajki działają b.dobrze - miom zdaniem jesteś trochę leniwy ale mimo wszystko trochę ci podpowiem:

Do kasowania inspekcji nie potrzebujesz kabla możesz to zrobić w ten sposób

Ja kupiłem sobie taki do 100 zł i do diagnostyki wystarcza...

Co do DPF to sobie :search:

arti200. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem o DPF także i jakoś znalazłem... poza tym jak Ci szukajka nie działa to po prostu przejrzyj forum łopatologicznie. Ewentualnie spróbuj normalnie przez google - też pomaga.

Po VIN'ie nie sprawdzisz czy masz DPF, tam jest wyposażenie samochodu a nie wymienione części jakie ma a jakich nie ma.

Skoro już piszę posta to Ci pomogę - najprościej jest zobaczyć, czy masz prostą rurkę wydechową czy skierowaną lekko w dół. Jak prosta - jest DPF. Poza tym w środku jest czyściutka końcówka wydechu. Będzie ładna srebrna, a nie czarna i okopcona. Nie musisz jechać na kanał czy podnośnik, żeby to sprawdzić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no szukajka może i działa ale jak wpisałem DPF E90 to mi wyskoczyło 37STRON postów i tematów, przeglądam to i większość to przepychanki nad wyższością beznyny nad dizlem i odwrotnie, albo jedni sa za posiadaniem inni przeciw, albo go wyciąć albo coś innego :). Jesteście dłużej na forum liczyłem raczej na to że ktoś mniej więcej ogarnia te tematy i chociaż podeśle linka do tematu gdzie jest coś co odpowie mi na pytania, dużo łatwiej i przynajmniej znaleźć odpowiedź w konkretnym temacie niż wertować 37 stron tematów i czytać w 80% ZA i PRZECIW DPF :)

 

 

radek dzięki zobaczę to ale przy koncówce w środku widać było sadzę więc wniosek z tego, że może nie być tego filtra ?

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej - prosto rurka to DPF , w dół to brak DPF-u - no chyba ,że ktoś go wyciął.

 

1. ja bym jeszcze klimę napełnił od nowa i sprawdził szczelność , zawsze to robię po zakupie i zawsze po Niemcach jest prawie pusta- oni chyba tego nigdy nie robią .

 

2. ile Cię wyszły paski klinowe z robotą i czy są 2 cz 1 ?

3. może jeszcze pompę wody bym wymienił, ale nie wiem gdzie jest czy pod klinowym czy łańcuchem rozrządu .

4. zobacz także jaką masz temp silnika bo ja od niewiadomo jak dawna jeździłem na zepsutych termostatach zanim się połapałem ,że silnik niedogrzany - a to prawie norma w e9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak

 

paski są 2, nie pamietam dokładnie napewno są continentala ponoć jedne znaj jak do tego tego silnika, koszt pasków nie pamiętam dokładnie jedne był koło 100 czy 110 a drugi koło 65 zł.

 

Co do robocizny ja mam swojego znajomego mechanika mega ogarniętego we wszelką mechanikę samochodową od zmiany olejów do SWAPów włącznie i to jedyny gość w okolicy który nigdy nie poleciał ze mną i rodziną w kulki i jako jedyny znajdywał szybko i sprawnie usterki gdzie inni wymyślali cuda wianki :). robota za te 2 paski + zmiana oleju z filtrami i hamulcy z przodu była wg mnie symboliczna bo za wszystko wziął jak odemnie 150zł. Fakt faktem cała rodzina u niego robi auta + ojciec lekarz wiec jak coś potrzebuje ze spraw medycznych to też ma praktycznie od ręki.

 

Co do klimy przy okazji podjadę ale chłodzi STRASZNIE mocno więc raczej jest ok, fakt faktem usługa nie droga to przy okazji podjadę i może niech po prostu rzeczywiście przeczyszczą i nabiją na nowo. Pompa wody też pojadę niech rzuci okiem.

 

kolega ze sklepu już dzwonił i czeka na mnie już filtr do kabiny boscha węglowy cena 100zł z groszem za wymianę to pewnie mnie nawet nie policzy ten mechanik albo powie daj 10 na piwo :).

 

 

Co do lenistwa, nie chce mi się za dużo pisać czy mam lenia czy nie, sporo rzeczy też znalazłem stad póki co tylko te 2 rzeczy mnie intrygowały. I założyłem też 1 temat więc specjalnie nie śmiecę po 10 wątkach.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem o DPF także i jakoś znalazłem... poza tym jak Ci szukajka nie działa to po prostu przejrzyj forum łopatologicznie. Ewentualnie spróbuj normalnie przez google - też pomaga.

Po VIN'ie nie sprawdzisz czy masz DPF, tam jest wyposażenie samochodu a nie wymienione części jakie ma a jakich nie ma.

Skoro już piszę posta to Ci pomogę - najprościej jest zobaczyć, czy masz prostą rurkę wydechową czy skierowaną lekko w dół. Jak prosta - jest DPF. Poza tym w środku jest czyściutka końcówka wydechu. Będzie ładna srebrna, a nie czarna i okopcona. Nie musisz jechać na kanał czy podnośnik, żeby to sprawdzić :wink:

hey

akurat po vinie sprawdzi sie czy jest dpf

Jesli jest on fizycznie w aucie to przy rozkodowaniu vinu napewno bedzie pozacja dpf-u mnie wyglada to tak ;S200A DIESELPARTIKELFILTER Filtr cząstek stałych ,a jesli nie to znaczy ze go nie masz ;)

 

http://www.motostat.pl/user_images/47704/icon1.png

Edytowane przez kota
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie patrzyłem po innych rozkodowanych vinach i były tam właśnie pozycje z opisanym filtrem, u mnie brak stąd pytanie.

 

Rura wydechowa jest jak wcześniej pisałem lekko owalna, skierowana do dołu i jest okopcona więc raczej na 99% brak jest na tego dziadostwa :)

 

Pytanko o interfejs

 

który kupić

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=e90+interfejs&category=0&sg=0

 

 

chodzi mi o kasowanie wszelkich ewentualnych błędów, inspekcji hamulców itp itd. interesuje mnie sprawdzony który ktoś ma i używa bądź miał styczność i może polecić.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde zamówiłem tego :)

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-obd2-inpa-polska-e46-e90-e39-e60-dis-i2425000304.html

 

bo nikt nie odpisywał a tego w poprzedniej aukcji zeszło DUŻO więc tym się zasugerowałem :)

 

Z tym też w razie W jesteś w stanie mi pomóc ?.

 

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jest z konca 2005 :) więc się załapie :)

 

zamówiłem to w piątek a muszę zdjąć błąd poduszek i napinacza lewego fotela bo na myjni mi zahaczyli o wiązkę i błąd wywaliło, kostki rozpiąłem i spiąłem od nowa no ale bez kompa się nie obejdzie :).

 

 

może od razu spytam od jakiegoś czasu pokazuje mi kontrolka oleju od niskiego stanu na przełomie 350km ( czyli w tym przypadku dwóch tras zapaliła się 2 razy, po raz na trasę ).

 

Stan oleju jest ok, po zgaszeniu auta i odpaleniu błąd znika, po wystudzeniu auta poziom oleju na bagnecie jest idealny wręcz czy zdiagnozuje tym czy ewentualnie czujnik jest walnięty ??

 

 

pzdr.Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie pod temat.

 

Zamówiłem sobie cos takiego:

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-usb-1996-06-inpa-pl-i2403725319.html

 

Nastepnie sprzedajacy poinformował mnie ze do bmw e90 2006 rok nie bedzie pasował ten fejs, poniewaz musi byc za 199 zł na lini CAN. Myslalem ze od 2007 musibyc na tej lini?

 

Mam ten sam problem kolego. Jechałem w deszcz. Wysiadlem na stacji. Wsiadlem do samochodu i zapalila mi sie poducha i pasy. Ciezko sie dostac do tych kostek pod fotelem?

 

Jak to jest?

Edytowane przez milinet2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie pod temat.

 

Zamówiłem sobie cos takiego:

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-usb-1996-06-inpa-pl-i2403725319.html

 

Nastepnie sprzedajacy poinformował mnie ze do bmw e90 2006 rok nie bedzie pasował ten fejs, poniewaz musi byc za 199 zł na lini CAN. Myslalem ze od 2007 musibyc na tej lini?

 

Jak to jest?

 

zmiana na OBDII jest od marca 2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej do kostek pod fotelem jest łątwy dostęp, jest taka żółta głowna co łączy cały fotel z autem, żeby ją rozpiąć trzeba pociągnać taki czarny " zasówak" i kostka się rozepnie jak ją wepniesz to on sam się zasunie blokując kostkę w kostkę :).

 

Sorry, że tak chaotycznie piszę ale nie znam fachowej terminologii :) fakt faktem łatwo to wymacać i rozpiąć :), mi to zajęło ze 2 minut góra więc myślę, że sobie poradzisz.

 

 

ps. Co do czujnika oleju to mówisz, że raczej walnięty :) no nic poczekam dziś powinien dojść ten interfejs ( o ile wysłali w piątek o normalnej porze ) jak nie to pewno jutro.

 

Capaz możesz mi podać jakiś nr telefonu na PW ??

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że masz dziurę w podłodze i ci po kostkach chlapie :).

 

 

a tak na poważnie może mata jest gdzieś przerwana już i od wibracji styka nie styka cos w niej i wywala błąd, zobacz te wtyczki i skasuj jak wróci to raczej mata spierdzielona.

 

 

mi jak ostatnio 2x sie konttolka oleju zapaliła od stanu tak teraz od tamtego czasu zrobiłem ze 120-150km nie zapaliła się ani razu a oleju nie dolałem nic.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tą główną żółtą rozpinasz po przez pociągnięcie takiej czarnej poprzecznej zasuwki.

 

te 3 małe kosteczki jak złapiesz od tyłu od strony kabli to trzeba delikatnie scisnąć w 1 miejscu żeby bolec kontrujący wszedł do środka i nie kontrował tego w mocowaniu no i wyszarpać potem je trochę ciężko schodzą no ale schodzą :) no i tyle :). ale on tam TAK siedzą, że raczej szansa że tam coś nie styka jest praktycznie żadna.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.