Skocz do zawartości

E90 - 320d - Problem ze wspomaganiem


maxt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów,

Od piątku po kilku miesiącach szukania jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 320d E90 z roku 2008.

Niestety szczęście trochę kuleje a mianowicie podczas jazdy od czasu do czasu wyskakuje mi pomarańczowa kontrolka z kierownicą i wykrzyknikiem + niesympatyczny dźwięk informujący o problemie.

Autko działa prawidłowo do momentu wyłączenia silnika - po ponownym uruchomieniu wspomaganie jest wyłączone :(

Włącza się ponownie losowo :) czyli nie pomaga zamknięcie i ponowne otwarcie i tego typu manewry. Co jest ciekawe 2 razy załączyło mi się jak zdjąłem plastik zakrywający pojemnik z płynem hamulcowym :/ Byłem u dwóch mechaników i żaden z nich nie był w stanie podłączyć się i sprawdzić co to za błąd.

 

Z informacji od sprzedawcy wynika że silnik był czyszczony po sprowadzeniu i wcześniej nie mieli takich problemów. Może wilgoć lub coś w tym stylu.

Ktoś może spotkał się już z takim problemem ?

 

Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś coś wie lub ewentualnie kto w okolicach Katowic mógłby mi pomóc.

 

poniżej dane z VIN i tak przy okazji - jest w tym silniku filtr cząstek stałych bo nie widzę go na VINie:

 

ane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAVG91040E101580

Kod typu VG91

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E90 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER DAKOTA/BEIGE (LCB4)

Data prod. 2008-05-08

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2BHA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 156 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 156

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE Złącze USB-/Audio

P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S843A MOTORAUSLEGUNG Redukcja mocy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Wersja językowa, niderlandzki

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Numer podwozia widoczny od zewnątrz

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Opcji masz kilka tym bardziej że zapewne masz już wspomaganie elektryczne :)

 

1. Mała ilość płynu lub jest już mocno zużyty

2. Błąd w oprogramowaniu ( na Śląsku powinieneś kogośznależć kto Ci to zdiagnozuje i ewentualnie odświeży soft)

3. Kabelki masz przetarte lub sprawdź czy na dole koło silnika ( tak bardziej od przodu przy samej płycie ochraniającej) nie masz jakiegoś wycieku

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde byłem u trzech majstrów i żaden nie może podłączyć się aby zdiagnozować problem :mad2:

nic - szukam dalej :(

 

A co do tego filtra cząstek stałych - czy po rozkodowanym VINie można wywnioskować czy jest czy go nie ma ?

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde byłem u trzech majstrów i żaden nie może podłączyć się aby zdiagnozować problem :mad2:

nic - szukam dalej :(

 

A co do tego filtra cząstek stałych - czy po rozkodowanym VINie można wywnioskować czy jest czy go nie ma ?

 

pozdrawiam,

 

palec w rure wydechową i już wiesz czy masz lekko ubrudzony czy czarny od sadzy - i wszystko jasne

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich forumowiczów,

mam podobny problem ze wspomaganiem elektrycznym. Wczoraj po włączeniu silnika zapaliła się ta żółta kierownica z wykrzyknikiem i wspomagania brak. Kolega magik po podłączeniu komputera zdiagnozował błąd czujnika - na zdjęciu wskazany gdzieś na kolumnie kierownicy lub maglownicy - trudno mi było określić bo zdjęcie chyba od spodu zrobione. Jakiś tydzień wcześniej był myty silnik i zastanawiam się czy to nie ma z tym związku. Czy taki czujnik można wymienić? bo nie udało mi się nigdzie znaleźć takiej części.

 

E90, 2008r, 177km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

U mnie tez wystepuje ten problem co jakis czas. Zauważyłem że dzieje sie to jak jest cieplo. Jeden magik powiedział mi ze za to może odpowiadać slaby akumulator (wkluczylem to) lub jakis licznik odblokowan i zabpokowan kierownicy i trzeba go skasować ale niestety miałem dostęp do komputera solus pro a na tamtym sprzecie nie moglem tego zrobić.

Ja też jestem ze ślaska jakbyscie mieli jakieś informacje co to jest i jak to usunąć to piszcie na pw bo mi tes bardzo zależy zeby cos z tym po działać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Takiego poślizgu w odpowiedźi chyba nikt nie ma :)

 

Samochód już sprzedałem ale problem rozwiązałem na początku. W moim przypadku była uszkodzoan jakaś wtyczka łącząca - nie pamiętam już dokładnie jak się nazywała ale umiejscowiona jest z przodu silnika na samym dole (o ile dobrze pamiętam). Kosztowało mnie to 50 zł + 30 diagnostyka.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.