Skocz do zawartości

E90 naprawa po wystrzeleniu poduszki


cezzar1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To mój drugi post na forum, w pierwszym się przywitałem.

Przymierzam się powoli do E90 kombi, automat 2.0d. Nie miałem wcześniej prawie żadnego bliższego kontaktu z tą marką, dlatego moja wiedza techniczna o BMW jest zerowa-proszę więc o wyrozumiałość.

Znalazłem auto nieznacznie uszkodzone z przodu ale do tego stopnia, że jest wystrzelony airbag kierowcy tylko. Sprzedający mówi, że nie można auta odpalić-wyczytałem na forum, że jest jakaś klema pirotechniczna odcinające zasilanie. Nie wiem czy napinacz pasa został wyzwolony.

Prosiłbym Was o informację co trzeba zrobić aby przywrócić zasilanie i układ airbag do stanu używalności i o oszacowanie kosztów naprawy na częściach używanych. Jest jakiś sposób aby silnik odpalić u sprzedającego? Nie chciałbym kupować w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic wielkiego ze zdjęć nie wynika, ale nie ma tego najważniejszego - pod maską

Tak jak piszą koledzy: poducha, klema i napinacz na 100% do wymiany.

Maska, lampa zderzak i pewnie pas przedni też będzie do wymiany.

Cena w miarę normalna a jeszcze może uda się coś urwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ze sterownikiem Airbag? Jest do czyszczenia?

W jaki sposób uruchomić silnik? Trzeba coś zmostkować przy klemie?

 

Trzeba zrobić "crash date" na sensorze.

A klema trzeba po prostu "wbić" na siłę młotkiem lub śrubokrętem i powinna odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az dziwne ze poduszka wystrzelila przy takim lekkim uderzeniu, myslalem ze poduszka sie aktywuje przy naruszeniu nieco glebszych stref zgniotu

 

poduszka się uruchamia od sygnału z czujnika/czujników przyspieszenia w aucie, nie ma żadnych czujników "styku" w strefie zgniotu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zawsze skasujesz błąd przez OBD czasem trzeba wyczyścić sensor. Szczególnie przy poduszkach czołowych

 

A młotkiem a raczej młoteczkiem możesz wbić nabój by powstało połączenie i można było odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby uslyszec prace silnika i sie przejechac mozna sie podlaczyc kablami z przodu, pod maszka i odpalic auto. W kazdym razie ja kupowalem auto z podobnym, bardzo malym uszkodzeniem i tak moglem zrobic. Jak sie ma chwile wiecej to mozna uzyc jednego kabla i polaczyc "na krotko" plusowy konektor akumulatora z kablem za miejscem gdzie znajduje sie naboj. Trzeba uwazac, zeby przez przypadek nie spowodowac spiecia poprzez dotkniecie do masy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zawsze skasujesz błąd przez OBD czasem trzeba wyczyścić sensor. Szczególnie przy poduszkach czołowych

 

A młotkiem a raczej młoteczkiem możesz wbić nabój by powstało połączenie i można było odpalić

 

 

Lub poprostu nie wiesz jak skasowac ;)

 

Powodzenia z mlotkiem :duh:

 

Tak, tak :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam pytanie odnoscie poduszki kierowcy, piszecie ze po wystrzale trzeba wymienić:

-klema

-poducha

-napinacz pasow

Czy pod maska błotnikiem ogólnie z przodu nie ma jakiegoś czujnika który nalezało by wymienić, który powoduje wystrzał poduszki ?.

A moze pytanie: Co powoduje wystrzał ? Czy to nie jest jakiś element który zostaje uzyty tylko raz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie ma czujnika, który odpowiada za wystrzał poduszki. Poduszka wystrzela w momencie gdy samochód nagle i znacząco wytraci swoją prędkość. Jeżeli masz napinacze tylnych pasów to one najprawdopodobniej wywalają z automatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnoscie poduszki kierowcy, piszecie ze po wystrzale trzeba wymienić:

-klema

-poducha

-napinacz pasow

Czy pod maska błotnikiem ogólnie z przodu nie ma jakiegoś czujnika który nalezało by wymienić, który powoduje wystrzał poduszki ?.

A moze pytanie: Co powoduje wystrzał ? Czy to nie jest jakiś element który zostaje uzyty tylko raz ?

 

 

Moim zdaniem coś chyba jest, bo co decyduje o tym czy to jest poduszka czołowa, kurtyna czy w drzwiach. Chyba ze o wystrzeleniu czołowej decyduje własnie napinacz pasa który wywala przy uderzeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, też mam pytanie, a mianowicie, jeśli wystrzeliła mi tylko poduszka kierowcy, to napinacz wystrzelił też tylko przy pasach kierowcy, czy od razu wszystkie?

W Passacie wystrzeliły mi wszystkie, ale w tamtym przypadku wystrzeliły obie przednie i prawe kurtyny.

Nie wiem czy kupować jeden, czy od razu oba napinacze. Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank nie wystrzeliwuje wszystkich. Z przodu patrzy po czujnikach zapięcia pasów.

 

Gdyby ktoś chciał poduche seryjną do seryjnej kierownicy mam jedną swoją od nowości w aucie, kupiłem Kierownice M więc mi tylko leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.