Skocz do zawartości

Ładowanie kluczyka oraz turbina w E92


icotynato

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa pytania

Mój model bmw do E92 320d 184km

1. Dość szybko rozładowuje mi się kluczyk, w opcji dostępu komfortowego - odpalania bezkluczykowego wytrzymuje on góra jeden dzień. Czy baterie mogę wymienić na własną rekę? Gdzie taką kupić?

2. Jest to mój pierwszy diesel, i przed zakupem wszyscy tłumaczyli mi aby po dynamicznej jeździe nie gasić auta odrazu, jednak to przychodzi funkcja stop-go która mi go gasi na postoju automatycznie nawet gdy auto jest ostrzej traktowane. Wiem, że mogę trzymać sprzęgło lub manualnie wyłączyć tą funkcje ALE może inżynierzy bmw przewidzieli to i turbina jest w tym czasie napędzana wciąż jakimś układem? Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania

Mój model bmw do E92 320d 184km

1. Dość szybko rozładowuje mi się kluczyk, w opcji dostępu komfortowego - odpalania bezkluczykowego wytrzymuje on góra jeden dzień. Czy baterie mogę wymienić na własną rekę? Gdzie taką kupić?

2. Jest to mój pierwszy diesel, i przed zakupem wszyscy tłumaczyli mi aby po dynamicznej jeździe nie gasić auta odrazu, jednak to przychodzi funkcja stop-go która mi go gasi na postoju automatycznie nawet gdy auto jest ostrzej traktowane. Wiem, że mogę trzymać sprzęgło lub manualnie wyłączyć tą funkcje ALE może inżynierzy bmw przewidzieli to i turbina jest w tym czasie napędzana wciąż jakimś układem? Proszę o rady.

 

1 Mozesz wymienic wpisz w google i wywali ci miliony :D nawet na youtube jest tez bardzo prosta sprawa z wymiana baterie dostaniesz wszedzie

 

2 Ja na wlasnym przykladzie zawsze po odpaleniu wylaczam to badziewie!!! ale slyszalem ze mozesz to przekodowac i nie bedzie aktywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 Ja na wlasnym przykladzie zawsze po odpaleniu wylaczam to badziewie!!! ale slyszalem ze mozesz to przekodowac i nie bedzie aktywne

Dokładnie to 'przekodować' tak aby był zapamiętywany ostatni stan (MSA_MEMORY). Naprawdę fajna sprawa, już nie ma 'strachu' przed puszczaniem sprzęgła na światłach - "czy aby napewno to wyłączyłem" :mrgreen: - szczególnie jak ktoś ma pierwsze światła po 20km jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jest to mój pierwszy diesel, i przed zakupem wszyscy tłumaczyli mi aby po dynamicznej jeździe nie gasić auta odrazu, jednak to przychodzi funkcja stop-go która mi go gasi na postoju automatycznie nawet gdy auto jest ostrzej traktowane. Wiem, że mogę trzymać sprzęgło lub manualnie wyłączyć tą funkcje ALE może inżynierzy bmw przewidzieli to i turbina jest w tym czasie napędzana wciąż jakimś układem? Proszę o rady.

 

To i w dieslach też wciskają stop-go??? :shock: naprawdę genialne - na zielono już mózgi im się zrobiły. Szczególnie jak mówicie: po 20km ostrej jazdy ...i akurat podczas dopalania DPFa. Gratulacje dla inżynierów-ekologów. Jakoś nie słyszałem o patentach utrzymujących turbinę na obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj cytuje tekst jak znalazłem w jednym z artykułów:

"Pamiętacie przykazanie, że silnika wyposażonego w turbosprężarkę nie wyłącza się od razu, bo takie postępowanie odcina smarowanie turbiny? Pamiętacie, że trzeba potrzymać auto chwilę na wolnych obrotach, aby turbina zdążyła się schłodzić? Jak to się ma do idei wyłączania silnika na każdych światłach? Otóż problem ten zaprząta obecnie umysły konstruktorów. Niektóre systemy nie wyłączą więc silnika, jeśli jechaliśmy dynamicznie i turbosprężarka jest gorąca.

Silnik zgaśnie dopiero po chwili lub przy kolejnym postoju, a prawidłowe działanie start-stopu jest możliwe tylko wtedy, jeśli jedziemy spokojnie. Za to np. Mitsubishi wyszło z założenia, że dobrze zaprojektowana turbosprężarka schładza się bardzo szybko i wystarczy kilka-kilkanaście sekund, gdy nie dodajemy gazu i zwalniamy na dojeździe do świateł. Mitsubishi wierzy w swoje turbiny i bez dodatkowych zabezpieczeń montuje w autach start-stopy."

 

Tylko czy nasz E92 mają takie czujniki poziomu rozgrzania turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj cytuje tekst jak znalazłem w jednym z artykułów:

(...) Za to np. Mitsubishi wyszło z założenia, że dobrze zaprojektowana turbosprężarka schładza się bardzo szybko i wystarczy kilka-kilkanaście sekund, gdy nie dodajemy gazu i zwalniamy na dojeździe do świateł. Mitsubishi wierzy w swoje turbiny i bez dodatkowych zabezpieczeń montuje w autach start-stopy."

 

Tylko czy nasz E92 mają takie czujniki poziomu rozgrzania turbiny?

 

Nie, za to miewają turbiny Mitsubishi :-/ (chociaż jak montowali Mitsubishi, które później zamienili na Garreta to chyba jeszcze Start Stopu nie było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dla potomnych:

Funkcja stop and go jest zdrowa dla silnika jest za nią odpowiedzialny elektryczny obieg oleju podczas jej włączenia. Mało tego spalanie po wyłączeniu funkcji to minimum +1litr/100km podczas jazdy po mieście nie mówiąc już o tym że jesteście "eco" :D

 

Generalnie opcja fajna, na pewno przyjemniejsza w automatach bo nie trzeba za każdym razem wyrzucać na luz.

 

Tak czy inaczej o turbinę trzeba dbać, nie pałujemy aut przed jego wyłączeniem i zaraz po odpaleniu.

 

dziękuje za uwagę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.