Skocz do zawartości

CHIP tuning czy modernizujecie również wydech


woocasho

Rekomendowane odpowiedzi

W Turbo doładowanym silniku wydech nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak w wolnossącym silniku - o ile seria nie ma zbyt małej średnicy. W przypadku 320D w mojej opinii sensacji nie będzie, jeżeli to ma być wyłącznie CHIP + wydech.

 

Więcej moim zdaniem uzyskasz pozbywając się DPF jeżeli generuje już znaczny opór dla spalin.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie z DPF nic się złego nie dzieje autko ma 194kkm i wszystko gra ! tak wynika z komputera więc grubo się zastanawiam nad chipem ! W mojej okolicy zajmuje się tym elektromechanik dokładnie to Szczytno .. może to zrobić za około 700zł zmiana jakiś map a co dalej nie wiem bo się na tym nie znam ... wiem również że to robi bez hamowni , pewnie zaraz mi się oberwie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Na razie z DPF nic się złego nie dzieje autko ma 194kkm i wszystko gra ! tak wynika z komputera więc grubo się zastanawiam nad chipem ! W mojej okolicy zajmuje się tym elektromechanik dokładnie to Szczytno .. może to zrobić za około 700zł zmiana jakiś map a co dalej nie wiem bo się na tym nie znam ... wiem również że to robi bez hamowni , pewnie zaraz mi się oberwie :)

 

Nie polecam chipowac auta u Pana Mietka w stodole. Ingerencja w silnik wymaga wiekszej wiedzy niz wymiana klockow. Nie sugeruje ze gosc sie nie zna ale auto przed chipem warto dokladnie sprawdzic czy wszystko z nim ok i czy trzyma seryjna moc - wlasnie na hamowni.

 

Ja w 330d robilem chip bez zmiany wydechu (tzn zmienilem tlumik koncowy ale dopoki masz dpf i kat to roznica niewielka). Chcac uzyskac wieksze moce trzeba to wydlubac. Wowczas spaliny sa szybciej odprowadzane a co za tym idzie turbo sie lepiej wkreca na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że jeśli mam dpf to różnica niewielka ... i do tego wszystkiego hamownia musi być :) ????
Na razie z DPF nic się złego nie dzieje autko ma 194kkm i wszystko gra ! tak wynika z komputera więc grubo się zastanawiam nad chipem ! W mojej okolicy zajmuje się tym elektromechanik dokładnie to Szczytno .. może to zrobić za około 700zł zmiana jakiś map a co dalej nie wiem bo się na tym nie znam ... wiem również że to robi bez hamowni , pewnie zaraz mi się oberwie :)

 

Nie polecam chipowac auta u Pana Mietka w stodole. Ingerencja w silnik wymaga wiekszej wiedzy niz wymiana klockow. Nie sugeruje ze gosc sie nie zna ale auto przed chipem warto dokladnie sprawdzic czy wszystko z nim ok i czy trzyma seryjna moc - wlasnie na hamowni.

 

Ja w 330d robilem chip bez zmiany wydechu (tzn zmienilem tlumik koncowy ale dopoki masz dpf i kat to roznica niewielka). Chcac uzyskac wieksze moce trzeba to wydlubac. Wowczas spaliny sa szybciej odprowadzane a co za tym idzie turbo sie lepiej wkreca na obroty.

 

 

Nie wiem kto tylu ludziom nagadał głupot odnośnie hamowni. Hamownia NIE JEST wymagana w przypadku chiptuning'u - jest to urządzenie wyłącznie pomiarowe, a nie diagnostyczne w związku z czym PORZĄDNY tuner znający się na swojej robocie, dokładnie wie w jakim stanie są newralgiczne elementy mające bezpośredni związek z programem, wystarczą mu do tego logi dynamiczne i parametry silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zdziwiłbyś się widząc prawidłowe logi i zrąbany z deka wykres z hamowni, zrobiłem setki...albo i więcej aut, ale "kwiatki" zdarzają się dość często, lekkie cięcie dawki, słabo zauważalne w logach, a wykres lipa, więc nie doceniając możliwości diagnostyki na hamowni, sporo tracisz :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... PORZĄDNY tuner znający się na swojej robocie...

ma hamownię

 

 

Hehe to samo mi się cisnęło na klawiaturę xD. w sensie, że ma hamownię :)

 

 

pzdr. Łukasz

...zdziwiłbyś się widząc prawidłowe logi i zrąbany z deka wykres z hamowni, zrobiłem setki...albo i więcej aut, ale "kwiatki" zdarzają się dość często, lekkie cięcie dawki, słabo zauważalne w logach, a wykres lipa, więc nie doceniając możliwości diagnostyki na hamowni, sporo tracisz :wink:
.... PORZĄDNY tuner znający się na swojej robocie...

ma hamownię

 

Prosty jeden przykład porządnych tunerów: Compsport, czołówka jeśli chodzi o tunerów w PL, a liderzy i daleko przed resztą jeśli chodzi o silniki TSI, nie mieli swojej hamowni długi czas (czyt. lata) . Zrobiliśmy u nich ok. 150-200 aut i KAŻDY jeden był robiony na podstawie logów (m.in z grupy VAG, ale również BMW)- w ani jednym z nich nie było problemu zrobienia programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w turbobenie jest tyle diagnozy, że właściwie wszystko robi sie w logach...ale i tak wiele drobiazgów wychodzi na rolkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w turbobenie jest tyle diagnozy, że właściwie wszystko robi sie w logach...ale i tak wiele drobiazgów wychodzi na rolkach

 

o TSI mówiłem w kontekście ich znajomości. 80% tych aut które u nich robiliśmy to były diesle zarówno 4 jak i 6 cyl i nigdy nie słyszeliśmy, że muszą jechać na hamownię bo coś sprawia problem w związku z programem. Oczywiście auta po programie zrobiły od kilku do kilkuset tyś km bezproblemowo - np. a6 3.0 tdi q ma obecnie 340 tk z czego ponad 200 po programie i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wypruty DPF i Kata... program robil TC i bez hamowni wyglada ze wszystko dobrze dziala :) auto gwizda tylko szofer piz...a :lol: za jakis czas jak dokoncze moje gagety bede robic test na hamowni wiec pokaze wykres :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...OK, hamownia jest dla dzieci, dobry tuner nie potrzebuje rolek :wink:

 

Nikt nie powiedział, że jest dla dzieci. Problemem jest wciskanie klientom ściemy odnośnie WYMOGU posiadania hamowni podczas chiptuning'u co jest bzdurą - oczywiście ten tuner który ma :wink: twierdzi, że jest obowiązkowe - taka mała karta przetargowa, wykorzystująca brak wiedzy klientów oraz obietnica ''lepszego doboru programu pod klienta''...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nikt nie powiedział, że jest dla dzieci. Problemem jest wciskanie klientom ściemy odnośnie WYMOGU posiadania hamowni podczas chiptuning'u co jest bzdurą - oczywiście ten tuner który ma :wink: twierdzi, że jest obowiązkowe - taka mała karta przetargowa, wykorzystująca brak wiedzy klientów oraz obietnica ''lepszego doboru programu pod klienta''...

Za to ten ktory nie ma twierdzi , ze ten co ma hamownie wcale jej nie potrzebuje i ze wciska kit nieswiadomym klientom.

 

To może inaczej.

Ja jak jade na chip to jade na konkretna usługe podniesienia mocy o tyle i tyle.

W jaki sposób (bez hamowni) mozna PRECYZYJNIE okreslic przyrost mocy i moment - czyli tak naprawde zweryfikowac usługę za która zapłaciłes ? Odczucia z jazdy "bo mi sie zdaje ze lepiej sie zwija" to nie jest nic miarodajnego.

 

W skrajnym przypadku (nie życzę nikomu!) można trafic na partacza który wykona mod nieodpowiednio i "jedz pan" . Ja wychodze z założenia że pewne rzeczy należy odpowiednio weryfikować.

 

To jak tam z tą modernizacją wydechu ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego dpf słyszalem również ze się całego nie wywala tylko rozbiera robi dziury i składa do kupy ... czy tak robileś ?

 

NIE to jakas prowizorka dla mnie jest.. made in india :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.