Skocz do zawartości

BMW E91 320d Od czego na wtyczka


hassassyn

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio sprzątałem w aucie i zdjąłem mieszek z ręcznego. Po zdjęciu w tunelu ukazał mi się kabel zakończony wtyczką, który nie jest nigdzie podłączony. Teraz nie wiem, czy odłączyłem go podczas demontażu ręcznego, czy już był odłączony. Ostatnio zauważyłem też, że przestał działać mi Bluetooth, więc nie wiem, czy to nie jest jakoś powiązane z tym kablem.

Nie sprawdziłem jeszcze czy działa AUX i 12V ze schowka środkowego. Może ten kabel jest od któregoś z tych dwóch gniazd.

Mam więc dwa pytania:

1. Od czego jest ten kabel?

2. Gdzie go podłączyć?

 

http://imageshack.us/a/img708/9980/whzb.jpg

 

http://imageshack.us/a/img854/9079/9byg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nadal nierozwiązany!

Wychodzi na to, że jest to wtyczka od Bluetooth, ale nadal nie wiem gdzie ją podłączyć. Wczoraj rozebrałem tunel środkowy i dale nie wiem. Jest druga szeroka wtyczka, ale do niej nie pasuje ta pierwsza, a kabel jest krótki i w obrębie jego zasięgu nie ma innego miejsca gdzie można by go włączyć :mad2: Obydwie wtyczki widać po ściągnięciu mieszka od ręcznego. Mam więc prośbę, czy ktoś, mógłby zdjąć go u siebie i zobaczyć jak to jest połączone? Zdjęcie, które kolega artuj załączył niewiele daje, ponieważ nie widać tam tego połączenia.

Poniżej zdjęcia po zdemontowaniu tunelu. Wtyczki zaznaczone strzałkami, widać je również dokładnie na drugim zdjęciu z pierwszego mojego posta. Zdjęcie jest do góry nogami, w lewym górnym rogu widać ręczny. Liczę na pomoc.

http://imageshack.us/a/img42/7445/1m1e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten okrągły kabel to wygląda na antenę ,przypadkiem czy to nie jest okablowanie do telefonu.

Nie wiem, już zgłupiałem. Idę zaraz do garażu i na spokojnie na to popatrzę. Wczoraj już było ciemno i nie wszystko widziałem. Może rzeczywiście to jest wolny kabel i zbiegiem okoliczności jest niedziałający Bluetooth :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten okrągły kabel to kabel od gniazda AUX lub telefonu, które znajduje się w podłokietniku. Druga wtyczka powinna być przymocowana do tunelu za hamulcem ręcznym, ale mogła się odpiąć i sobie leży gdzieś swobodnie.

Musisz odkręcić tunel i jej poszukać bo na pewno gdzieś jest.

Nie jest to kabel od BT bo BT jest połączony światłowodem.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten okrągły kabel to kabel od gniazda AUX lub telefonu, które znajduje się w podłokietniku. Druga wtyczka powinna być przymocowana do tunelu za hamulcem ręcznym, ale mogła się odpiąć i sobie leży gdzieś swobodnie.

Musisz odkręcić tunel i jej poszukać bo na pewno gdzieś jest.

Nie jest to kabel od BT bo BT jest połączony światłowodem.

Tunel zdjalem. Druga wtyczka byla przymocowana do tunelu, ale nic do niej nie bylo podlaczone. Do aux wydaje mi sie, ze jest inny kabel. Wychodzi wiec za pierwsza wtyczka jest wolna do doposazenia w tel w podłokietniku. No ale BT wciąż nie dziala. Może od czegoś innego??

Nadal nie wiem co z tyk BT, ale przynajmniej ręczny sobie wyregulowalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ta wtyczka nie pasuje do tej co jest przymocowana do tunelu ?

BT jest w bagażniku. Sprawdź czy się coś nie poluzowało. Drugie łącznie od BT jest pod boczkiem tylnej kanapy po lewej stronie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta wtyczka nie pasuje do tej co jest przymocowana do tunelu ?

BT jest w bagażniku. Sprawdź czy się coś nie poluzowało. Drugie łącznie od BT jest pod boczkiem tylnej kanapy po lewej stronie.

Obydwie wtyczki pasują do "zaczepu" w tunelu, tylko, że nie są one do niczego podłączone. Wpięte są w ten plastik co go na zdjęciach widać. Chyba żeby nie latały.

Co do BT, to muszę sprawdzić jeszcze telefon, może to on jest winny :roll:

 

EDIT: telefon widzi BT auta ale wyskakuje błąd w połączeniu :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąska okrągła wtyczka/wtyk to przewód antenowy, który łączy base plate (adapter telefonu Snap-In) z anteną (płetwą) na dachu dla zwiększenia zasięgu sieci. Ta większa prostokątna wtyczka łączy base plate z urządzeniem BT, czyli MULF/MULF2, TCU, COMBOX. Urządzenia te zazwyczaj znajdują się w bagażniku. Piszę zazwyczaj, bo w wersji retrofit występują również za schowkiem na rękawiczki. Jeżeli u Ciebie obie wtyczki nie są podłączone to znaczy, że nie posiadasz base plate w podłokietniku.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy orientuje się ktoś z was jak sprawdzić światłowód łączący radio z MULF w bagażniku?

Najlepiej Wrocław/okolice...?

 

Rozumiem, że chcesz sprawdzić czy nie jest uszkodzony? Najlepiej by było sprawdzić go odpowiednim sprzętem, ale spróbuj odłączyć wtyk MOST od MULFA. Na włączonym zapłonie na końcu wtyku powinieneś widzieć czerwone światło. Jeśli na wtyku przy MULFie go nie zobaczysz, to po wpięciu wtyku do MULFa sprawdź przy złączu diagnostycznym, w E90 jest w przestrzeni nóg po stronie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy orientuje się ktoś z was jak sprawdzić światłowód łączący radio z MULF w bagażniku?

Najlepiej Wrocław/okolice...?

 

Rozumiem, że chcesz sprawdzić czy nie jest uszkodzony? Najlepiej by było sprawdzić go odpowiednim sprzętem, ale spróbuj odłączyć wtyk MOST od MULFA. Na włączonym zapłonie na końcu wtyku powinieneś widzieć czerwone światło. Jeśli na wtyku przy MULFie go nie zobaczysz, to po wpięciu wtyku do MULFa sprawdź przy złączu diagnostycznym, w E90 jest w przestrzeni nóg po stronie kierowcy.

 

Przemek tak chce sprawdzić czy nie jest uszkodzony...

Objawy u mnie są takie: Jak wtyk od światłowodu jest podłączony do modułu MULF a bagażniku, dzwięk w radiu (niezależnie z jakiego źródła), przerywa co kilka sekund i powraca w głośnikach. Jak wtyk odłączę, mogę normalnie słuchać radia, CD, AUX, Navi... Takie czary! (-;

 

Postaram się, sprawdzić Twoją sugestię od strony bagażnika, czy przewód "świeci się", od złącza diagnostycznego nie za bardzo wiem jak rozebrać tapicerkę, plastiki które są z tej strony...

 

Acha, sprawdziłem komputerem i moduł MULF wydaje się być w porządku, żadnych błędów nie pokazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dostać się do MOSTu przy OBD, nie potrzebujesz niczego demontować, poza samym złączem MOST. Znajdziesz je na osłonie przy pedałach. Na tej samej osłonie co znajduje się podświetlenie przestrzeni nóg. Wygląda jak zaślepka, kwadrat o wymiarach ok. 2,5x2,5 cm. Musisz dobrze je złapać za tylną krawędź i pociągnąć w dół. Jak już je wyciągniesz, żeby zobaczyć czy MOST "świeci" musisz go rozłączyć. Jest to taki sam wtyk jak od strony MULFa.

 

Mam jedno pytanie, czy zestaw, który posiadasz (CCC plus MULF) to seria, czy coś dokładałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musisz poczekać, aż ktoś inny się wypowie, może ktoś już przerabiał ten problem. Możliwe, że gdzieś w połączeniach światłowodu jest problem, albo w samym radiu. Może ono nie daje czystego sygnału przez światło. Ogólnie nic innego nie wykombinujesz, jak nie sprawdzisz samego światła. Masz cztery miejsca połączenia światłowodów: 1- Przy radiu; 2 - Przy złączu diagnostycznym MOST; 3 - Przy MULFie i 4 - Pod lewym boczkiem tylnej kanapy, tam jest centrum dystrybucji światłowodu. Musisz sprawdzić wszystkie i upewnić się, że wszystko jest OK. Ogólnie topologia sieci światłowodu oparta jest o model pierścienia, czyli jeśli któryś z czterech połączeń jest "wadliwy" to pakiety nie docierają wcale albo docierają niepełnowartościowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musisz poczekać, aż ktoś inny się wypowie, może ktoś już przerabiał ten problem. Możliwe, że gdzieś w połączeniach światłowodu jest problem, albo w samym radiu. Może ono nie daje czystego sygnału przez światło. Ogólnie nic innego nie wykombinujesz, jak nie sprawdzisz samego światła. Masz cztery miejsca połączenia światłowodów: 1- Przy radiu; 2 - Przy złączu diagnostycznym MOST; 3 - Przy MULFie i 4 - Pod lewym boczkiem tylnej kanapy, tam jest centrum dystrybucji światłowodu. Musisz sprawdzić wszystkie i upewnić się, że wszystko jest OK. Ogólnie topologia sieci światłowodu oparta jest o model pierścienia, czyli jeśli któryś z czterech połączeń jest "wadliwy" to pakiety nie docierają wcale albo docierają niepełnowartościowe.

 

#Przemek

Światłowód sprawdzić mogę miejsca 1, 3, 4, nad 2 chyba też z tego co opisujesz filozofii nie ma.

Tak jak pisałem, u mnie nie było problemów do sierpnia, normalnie i telefon i bluetooth działał, radio też. Któregoś dnia (chyba po upałach), zaczął się problem z przerywaniem dźwięku. Odłączyłem przewód światłowodu przy MULFie i radio działa płynnie...

 

Dzięki za podpowiedź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.