Skocz do zawartości

problem z filtrem dpf


jano81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam bmw 3 e91 touring 2007 oroblem z filtrem pdf.

Bylem wczoraj w bmw na regeneracji po ktorej kazali mi wyjechac na trase I jechac z predkoscia wieksza niz 60 kmh przez 30 min I filter powinien sam sie oczyscic. Niestety nie pomoglo kosztowalo mnie to 250 euro. Dzisiaj zadzwonilem do bmw I powiedzieli mi ze oni gwarancji nie daja I musze wymienic filter koszt 2000 euro. Moje pytanie ile moge jezdzic z uszkodzonymfiltrem bo na wymiane bedzie mnie stac dopiero na poczatku roku. Zaznacze ze mieszkam w austrii I usuniecie nie wchodzi w rachube. Jakie mam jeszcze opcje poza wymiana?

W polsce bede dopiero w marcu I tu znow pytanie czy moge jezdzic tak dlugo z awaria.

Spadek mocy jest wskazowka obrotomieza na kazdym biegu dochodzi tylko do 4200

Edytowane przez jano81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki to silnik. 122 czy 143 KM? Jaki przebieg? Jeśli filtr się całkiem zapcha to auto może przestać jechać. Spróbuj choćby pojechać na autostradę i mocno go rozgrzać. Ale sprawdź czy się silnik rozgrzewa. Musi dochodzić do 88 stopni przy spokojnej jeździe. Być możę problemem jest termostat za 100 Euro a nie filtr za 2000

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę sprawdzisz w ukrytym Menu. Musisz wcześniej zsumować ostatnie 5 cyfr kodu Vin auta - np AB 24680, to suma 20 która trzeba wpisać w menu nr 19, a temperatura jest w teście nr 07.

to przykład dla LCI, ale przed liftem procedura jest taka sama.

 

Aby rozpocząć wypalanie potrzebna jest temperatura silnika powyżej 75'C, itd - przeczytaj post Roger-Nysa:

viewtopic.php?f=70&t=226457&p=1701731#p1701731

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos cos jeszcz doda?

Moim zdaniem za krótko. Szczegolnie jesli temperatura jest za niska. Jesli dochodzi do wypalania filtra rozpoczętej przez komp to temperatura rośnie powyzej 92 stopnie o ile termostat jest sprawny wtedy trwa to kilkanaście minut. Natomiast filtr sie sam wypala przy ostrzejszej jeździe z wysoka temperatura. Ale to raczej trwa kilka godzin, a nie 20 minut. Bez sprawdzenia temperatury dalsze rady sa bez sensu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień koniecznie termostat. Problemy z dpf masz na skutek awarii termostatów. Prawidłowa temperatura po dłuższej jeździe to minimum 88 stopni. Na autostradzie nawet ponad 90. Do wypalania dpf konieczne jest minimum 75 stopni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem prawie 3 lata temu około 250zł za dwa termostaty: główny i Egr (teraz może bliżej 300zł).

Wymiana term EGR to prościzna. Przy głównym jest trochę grzebaniny, ale jak najbardziej da się to zrobić samemu.

Tu wpisz win i sprawdzisz sobie orientacyjnie ceny części lub nawet zamówisz z dostawą do domu:

http://www.bmwstore.pl/pl/

 

Na forum znajdziesz tematy o wymianie termostatów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na 99 procent. Ale gwarancji diagnozy przez internet nikt nie da. Dowiesz sie na sto procent jak wymieniasz termostaty. Zauważyłem ze ASO ignoruje temat termostatów. Przynajmniej moje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nasze 3-ki nie mają wskaźnika temperatury, w przypadku termostatów znacznie szybciej problem wychodziłby na jaw. W starszej i nowszej generacji jest, a w E89 chyba zapomnieli.

Maja wskaźnik temperatury. Tylko trzeba go wywołać z menu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat o tym wiem, ale nie każdy "Kowalski" ma o tym świadomość.

Kowalski to i tak nie wie do czego to jest. Większość wskaźników i tak pokazuje 90 stopni w zakresie 82-100 stopni więc prawie do niczego się nie nadaje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.