Skocz do zawartości

E91 M47n2 Mniejsza moc, usunięcie DPF-problem z mechanikiem


Majkelosek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

generalnie to mam problem z autem i chyba z warsztatem. Zacznę od tego, że auto podczas jazdy potrafi przykopcić na mocniejszym bucie, a mimo że ma 163 KM to jeździ porównywalnie z 318d 143 KM (przebieg ok 200 tkm). Jakiś czas temu znajomy mechanik zapewniał, że dpf nie był na pewno rozcinany, bo nie ma śladów, ale mógł być rozwiercony i jest np. jakiś wirus wgrany albo coś nie tak z wtryskami i dlatego jest chmura. Wybrałem się na hamownię i wyszło 144,5 KM i 320 Nm (słabiutko). Zadyma z wydechu mówiąc delikatnie-dość zauważalna. Na drodze aż się tak nie piłuje jak na hamowni, więc chmura mnie zaskoczyła. Zatem udałem się na diagnostykę, a wykaz błędów poniżej:

- 4B10 DDE smooth running controller (za mała korekta wtrysków?)

- 4B11 DDE smooth running controller (za duża korekta wtrysków?)

- 41AB DDE charge air preassure sensor (coś z doładowaiem?)

- 4CF3 DDE Exhaust backpressure sensor signal (czujnik za DPF?)

- 4166 DDE Particulate filter system (bład DPF? jeśli chodzi o wskazania kompa to nie odlicza km, jest cały czas 200 tyś.)

 

W związku z tym oddałem auto do warsztatu, co się głównie w regenaracji wtrysków zajmuje. Usuwają też DPFy. Diagnoza mechaników - DPF do wywalenia i przeprogramowanie sterownika. Wtryski sprawdzą później. Wspomniałem, że dpf mógł być rozwiercony, a oni na to że wyjmą puszkę i jak coś to usuną pozostałość. No to super, auto zostało w warsztacie.

Po dwóch dniach dostałem info, że filtr był już przewiercony razem z katalizatorem, usunęli zawartość i zmienili program. Jednak auto dalej kopci. Podjechałem dziś bez zapowiedzi i nie do końca jestem przekonany czy cokolwiek robili przy tym dpfie, bo auto jak stało tak stoi, a oni grzebią przy innym aucie. Poprosiłem o prezentacje tego co zostało z dpfa i katalizatora, a oni że już wyrzucili to do kontenera na śmieci. Dodatkowo twierdzą, że nie mogą wyjąć wtrysków i nie wiedzą, który lub które mogą nie trzymać parametrów, zanim ich nie wyjmą (fakt, że w INPIe to chyba tylo korekcja elektryczna się pojawia na wykresach). W ramah dobrego marketingu, stwierdzili, że jutro wszystko będzie zrobione, tzn wyjmą i sprawdzą wtryski i jak będzie trzeba zregenerują. Nie znam się na tym, ale coś mi tu zaczyna sciemą lub naciąganiem pachnieć.

Pytanka:

- czy mogę jakoś wzrokowo sprawdzić czy dpf był rozcinany i zespawany? Jego się przecina w połowie czy od góry (od strony turbiny), da radę to jakoś zobaczyć od spodu lub silnika?

- usunięcie softowe dpfa to zmiana parametrów w sterowniku silnika? jak mogę u nich potwierdzić, że faktycznie zmienili soft? teoretycznie mogę poprosić o diagnostykę i sprawdzić cy są te 2 błędy związane z dpf, ale jak je usuną chwile wcześniej to pewnie by trzeba było pojeżdzić zanim się ponownie pojawią?

- czy jeśli podczas jazdy słychać cykanie wtryskiwacza, to nie można ocenić bez wyjmowania, który to, zamiast wyjmować wszystkie?

- mogę wymagać od nich jakiegoś wydruku/potwierdzenia z diagnostyki wtrysków (mają chyba jakąś maszynę bosha) tzn wyników testów przelewowych (nie wiem co można jeszcze sprawdzić we wtryskach)?

 

Generalnie chodzi mi o to, że za usunięcie fizyczne i programowe dpfa zażyczą sobie konkretną kwotę. Jeśli wyjmą i sprawdzą wszystkie wtryski to za każdą diagnostykę i regenerację również kasa. W dwa dni nie wyjeli wtrysków to w jeden wszystko zrobią? Nie chce po fakcie się bujać i sprawdzać czy coś było zrobione, zatem po cichu liczę na wsparcie i odpowiedź na pytania. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga i zdaje się, że katalizatory się skupuje z powodu małej ilości, ale jednak platyny.

W każym razie oni twierdzą, że wyrzucili to wszystko bo zawartość była przewiercona i zmielona.

Tak czy siak, pomijając wartość-bardziej sie obawiam, ze puszka mogła być wybebeszona wcześniej. A rzekome wyrzucenie zawartości ma ukryć fakt, że nawet do dpfa nie zajrzeli.

Mam nadzieje, że to co mówią-zrobili. Bo jeśli naciągają na kasę, to tak samo może być z wtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakiś horror.

Zabierz stamtąd czym prędzej auto !!!!

 

Po pierwsze , jeśli nie korzystają z inpy lub disa. Nie pomogą Ci.

Auto z filtrem dpf nie kopci . Jeśli jest zapchany nie jedzie.

Wystarczy podłączyć kompa i sprawdzić ciśnienie spalin.

Sprawdzenie czy jest filtr to 10 minut.

Sprawdzenie wtryskiwaczy to 10 minut

Sprawdzenie doładowania to 10 minut.

 

Twoje auto to prosta jak cep konstrukcja , jak ktoś ogarnia diesla od bmw to takiego kopciucha naprawia w ciągu kilku godzin.

Zabieraj auto bo zapłacisz a zmiany nie będzie!!!!

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz Roger żeby te rzeczy sprawdzić inpą to nie trzeba specjalisty, a kupić kabel i wsiąść do auta i sprawdzić wsio łącznie z live data to w porywach 15 min na wszystko dla amatora z lapkiem :). te 3x10min to z kawką co 10 min chyba :P. Nie mniej jednak taka podstawowa diagnostyka to pikuś :). Nawet ciśnienia spalin nie trzeba sprawdzać bo jak będzie błąd z DPFa to już inpa go pokaże i powie czego dotyczył, nie mniej jednak wiadomo będzie, że DPF kwiczy. I tak jak piszesz Auto z dpfem nawet zawalonym nie kopci a co najwyżej kwiczy i nie jedzie :).

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewiercony DPF ? co Ty za auto kupiłeś. Ja bym poprzedniego właściciela ścigał za taki kant.

Zabieraj od nich auto bo coś kombinują , koledzy mają rację sprawdzenie BMKI to nie jakies czary a wnętrza DPFu i kata na pewno nie wyrzucili. Jesli DPF był by przemielony w środku (cokolwiek to znaczy) to ten syf by ci nieźle namieszał w silniku i turbinie tak więc i w to nie wierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie powiem tak:

Wtryski można sprawdzić w inpie i DIS, jeśli ktoś tego niema to może zrobić prosty test przelewowy który powie o kondycji wtrysków.

Dodatkowo sprawdził bym EGR.

Co do DFP to koledzy wyżej mają racje nie powinien dymić więc jeśli tak jest to albo przewiercony, albo uszkodzony.

Jeśli mechanicy wybebeszyli DFP to ty poproś o wkład DPF i katalizatora aby to sobie sprzedać i odzyskać kasę.

 

A na koniec to wziął bym fakturę za wszystkie prace bo jeśli zapłacisz za coś czego nie zrobili to da się to sprawdzić i potem na podstawie faktury można ich ścigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 3x10min to z kawką co 10 min chyba :P

 

oj tam, oj tam... u mnie tyle to trwa , bo zawsze wszystkim opowiadam krok po kroku co robię.

Ale tak na serio , powracając do tematu :mrgreen: , jak ktoś się nie zna i zostawi w takim warsztacie auto to od razu jest dymany , widać to z opisu.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.