Skocz do zawartości

E90 320d stuki w silniku


qlimax85

Rekomendowane odpowiedzi

Po zagrzaniu samochodu słychać stuki w silniku. Silnik M47T2

Auto normalnie przyspiesza, wchodzi równo na obroty, żadnych błędów na kompie.

Dźwięk na filmie nie jest bardzo dobrze słyszalny(słychać to bardziej jako "dudnienie"), jednak można go uchwycić.

Ktoś może się wypowiedzieć?

 

http://www.youtube.com/watch?v=hVlYNI7G1mg&feature=youtu.be

 

http://www.youtube.com/watch?v=JIWLprgJge4&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to ale zaczął bym od odkręcenia kolektora ssącego i sprawdzenia czy jakaś klapka nie wpadła do silnika , jeśli to automat to raczej je ma :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiam silnik na forum gdyż jestem zniesmaczony poziomem wiedzy co poniektórych "fachowców". Jedni z najlepszych chcieli mi już nawet wycinać dpf gdyż przybywało oleju. A wystarczyło wymienić termostaty i jest Ok. Ale do tego już musiałem dojść sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiadomo jaka przyczyna? W jakich warunkach pojawiają się te stuki?

 

Aktualnie szukam czegoś podobnego w moim egzemplarzu. Stuki zaczęły występowac gdy temperatura za oknem spadła poniżej zera. Pojawiają się:

- przy odpaleniu (mocniejsze szarpnięcie)

- zaraz po odpaleniu ich nie słychac gdyż auto chodzi na minimalnie wyższych obrotach

- pojawiają się kilkadziesiąt (nawet po minucie) sekund po odpaleniu

- jak dodam lekko gazu, tak aby wskazówka od obrotomierza lekko drgnęła stuki znikają

- stuki słychac przy spadku obrotów w okolicy 900-800 obr/min

- gdy auto jedzie, hamuje na biegu jałowym, stuków nie słychac

- wciskanie sprzęgła nie powoduje żadnej zmiany

- często bywa tak, że jak auto się rozgrzeje to stuków nie słychac, jednak nie jest to regułą

- wyczuwalne są lekkie drgania na aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana nie jest tak prosta, u siebie kiedy wymieniałem jedna osoba w kanale trzymała zęby koła zamachowego brechą z drewnianymi klinami zapartymi o skrzynie, natomiast ja odkręcałem kluczem i nasadką 3/4 do tego rura ponad 1m, śruba jest bardzo mocno dokręcona wątpię żeby sie udało sposobem z wrzuceniem biegu, chyba że poprzednio ktoś lekko dokręcił, u mnie było fabryczny orginał bmw, może dlatego było tak opornie. Kupuj tylko i wyłącznie CORTECO koszt 535zł, takie idzie na pierwszy montaż. Jak będziesz miał zrzucone paski to przekręć rolkami jak szumią to do wymiany. Sprawdź odrazu alternator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy problem jaki napotkałem to jak zdjąć pasek z pompy wspomagania? W moim egzemplarzu jest on bez napinacza.

 

Drugi to odkręcenie koła pasowego. 6 wbita ale to chyba za mało. Popsikałem wd40, może coś spenetruje, także dzisiaj drugie podejście.

 

Jednak martwi mnie jedna rzecz, otóż owe kolo wydaje się być całe. Jakiś luzów też na nim nie widać. Faktycznie jak je chwycę w obie ręce to jestem wstanie je lekko, bardzo lekko nagiąć, jednak bez żadnych stuków i puków. I teraz pytanie czy koło pasowe powinno być bardzo twarde? Czy jednak lekko powinno pracować (w końcu to tłumik drgań)? Czy uszkodzenie może być od strony wewnętrznej koła, niewidocznej przy założonym kole?

 

Nasuwa mi się pytanie. Co jakbym odpalił auto bez pasków wielorowkowych, z założonym i ściągniętym kole pasowym? Taki test wyeliminowałby koło pasowe.

 

Rolki, napinacz i alternator wydają się być dobre. Lekki luz wyczuwalny jest na pompie wody (tak mi się wydaje że to pompa wody albo klimatyzacja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek od wspomagania najlepiej ściągnąć razem z kołem od pompy wspomagania 3 śruby torx, ewentualnie łyżka i zewlec z koła pasowego wału, uważaj jak będziesz zakładał pasek bo koło pompy wspomagania jest z tworzywa jakiegoś najlepiej robić to we dwoje jeden kręci wałem a drugi nawleka i sprawdza czy dobrze idzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

U mnie bylo podobnie. Wymiana napinacza (ktory okazal sie byc winowajca) pomogla. Przy okazji wymienilem pasek.

 

Nr. 1 & 2 w tej grafice:

http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-M47N2/L-N/feb2007/browse/engine/belt_drive_water_pump_alternator/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.