• Reklama

Uszkodzona uszczelka pod głowicą?

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, Kruk, dani3011

Uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Postprzez Mipel » 23 Lut 2009 20:55

Witam, ostatnio zapaliła mi się informacja o niskim stanie płynu chłodzącego.

ogólnie pod samochodem jest zawsze sucho, tylko przy górnym wężu z chłodnicy jest min. jasny osad ale nie widac żeby z tamtąd ciekło.

Czy może to być oznaka że silnik ciągnie płyn chłodniczy przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Dodam że nie mam masła na bagnecie, ani oleju w zbiorniczku wyrównawczym , ani problemów z odpalaniem samochodu. Przy odpalonym silniku Nie podnosi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym ani nie widac bąbelków.

Jedyne co zauważyłem to jakby para lub coś w tym stylu z rury wydechowej ale może to przez niskie temp na zewnątrz?

i jeszcze jedno gdy odkręce po jakimś czasie korek od zbiorniczka wyrównawczeko to słychać psss jak by zassał powietrze .

Sprawa dotyczy silnika m60b30 3.0 v8
BMW

Bayerische Motoren Werke
Mipel
 
 
 
Posty: 152
Dołączenie: 10 Sty 2009 22:07
Miejscowość: Pruszcz Gdański (Rotmanka)
Moje BMW: BMW e36 320i 1992r

Postprzez Boggy e36 » 23 Lut 2009 21:52

Jesli nie ma masła to ok.
zależy w jakim czasie jaka ilość ubywa. Ja też dolewam co jakiś czas małe ilości ale uważam to za nie niepokojące a nawet mam lekki krem pod korkiem oleju ale powstaje on od krótkich przebiegów na zimnym motorze, po zrobieniu trasy znika, (efekt parowania wilgoci).

Mi też dymi bardziej ,jakby taką parą, nie tylko zanim go rozgrzeje ale i później też i to też mnie irytuje ale jeszcze nie doszedłem czy to tylko para w katach czy może coś innego, ale wątpie żeby był to płyn chłodniczy bo chyba bym musiał dolewać go szklankami codziennie :wink:

Syczenie spod korka to nic innego jak upuszczenie ciśnienia w układzie chłodniczym. Korek ma zawór i jak syczy to znaczy że masz dobry korek. :cool2:
P.S
Chyba że syczy jak odkrecasz po całym dniu postoju auta :mrgreen:
Awatar użytkownika
Boggy e36
 
 
 
Posty: 2391
Dołączenie: 31 Gru 2005 13:47
Miejscowość: Szczecin-Police
Moje BMW: >e46 323i 98<

Postprzez HeRz » 24 Lut 2009 14:48

A chłodnice sprawdzałeś ? :D
SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
HeRz
 
 
 
Posty: 192
Dołączenie: 29 Maj 2007 09:08
Miejscowość: DPL
Moje BMW: E34 530iA 1993

Postprzez slawoj78 » 02 Mar 2009 18:57

Mam identyczne objawy jak opisał to Boggy e36. Trochę mnie to martwi , powiem szczerze , sam już nie wiem co może być przyczyną. Płynu muszę dolać jakieś 1 l co 4-5 tyś km. Ubywa więc bardzo wolno. Tylko z tym parowaniem, przeważnie w czasie mrozów i wilgoci, np. po deszczu. Irytuje mnie to.

Gdzieś na forum wyczytałem że może być to zawór recyrkulacji spalin który troszkę popija płynu. Czy to możliwe?

U mnie w sumie zauważyłem biały nalot na około korka zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego. Wygląda na to jakby płyn uciekał spod korka.

Co może być przyczyną? Olej jest OK, zero masła, płyn tak samo. Układ odpowietrzany z 2 razy (chyba że źle). Jak odkręcam korek po jeździe - lekko zasyczy.

Uszkodzony korek? Jak go sprawdzić?
Był: Nissan Almera 1.5, 2001
Był: VW Passat 1.8,1999
Jest: BMW 318 E46,2000
slawoj78
 
 
 
Posty: 79
Dołączenie: 08 Lip 2008 17:26
Miejscowość: Podkarpacie
Moje BMW: 318i Touring, E46,rok 2000

Postprzez Mipel » 04 Mar 2009 21:01

mi syczy tylko wtedy gdy auto jest nagrzane. Oprócz tego na pewno mi ucieka minimalnie z nagrzewnicy bo minimalnie czasem czuć płyn. no i chyba z górnego węża od chłodnicy minimalnie bo jest nalot. To czy to wina uszczelki pod głowicą okaże się dopiero jak się zrobi cieplej ponad 10 stopni na dworzu :) jeśli wtedy nie będzie białego dymu to uszczelka jest ok
BMW

Bayerische Motoren Werke
Mipel
 
 
 
Posty: 152
Dołączenie: 10 Sty 2009 22:07
Miejscowość: Pruszcz Gdański (Rotmanka)
Moje BMW: BMW e36 320i 1992r

Postprzez slawoj78 » 06 Mar 2009 18:40

Dzisiaj zauważyłem wyciek z górnej części chłodnicy, na łączeniu ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Jak mi ubędzie trochę płynu to chyba potraktuje ją uszczelniaczem. Jeśli nie pomoże , trzeba pewnie będzie wymienić chłodnicę.
Wolę już wymienić chłodnicę niż uszczelkę pod głowicą .

Co do białego dymienia , u mnie nigdy nie dymi od razu po zapaleniu auta. Dymi raczej jak się zaczyna nagrzewać i jak już się nagrzeje silnik.
Był: Nissan Almera 1.5, 2001
Był: VW Passat 1.8,1999
Jest: BMW 318 E46,2000
slawoj78
 
 
 
Posty: 79
Dołączenie: 08 Lip 2008 17:26
Miejscowość: Podkarpacie
Moje BMW: 318i Touring, E46,rok 2000

Postprzez krilan » 06 Mar 2009 21:34

@Mipel, z tego co wiem to masz instalacje LPG, plastikowe trójniki (wpięcie reduktora w układ chłodzenia) to lipa, jak sprubójesz dociągnąć opaski to będzie jeszcze gorzej, podobno leci najbardziej podczas stygniecia silnika, ja już mam dorobione metalowe trójniki i czekam tylko na lepsza temperaturę aby w garzu popracować, za jednym zamachem wymiana trójników, czujnika poziomu płynu i serwis zaworów od ogrzewania

temat przerabialem już na mojej R21, wymieniłem uszczelkę pod głowica i nic to nie dało, wymieniłem trójniki no i jest spokój cały czas stan płynu

P.S. wrzuce kilka fotek z tej operacji
krilan
 
 
 
Posty: 175
Dołączenie: 06 Lis 2007 22:20
Miejscowość: Toruń
Moje BMW: E34 525 ix 1992

Postprzez Mipel » 07 Mar 2009 08:07

Zauważyłem biały nalot przy górnych wężykach na zbiorniczku wyrównawczym, i zauważyłem że pod chłodnicą jest mokre odwozie (po stronie odpowietrznika)

Uszczelkę raczej mam dobrą ponieważ gdy temperatura na zewnątrz osiągneła 9 stopni to nic nie dymi :)
BMW

Bayerische Motoren Werke
Mipel
 
 
 
Posty: 152
Dołączenie: 10 Sty 2009 22:07
Miejscowość: Pruszcz Gdański (Rotmanka)
Moje BMW: BMW e36 320i 1992r

Postprzez Boggy e36 » 07 Mar 2009 19:11

Spróbuj podmienić inny korek, bo może ten czasem coś fiksuje i nie upuszcza ciśnienia przez co wywala ci płyn przez odpowietrznik.
Awatar użytkownika
Boggy e36
 
 
 
Posty: 2391
Dołączenie: 31 Gru 2005 13:47
Miejscowość: Szczecin-Police
Moje BMW: >e46 323i 98<

Postprzez lostcontrol » 19 Mar 2009 08:34

Witajcie, też mam podbny problem, z e34 520 silnik M20B20, mianowicie:
1.Według wskazań temperatura trzyma sie na jednym poziomie
2.Stan oleju taki sam cały czas

tyle że wody ubywa ok 200ml na 100km, kopci jakby parą (biało)i na postoju ( mam dziure na łączeniach tłumika kśrodkowego z końcowym) leje sie woda( kapie dość porządnie).
Jak wykluczyć ze to uszczelka, bądz zdjagnozowac inna przyczyne?.
lostcontrol
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 17 Mar 2009 16:20
Miejscowość: Zduńska Wola
Moje BMW: E34,1989R, M20B20-520i

Postprzez tymczasowy » 23 Mar 2009 23:08

zdejmij korek od chlodnicy i odpal auto , jak woda sie podniesie i zacznie cieknac to uszczelka pod glowica, albo jak babelki beda sie pojawiac co jakis czas, wiecej po przygazowce to tez raczej juz sie konczy uszczelka pod glowica...opisuje to na przykladzie toyoty corolli
tymczasowy
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 7
Dołączenie: 22 Mar 2009 13:57
Miejscowość: z akademika


Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość