Skocz do zawartości

Wymiana cieknącej nagrzewnicy.


lostcontrol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, muszę wymienć nagrzewnice w E34 520i 12V( bez klimy, 1989rok), proszę o pomoc, opis takiej wymiany( zdjęcia), może ktoś z was już to robił, czy jest kilka rodzai nagrzewnic?( chodzi mi o konstrukcje)czy da się wymienić samą nagrzewnice-wkład, czy tylko całość, na co zwrócic uwagę.POZDRAWIAM i przepraszam jesli powieliłem temat, ale szukałem i nie znalazłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były stosowane trzy różne modele (każdy innego producenta), ale swój trzeba samemu sprawdzić, bo ASO tego nie wie. Spróbuj wyciągnąć radio i przez otwór poszukać jakiejś etykiety na zespole nagrzewnicy. U siebie znalazłem coś takiego, co wskazuje na to, że mam nagrzewnicę Siemens - w sumie ciekaw jestem tego, co może być u Ciebie (jeżeli dowiesz się tego, napisz co widnieje na naklejce).

Wymienia się samą nagrzewnicę, a w tym celu demontuje się tunel środkowy, konsolę i deskę. Dawno temu gdzieś widywałem na forum instrukcje "co i jak", ale z tego co pamiętam, dałoby się to napisać lepiej i dokładniej (może ktoś to przy tej okazji zrobi ? )

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robilem to w zeszlym miesiacu, z tym ze mam wersje z klima (nagrzewniaca Behr). Ale w Twoim przypadku bedzie podobine.

 

Zdemontuj radio, zegarek/BC, potem przelacznik ogrzewanej szyby. Za nim jest zatrzask panelu sterowania ogrzewaniem. Wyciagnij panel, odczep ciegna sterujace rozdzialem powietrza. Demontujesz oslone h-ca recznego - wkrety z tylu za zaslepka pod dysza nawiewu na tyl, w schowku oboh reczego i pod "mieszkiem" recznego. Potem demontujesz cala konsole srodkowa - od strony kierownicy i schowka po jednej srubie, na dole za oslonkami z tapicerki tez chyba po jednej - dasz bez problemu rade. Jak juz zdemontujesz konsole i zrobisz porzadek z ciegnami i wiazkami przewodow masz dostep do nagrzewnicy. W przypadku Behra caly "frony" trzyma sie na 2 srubach i zatrzaska dookola. Odkrecasz, odpinasz wszystkie blaszki i demontujesz pokrywe - nagrzewnice masz przed soba - trzyma sie tylko na przewodach doprowadzajacych plyn chlodniczy, do okola jest uszczelniona gabka wiec siedzi sztywno w obudowie. W przypadku Siemensa powinno byc podobnie:

 

http://img16.imageshack.us/img16/3036/zdjcie891.th.jpg

 

Bedziesz mial albo taka z trzema wyjsciami obok siebie na lewym boku (w strone nog kierowcy - patrzac z miejsca kierowcy), albo trzema wyjsciami [0---0---0] od fronu.

Zobaczysz to raczej bez rozbierania jak zanurkujesz pod kierownice (zdejmij boczek tapicerski).

 

Proponuje kupic nowa, bo ja szukalem uzywek i wszystkie byly w zlym stanie i nosily slady wyciekow. W koncu upolowalem nowa Behr-Hella.

 

Pamietaj jeszcze, zeby uwazac na wszystkie kostki ktore bedziesz odczepial - lubia pekac, kruszyc sie, wiec rob to ostroznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, ze u kolegi w M20 bedzie nieco inaczej, nagrzewnice raczej trzeba bedzie wyciagnac z boku od strony kierowcy, nie trzeba demontowac zatem calej konsoli srodkowej, a tylko pokrywe tunelu, boczki przy pedalach itp.,

 

u mnie nagrzewnica nie stoi pionowo tylko znajduje sie w specjalnej polce niemalze poziomo (lekko pochyla sie ku silnikowi) wiec byc moze u kolegi bedzie podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 lat później...
... Po numerze vin dojde jaka mam nagrzewnice w swoim BMW e34 525i 24v 1994r z Klima ?

Jeżeli po VIN’ie RealOem przy systemie z klimą pokaże jeden typ nagrzewnicy, to tak, ale gdy widnieje tam więcej typów, to w grę wchodzi jedynie sprawdzenie zespołu nagrzewnicy w aucie, żeby mieć info, co kupić, bo VIN na pewno nie pomoże tego rozstrzygnąć. Etykieta na zespole informuje o producencie systemu (widać po wyjęciu radia). Proponuję ją odczytać.

 

Ten materiał był mi pomocny, gdy wymieniałem moją nagrzewnicę (ale ja zacząłem od wyjęcia obu części tunelu środkowego).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.