Skocz do zawartości

czujnik zuzycia klocków hamulcowych


przemo23

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czy kazde E34 posiada takie czujniki (mój model 520 24v 92 r) i czy są na 4 kołach ???, przy ilu milimetrach klocka się powinny zapalić ??? jak sie już zapaliła kontrolka nalezy wymienić koplet na przodzie i tyle czy tam gdzie bardziej zużyte ???

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy każda posiada tego nie wiem(moja 91r posiada)Jest jeden czujnik na oś.Po wyglądzie klocków wnioskuje że zostalo ich jakieś 3mm po zapaleniu się kontrolki(zmienialem w tamtym tygodniu).Ja zawsze zmieniam na obu osiach jednocześnie(za przód placilem 73zl a tyl 68zl jakieś niemieckie)oczywiście robocizna moja.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czyjnik z przoduk i z tyłu, jesli poległy przednie lub tylne mozesz wyminic tylka ta strone. Jak masz kase i kaprys wymien obustronnie. Tyl sie i tak wyciera sporo dłuzej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazde E34 posiada czujnik na klocki. tak ja pisal kolega wyzej, czujnik jest jeden na os: z przodu po lewej stronie, z tylu po prawej. przy jakiej grubosci sie zapala kontrolka tego nie wiem, moge ci podac tylko grubosci graniczne jakie moga miec klocki.

pelna tarcza ham. przedniego - 10,4mm

wentylowana tarcza ham. przedniego - 20,4mm

pelna tyarcza ham. tylniego - 8,4mm

pewnie kontrolka sie zapala po przekroczeniu tej granicy albo ciut przed nia.

co do wymiany jak zapali sie kontrolka - wymieniasz komplet na osi, na ktorej sie zuzyly. klocki zuzywaja sie roznie na kazdej z osi, ba - nawet roznie na tej samej osi. chyba, ze masz akurat na tyle kasy, to mozesz sobie wymienic na dwoch ale to w przypadku gdy obie osie beda mialy podobna grubosc klockow bo bez senu bylo by zmienic np: tylnie jak jest ich polowa a starly sie tylko przednie. pamietaj, zeby zawsze kupic nowe czujniki - koszt niewielki ok. 20zl.

nalezy tez pamietac, zeby nie sugerowac sie tylko wskazaniami czujnika. ja mialem taki przypadek w swoim bumierze, ze podczas jazdy zaczelo mi cos trzec z tylu. okazalo sie, ze klocek sie juz tak starl, ze metal tarl mi o tarcze bo zatarl sie cylinderek. stalo sie to akurat na stronie, gdzie nie bylo czujnika. strona z czujnikiem jeszcze nie osiagnela wartosci granicznej i czujnik nie zadzialal. dlatego wiec, jesli wiesz, ze klocki juz nie sa za grube to sprawdzaj je wzroko raz na jakis czas.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.