Skocz do zawartości

Trudny problem z ogrzewaniem


tomcyk2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na samym wstepie zanaczam ze przeczytałem wszystkie posty i nie mam ratunku, wiec tak pierwsza rzecz jak odebrałem samochód od lakiernika wymiana progów itd. okazało się ze nie dzialaja te trzy guziki tj. klima, obieg zamkniety i grzanie tylnej szyby, poza tym niezaleznie od ustawienia pokreteł leci zawsze gorące powietrz, wiec internet, posty i do garażu, aha pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to to ze bezpiecznik nr 27 sie przepala - nie wiem czemu wczesniej tego nie bylo, ale po kolei, najpierw wyjalem eletrozawory wszystko ok tzn dzialaja jak trzeba i nawet byla proba sczelnosci na krotko oba ok, pompka ta co jest z elektorzaworami jest ok, wiec poskladalem i do auta( dodam ze szpetne miejsce i duzo gimnastyki) zakladam i dalej wali gorace, wiec miernik i mierze elektrozawory na pinach tzn czy doplywa prad do zlączki i co sie okazuje co mnie dziwi w tej sytuacji jest ok 14,08V na obu pinach, wiec jak to mozliwe ze prad dochodzi, elektrozawory dzialaja a jest gorace???????????//, idac dalej odkrylem ze nie dochodzi prac do pompki w elektrozaworach wiec sobie mysle jescze wieksze cuda :shock: potem z kolej czemu w ogole dochodzi prad skoro bezpiecznik 27 przepalony?? :shock: aha teraz najcieakwsze jak daje na maxa zimne to jest te ok 14v, ale jak daje max cieple to jest prawie zero volt, poza tym jak dam na jednym max ciepale to na drugim mimo ze tam jest max zimne tez jest 0volt wiec wygląda to tak jakby o wszystkim decydowalo pokretlo lewe dziwne sa przeciez dwa i sa niezalezne ale dalej wali gorące powietrze, sprawdzlem ten panel sterujace niby wszystko pozapinan tak jak zawsze i bylo ok, więc teraz pytanie czy jest mozliwe zeby tam faktycznie bylo napiecie ok 14v ale male natezenie ktore nie daje rady zamknac elektrozaworu???? czemu w ogole nie ma napiecia na zasilaniu pompki???? Czy pokretla i ten panel sterowania (klima obieg zamnkiety i grzanie tylnej szyby ) sa steroawnie tym panelem za filtrem pylkowym????? czy sa zabezpieczone bezpiecznikiem nr 27??? czy moze innym bo juz sam nie wiem - reszta jest sprawna???? czy w koncu idą jakieś kable od konsoli srodkowej do tylu samochodu pod wykladziną na podłodze ktorą mogli blacharze przeciac alo nie wiem przypalic palnikiem???? POMÓŻCIE BO MNIE USMAŻY BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, wypowiem sie krotko na temat sterowania pokretlem lewym. jak zapewne zauwazyles ze jak dasz na minimum to pokretlo ci przeskakuje. wtedy nie ma juz niezaleznego sterowania na strone tylko na 2 strony powinno leciec na maxa zimne. tak samo jest jezeli lewe pokretlo ustawisz ma max gorace i guzik przeskoczy to z obu nawiewow bedzie leciec max gorace a wtedy prawe pokretlo nie bedzie reagowac. dzieje sie tak dlatego ze jest sterowanie na dwie strefy ale trzeba pamietac ze lewe pokretlo jest masterem czyli glownym. jak maxymalnie zimne to z obu leci zimne, ale jak ustawisz tak zeby ci nie przeskoczylo to mozesz na lewej stronie ustawic 18 a na prawej 26 i tak bedzie dmuchac, z jednej zimne a z drugiej gorace.pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czy pokretla i ten panel sterowania (klima obieg zamnkiety i grzanie tylnej szyby ) sa steroawnie tym panelem za filtrem pylkowym?????"

Tak są sterowane przez ten sterownik. Jak padł mi ten sterownik to leciało tylko zimne powietrze, ciepły tylko na szybę przednią, a guziki od obiegu, klimy i ogrzewania szyby nie działały.

 

"czy sa zabezpieczone bezpiecznikiem nr 27???"

Jeszcze te 9, 19, 20, 29 nie wiem dokładnie czy to już wszystkie bezpieczniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzieki koledzy za podpowiedź zaraz lece do garażu i spróbuję poodpinać po kolei te 3 kostki za kazdym razem włączajac nowy bezpiecznik bo musze zbadac czemu mi go przepala, ale wracjac do tematu to jak rowniez probowalem ustawic lewe pokretlo nie na max tylko np na 20 a prawe np 24 a mimo to napiecia na kostce dajacej prad do elektorzaworu byly takie same chociaz powtarzam ze polozenia byly inne i nie w pozycji max wiec jest to dziwny objaw, poza tym dlaczego skoro jest napiecie na elektrozaworze ok 14 volw czyli obieg zamkniety to mimo to puszcza gorace powietrze?????????????? czemu nie podaje napiecia na pompke elektorzaworu????????? jakies cuda sie dzieją a poza tym wywala notorycznie bezpiecznik nr 27, macie koledzy jakis sprawdzony sposob na zlokalizowanie zwarcia????????? dodam ze akurat w przeciwienstwie do mechaniki na elektornice sie prawie nie znam???? jak krok po korku to sprawdzic???????????//
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawory są sterowane masą a nie plusem .Sprawdź czy mechanik wszystko dobrze podłączył za panelem sterowania z pokrętłami znajduje się wtyczka z dwoma przewodami do zapalniczki jest podłączona taka sama wtyczka z dwoma przewodami można je łatwo pomylić.Do zapalniczki powinny być podłączone grubsze kabelki a do panelu sterowania te cienkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita, kolejne uslaenia są takie ze jak odepnę caly komputer ogrzewania tzn ten za pylkowym to juz bezpiecznika nie wywala, wiec dzisiaj jade do znajomego ktory posprawdza komputer i reszte instalalcji, dodam ze komputer nie byl zlany, nie widac zeby byl nadpalony itd, wiec powinno sie niebawem okazac co i jak...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.