Skocz do zawartości

BMW E34 - Kompresor


stead

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się poradzić ludzi którzy siedza w temacie BMW + Kompresor – oczekuje konkretów.

Wiec tak po długich rozmyśleniach o turbo doszełem do wnisku, ze to nie dla mnie zabawa w wymiane wału, tłoków montaż IC, zabawa w orurowanie to nie dla mnie. Wiec doszełem do kompromisu, mercedes ma kompresor to czemu nie moja bawarka ?

Ok przechodze do konkretów na razie wiem ze taki kompresor wzmocni mi silnik o 0.5 b tak wyczytałem, wiec spokojnie bez chłodzenia powietrza się obejdzie bo to inna bajka niż turbo.

Teraz się zapytam tak oco kaman co potrzebuje, i gdzie ten kompresor założyć ( zakładam , ze będzie on od merca) coś gdzieś mi kontem ucha śmigło, ze jest jakaś wolna rolka od klimy czy koło klimy, dalej jeśli się przyfarci to mało będę musiał ciagnąc rurek zalezy z której strony ten kompresor przypasuje. Next sprawa wiadomo podniecającego i zapierającego deach w piersiach świstu nie może zabraknąc (bezpieczeństwo też się kłania) wiec mowa tu chyba o Blow Off , on ma chyba za zadanie spuszczać nadmiar ciśnienia.

Jeśli obedzie się z tym co wyzej nadmieniłem to będzie gitara a jeśli nie to czytać dalej ! ;)

Zakładając, ze będę musiał spędzić wiecej godzin w moim jak, że zacnym garażu na który żona nie może patrzeć. To tak czy przy zakładaniu kompresora będę musiał kombinować coś z paliwem tzn. większe dysze, zabawa z mieszanka czy inne duperele ? Jeśli tak to prosił bym o wytłumaczenie metodą łopatologiczną ;) lub prosił bym o napisanie krok po kroku co będę musiał wykonać chodzi mi tu już, o montaż kompresora i inne dalsze czynności.

Teraz kosztorys: Sam kompresor od merca szacuje na 900-1000 na allegro, ze szrotu lub od jakiegoś Anglika (tanio) z cała rurą dolotową, reszta jakies węże i inne duperele to w porównaniu z tym pikuś wiec mam nadzieje ze do 1500 zł się ogarne, spawanie rur, mocowań mam jak zawsze za free u znajomego ;). A i jeszcze jedno bym zapomniał czy taki kompresor wymaga jakiegoś chłodzenia oleje, będzie potrzebna chłodniczka oleju, lub jakoś to podłączyć do instalacji bawarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś się interesowałem kompresorami Eaton'a, zarówno tymi co siedzą w mercach jak i innymi modelami. Z tego co ja rozumiem, to na pewno wtryski idą do wymiany, tak jak przy turbo. Blow-off'a jako takiego się nie zakłada, bo sam kompresor ma zawór bezpieczeństwa który w razie czego łączy kanał przed i za sprężarką, co pozwala na ujście nadmiaru ciśnienia. Co do intercooler'a to widziałem kilka projektów, gdzie on był, bo pamiętaj, że samo sprężanie podnosi temperaturę, a nie tylko to, że turbo jest przy wydechu. Na stronach Eaton'a są chyba dostępne charakterystyki tych kompresorów, które są potrzebne do policzenia wszystkiego, jeśli oczywiście masz ochotę dowiedzieć się ile mniej więcej mocy wyciśniesz po przeróbkach. Co do oleju, to kompresor ma go w sobie i trzeba go dla czystego sumienia wymienić przed włożeniem do samochodu. Zostaje też kwestia przepływki, bo w skrajnych przypadkach może jej się skończyć zakres, ale przy takim małym doładowaniu to pewnie nie nastąpi.

 

Najlepiej niech się wypowie ktoś bardziej ogarnięty, bo ja to tylko rzucam tym co kiedyś gdzieś przeczytałem/usłyszałem.

 

Powodzenia w projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zapewnić ciągły przepływ oleju (stosuje sie takie podkładki pod filtr oleju) żadnej chłodnicy oleju nie musi być. to tylko 0,5 bar więc raczej wtrysków nie będzie trzeba zmieniać tylko przeprogramować jednostkę sterującą żeby więcej paliwa podało. problem i to dość spory może sprawić zrobienie jakiegoś mocowania do tego kompresora. jak już wcześniej napisałem to tylko 0,5 bara więc IC sobie odpuść. a i z tym programowaniem to lepiej bez doświadczenia się za to nie bierz lepiej zapłacić niż potem na lawecie wozić od warsztatu do warsztatu i płacić jeszcze więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ale zescie glupot napisali :mrgreen: ale troche sie wyprodukuje w temacie :wink:

pkt 1. kompresory Eaton montowane w mercedesach to głownie dwa modele M65 odpowiednik M45 i M62 o ile tych pierszych jest na peczki to tych drugich brakuje a tylko one sie nadaja ten mniejszy dobry jest do silnika 1,6 i tyle

pkt 2 Intercooler: czy to 1 bar czy 0,5 bara intercooler jest potrzebny, może niejest niezbedny ale bez niego jest lipa :D

pkt 3 montaz eatona M62: mozna zrobic na dwa sposoby albo w miescu sprezarki klimy albo nad alternatorem, pamietajac o wyosiowaniu kolek

pkt 4 Dobor kolka napedzajacego kompresor to waznasprawa dla osiagniecia zadowalajacego efektu

pkt 5 wtryski trzeba zmienic na wieksze

pkt 6 Montaz ecumastera lub smtp6 ew megasquirta tego osoba o marnym pojeciu pytajaca jak zalozyc kompresor nie zrobi zlec strojenie komus kto nie rozwali ci silnika pozatym eaton ma sprzegło elektromagnetyczne i trzeba wiedziec kiedy ma pracaowac a kiedy nie

pkt 7 orurowanie: zadna orginalna rurka z merola sie nie przyda wszystko trzeba zrobic od nowa uwazajac by nie ograniczyc przeplywu powietrza na wejsciu do kompresora

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.